Spring naar bijdragen
  DONEREN VIA PAYPAL

Keijzzzer

Member
  • Aantal bijdragen

    148
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Waardering in de gemeenschap

0 Gemiddeld

Over Keijzzzer

  • Rang
    2.0 member

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3 Coupe 3.0 (2000-7)
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Omgeving Arnhem
  1. Ik zoek een OBD 2 scanner voor m'n zzzzzz3

    Ik heb die van de Elektuur gebouwd en hij werkt. Is een niet al te lastig bouwpakket en volgens mij is hij er nu ook met Blue tooth. Werkt mooi pas ging het oranje lampje aan met het motor teken;-( Foutcode uitgelezen P0171 en P0174 = bank 1 too lean & bank 2 too lean. Bij de zescilinders zijn, de cilinders, in twee banken verdeeld (hebben ook twee lambda sondes) Beide banken te arm, wijst richting luchtmassa meter of een luchtlek na de luchtmassa meter. De oplossing was simpel, bij de laatste keer olie bijvullen de dop niet goed aangedraaid. Die lag klem tussen de slangen naast het blok en de motor kreeg een deel lucht via de carterventilatie. De lucht massa meter ziet dan weinig lucht, en spuit aan de hand van deze gemeten hoeveelheid lucht brandstof in en ondanks dat er voor deze hoeveelheid lucht veel brandstof wordt ingespoten ziet hij teveel restzuurstof in de uitlaat en geeft een foutmelding. Dop weer aangedraaid en de fout gereset en sindsdien is hij niet meer terug gekomen ;-) JCK
  2. Regensensor Op M'n Z3 Qp?

    En als die optie niet geïnstalleerd is hier het verhaal: http://www.z3forum.nl/index.php?showtopic=...amp;hl=interval JCK
  3. Floor's 100.000 Z4 vragen topic

    Ja, maar niet in de deur zelf. Plaatje knippen (zo groot mogelijk, maar wat nog wel makkelijk te plaatsen is) APP met de smeerlaag naar boven op een paar latjes leggen en dan branden, zodat de smeerlaag vloeibaar wordt. Dan met werkhandschoenen plaatje in de deur plakken. Als er tectyl of was in de deur zit eerst ontvetten, anders hecht het niet, of dondert het naar beneden als het een keer warm wordt ;-) JCK
  4. 25% sper diff.

    JCK
  5. Floor's 100.000 Z4 vragen topic

    Binnenbekleding uit de deur en een stuk APP dakleer tegen de buitenplaat kleven. Ooit een keer een deur vervangen van een Mitsubishi Celeste (wie kent ze nog??) die werd kaal geleverd en klonk ook nogal blikkerig, met een stuk dakleer werd het meer het echte kluis geluid. JCK
  6. Luidsprekeraansluitingen Hifi amplifier

    Denk dat ik ze nog heb helpen maken. De codering HSH staat voor Nijmegen (productie), Singapore (afmontage), Nijmegen (testfabriek) Nummers is bouwjaar en week. JCK
  7. Differentieel

    3.15 is volgens mij voor de M uitvoeringen, 3.25 is standaard voor een 2.8 (zowel roadster als QP) JCK
  8. Ramen zakken niet helemaal?

    Is normaal bij de QP. Het mechanisme in de deur is hetzelfde, echter de daklijn van de QP is hoger. De QP heeft een hogere ruit en die kan daardoor niet helemaal in de deur verzinken. JCK
  9. gevoeligheid regensensor

    Jawel de zoek functie. http://www.z3forum.nl/index.php?showtopic=...hl=ruitenwisser JCK
  10. temperatuurmeter Z3

    Klopt, maar waarschijnlijk zal hij al iets open staan, dan krijg je de problemen zo als jij beschrijft. Alléén zou ik verwachten dat de meter in de situatie stadsverkeer (weinig rijwind) wel verder op zal lopen. JCK
  11. Auto startte niet: probleem met olie

