Ga naar inhoud
Zoeken in
  • Meer opties...
Zoek resultaten die het volgende bevatten...
Zoek resultaten in...
  DONEREN VIA PAYPAL

TJ Tom

Member
  • Aantal items

    285
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

5 Gemiddeld

Over TJ Tom

  • Titel
    2.2 member
  • Verjaardag 01-01-1991

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3 1.9L '96
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Leuven
  • Interesse(s)
    Italian Bulls

Recente bezoekers van dit profiel

452 profielweergaven
  1. Ik heb enkele jaren geleden een nieuwe radio ingebouwd (Alpine) en heb toen gemerkt dat de aansluiting van de antenne niet paste op de nieuwe radio. Aangezien ik nooit naar de radio luister heb ik dit destijds gewoon gelaten. Echter zou ik dit nu wel graag eens op orde zetten. Ik weet alleen totaal niet wat ik hier juist voor nodig heb. Ik lees op het internet dat het blijkbaar niet zomaar een tussenstuk is dat ik nodig heb maar dat er ook een versterker op moet worden aangesloten (OEM prijs €200). Dit vind ik wel wat duur voor een beetje radio luisteren Op Pelicanparts lees ik dan weer dat een gewoon tussenstuk voldoende is, zie foto : Weet iemand of dit inderdaad voldoende is, zoja, waar ik dit stuk juist kan vinden. Ik ken niets van antenne aansluitingen dus weet eigenlijk niet eens naar wat ik juist moet zoeken. Alvast bedankt!
  2. Zeker en vast ;) Hij moet voor de 27ste naar de keuring en er is nog een hoop werk aan Dit kon ik missen
  3. Probleem is opgelost! Nieuwe batterij en relais was voldoende om hem weer in gang te krijgen! Nogmaals bedankt voor jullie hulp!!
  4. Weet iemand toevallig welke relay ik nodig heb? Kwestie van een parts-nummer te kunnen doorgeven aan de telefoon om een foute aankoop te vermijden. http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=CH71-EUR-06-1996-Z3-BMW-Z3_19&diagId=61_4926 Is het gewoon nummer 2? De kleuren komen namelijk niet overeen. Heb al gemerkt dat veel personen een andere kleur relay hebben zitten op die locatie.
  5. De kabels zaten nog strak om de accu en er is geen hoofdzekering voor de accu geplaatst of er moet er eentje in/aan de accu zelf zitten (denk niet dat dit standaard is?). De startkabelklemmen zaten gewoon op de pool zelf, rondom de "hoofdklemmen". Rechtstreeks op de accu dus. Ik heb echter geen kwartiertje gewacht. Ik sluit ze meestal gewoon aan, wacht dan 2-3 minuten en probeer hem te starten, als dat niet werkt dan laat ik iemand op de gaspedaal duwen en rond de 2-3000 toeren houden en dan start hij meestal wel. Dit heb ik deze keer ook zo gedaan (ik moet mijn wagen standaard "jumpen" wanneer hij langer dan een week stilstaat omdat er volgens mij ook een probleem is met mijn subwoofer die niet altijd volledig uitgaat wanneer ik de motor afzet.) Doe dit gemiddeld 5-10 keer per jaar maar nog nooit dit probleem gehad. Wat betreft de dieselmotor, geen idee
  6. Bedankt voor de snelle respons! ;) Met "niets meer" bedoel ik inderdaad dat er helemaal niets meer werkt, geen lichtjes in het dashbord bij het starten, geen gezoem, niets. Een defecte startmotor lijkt me niet het geval gezien de manier waarop hij uitviel. Dat kwam meer overeen met een zekering die plots doorbrandde. Ik heb echter geen ervaring met relais in een wagen. Kan je deze net als in een electriciteitskast gewoon weer aanzetten of moet deze volledig vervangen worden? Ik ga dit één van de komende dagen eens nakijken en laat het je weten! Nogmaals bedankt
  7. Dag jongens, ik ga na een zeer lange tijd nog eens beroep moeten doen op jullie kennis Ik heb recentelijk de Z naar het ouderlijke huis verplaatst om daar de draagarmen/stuurstangen/rubbers te vervangen aangezien het weer tijd is voor de jaarlijkse controle. Zoals gewoonlijk na enkele weken stilstaan is de batterij echter plat. Startkabels liggen altijd klaar en heb vervolgens geprobeerd om met de wagen van mijn vriendin de Z in gang te krijgen. Hij sloeg net niet aan dus probeerde ik het vervolgens met een iets zwaardere (diesel)motor van mijn moeder. Toen ik echter de batterij van die wagen aansloot op mijn batterij en hem probeerde te starten sloeg hij volledig af. Met dit bedoel ik dat hij nu niets meer doet, ook