Spring naar bijdragen
Zoeken in
  • Meer opties...
Vind resultaten die...
Vind resultaten in...
  DONEREN VIA PAYPAL

pimgmx

>>Donateur 2019<<
  • Aantal bijdragen

    2622
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    89

Waardering in de gemeenschap

359 Uitstekend

Over pimgmx

  • Rang
    ///M member
  • Verjaardag 18-05-1975

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Ja!
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    zuidoost
  • Interesse(s)
    Meer dan genoeg

Contact Informatie

Recente profielbezoeken

2399 profielweergaven
  1. pimgmx

    330i remmen upgrade op Z3 Coupe 2.8

    Ik zal ernaar vragen bij de eerstvolgende APK...
  2. pimgmx

    Automaat oliewissel

    Mmmm... Mijn persoonlijke mening: als je bereid bent om het niet misselijke bedrag voor 1+3 uit te geven zou ik kiezen voor scenario “in één keer goed”, en volledig laten flushen inclusief de omvormer... ’t Is nu misschien nog niet per se nodig, maar voor die nog-geen-honder-euro extra kan je bak er weer jaaaaaren tegenaan. En misschien een voor jou zelf minder relevante afweging: een factuur ‘alle toeters en bellen’ van ZF is ook niet slecht voor de verkoopwaarde van je Z, mocht je er ooit op uitgekeken raken...
  3. pimgmx

    Zoemend geluid voor starten in contact 2

    Ik herken die zoem wel, maar heb ‘m niet nader kunnen lokaliseren dan ‘ergens in de motorruimte’. Mijn 2.8 is nog een ‘ouderwetse’, met een kabelbediende gasklep. Oh, en als onderdeel van mijn voortdurende tjoeninggeknutsel is de ASC-stelmotor afgekoppeld, die kan je dus ook uitsluiten!
  4. pimgmx

    Automaat oliewissel

    ‘Sealed for life’ is een mooi marketingpraatje van autofabrikanten, waarmee ze eigenlijk bedoelen: ‘er hoeft binnen de garantietermijn geen onderhoud plaats te vinden’... ZF adviseert onderhoudsintervallen van rond de 150K km, maar ja, dat kan natuurlijk ook hún marketingpraatje zijn! 😉 Net zo belangrijk als leeftijd is kilometerstand: hoeveel heeft je Z4 op de teller? Ik ben zelf - maar smaken verschillen - iemand die onderhoud liever preventief doet dan als het te laat is. Mijn ex-daily (met een ZF automaat) heb ik preventief laten flushen bij ongeveer 250K op de teller, wat nog net op tijd was: wat er uit de bak kwam was niet best... De bak schakelde nét niet meer lekker, en de lockup in de hoogste versnelling werkte steeds lomper. Na de flushbeurt was dat over en heb ik er nog 50K zonder problemen mee gereden. De huidige daily heeft weer een ZF-bak, en omdat een revisie van deze bak (AWD) notoir duur is, is deze voor de ‘full monty’ naar ZF geweest, waar de service overigens subliem was! Ook deze auto heeft er intussen bijna 50.000 pijnloze kilometers opzitten sinds de ingreep. Als je auto een relatief lage (<150K) kilometerstand heeft, kan je ook voor de budgetoptie gaan: alleen vloeistof en filter wisselen. Hiermee blijft zoals hier al gezegd ongeveer 1/3 aan oude vloeistof in je koppelomvormer achter, maar met 2/3 aan nieuwe vloeistof én een vers filter is je bak er beter aan toe dan met vijftien jaar oude spulletjes...
  5. pimgmx

    Raammechanisme afstellen

    Als ik me niet vergis wél bij de allerlaatste bouwjaren?
  6. pimgmx

    Hardtop

    Wat HAL2001 zei... NB: Ruud heeft het meestal erg druk, snelste contactmanier is 'm even te bellen!
  7. pimgmx

    Z3 radio + einddemper

    Hier vind je (vrijwel) alles voor een 1996'er Z3 1.8... Met die onderdeelnummers die je daar vindt kan je de interwebs afstruinen voor nieuwe/gebruikte onderdelen.
  8. pimgmx

    330i remmen upgrade op Z3 Coupe 2.8

    1 - ja 2 - wat beter doseerbaar remgevoel, minder last van fading (deze zomer getest in Alpen en Dolomieten) versus origineel 3 - ik heb alleen blokken (EBC RedStuff) en schijven (gegroefde Brembo's iirc) opgewaardeerd (4 - rondom zaten er al Stahflex-leidingen op, die ook een - zij het kleine - positieve invloed op remgevoel hadden)
  9. pimgmx

    Kunststof defrost-roostertjes

    Wel op basis van reductie/deductie, niet uit eerstehandservaring: het dashboard is een van de weinige dingen aan onze ZZZ die ik nog niet heb losgehad... Ik weet hoe de blowermotor eruitziet ('n groot uitgevallen hamstertredmolen 😉), en die past niet in het kunststof huis op je foto. Afgaand op de tekening van REALOEM zitten blowermotor en -behuizing vóór de elliptische opening van dat kunststof ding in het midden.
  10. pimgmx

    Stuur, sleepring en RAW

    Je aanname klopt: een eenmaal getriggerde airbagfoutmelding moet softwarematig gereset worden...
  11. pimgmx

    Kunststof defrost-roostertjes

    Nee, aan de zijkant van dat pijpje, rooster zit nu op z'n plek zonder dat het zichtbaar omhoog is gekomen.
  12. pimgmx

    Kunststof defrost-roostertjes

    Een klein stukje dubbelzijdige automotivetape was voor mij de oplossing.
  13. pimgmx

    Wat doet deze knop?

    Aftermarket alarm...
  14. pimgmx

    4e Internationales ZTreffen 2019 (Düsseldorf)

    In onze achtertuin... Staat voor nu met potlood op de kalender.
  15. pimgmx

    Ride4Fun, zaterdag 8 september 2018

    't Was een mooie dag: banden geschopt, vlaai geknaagd, mensen rondgereden, bijgekletst, vlees verbrand... En wanneer gebeurt het nou dat je een dikke 2500(!) peekaas in je achtertuin hebt staan? En nog wat nagekomen plaatjes:
×

Belangrijke informatie

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privacybeleid Richtlijnen Gebruiksvoorwaarden