Spring naar bijdragen
  DONEREN VIA PAYPAL

Toink

Member
  • Aantal bijdragen

    416
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    7

Waardering in de gemeenschap

24 Uitstekend

Over Toink

  • Rang
    2.2 member
  • Verjaardag 21-02-80

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    2010 Z4 sDrive35is
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Bij Den Bosch

Contact Informatie

Recente profielbezoeken

779 profielweergaven
  1. Technisch verschil tussen Z4 (E86) 2.5i en 2.5si

    Ik dacht dat het facelift model altijd een Si motor had, maar ik zie dat dat onjuist is. Is dit dan een hele vroege facelift met nog de oude motor?
  2. INSCHRIJFTOPIC Ardennenweekend 16&17 september 2017

    Net een mail verstuurd. Ik ga er vanuit dat mijn z4 tegen die tijd weer uit de mottenballen is!
  3. Velgen poedercoaten !

  4. Velgen poedercoaten !

    Misschien dat de meeste spuiters er de moeite niet voor nemen dan, rijk word je niet van het spuiten van velgen.
  5. Velgen poedercoaten !

    Het is niet het probleem van 1 spuiter. Ik heb pas 1x spuitwerk gehad dat de eerste keer goed was. Dat is een hele slechte score, maar ik let ook echt op de details. Hoe spuit je trouwens een velg aan binnen en buitenkant tegelijk zonder afplakken? Krijg je door de gaten niet altijd spuitnevel aan de andere kant waar je niet bezig bent?
  6. Velgen poedercoaten !

    Coating bijwerken kan ook als je speciale lak hebt. En sinaasappeleffect... veel spuiters hebben moeite met velgen, zeker als t van binnen en buiten opnieuw moet. Bij bijna elke gespoten velg vind ik oneffenheden. Schuurkrassen, afplakrandjes waar vuil onder kruipt, uitlopers, sinaasappeleffect, te grote spuitafstand waardoor de lak niet mooi glad is. Enz enz enz... Naar mijn ervaring is kwaliteit van spuitwerk sterker afhankelijk van de spuiter, dan poedercoatwerk van de coater. Om die reden zijn mijn z4 velgen nu ook gecoat. Minder diepe glans dan spuitwerk, maar veel minder vermoeiend voor mij ;-).
  7. Tuning 35iS

    Je hoeft inderdaad geen 5-serie koeling erbij te zetten. Maar ik heb liever origineel BMW spul erbij, dan past dit prima. Maakt je dat niets uit, dan is er genoeg spul te koop.
  8. Tuning 35iS

    Ja, ik. Stekkertje lostrekken, hooguit 10 minuten werk. Zoek maar eens op Golf T mod. Het doet iets, maar ik ben niet onder de indruk van het verschil.
  9. Tuning 35iS

    Laadlucht.
  10. Tuning 35iS

    Zoek maar eens op het Duitse Z4 forum naar Schmickler 35is e89 tuning dan lees je alle details. Wat vester86 zegt klopt trouwens, zowel over kats als koeling.
  11. Tuning 35iS

    De 35is heeft twee even grote turbo's, ik denk dat dat verklaart waarom "de kleine" z'n werk niet doet, die is er namelijk niet. 500Nm is inderdaad aan de magere kant voor een 35is. Mijne is ook gechipt (maatwerk met rollenbankafstemming). Met 390/400pk op de rollenbank kom je in de praktijk met best wat minder vermogen uit op de weg, door onvoldoende koeling. Hiervoor kun je een extra koeler plaatsen van een BMW 5-serie. Duur, maar dan heb je je rollenbank pk-s ook op de weg met gebruik van originele BMW-delen. Voor de einddemper: Wat voor geluid zoek je? Ik zocht ook naar een iets agressiever geluid en heb de secundaire cats laten vervangen door rechte pijpen. Dat kan zonder storingen (sensoren zitten ervoor).. Lekker rauw geluid en fellere klappen uit de uitlaat bij het opschakelen. Je krijgt er wel iets meer brom bij als je laag in de toeren zit.
  12. Spacers op een 35iS

    Geen idee. Voor heb ik een schroefset en achter vaste verlaging, beide van AC Schnitzer. Zat er al op toen ik de z4 kocht. Voor heb ik hem tot 2x toe moeten verhogen omdat ik met goed fatsoen geen drempel kon nemen. Nu is de combi met spacers precies goed. Loopt niet aan en kan kruipend recht vooruit een drempel over. Aantal mm verlaging moet ik je helaas verschuldigd blijven, alhoewel ik op de site van AC Schnitzer alleen veren zie die ca. 30mm verlagen.... dus dat zal t wel zijn dan.
  13. Spacers op een 35iS

    Mijn ervaring is precies zoals jij het verwacht. Niet praktisch, wel mooier en sneller. Net als bij TopGear heb ik wat zware momenten op vakantie in Frankrijk en Italie gehad. Jezelf vastrijden in een parkeergarage met een hele file achter je is echt geen grap.... Maargoed: je gaat je gedrag erop aanpassen door sommige parkeergelegenheden te vermijden enz. Ik zou alle aanpassingen zonder twijfel weer doorvoeren. De Z4 gebruik ik alleen voor mooi-weer ritten. Wat ik zou doen als het mijn daily was zou ik niet durven zeggen. Ik denk direct verkopen en een luxe cruiser halen ;-).
  14. Spacers op een 35iS

    Even gekeken. Het is 20 (10 per wiel) op de voorwielen en 24 (12 pw) achter. Via autoteilemann.de was ik voor ruim 160 euro klaar. H&R Spurverbreiterung DR 20 mm - 2075725 159234 1 58,36 € H&R Spurverbreiterung DR 24 mm - 2475725 159230 1 62,55 € H&R Radschraube M12X1,5X35 mm Kegelbund 60° SW 17 - 1253501 159487 10 15,10 € H&R Radschraube M12X1,5X38 mm Kegelbund 60° SW 17 - 1253801 513519 10 15,10 €
  15. Spacers op een 35iS

    Ik heb ook spacers. Meen 8mm voor en 12 achter. Ook H&R en meteen langere bouten erbij. In combinatie met verlaging loopt het net niet aan nu. Afhankelijk van merk en type band past zonder of met minder verlaging 15mm ook.
×