Spring naar bijdragen
  DONEREN VIA PAYPAL

DutchSpace

>>Donateur<<
  • Aantal bijdragen

    373
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    10

Waardering in de gemeenschap

39 Uitstekend

Over DutchSpace

  • Rang
    2.2 member
  • Verjaardag 05-10-79

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3 Coupe 2.8 AUT & E46 328i Touring
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Delft

Recente profielbezoeken

706 profielweergaven
  1. Motor houdt iets in tot 2000 tpm

    ik heb bij wijze van experiment zo'n Chinese LMM gekocht voor een paar tientjes. bottomline; Gaan we dus niet meer doen. De motor leek wel ok te lopen maar er hangt meer van af. Het opvallende was dat met de Chinese LMM, de automaat opeens heel hakkerig schakelde. Dat was weer weg als ik de originele LMM terug plaatste. Ik had al eens gemerkt dat dat de computer van de automaat een foutmelding geeft als de je LMM-stekker loslaat (per ongeluk na een klusje). Er is een link tussen de ECU (waar het signaal van de LMM rechtstreeks naartoe gaat) en de EGS compu van de automaat. Die "praten" met elkaar (wat ook wel logisch is en wat goed zichtbaar is in de electrical troubleshooting guides) Er gaat blijkbaar iets mis in die communicatie als ik de chinese LMM er in hang. Ik denk dat de kwaliteit toch anders is... althans niet zo heel constant. Als je een merk unit koopt, dan koop je ook een soort garantie dat de werking gecontroleerd en gegarandeerd is.
  2. Compressie waarden

    denk dat het metertje niet te lijden heeft gehad van dat kapotte glas; de meter ging bij reset heel netjes terug op 0. Hij liep ook duidelijk in een pompende beweging op bij het "starten" van de motor. Ik ben dan toch nog wel benieuwd; wat zijn een beetje normale waarden die je hier wel zou moeten aflezen?
  3. Compressie waarden

    Compressie waarden In aanloop van een nog te plannen tuningsessie, heb ik net de compressie van mijn M52 blok gemeten. Lijken me erg hoge waardes. Volgens BMW zou dit blok 1:10,5 horen te hebben... Weet iemand hoe dat zit? Ik weet dat mijn motor lekker loopt maar met dit soort waardes zou ik haast diesel kunnen tanken :-)
  4. Motor houdt iets in tot 2000 tpm

    @Mark1bn7; Dat merk in de foto van de LMM die jij postte, heb ik voorbij zien komen op AliExpress. Is dat wat?
  5. Ruitenwisser interval programeerbaar.

    Pats! Straight from Denmark is de module (eindcijfers 474) binnengekomen en it works like a charm! (En ik zag dat een extra draadje was aangelegd op de connector wat waarschijnlijk die koplampsproeiers op commando kan afvuren!)
  6. Ruitenwisser interval programeerbaar.

    Bovendien... Heb de module gevonden en besteld dus binnenkort ook programmeerbare interval :-)
  7. Ruitenwisser interval programeerbaar.

    Ok, Oud topic maar dit is te leuk om voor mezelf te houden; Mijn koplampsproeiers deden nooit wat in het boekje stond (elke 5de keer ruit sproeien is 1 keer koplamp sproeiers aan). Vond dat maar raar. Gisteren eens gecheckt en inderdaad, volgens mijn optie lijst heb ik die dingen helemaal niet. Echter... Ze zitten er dus wel en de pomp doet het ook (ooit eens 12 volt direct op gezet). Nu blijkt dat ik idd de module heb die dit niet ondersteund en dus ook de interval niet kan programmeren. Maar nu komt ie; als ik ruitenwisserpookje achter het stuur indruk (net zoals de boordcomputer functie aan de andere kant) dan gaan de koplampsproeiers gewoon lekker sproeien!!! Heb die auto nu bijna 7 jaar en dit wist ik niet en was me nog nooit opgevallen. Is dat normaal? Zie er niks over terug in de handleiding of hier op het forum.
  8. Waarom je kenteken verbergen?

