Spring naar bijdragen
Zoeken in
  • Meer opties...
Vind resultaten die...
Vind resultaten in...
  DONEREN VIA PAYPAL

timewa

>>Donateur 2019<<
  • Aantal bijdragen

    69
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    2

Waardering in de gemeenschap

9 Gemiddeld

Over timewa

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    BMW Z4M, Merc 350e plug-in, Peug 107
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Enschede
  • Interesse(s)
    Reizen, gezin, audio, auto's, natuur, fotografie, electronica...

Recente profielbezoeken

255 profielweergaven
  1. Als de banden 15 jaar oud zijn zou ik er niet te lang meer op rijden en ook niet te snel, met het oog op een mogelijke klapband. Dat is echt over de datum, zitten ze niet vol scheurtjes? Ik vind de Z4 voor het type auto best comfortabel, de mijne staat op 18 inch. Maar dat is natuurlijk allemaal heel persoonlijk, en hangt weer sterk af van het merk en type banden. Ik denk dat als je nu b.v. met nieuwe 18" Michelins gaat rijden, je nog wel eens comfortabel zou kunnen rijden dan met de 15 jaar oude 16". 18" is vaak wel een stuk breder en dan heb je over het algemeen wel meer afrolgeluid.
  2. timewa

    INSCHRIJFTOPIC TwentZe Toppen Rally - zaterdag 5 oktober 2019

    Met 2 personen trouwens...
  3. Hallo Estoril,

     

    Ik zag dat je een Fiat 500 full electric had gekocht. Toevallig uit Roelofarendsveen? Paul heeft er al tientallen uit California gehaald en ik heb daar onlangs ook mijn Z4M gekocht.

    Bevalt het goed de 500e? Misschien ook wel iets voor mijn vrouw...

     

    mvg,

    Tim

  4. timewa

    De officieele nederlandse prijslijst

    Bedankt voor het posten van de brochure. Ik heb er doorheen gelezen en moet bekennen dat ik er niet echt hebberig of warm van word, wat toch wel de bedoeling van zo'n foldertje is. Ik zal wel ouderwets zijn maar ik vind 'm qua styling een stap achteruit, en ik heb het vermoeden dat hij ook niet per se heel veel beter/puurder zal rijden dan z'n voorgangers.
  5. timewa

    Z4M gekocht - Europese keuring

    Bedankt, fijn om te weten! Vandaag ook nog een heel behulpzame RDW keurmeester gesproken, volgens mij komt het goed.
  6. timewa

    Z4M gekocht - Europese keuring

    Nog 1 concrete vraag: Is er op dit forum ervaring m.b.t. het lichtbeeld van de US koplampen bij invoer, en evt problemen bij TUV of RDW keuring?
  7. timewa

    Z4M gekocht - Europese keuring

    Hoi Guido, ik wilde het dak er af halen om e.e.a. structureel na te lopen, goed schoon te maken, en zeker te stellen dat alles weer in originele staat was na de vorige reparatie. Als het dak er af is kun je de bak waar de motor normaal in zit ook goed schoonmaken, evenals de leidingen (trekveer) en alle hoekjes en plooien waar je normaal niet bij kunt komen. Daarnaast kwam ik nog een paar plekken tegen waar schroeven ontbraken bij o.a. plastic afdekkappen, allemaal weer in orde gemaakt. Ik wil geen kraakjes in het plastic als ik t.z.t fanatiek een bochtje instuur. Omdat bij mij de TV module ontbreekt kon ik de motor daar plaatsen zonder de originele kofferbakruimte aan te passen. Vind ik veel mooier dan een niet-origineel afdekstofje in de kofferbak. Al met al zeker meer werk, maar ik vind het juist leuk om er mee bezig te zijn. De uren die ik er in steek zijn pure hobby. Niet erg dus voor mij als het een uurtje langer duurt. Hetzelfde geldt voor het preventieve onderhoud dat gepland is aan de motor. Maar ook bijvoorbeeld de mistlampen. Ik kan een draad trekken en een ali-baba schakelaartje inbouwen. Maar dat wil ik niet, het is juist de sport om het netjes te doen.
  8. timewa

    Z4M gekocht - Europese keuring

    Ik heb ook de koplampen nog even gepolijst en wat andere kleinigheden gedaan. Vandaag met het prachtige winterzonnetje mocht hij even naar buiten. Ik wilde hem even schoonspuiten want er lag wat stof en viezigheid op dat los was gekomen van het dakje. Er spaart zich heel wat vuil op in de verborgen hoekjes. Alles is nu weer schoon. Zoals op de foto te zien is de voorbumper niet strak. Er zitten diverse kleine beschadigingen op en aan de rechterkant bij de koplamp zit een clipje los. Dat wordt de volgende klus, ik ben al bij een bedrijf geweest dat de voorbumper weer in showroomstaat kan herstellen, en ook de 2 kleine deukjes in de schermen er uit kan lepelen.
  9. timewa

