Ga naar inhoud
Zoeken in
  • Meer opties...
Zoek resultaten die het volgende bevatten...
Zoek resultaten in...
  DONEREN VIA PAYPAL

timewa

>>Donateur 2019<<
  • Aantal items

    253
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    9

timewa won de laatste dag op 16 juli

timewa had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

44 Uitstekend

Over timewa

  • Titel
    2.2 member
  • Verjaardag 21-06-1977

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    BMW Z4M, Merc 350e plug-in, Peug 107
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Enschede
  • Interesse(s)
    Reizen, gezin, audio, auto's, natuur, fotografie, electronica...

Recente bezoekers van dit profiel

542 profielweergaven
  1. Gewoon met veel kracht omhoog trekken. Recht omhoog, en een beetje wrikken. Bij de Z4M moet je wel rekening houden met een extra draad en connector voor de pookknopverlichting, dus wel oppassen dat als hij losschiet je niet meer dan 10 a 20cm omhoog knalt. Succes. Tim
  2. Hoi Nicq, Je km stand staat idd in de LCM. Het is de backup van de km stand in je instrumentencluster en als dit niet overeenkomt krijg je een foutmelding in je display (een stip voor de km stand). Het is op zich wel goed te doen om dit zelf te herprogrammeren maar je moet dan wel goed weten wat je doet. De eenvoudige BMW scanner tool kan dit bijvoorbeeld, maar niet met alle chipsets. De veiligste manier is om toch je dealer hierbij te betrekken, of iemand te vinden die vaker met dit bijltje heeft gehakt. Op de Duitse ebay staan regelmatig diverse LCMs te koop voor schappelijke bedragen. Er zijn wel veel varianten: Let daarbij niet alleen op het aantal en soort knoppen, maar wees er ook bewust van dat er verschillende kleuren zijn (zwart, grijs...). Voorbeeld: https://www.ebay.de/p/BMW-Z4-E85-Lichtschalter-Halogen-6953037/4025775266 Succes!!!
  3. Leuk, Minidisc! Ik heb ze heel veel gebruikt, en thuis nog vele apparaten liggen w.o. de Sony MZ-1 in nieuwstaat maar ook nog een ES MD deck. Het was mooi ontworpen allemaal, maar MP3 en goedkoop flashgeheugen stonden al om de hoek toen MD werd gelanceerd. Ik heb nog zat MD schijfjes dus als je er een paar wilt voor je Z4 stop ik ze zo in een envelop.
  4. Wow dat ziet er zomers uit! Als ik dat lichte interieur zo zie... dat zou ik in mijn volgende Z4 willen, zo mooi. In mijn daily driver heb ik ook bewust voor beige gekozen, maakt zo'n toch wat zakelijk vormgegeven Duitser een stuk frisser. Is dat trouwens een Minidisc radio?
  5. Ik doe het niet alleen hoor, maar samen met een vriend die heel veel BMW kennis (en veel BMWs) heeft. En daarnaast adviseert Oscar van OsCAR service in Enschede, hij is ook superervaren met BMWs. En een goede tip als je in Twente een BMW man zoekt. We doen het bij mij thuis in de garage omdat we het leuk vinden, en ook echt grondig en netjes willen doen. Natuurlijk kost dit veel tijd maar het is ook hobby en ontspanning. En nu weet ik ook heel zeker dat er originele lagers in gaan en geen imitatie.
  6. Eventjes niet op het forum geweest, druk met andere zaken en weinig met de Z4 gedaan. Nu weer even met de Z4 aan de slag, het vervangen van de lagerschalen, jawel! De motor ligt open en dat is voor de eerste keer in z'n leven: Er is nooit eerder aan de motor gesleuteld, alles is nog origineel. Vind ik een fijn idee. Betekent wel dat het zo stilaan tijd wordt om de lagerschalen preventief te vervangen. Het is duidelijk dat de 1e eigenaar er rustig mee heeft gereden, want de schalen vertonen wel degelijk slijtage maar niets schokkends als je nagaat dat ze er al zo lang in zitten. Ik heb de nieuwe originele lagerschalen gisteren binnengekregen. Natuurlijk ook nieuwe bouten, en meteen maar alle seals, riemen, spanrollen e.d. vervangen. We kunnen er nu goed bij en het is een kleine moeite om alle slijtagedelen en pakkingen preventief te vervangen. Een kijkje in de prachtige S54: En hier een indruk van de lager van cylinder #6: Dus de operatie is niet voor niets, hier mogen wel nieuwe in. Slijtage is wel gelijkmatig en de kruktap is gelukkig nog helemaal strak. Wat een mooi blok is dit.
