Ga naar inhoud
Zoeken in
  • Meer opties...
Zoek resultaten die het volgende bevatten...
Zoek resultaten in...
  DONEREN VIA PAYPAL

timewa

>>Donateur 2019<<
  • Aantal items

    196
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    4

timewa won de laatste dag op 11 juni

timewa had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

30 Uitstekend

Over timewa

  • Titel
    2.0 member
  • Verjaardag 21-06-1977

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    BMW Z4M, Merc 350e plug-in, Peug 107
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Enschede
  • Interesse(s)
    Reizen, gezin, audio, auto's, natuur, fotografie, electronica...

Recente bezoekers van dit profiel

401 profielweergaven
  1. Geen runflats bij mij, en eigenlijk altijd Michelin. Michelin is vrij duur maar heeft me nooit teleurgesteld. Gewoon goed shoppen. Ik betaalde voor 2 nieuwe voorbanden (18 inch) uiteindelijk ruim 300 euro inclusief montage. Voor zo'n bedrag ga ik niet een ander merk nemen voor een paar tientjes minder. Op mijn vorige Z4, de 2.5i, zaten Chinese no-name banden achterop toen ik hem kocht. Dat was gewoon keihard en spiegelglad plastic. Je kon er altijd driftend de bocht mee uit, ook met droog wegdek en nauwelijks gas bijgeven. Leuk voor het driften, maar verder levensgevaarlijk. Ook toen: Snel Michelins er op. P.S. Het type: Michelin Pilot Sport. Zitten op de Z4 rondom, en ook op de daily driver. Rijdt prima en gaan heel veel km mee.
  2. Heb je al gemeten of de 12V doorkomt op de connector van de spiegels? Zijn de connectoren al gecontactsprayed? Weet je of beide spiegels gelijktijdig zijn uitgevallen, of 1 voor 1? Heb je de connector al losgemaakt en de DC motortjes direct aangestuurd met een lage spanning en een stroomgeregelde voeding, om te kijken of de motortjes zelf goed zijn? Heb je de wiring diagrammen als bestudeerd om het systeem te doorgronden en vanuit welke unit de spiegels worden aangestuurd? Deze dingen en nog vele vragen meer zijn nodig om een beter idee van het foutbeeld te krijgen. O ja, en natuurlijk ook even de bedieningsknop in je deur loshalen. Ook daar connectoren en knopjes zelf controleren op viezigheid, draadbreukjes, slechte solderingen etc etc Ik weet eigenlijk niet of je met b.v. BMW scanner de spiegels via OBD aan kan sturen maar dat kun je ook nog proberen, geeft ook weer richting aan je diagnose.
  3. Ik heb het niet geprobeerd, maar als ik de omschrijving lees lijkt dit me gewoon een audio-in. En geen input voor een videosignaal. Ik denk dat je dan moet kijken of je de directe verbinding naar het display kunt kapen, is misschien LVDS? Er zijn ook forumleden die een nieuw display in de behuizing van de oude hebben gebouwd (hogere resolutie, betere navigatie etc) dus overweeg dat ook als alternatief, dan is een video input ook makkelijker.
  4. Dan zou ik spoedig een proefrit plannen. En dat hoeft nog niet jouw ultieme Z4MC te zijn. Want als je die tegenkomt wil je er in kunnen rijden en voor jezelf bevestigen dat hij minstens net zo fijn rijdt als die andere en 100% overtuigd zijn dat je de juiste koop doet. Tenminste, dat is zoals ik het het liefst aanpak. Voordat ik mijn 1e Z4 kocht heb ik er 3 bezichtigd. Eentje was mooi op de foto's maar een wrak toen ik aankwam, niks klopte en was overduidelijk een slecht gerepareerde schadebak van een Sjonnie. Eentje was een prima auto maar dat was de 2.2 en ik vond hem in het echt toch wat tegenvallen, had niet de wauwfactor met die motor en in die uitvoering. De laatste was een Z4 3.0i in de juiste kleur en in superstaat, zo mooi, met alle historie en 100% showroomstaat. Maar ook ruim 2x zo duur als de goedkoopste. Als je er dan eentje koopt heb je in ieder geval een idee van het hele spectrum en kun je een weloverwogen beslissing nemen. Is toch serieus geld dus beter die paar extra uren besteden, is mijn redenering.
  5. Lijkt aan jouw wensen en eisen te voldoen, en de prijs is best OK voor zo'n lage km stand. Blijft veel geld, maar als je hier goed voor zorgt schrijf je waarschijnlijk niet echt af op lange termijn. Persoonlijk vind ik deze kleur niet zo mooi en ik mis enkele opties die ik belangrijk vind, maar het lijkt er op dat het voor jou het juiste pakket is. Gewoon bellen en een afspraak maken dus, Hoeveel M coupes heb je eigenlijk al bezichtigd en gereden? Als het antwoord 0 of 1 is zou ik gewoon beginnen met bezichtigen, want het is toch wel heel fijn als je wat vergelijkingsmateriaal hebt. Net als met de koop van een huis.