    Kleppen gaan echt wel dicht, daar doet dikke olie weinig aan. Ga er maar vanuit dat als er een klep open blijft staan deze door de zuiger geraakt wordt, of door z'n maatje. En dan heb je heel andere problemen. Verzuipen lijkt me een aannemelijker oorzaak. Vapourlock komt ook voor echter niet zo gauw bij injectie auto's, de tankinhoud wordt een aantal keren per uur rondgepompt. Met andere woorden in de inspuitrail zit altijd relatief koude brandstof. Vapourlock zou je kunnen krijgen op een snikhete dag, bij een echt warme motor in de file met heel weinig brandstof in de tank. Bij carburatie auto's zonder retour naar de tank is de kans op vapourlock veel groter. JCK
  12. Vraag voor "roodkapje"

    Dat was Buddy Odor Stop of te wel Hans Vandenburg van (voorheen) Gruppo Sportivo de achtergrond zangeressen waren vermoedelijk Jose van Iersel en Meike Touw. idd jeugd sentiment. JCK
  13. Veel rook uit uitlaat...

    De meter zou de de compressieverhouding aan moeten geven. Bij het start toerental is je vullingsgraad bijna 100 % je comprimeerd b.v. 10:1 dan wordt je compressie einddruk 10 Bar (afgezien van het feit dat de lucht warm wordt en daardoor de druk hoger oploopt) Compressie meters zijn doorgaans niet zo verschrikkelijk nauwkeurig, hoeft ook niet waar je in geïnteresseerd bent, is of alle cilinders dezelfde compressie einddruk hebben. Bij garages testen ze het ook wel eens anders, dan doen ze een cilinder balans test. Je laat de motor 1000 rpm draaien en schakelt met de test kast één cilinder uit (deze vonkt dan niet) en je meet hoever het toerental terug zakt. Dit doe je voor alle cilinders en als het goed is zakt het toerental elke keer evenveel terug, alle cilinders werken dan even hard. Is er eentje waarbij het toerental duidelijk minder terug zakt dan doet die minder mee en in het meest gunstige geval is het een gasklep die niet ver genoeg opent (bij motoren met meerdere gaskleppen) of erger er lekt een klep. Als je daarna compressie meet is het de cilinder die het minste meedoet die een lagere compressie heeft als de rest. 14 Bar is hoog genoeg, lijkt me zelfs erg hoog voor een Turbo blok, hangt er ook een beetje vanaf of de zuigers gewijzigd zijn bij het plaatsen van de Turbo. In het verleden plaatste men doorgaans redelijk lompe turbo's en werd de compressie verhouding verlaagt naar ca. 7:1. Gevolg was dat het blok onderin liep als een kreupele slak en dat je een schop onder de kont kreeg zodra de turbo in kwam. Tegenwoordig laat men de standaard compressie ongewijzigd en plaatst men een kleine turbo, die veel sneller op het gas reageert. Omdat de compressie verhouding hetzelfde blijft reageert de motor onderin als standaard en gaat hij zodra de turbo op druk komt meer vermogen leveren. Je hebt dan een veel kleiner turbo gat en het reageert allemaal wat vlotter en geleidelijker. JCK
  14. beperken van BPM bij douane bij invoer: hoe ?

    Cruise control levert geen extra BPM op is een energiebesparende optie. Net zoiets als ABS/TCS is een veiligheidsvoorziening. Toen ik hem invoerde keken ze eerst in de PC en daar rolde de meeste opties toen al uit. Wel werd er nog even gekeken of het 16 of 17" inch lichtmetaal was, ter keuring aanbieden met stalen velgen heeft zin. In de PC staat de staat waarin de auto is afgeleverd deze hoeft niet overeenkomstig de huidige staat te zijn. Als er een HK systeem inzit, zou ik hem zonder radio aanbieden, is makkelijk te verwijderen, een hoop andere opties is een hoop werk en levert weinig op. JCK
  15. short shift

    Weet niet wat ze er op Ebay voor rekenen, maar je kunt ook bij BMW terecht. Vervang de 2.8 pook door eentje van een M. Deze geeft ook een aanmerkelijke verkorting van de schakelweg. Nodig is de pook 25 11 2 228 384 45.47€ en het lager 25 11 2 220 600 7.22€ Eventueel af te ronden met de verlichte M pook 25 11 2 231 550 81.61€ Het plaatsen stelt niet veel voor, het lager verwijderen is het meeste werk, gaat ook meestal stuk vandaar vervangen. JCK
×