Spring naar bijdragen
Zoeken in
  • Meer opties...
Vind resultaten die...
Vind resultaten in...
  DONEREN VIA PAYPAL

[[Template core/front/profile/profileHeader is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]

Waardering in de gemeenschap

370 Uitstekend

Over pimgmx

  • Rang
    ///M member
  • Verjaardag 18-05-1975

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Ja!
  • Geslacht
    Not Telling
  • Locatie
    zuidoost
  • Interesse(s)
    Meer dan genoeg

Contact Informatie

Recente profielbezoeken

2459 profielweergaven
  1. pimgmx

    Aankoopadvies sdrive35is

    Op zoek naar wat anders, Sander?
  2. pimgmx

    Hoe poets ik de auto...

    Ziet er weer goed uit zo! Hopelijk blijven de vlekken nu voorlopig weg... 🤞
  3. Wat mijn illustere voorganger zei... 😉 Naast uitlezen van je auto kan je ook je accu/dynamo laten testen, daarvoor is geen BMW-specifieke apparatuur nodig.
  4. Weet je toevallig hoe lang je huidige accu in je auto zit?
  5. pimgmx

    Z3Mrunnner's filmhoekje

    Getunede M Coupé... Ik kreeg een beetje jeuk van de presentatie-pipo, maar dat zal wel de combinatie van mijn leeftijd en YouTube zijn... 😉
  6. Check! 👊 2x ex diner graag, Roger...
  7. pimgmx

    E90 velgen op een Z3

    Achter sowieso geen probleem: daar heb ik probleemloos 'normale' Z3-velgen gehad met spacers van 20 of 25mm. Voor komt 't ook wel goed denk ik: daar heb ik 10mm spacers en niet eens de kleinste hint van aanlopen op slijtende wielkuipen. Ik vermoed dat je die extra 3.4 mm dan ook nog wel kan hebben...
  8. Ik zal ernaar vragen bij de eerstvolgende APK...
  9. Mmmm... Mijn persoonlijke mening: als je bereid bent om het niet misselijke bedrag voor 1+3 uit te geven zou ik kiezen voor scenario “in één keer goed”, en volledig laten flushen inclusief de omvormer... ’t Is nu misschien nog niet per se nodig, maar voor die nog-geen-honder-euro extra kan je bak er weer jaaaaaren tegenaan. En misschien een voor jou zelf minder relevante afweging: een factuur ‘alle toeters en bellen’ van ZF is ook niet slecht voor de verkoopwaarde van je Z, mocht je er ooit op uitgekeken raken...
  10. Ik herken die zoem wel, maar heb ‘m niet nader kunnen lokaliseren dan ‘ergens in de motorruimte’. Mijn 2.8 is nog een ‘ouderwetse’, met een kabelbediende gasklep. Oh, en als onderdeel van mijn voortdurende tjoeninggeknutsel is de ASC-stelmotor afgekoppeld, die kan je dus ook uitsluiten!
  11. ‘Sealed for life’ is een mooi marketingpraatje van autofabrikanten, waarmee ze eigenlijk bedoelen: ‘er hoeft binnen de garantietermijn geen onderhoud plaats te vinden’... ZF adviseert onderhoudsintervallen van rond de 150K km, maar ja, dat kan natuurlijk ook hún marketingpraatje zijn! 😉 Net zo belangrijk als leeftijd is kilometerstand: hoeveel heeft je Z4 op de teller? Ik ben zelf - maar smaken verschillen - iemand die onderhoud liever preventief doet dan als het te laat is. Mijn ex-daily (met een ZF automaat) heb ik preventief laten flushen bij ongeveer 250K op de teller, wat nog net op tijd was: wat er uit de bak kwam was niet best... De bak schakelde nét niet meer lekker, en de lockup in de hoogste versnelling werkte steeds lomper. Na de flushbeurt was dat over en heb ik er nog 50K zonder problemen mee gereden. De huidige daily heeft weer een ZF-bak, en omdat een revisie van deze bak (AWD) notoir duur is, is deze voor de ‘full monty’ naar ZF geweest, waar de service overigens subliem was! Ook deze auto heeft er intussen bijna 50.000 pijnloze kilometers opzitten sinds de ingreep. Als je auto een relatief lage (<150K) kilometerstand heeft, kan je ook voor de budgetoptie gaan: alleen vloeistof en filter wisselen. Hiermee blijft zoals hier al gezegd ongeveer 1/3 aan oude vloeistof in je koppelomvormer achter, maar met 2/3 aan nieuwe vloeistof én een vers filter is je bak er beter aan toe dan met vijftien jaar oude spulletjes...
  12. pimgmx

    Raammechanisme afstellen

    Als ik me niet vergis wél bij de allerlaatste bouwjaren?
  13. pimgmx

    Hardtop

    Wat HAL2001 zei... NB: Ruud heeft het meestal erg druk, snelste contactmanier is 'm even te bellen!
  14. pimgmx

    Z3 radio + einddemper

    Hier vind je (vrijwel) alles voor een 1996'er Z3 1.8... Met die onderdeelnummers die je daar vindt kan je de interwebs afstruinen voor nieuwe/gebruikte onderdelen.
  15. 1 - ja 2 - wat beter doseerbaar remgevoel, minder last van fading (deze zomer getest in Alpen en Dolomieten) versus origineel 3 - ik heb alleen blokken (EBC RedStuff) en schijven (gegroefde Brembo's iirc) opgewaardeerd (4 - rondom zaten er al Stahflex-leidingen op, die ook een - zij het kleine - positieve invloed op remgevoel hadden)
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privacybeleid Richtlijnen Gebruiksvoorwaarden