  6. Ik vraag me af wat de theorie er achter is dat een flush in jouw geval iets op zou lossen. Let wel: Ik zeg niet dat het niet zou kunnen, ik begrijp alleen niet waarom het een verschil zou maken. Persoonlijk zou ik daar goed op doorvragen en een slagingskans inschatten. Ik denk dat je het moet accepteren, òf het grondig aanpakken met de motor open, en dat er niet echt tussenoplossingen zijn. Maar ik help het je wel hopen.
  7. En wat de handleiding betreft: Duitse en Engelse zijn makkelijk te downloaden, en een Nederlandse is zo bij de dealer te bestellen voor max. een paar tientjes:
  8. Beste Eric, hartelijk welkom! Zo'n cassettespeler past wel bij dat tijdsbeeld natuurlijk. Ik heb zelf een klein Sony museum met o.a. bijna alle Walkmans vanaf de allereerste (TPS-L2), en die oude Walkmans repareer ik ook wel eens. Bijna altijd volstaat een goede schoonmaakbeurt en een nieuw snaartje. De snaartjes drogen altijd uit en worden dan te slap om de capstan nog goed aan te laten drijven, maar verder gaat er meestal niets stuk aan goede cassetteloopwerken. Dus overweeg reparatie als je de auto 100% origineel wil houden. Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst!
  9. Helemaal mee eens. Ik rijd veel voor mijn werk, 35 a 45 dkm per jaar, en heb de afgelopen 12 jaar dus minstens 500 duizend kilometer gereden en nog nooit noemenswaardig olieverbruik meegemaakt. Nog nooit olie bij hoeven te vullen tussen de stipt geplande onderhoudsbeurten in, geen druppel. Dat was met BMW (5 serie diesel), Volvo (V70 benzine) en Mercedes (C350 benzine). Allemaal auto's van de zaak, die ik nieuw besteld heb, en altijd netjes rustig warm heb gereden. Nooit >3000 rpm bij koude motor, altijd strikt aan gehouden. Die respect voor de techniek heeft er voor gezorgd dat ik al die auto's probleemloos van 0 tot 150dkm heb gereden. De BMW zelfs tot bijna 200dkm en die was daarna in showroomstaat, reed als nieuw, en geen enkel defect of probleem mee gehad (op een lekke radiator door steenslag na). Mijn sterke vermoeden is dat een te hoog olieverbruik bij een gebruikte auto komt omdat de 1e eigenaar er onzorgvuldig mee om is gegaan. Lees: Te veel gas gegeven terwijl de motor nog koud was.
  10. Bel ook Vredegoor in Enschede eens op. Die schijnen heel erg goed te zijn op dit gebied. Succes!
  11. Wat de km stand betreft: Wil je een beleggingsobject of wil je er lekker veel mee rijden? Ik heb zelf een Z4M gekocht met hoge km stand maar wel van 1e eigenaar die er goed voor heeft laten zorgen. Het interesseert me nu niks hoeveel kilometers er bij komen. Als ik er een met een maagdelijke km stand in topstaat zou hebben gekocht, dan was het voor mij waarschijnlijk hoogdrempeliger om er een ritje mee te maken. Ik vind minder dan 100dkm in 13 jaar zelf een hele lage stand, en zou eigenlijk niet goed weten wat een lagere km stand de auto nou "beter" zou maken. Als de tekst klopt dan is dit exemplaar vertroeteld en dat lijkt mij belangrijker dan een paar km minder op de teller. Maar goed, het is iets persoonlijks en het gaat om best veel geld dus als deze km stand jou niet aanstaat moet je het niet doen. Er staat ook nog een Z4MC met 18 dkm op mobile. Kost wel bijna 2 keer zo veel als deze (!). Ik zou me dan afvragen of de auto niet meerdere jaren stil heeft gestaan, wat ook zeker niet goed is.
  12. Leuk. Ik zou ook bellen en een vriendelijk praatje maken. Als je een beetje een gunfactor weet te bewerkstelligen voor en tijdens de bezichtiging, dan is t.z.t. 30K rond misschien wel haalbaar. Maar niet meteen over de prijs beginnen met de Duitsers. Ik vraag me nog af hoe dit zit: Mit dem Drivers Package ist die Geschwindigkeitsbegrenzung aufgehoben- der Schub ab 270 Km/h ist beeindruckend. Zou dat te coderen zijn? Niet dat ik het heel nodig vind om boven de 250 te rijden maar ik vroeg me af hoe het is geïmplementeerd.
  13. Hoi Luus, wat vind je van deze? https://mobile.de/24HZHX "Ich wünsche mir den Sportwagen in verantwortungsvolle Hände mit entsprechender Wertschätzung abzugeben." Klinkt als een eigenaar die er heel lief voor is geweest, en ruim 30K lijkt me geen gekke prijs voor dit exemplaar.
  14. Ja klopt, dat is ook de lol. Ik heb ook wel een poos gezocht en vergeleken. Ben heel blij met de uitvoering die ik nu heb, heeft alle opties die ik wil. De enige dissonant voor mij: De Madeira Walnut lijsten. Die wil ik t.z.t. vervangen, of wrappen. Succes met de zoektocht.
  15. Ter indicatie: Op mobile.de staan te koop: 1537000 auto's Waarvan 132197 BMWs Waarvan 1850 Z4s Waarvan 32 Z4M coupé's Is dus 0.002% van het totale aanbod.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan. Privacybeleid Richtlijnen Gebruiksvoorwaarden