    Z4M gekocht - Europese keuring

    Ik heb geen foto gemaakt van het eindresultaat voordat ik de bekleding weer op z'n plek deed. Zal mooie foto's maken mocht ik een nieuwe motor plaatsen, maar voorlopig doet ie het perfect zo. Het enige verschil is dat je hem duidelijker hoort draaien in het interieur, wat logisch is natuurlijk, maar m.i. zeker niet storend. ULF is de BMW terminologie voor telefoniemodule als ik me goed herinner, maar weet niet waar de afkorting voor staat.
  10. timewa

    Z4M gekocht - Europese keuring

    Het dakje doet het weer prima. De hydrauliekpomp is al een keer eerder vervangen en ik heb besloten om hem nu in het interieur te plaatsen. Op die manier kan ik er makkelijk bij om straks een nieuwe motor te plaatsen. En zal hij niet nat worden, dus een structurele oplossing als het goed is. Eerst de kofferbakbekleding er af aan de achterwand. Links/onder zit de Bluetooth module: Ruimte zat, maar niet op de plek waar de hydrauliekpomp zou passen (uiterst links). Dus besloten om de bluetooth module iets te verplaatsen binnen de marges van de bekabeling. Even het frame wat aangepast en een beetje lopen passen en meten met de oude motor: Na aanpassingen van het frame heb ik een extra houdertje gemaakt waarin de motor in rubber opgehangen is i.v.m. demping: Dit ziet er aardig prutserig uit, maar na een paar iteraties en verstevigingen zit het frame weer strak gemonteerd, is er geen duct tape meer nodig, en zit de motor prima op z'n plek. Bij monteren wel goed op de hoek letten: Het reservoir voor de hydraulische olie zit bovenop (witte tankje) en dat moet wel in de pomp kunnen lopen. Daarna kofferbakbekleding terugplaatsen en de motor zit prima gemonteerd zonder dat het ten koste gaat van ruimte of looks: Nog 1 kanttekening: Om de 4 hydraulische leidinkjes en de 2 draden in goede banen te leiden, moet er een klein hapje uit de bekleding aan de bovenkant en de zwart kunststof afdekking. Gelukkig zie je daar niks van als alles weer gemonteerd is.
  11. timewa

    Z4M gekocht - Europese keuring

    Klopt, heerlijk die voldoening als je iets creeert of repareert. Daar gaat het om. En het is net als in de echte wereld: Je begint er aan en komt allerlei verrassingen en deelproblemen tegen die je stuk voor stuk goed aan moet pakken om bij een goed eindresultaat te komen. Ik vind 't geweldig! Kan ook niet wachten om de S54 binnenstebuiten te keren en grondig preventief onderhoud te plegen.
  12. timewa

    Z4M gekocht - Europese keuring

    Nog een leuk detail... toen ik onder de auto kroop om de modderplug te inspecteren had ik de indruk dat het daar allemaal wat anders uit zag. Hee, een eMmetje!
  13. timewa

    Z4M gekocht - Europese keuring

    Gelukkig is de electromotor van de hydraulische pomp nog in prima staat ondanks lichte roestvorming van zeldzame Californische regenval. De dakhydrauliek wordt weer als vanouds aangestuurd. Nu weet ik dat de hydrauliek prima werkt. Ik wil de motor in de kofferruimte monteren zodat ik hem t.z.t. door een nieuwe kan vervangen. Ik heb de motor een uur laten lopen na grondig schoonmaken, lagers smeren, nieuwe flitercondensatoren op de PCB solderen etc etc... en hij loopt echt heel soepeltjes. Ik ga het dakje weer heel netjes terugbouwen, maar morgen is er weer een dag.
  14. timewa

    Z4M gekocht - Europese keuring

    De afgelopen dagen bezig geweest met de nieuwe aanwinst. Ik wist bij aanschaf dat het dakje niet werkte, het zal toch niet de hydraulische motor zijn....? Tja... duidelijke zaak. Even het dak er af dus!
  15. timewa

    Z4M gekocht - Europese keuring

    Jazeker, hij overtreft de verwachtingen! Ik wist dat hij een paar kleine plekjes op de lak had en dat het dakje niet werkte. Maar dat is ook echt alles lijkt het, ik heb nog niks geks gezien verder. Motor loopt super. Alles is origineel, schoon, netjes, etc... duidelijk heel zuinig mee omgesprongen. De auto staat op hele goede Michelins, de olie is brandschoon, het interieur is superstrak (op instap-slijtplekje na op de wang van de stoel)... ik ben echt superblij ermee!
×

Belangrijke informatie

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privacybeleid Richtlijnen Gebruiksvoorwaarden