Ga naar inhoud
Zoeken in
  • Meer opties...
Zoek resultaten die het volgende bevatten...
Zoek resultaten in...
  DONEREN VIA PAYPAL

timewa

>>Donateur 2019<<
  • Aantal items

    240
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    9

timewa won de laatste dag op 16 juli

timewa had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

41 Uitstekend

Over timewa

  • Titel
    2.0 member
  • Verjaardag 21-06-1977

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    BMW Z4M, Merc 350e plug-in, Peug 107
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Enschede
  • Interesse(s)
    Reizen, gezin, audio, auto's, natuur, fotografie, electronica...

Recente bezoekers van dit profiel

459 profielweergaven
  1. Vandaag een heerlijk ritje naar en rondom Delden gemaakt, bij landgoed Twickel. Ook heerlijk gewandeld rondom het kasteel. Aanrader!
  2. Zijn er ondertussen goede alternatieven voor reuzel? Vertel op!! Hoewel... toch maar niet, iets teveel off-topic. Maar dat zou een goede verklaring kunnen zijn, dat hout daar veel gewilder is en een vraagprijs van EUR1600 rechtvaardigt. Als iemand Carbon Leather lijsten wil ruilen voor Madeira Walnut dan houd ik me van harte aanbevolen!
  3. maRRco, waarom zo'n stellige uitspraak? Kun je zeggen waar je dit op baseert? Want ik heb dit soort systemen ontworpen jaren geleden en kan me niet in jouw uitspraak vinden. Alles wat safety gerelateerd is in de auto, is zo ontworpen dat er vrijwel altijd redundantie is, en dat defecten resulteren in de meest veilige toestand. ISO26262 Functional Safety is een van de standaarden die gehanteerd wordt bij het automotive ontwerp van safety critical systemen zoals remmen, airbags en gordels. Airbags worden getriggerd door o.a. een versnellingssensor en soms druksensoren in de deuren. De standaard "stoelsensor" is een matje in je stoel dat alleen een aan/uit contact is voor je gordelmelding. Bij sommige auto's is er een geavanceerder stoelsensor systeem met krachtsensoren in de stoelbouten, die helpen om de timing van de airbag deployment te optimaliseren, Dat is in de VS op een gegeven moment een eis geweest (Ocuupancy Weight Sensing). Die sensoren bepalen het zwaartepunt van de persoon op de stoel, dus als je voorover leunt zal de airbag eerder afgaan dan wanneer je achterover leunt. Als stoelsensoren niet-plausibele informatie geven, dan gaan de airbags alsnog af met de meest veilige/reguliere timing.
  4. Daar denken Amerikanen anders over: "As of 2011, the Environmental Protection Agency set the value of a human life at $9.1 million. Meanwhile, the Food and Drug Administration put it at $7.9 million — and the Department of Transportation figure was around $6 million."
  5. Ik denk inderdaad bewust uitgecodeerd door de vorige eigenaar. Er zijn ook mensen die een dummy inpluggen omdat ze per se zonder gordels willen rijden. Het waarom ontgaat mij, gordels zijn heel veel belangrijker dan airbags e.d. bij een crash en maken vaak het verschil tussen leven en dood.
  6. ZwarteZ, mooi dat het opgelost is. Dit is overigens een probleem dat vaker optreedt bij BMWs, met name als hun bestuurder nog in de auto zit. Het heeft te maken met het Freude am Fahren DNA en het feit dat BMWs graag uitgelaten willen worden. Als de auto onvoldoende is uitgelaten wil hij z'n baasje niet laten gaan. Uit protest wil hij het portier dan gesloten houden. Als het in de toekomst nog een keer optreedt, gewoon nog een blokje om en 'm flink de sporen geven!
  7. Ja, het hout vervangen heeft geen haast. Ik zag dit hout trouwens op Ebay voor €1600,-, bizar! Is dat zo uniek, of zit er bij die verkoper een steekje los? https://www.ebay.de/itm/BMW-FEO-Brand-E85-E86-Z4-2003-2008-Genuine-Madeira-Nutwood-Interior-Trim-Kit-NEW/153466193990?hash=item23bb4c4846:g:GLYAAOSw2hVckpiM Het dak was nat toen ik de foto maakte, dan valt die streep op. Volgens mij hoort het zo maar waarom weet ik niet. Sound:
  8. Klopt Ewout. Het vroegere Vredestein, nu Apollo, zit hier in Enschede. En er is meer automotive, bijvoorbeeld mijn voormalige werkgever Sensata Technologies. Daar worden sensoren ontwikkeld, en in hele hoge volumes aan alle OEM fabrikanten geleverd. In je Z4 zitten meerdere sensoren die hier in Twente ontwikkeld zijn, o.a. je remdruksensoren, je airconditioning druksensor, en brandstofsensoren. Dan is er Bruco Integrated Circuits, waar chips worden ontwikkeld voor automotive applicaties zoals motorsturingen. En zo kan ik nog wel even doorgaan.... Veel mooie technologie hier in Twente dus. Maar ook heel bescheiden mensen die er weinig ruchtbaarheid aan geven.
  9. Ik zal het verklappen, het is de Grolsch brouwerij aan de A35 bij Enschede. Op de achtergrond zie je de 2 watertorens met daarin het water voor Grolsch bier. https://goo.gl/maps/Adv4LNQUKhb5QmQU7
  10. Voor mij ook absoluut de mooiste Z4. Ik zag 'm in 2002 voor het eerst op een Duitse beurs en stond 'm een poosje aan te gapen. Het was zo'n onconventioneel ontwerp. Die scherpe vouwen op de flank zie je nu wel vaker maar was toen echt iets nieuws. Ik wist toen niet zeker of ik het mooi of lelijk vond, die nieuwe BMW cabrio, maar ik vond hem wel heel erg gaaf. Voor mij geen andere dan de E85, en de afdekkapjes mis ik niet. De iets mindere afwerking vind ik zelf geen probleem en misstaat m.i. niet bij het ruwe karakter van de E85.
  11. Dank je Bofkont. Ik heb mijn oude Sony A7 full-frame er weer eens bijgepakt, die maakt toch mooie plaatjes. Morgen voor het eerst woon- werkverkeer met de Z4, mits het droog is.
  12. Vervelend zoiets. Ik zou wel eerst zoeken in de tuning. Het wordt toch vaak onderschat hoe enorm veel tijd en moeite OEMs steken in een evenwichtig motormanagement, wat vervolgens extreem uitgebreid gesimuleerd en getest wordt op proefstanden en veldtesten over de hele wereld. Ik heb hier zelf ook aan geengineerd met de OEMs w.o. BMW. Als dan vervolgens een tuner daarmee aan de haal gaat, loop je echt wel verhoogd risico op problemen over tijd en tolerantie. Het tunen is toch veel meer trial en error, en degelijk testen is onmogelijk voor de tuner. Maar goed, daar heb je nu niks aan. Kun je de tuner vragen om het originele programma weer in de ECU te zetten, zodat je kunt proberen of het probleem dan weg is? Nog een andere vraag: Je schrijft "De BMW specialist van Nederland", ben nieuwsgierig wie je daarmee bedoelt?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan. Privacybeleid Richtlijnen Gebruiksvoorwaarden