Ga naar inhoud
Zoeken in
  • Meer opties...
Zoek resultaten die het volgende bevatten...
Zoek resultaten in...
  DONEREN VIA PAYPAL

pimgmx

>>Donateur 2019<<
  • Aantal items

    2708
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    97

pimgmx won de laatste dag op 2 juni

pimgmx had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

385 Uitstekend

Over pimgmx

  • Titel
    ///M member
  • Verjaardag 18-05-1975

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Ja!
  • Geslacht
    Not Telling
  • Locatie
    zuidoost
  • Interesse(s)
    Meer dan genoeg

Contact Informatie

Recente bezoekers van dit profiel

2547 profielweergaven
  1. Om voort te borduren op Ewouts antwoord: bij een defecte/overbrugde stoelsensor gaat het veiligheidssysteem er per definitie van uit dat de stoel bezet is. In het slechtste geval betekent 't dat bij een aanrijding linksvoor de passagiersairbag(s) óók geactiveerd worden als daar niemand zit.
  2. Mmmmmmmm... Iets maken zonder het te repareren, daar heb ik wel een mening over... Hoop dat de ‘reparatie’ qua kosten meeviel! Als je vacuumlek zéker kan uitsluiten, dan zijn krukassensor en/of bobine (wel brandstof + geen vonk = benzinelucht?) plausibele kandidaten voor vervolgonderzoek. En niet noodzakelijkerwijs bij de garage waar je eerder was... 🤔
  3. Heb je de auto uitgelezen/laten uitlezen? Meest voor de hand liggende 'verdachten' zijn je krukassensor of een lekke vacuümslang. Het eerste is met een beetje geluk uit te lezen, voor het tweede bekijk je alle slangen met een kritische blik en spuit je - bij stationair draaiende motor - wat remreiniger rond de plekken die je niet vertrouwd. Als je motor dan hoger in de toeren schiet weet je waar het lek zit... Zie ook dit recente topic:
  4. Zo'n reparatiesetje met schuim is bijna altijd een tijdelijke oplossing: je kan er een stuk mee doorrijden, maar de band is daarna in 't slechtste geval afgeschreven. Als je écht zelfvoorzienend wilt zijn qua bandenpech kan je - zoals je zelf al suggereert - beter voor een setje met proppen gaan. Let wel: die proppen zijn prima voor gaatjes in het loopvlak; beschadigingen aan de wangen van de banden los je daar niet mee op... Dat setje van BMW waar je naar linkt is een soort thuisbreng-oplossing: op het etiket van het ding staat dat je er X kilometer met beperkte snelheid Y mee kan rijden?
  5. Als je ogenschijnlijk willekeurige Gremlins hebt: begin bij de basis. Is je accu voldoende opgeladen? Geen vocht in zekeringkast(en)?
  6. Loopt ATF doorheen, géén koelvloeistof. Zie dat extra pijpje vóór je radiator als een ieniemienie-oliekoeler...
  7. Volg dit linkje, dan hoef je alleen nog je bouwjaar in te vullen en kom je in een keuzemenu waar je onderdeeltekeningen en -nummers kan vinden. Uit jouw beschrijving maak ik op dat je de koeler voor de stuurbekrachtiging bedoelt, onderdeel nummer 9 in dit diagram. Als het alleen oppervlakteroest is zou ik de leiding licht opschuren, bewerken met roestomvormer en daarna zinkprimer en zwarte spuitlak erover. Mocht vervangen tóch nodig zijn: vermoedelijk heb je onderdeelnummer 32411093638 nodig... Kost ongeveer 100 Euro inc. verzenden.
  8. ^ Wat Ewout zegt... Plus als je het erbij kreeg: het papierwerk dat de kilometerstand van de donormotor aantoont bewaren.
  9. Gerede kans dat je 't daar mee opgelost hebt, succes!
  10. Ja, gebruik daarvoor een houten of kunststof tooltje om beschadiging aan je deurpaneel te voorkomen. Hier vind je een handleidinkje: https://www.pelicanparts.com/techarticles/BMW_Z4M/50-INTERIOR-Power_Window_switch_Replacement/50-INTERIOR-Power_Window_switch_Replacement.htm Klik op de plaatjes voor een uitvergrote versie, met die visuele ondersteuning moet het wel lukken...
  11. Heb je 'm vervangen? Da's meestal mijn startpunt bij elektrische Gremlins: de bijbehorende zekering eruit, contacten van de zekeringhouder schoonmaken (een glasvezelpen is daar ideaal voor) en 'n nieuwe zekering erin. Kost bijna niets, en dan kan je één mogelijke oorzaak uitsluiten. Volgende halte: de schakelaar & stekker...
  12. Raaaaaarrrr.... Linkje werkt op windows-laptop met Chrome:
  13. Kan me voorstellen dat anderen daar anders over denken... 🙄 De brandstofkosten van een retourtje Antwerpen-Zwolle zijn zo een paar werkplaatsuren, om maar te zwijgen over een werkdag aan reistijd voor een klus van een paar uur maximaal. Ayway, 'bekende' BMW-specialisten in het grensgebied zijn o.a. Van Loon in Bergen op Zoom en De Zwart in Hulst, beide hebben jarenlange ervaring met de 'klassiekere' modellen van BMW.
  14. Het was inderdaad 'een beetje' warm... Maar dat is dan ook het enige kritiekpunt dat ik kan verzinnen! 😉 Het is Jacqueline en Roger gelukt deze heringetreden Limbo te verbazen: ik dacht mijn provincie goed te kennen, maar heb menig weggetje voor het eerst gereden. Wát een mooie plekken hadden jullie voor ons uitgezocht! Vijf uit vijf sterren voor de route, vijf uit vijf sterren voor de lunchplek en vijf uit vijf sterren voor de vlekkeloze organisatie!!! 👌👍
  15. Als het brandend airbaglampje geactiveerd is door die stoelwissel hoef je je geen zorgen te maken over de werkzaamheid van het systeem: je airbags zullen 'gewoon' geactiveerd worden als dat nodig is. Omdat in de ogen van de fabrikant airbags zo'n kritisch veiligheidssysteem zijn gaat de foutmelding niet uit als de oorzaak is opgelost, maar alleen door de foutmeldingscode te verwijderen. Iemand met BMW-compatibele hard-/software kan die foutmelding in een oogwenk voor je weghalen... Zekeringen hebben hier niet mee van doen, dan loop je alleen maar het risico dat je essentiële systemen helemaal uitzet.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan. Privacybeleid Richtlijnen Gebruiksvoorwaarden