  7. Vandaag een heerlijk ritje naar en rondom Delden gemaakt, bij landgoed Twickel. Ook heerlijk gewandeld rondom het kasteel. Aanrader!
  8. Zijn er ondertussen goede alternatieven voor reuzel? Vertel op!! Hoewel... toch maar niet, iets teveel off-topic. Maar dat zou een goede verklaring kunnen zijn, dat hout daar veel gewilder is en een vraagprijs van EUR1600 rechtvaardigt. Als iemand Carbon Leather lijsten wil ruilen voor Madeira Walnut dan houd ik me van harte aanbevolen!
  9. maRRco, waarom zo'n stellige uitspraak? Kun je zeggen waar je dit op baseert? Want ik heb dit soort systemen ontworpen jaren geleden en kan me niet in jouw uitspraak vinden. Alles wat safety gerelateerd is in de auto, is zo ontworpen dat er vrijwel altijd redundantie is, en dat defecten resulteren in de meest veilige toestand. ISO26262 Functional Safety is een van de standaarden die gehanteerd wordt bij het automotive ontwerp van safety critical systemen zoals remmen, airbags en gordels. Airbags worden getriggerd door o.a. een versnellingssensor en soms druksensoren in de deuren. De standaard "stoelsensor" is een matje in je stoel dat alleen een aan/uit contact is voor je gordelmelding. Bij sommige auto's is er een geavanceerder stoelsensor systeem met krachtsensoren in de stoelbouten, die helpen om de timing van de airbag deployment te optimaliseren, Dat is in de VS op een gegeven moment een eis geweest (Ocuupancy Weight Sensing). Die sensoren bepalen het zwaartepunt van de persoon op de stoel, dus als je voorover leunt zal de airbag eerder afgaan dan wanneer je achterover leunt. Als stoelsensoren niet-plausibele informatie geven, dan gaan de airbags alsnog af met de meest veilige/reguliere timing.
  10. Daar denken Amerikanen anders over: "As of 2011, the Environmental Protection Agency set the value of a human life at $9.1 million. Meanwhile, the Food and Drug Administration put it at $7.9 million — and the Department of Transportation figure was around $6 million."
  11. Ik denk inderdaad bewust uitgecodeerd door de vorige eigenaar. Er zijn ook mensen die een dummy inpluggen omdat ze per se zonder gordels willen rijden. Het waarom ontgaat mij, gordels zijn heel veel belangrijker dan airbags e.d. bij een crash en maken vaak het verschil tussen leven en dood.
  12. ZwarteZ, mooi dat het opgelost is. Dit is overigens een probleem dat vaker optreedt bij BMWs, met name als hun bestuurder nog in de auto zit. Het heeft te maken met het Freude am Fahren DNA en het feit dat BMWs graag uitgelaten willen worden. Als de auto onvoldoende is uitgelaten wil hij z'n baasje niet laten gaan. Uit protest wil hij het portier dan gesloten houden. Als het in de toekomst nog een keer optreedt, gewoon nog een blokje om en 'm flink de sporen geven!
  13. Ja, het hout vervangen heeft geen haast. Ik zag dit hout trouwens op Ebay voor €1600,-, bizar! Is dat zo uniek, of zit er bij die verkoper een steekje los? https://www.ebay.de/itm/BMW-FEO-Brand-E85-E86-Z4-2003-2008-Genuine-Madeira-Nutwood-Interior-Trim-Kit-NEW/153466193990?hash=item23bb4c4846:g:GLYAAOSw2hVckpiM Het dak was nat toen ik de foto maakte, dan valt die streep op. Volgens mij hoort het zo maar waarom weet ik niet. Sound:
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan. Privacybeleid Richtlijnen Gebruiksvoorwaarden