Ga naar inhoud
Zoeken in
  • Meer opties...
Zoek resultaten die het volgende bevatten...
Zoek resultaten in...
  DONEREN VIA PAYPAL

timewa

>>Donateur 2019<<
  • Aantal items

    104
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    2

timewa won de laatste dag op 7 oktober 2014

timewa had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

12 Goed

Over timewa

  • Titel
    2.0 member
  • Verjaardag 21-06-1977

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    BMW Z4M, Merc 350e plug-in, Peug 107
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Enschede
  • Interesse(s)
    Reizen, gezin, audio, auto's, natuur, fotografie, electronica...

Recente bezoekers van dit profiel

337 profielweergaven
  1. Goede informatie. Dan ga ik ook op zoek naar een vaste, ik vind die van plexiglas niet echt geweldig inderdaad.
  2. Vervelend dat je deze problemen ondervind en niet tevreden bent. Ik hoop dat je er snel uit bent en lekker kan genieten. Mijn Z4 is helaas ook niet geheel kraakvrij, wat piepjes en kraakjes betreft staat de Z4 m.i. toch op een lager plan dan de in Europa gebouwde BMWs. Heb je de temperatuurvoelers in het interieur al gecheckt? Ik weet niet uit mijn hoofd waar ze zitten bij de Z4 maar heb wel eens A/C regelproblemen bij een andere auto gezien die te maken hadden met een enorm stofnest bij de NTC en het fannetje. Grondig schoonmaken kan dan voldoende zijn. Ook is er de temperatuurregeling die de verhouding warme/koude lucht voor het interieur bepaalt. Is vaak een klep bij de radiator voor het interieur. Ook hier weet ik niet hoe het exact bij de Z4 zit maar als zo'n klep vast zit of defect is dan krijg je ook rare temperatuurschommelingen. En ik lees dat de uitstroomrichting random wordt bepaald... reageert hij op zo'n moment niet op de knoppen? Dat doet vermoeden dat het A/C bedieningspaneel een probleem heeft. Checken op draadbreuken, printbreuken en stoffige potmeters/schakelaars (contactspray). Succes!!
  3. Dank voor de reacties. Mag ik concluderen dat het windscherm een optie was? Bij mijn vorige Z4 zat het scherm van de link hierboven. En ik had aangenomen dat die bij alle Z4s was geleverd als standaarduitrusting. Of is het landspecifiek? Mijn vorige Z4 kwam uit Duitsland.
  4. Windschot - Soorten & ervaringen Ik heb een vraag over het windschot tussen de rolbeugels en in de beugels zelf. Mijn vorige Z4 had een windschot van zwart stof, een soort gaas, en een houder in de kofferbak. Werkte prima, en bij hoge snelheden maakte het een groot verschil met wind in het interieur. Mijn huidige Z4 heeft een plexiglas windschot. Zowel tussen de rolbeugels alsook erbinnen. Ik vind dat maar niks, de stoffen versie was mooier in mijn optiek. Mijn vragen: Welke windschotten zijn er geleverd? Is het plexiglas exemplaar origineel? Is het iets Amerikaans? Wat is jullie voorkeur m.b.t. windschot, wel of niet gebruiken? En waar berg je hem op?
  5. Beste oplossing: Kies een M roadster. Dan heb je hydraulische stuurbekrachtiging en per definitie geen last van sticky steering.
  6. Wie heeft er een Z1? Helemaal niemand op het forum met een Z1 of een Z8?
  7. Hoger octaangehalte zou je net iets verder op moeten komen, maar alleen als het motormanagement echt iets doet met de brandstofkwaliteit. Wat voor zover ik weet voor 2010 vrijwel nooit het geval was. Maar als ik met m'n Z4M op pad kan ga ik het toch ook eens proberen. Ik weet wel dat een hoog ethanol gehalte bij oudere auto's wel eens problemen gaf in de vorm van aantasten barndstofleidingen en O-ring afdichtingen, met brandstoflekkage tot gevolg. Of de oudere Z3 en Z4 auto's daar gevoelig voor zijn weet ik niet, maar ik ben altijd wat voorzichtig met E10 of hoger.
  8. Mooi dat het opgelost is. Ik vind de mechanische handrem in de Z4 weer heel fijn na enkele auto's met electronische handrem gereden te hebben. De Mercedes stond vorig jaar nog muurvast wegens een hardnekkig probleem met de electronische handrem die niet meer ontgrendeld kon worden. Afslepen en veel gedoe. Is trouwens het enige probleem in de 4 jaar dat ik hem heb.