niet als er een andere batterij aan gekoppeld is. Ik vraag me nu af, is dit gewoon een zekering die gesprongen is (heb ze allemaal visueel nagekeken maar zag niets, de multimeter lag nog thuis) of heb ik mogelijks iets veel ergers veroorzaakt? Ik denk dan aan een gebakken boordcomputer of iets dergelijks. Aangezien hij nu helemaal nets meer doet, wat ik nog nooit meegemaakt heb, begin ik hem een beetje te knijpen :-) Wegens omstandigheden kan ik de komende dagen/week niet bij mijn wagen dus tracht ik al zoveel mogelijk opzoekingswerk te doen. Wat denken jullie? Zekering 2 gesprongen of wat zou het nog kunnen zijn. Is er een zekering die er voor kan zorgen dat er helemaal niets meer werkt? Alvast bedankt! Mvg, Tom
  8. Er zijn een hele hoop (ik denk alle) oliën vervangen, de spanner of multiriem is ook vervangen. Na het vervangen van de diff-olie wist de garagehouder mij te vertellen dat er blijkbaar een 25% sperdifferentieel onder zit. Altijd leuk zo een verrassing. Echter vlak voor de dag des keurings ontdekt bij het uitlijnen dat de voorste draagarmen, meer bepaald de rubbers, aan vervanging toe zijn. Heb een bestek opgevraagd, voor de voorkant €500. Dat word een DIY denk ik dan, maar eerst een Meyle setje zoeken.
  9. Blijkbaar is dat een spanner en geen distributieketting waar ik op zit te zien... Dat weet ik dan ook weer
  10. Beste forumleden, Ik vertrek binnen 2 weken weer op roadtrip zodat ik nog eens 5000km extra op de teller kan smijten. Dit is ervan uitgaande dat de auto het volhoud natuurlijk. Ik heb de auto in gebruik sinds 129.000km en realiseerde me onlangs dat ik nu al op 174.000km zit in slechts 4 jaar tijd wat voor een student op kot toch vrij veel is denk ik. Om deze redenen ga ik binnen een goeie week op onderhoud waar ze de motorolie en schakelbak olie gaan verversen (hoog tijd na 174.000km?). Ik vroeg me echter af wat zo nogal pijnpunten zijn op en voorbij deze kilometerstand die ik beter op voorhand al kan behandelen. Ik heb gehoord dat de distributieriem best ook dan eens vervangen kan worden. Verder vroeg ik me af, gezien de leeftijd het blok (bj 1996), wat ik zoal mag verwachten. Ik lees vaak dat deze blokken gerust 350.000km aankunnen mits goed onderhoud maar die doen het dan ook voor hun 18de verjaardag. Thoughts? Tom
  11. Nooit geweten dat 245 achter op een smallbody mogelijk was. Garage heeft me destijds wijsgemaakt dat alles breder dan 225 ging aanlopen. Ben benieuwd.
  12. Ik heb voor en achter volgens mij ET34 wat vooraan perfect in het verlengde van de motorkap ligt en achteraan kan je niet veel lager gaan. Zijn style 172 M5 velgen, is ook geen lelijk setje en bij wheelpoint voor 140 euro per velg te koop dacht ik. Zijn trouwens ook 18" velgen, stuurt gewoon lekker vlot.
  13. Heeft er iemand ooit deze velgen op een Z3 gezien? Style 403. Ben verliefd sinds dag 1. Setje zou binnenkort ook bij WSP verkrijgbaar moeten zijn voor +- 350 euro per velg. http://www.wspitaly.com/Wsp-Italy/BMW/news/New-W678-Main-S1.html
  14. Beste leden, Ik ben momenteel een kabel aan het trekken van de middenconsole naar de koffer voor een actieve subwoofer die achter de zetel komt. Hiervoor heb ik alle bekleding in de koffer verwijdert maar daarbij viel het lampje er mee uit. Dat werkt nu dus niet meer maar aangezien het lampje zelf volgens mij nog in orde is zit ik met een kabelbreuk. De kabel voelt namelijk aan als stro, extreem broos, dus bij het trekken zal die volgens mij wat schade hebben opgelopen. Om zeker te zijn zou ik echter de zekering eens willen testen maar ik vind deze niet direct terug in deze lijst. http://wedophones.com/Manuals/BMW/1996%20BMW%20Z3%20Electrical%20Troubleshooting%20Manual.pdf Iemand meer verstand van zaken? Mvg, Tom
  15. Ik sta op het punt ze te bestellen maar ik vind die remschijven nergens op de site van brakemax. Waar heb jij ze besteld? http://www.brakemax.nl/nl/index.php?show=artikelen&id=102 Ik vind enkel de volledig geperforeerde welke ik niet zo mooi vind en voor een of andere reden voel ik me minder veilig wanneer die volledig geperforeerd is Ziet er breekbaar uit.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan. Privacybeleid Richtlijnen Gebruiksvoorwaarden