Ga naar inhoud
Zoeken in
  • Meer opties...
Zoek resultaten die het volgende bevatten...
Zoek resultaten in...
  DONEREN VIA PAYPAL

nick wood

Member
  • Aantal items

    263
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    7

nick wood won de laatste dag op 7 maart 2015

nick wood had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

24 Uitstekend

Over nick wood

  • Titel
    2.2 member
  • Verjaardag 20-11-1956

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3 Coupe / 740iA
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Civray in Frankrijk
  • Interesse(s)
    Electronica is mijn vak, auto's zijn een passie.

Contact Informatie

Recente bezoekers van dit profiel

586 profielweergaven
  1. Koplampen Z3 2.8 Goedenavond, het is al een tijdje geleden dat ik op het forum ben geweest maar we hebben nog steeds onze Z3 Coupé. Nu heb ik een vraag, de Z3 is gebouwd in februari van 1999 en hadden ze toen glazen of plastic koplampen? De rede is dat ergens 8 jaar geleden mijn vrouw een aanrijding met een hert heeft gehad en de schade is door de BMW dealer hier in Piotiers (Frankrijk) hersteld voor het leuke bedrag van bijna € 8000,-. Nu beginnen de koplamp glazen te schilferen en zoals je bij andere plastic koplamp-glazen ziet, wazig te worden. De vraag is dan ook of er vanaf de fabriek glas of kunststof glazen in zaten. Alvast hartelijk bedankt voor de antwoorden!
  2. Schandalig! Een Z4 hoort geen diesel te hebben. Ik weet het, met dit vermogen en koppel trek hij als een paard. Toch heb ik nog steeds iets tegen tractor-motoren. Dat zal wel gekomen zijn toen ik er verplicht " van de zaak" mee moest rijden.
  3. En juist die zin bevalt me niet. Op die manier is de prijs niet gerechtvaardigd. Ik ben het met je eens dat illegale software ten alle tijden vermeden moet worden maar als ik er serieus geld aan ga uitgeven dan wil ik wel iets hebben wat de hele auto kan uitlezen.
  4. Oeps, even gemist. Geen rede om boos te worden. *EDIT* Ik was op het verkeerde been gezet door de titel van dit topic, daar staat Willem, ik had zo snel de link niet gelegd. Als het je helpt bied ik mij excuus aan.
  5. Driez, jongen, maak je eigen topic aan man!
  6. Ik ga morgen eens onder de motorkap duiken om te zien of er een sensor in de Z3 zit.
  7. Het kan zo maar zijn dat die kvs sensor niet in de Z3 zit, ik heb daar geen ervaring mee want het 2.8 blokje staat al 2 jaar (12.000km) op het juiste niveau.
  8. Kortom, onderhoud is belangrijk. Op tijd olie verversen en zo af en toe de koelvloeistof. Ik begrijp best dat er mensen zijn die het ding als gebruiksartikel zien, dat heb ik met mijn 7 ook. Toch controleer ik regelmatig het koelwaterniveau en het oliepeil. Om maar niet te spreken van de bandenspanning. Nu rij ik 50.000km per jaar met de 7, op de Z3 wordt er slechts 6000km per jaar bij gezet en toch .... Misschien is het anders omdat mijn vrouw met de Z3 rijdt, ik wil beslist niet dat ze onderweg problemen krijgt. Ik begrijp het toch niet helemaal, bij te weinig koelvloeistof krijg je daar toch een melding van? In een 7 in ieder geval wel, die begint zelfs te brullen als het niveau van de ruitensproeier te laag staat of de bandenspanning onderling meer dan 0,1 bar verschilt.
  9. Ergens ging ik daar ook van uit, anders had ik de procedure niet gegeven. Aangezien iedereen dit kan lezen heb ik de opmerking algemeen gehouden, er zijn altijd mensen die bijvoorbeeld voor de verkoop de indicator willen resetten. Overigens, als je ook het icoontje met het klokje (deze geeft aan dat o.a. de remvloeistof ververst moet worden) weg wilt hebben moet je de doorverbinding er 15 seconden in laten zitten.
  10. Ach ja, het is niet voor niets een fietsbond hè.
  11. Ik heb al meerdere motoren gereviseerd en hier moet je niet mee gaan rijden. De olie smeert van geen kant meer wat je uiteindelijk een motor kost.
  12. Het is inderdaad bijzonder, ik heb er ook nog niet van gehoord bij deze motoren maar de uitzondering bevestigd de regels zo af en toe. Waar ik me de meeste zorgen over maak is hoe de olie op de peilstok eruit ziet, het ziet er echt uit alsof er koelvloeistof in de olie is gekomen. *EDIT* Ik zou er beslist niet meer me rijden.
  13. Tja, de service indicator resetten zonder het onderhoud uit te voeren is natuurlijk niet aan te bevelen. Goed, haal de kap van de ronde diagnose stekker eraf, buig een paperclip zo dat je punt 7 en 19 met elkaar kunt doorverbinden. Zet dan het contact aan op stand 2 en trek de paperclip er na 8 tot 10 seconden uit. Als je dan opnieuw contact maakt zijn je groene blokjes weer terug. Ik ben geen moraalridder maar je moet dit echt alleen maar doen als je ook het onderhoud doet.
  14. Het ziet er in ieder geval niet goed uit, of het de koppakking is blijft gokken over het internet maar als je koelvloeistof kwijt bent en de olie er zo uitziet is de kans erg groot. Ik weet niet hoe ver een garage is maar ik zou er geen 20km meer mee rijden. De olie smeert niet optimaal meer en je kan dus veel schade oplopen door ermee te gaan rijden. Better safe than sorry, eerst laten uitzoeken wat het probleem is.
  15. Ik zou het gewoon doen voodat je er een probleem mee krijgt.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan. Privacybeleid Richtlijnen Gebruiksvoorwaarden