  9. Hoeveel cylinders goed/slecht is, is iets persoonlijks. Zit ook erg tussen de oren, In de daily driver gaat het om snel en comfortabel van A naar B met een heel stil interieur. Omdat het motorgeluid toch heel goed gedempt is, voldoet een 4 cyl eigenlijk prima. Krachtig genoeg, zeker i.c.m. electromotor. Maar ik kan echt genieten van zo'n mooie 6 in lijn in de Z4, qua geluid en qua loop. Voor mij zou een 4 cyl roadster geen optie zijn. En terwijl ik dat zeg denk ik ook even aan de 1e generatie Mazda MX5/Miata... simpel 1.6l blokje en toch zoveel lol. Daarnaast vind ik de E85 Z4 leuker dan de E89 Z4 omdat hij wat puurder en ruwer is in mijn optiek, en ik vind de styling tijdlozer. Als ik er dagelijks mee zou rijden onder alle omstandigheden dan had ik liever de E89, maar als hobbyauto voor af en toe toch liever de E85. Zoveel mensen zoveel meningen. Altijd negeren en gewoon kijken wat je zelf leuk / mooi / goed genoeg vindt.
  10. Zijn hier niet-ervaren circuitrijders die de Nurburgring wel eens geprobeerd hebben? Zo ja hoe beviel dat? Het lijkt me leuk om eens te proberen maar wel zeer gedoseerd en enigszins terughoudend, ik heb geen illusies dat ik spectaculaire rondetijden neer ga zetten.
  11. Mee eens, als de motor echt mooi loopt tijdens de tesrit, dan kun je zelf direct na aanschaf de lagerschalen, olie en pakkingen preventief vervangen. Kost de wereld niet en dan weet je zeker dat je er weer tegenaan kunt. Ik ga het bij mijn Z4M ook doen als hij eindelijk op kenteken staat ergens in mei.... pff duurt lang. Ook al is het misschien niet nodig: De latere S54s schijnen er veel minder last van te hebben en sowieso erg robuust te zijn mits netjes onderhouden. Maar waarom zou je die paar honderd euro besparen op zo'n mooie Z4M? De enige reden om het niet te doen is als je onderhoudshistorie zegt dat het nog niet zo lang geleden gebeurd is.
  12. Ik heb hem even bekeken op mobile.de, wel een mooi exemplaar inderdaad. Sommige opties ontbreken zoals stoelverwarming en navigatie, maar dat kan juist een plus zijn als je daar geen behoefte aan hebt. Deze handelaar lijkt wel OK op basis van wat googlen en heeft veel duurdere auto's. Helaas wel onder Muenchen dus een stukje rijden. Ik zou gewoon even a.d.h.v. de onderhoudsboekjes de dealer bellen waar hij destijds geleverd is en vragen of je de onderhoudshistorie mag hebben. Heb ik al een paar keer gedaan als ik een auto kocht en als je ze in je allervriendelijkste en allerbeleefdste Duits aanspreekt dan helpen ze vast mee.
  13. Hee, die witte op marktplaats had eerst een lagere km stand, is blijkbaar aangepast inderdaad! Misschien nog leuk leesvoer: https://bmwmregistry.com/model_faq.php?id=24 (M coupe) https://bmwmregistry.com/model_faq.php?id=23 (M roadster) Daar staan ook alle uitvoeringen die beschikbaar waren destijds. Persoonlijk vind ik de staat van de auto overigens veel belangrijker dan de km stand. Als zo'n wat oudere auto heel goed onderhouden is en helemaal origineel is met 150dkm, heb ik hem liever dan een exemplaar met 50dkm die 3 jaar stil heeft gestaan en een dubieuze historie heeft. Is iets persoonlijks misschien, maar ik zou je mee willen geven om je niet helemaal blind te staren op km standen.
  14. https://link.marktplaats.nl/m1399627212 Moet je wel van wit houden... maar eigenlijk is ie best clean. Heel weinig kilometers ook. De vraagprijs van €34K lijkt me heel redelijk voor zo'n maagdelijk exemplaar.
  15. Hoi Nielske, was dat een origineel Duitse auto of kwam hij ook uit de VS? Ik kwam met de BMW Scanner software niet verder, als het met de Carly app wel werkt dan zou ik me daar graag even in verdiepen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan. Privacybeleid Richtlijnen Gebruiksvoorwaarden