    Bij mij is die "bak" ook voorzien van Boston Grün 275 en heb van die lekkere opzetletters. Niks mis mee. Nou ja... op dat deukje van een trekhaak na dan...
  9. Ingebouwde mistlampen wanneer branden

    Sjonnie alert; stel dat je iemand ziet rijden met alleen stadslicht en mistlampen aan; denk je dan "wat een toffee peer moet dat zijn" "zou hij vergeten zijn om ze uit te zetten?" "ow, die tegenligger komt zeker net uit de dichte mist; ik zet ze ook maar alvast aan" Waarom doet ie dat nou; hij ziet ze zelf niet eens branden. zo lijkt die lager op een afstand (goedkoper dan een verlaging set aanschaffen) opzij opzij opzij....ik kom eraan vul verder maar in.... PS: erg populair bij Opel Zafiras ook... PS1; je kijkt dan ook de hele tijd tegen een lampje aan onder je tellers; annoying.
  10. Rollerbank en echte tuning; waar aan te denken?

    Zooo.... 30 bhp......!!! "Rip out that fan and go electric!" Heerlijk volk die Amerikanen :-) Bedankt voor deze leuke link !!!
  11. Rollerbank en echte tuning; waar aan te denken?

    Dacht dat dat verschil te maken had met of je een TU motor hebt of niet. Bij mijn e46 touring (M52B28TU) zitten de Kats aan het uitlaatspruitstuk en bij de Z (M52B28) inderdaad in zijn eentje halverwege het uitlaat tussenstuk onder de auto. Z-tjes zijn voor zover ik weet met beide varianten verkrijgbaar geweest. De 2.8 Z3 heeft een korte tijd ook nog de M52B28TU gekregen vanaf 1999 voordat in 2000 de M54B30 kwam en de 2.8 verving. Correct me if I am wrong dear Internet(!)
  12. Onbekend onderdeel achter de voorbumper; wie weet wat het is?

    En ja, dat kreng wil inderdaad niet graag op zijn plek blijven
  13. Speling Z3 stoelen

    Done!!! Is met een echt dak nog verrekte lastig om die zware krengen er uit te tillen!! Had wel een handige "werkbank" erbij :-)
  14. Rollerbank en echte tuning; waar aan te denken?

    op zich ben ik wel redelijk handig durf ik te zeggen, maar RVS lassen doe ik voorlopig nog liever niet zelf. Er ligt een beschrijving van mijn issue (beetje zoals zoals hierboven) bij een vriend van een collega in de buurt. Als dat niks wordt, houd ik Borculo in gedachte. Thanks again!
  15. Rollerbank en echte tuning; waar aan te denken?

    jouw bijdrage is erg verhelderend tot nu toe Jan-Willem! kort gezegd, toen ik er achter kwam dat mijn M52 blok eigenlijk een geknepen motor is, MOEST ik dat fixen want dat vond ik wel ZOOO ungehört!. Daarbij; de vorige eigenaar had al een vreemde custom uitlaat laten monteren met 4 pijpen en twee dike einddempers. Dat wil ik wel in stand houden maar ook een beetje beter maken en dus volledig dubbel uitvoeren en zonder uitlaatspruitstuk bottleneck. Voorts wil ik dan met die combi een optimale ECU mapping hebben. Meer hoef ik eigenlijk niet maar als er zaken zijn die weinig afdoen aan de orginele look en feel, dan zijn die ook nog welkom als die ook nog wat nuttigs toevoegen. Om je een idee te geven; ik hoef bijvoorbeeld helemaal geen sprintjes van 0-100, maar ik vind het helemaal het einde om bijvoorbeeld van 50 naar 160 o.i.d. door te trekken. Ik ga ze ook vragen om alles onder de 2500RPM een beetje rustig te houden (dus geen WOT maar gewoon closed loop 14.7 AtF) zodat ik ook relaxt kan cruisen. Een halve kick-down maakt meestal al dat de RPM's naar >3000 gaan en daar wil ik dat hij echt gaat blazen :-)
×