Spring naar bijdragen
Zoeken in
  • Meer opties...
Vind resultaten die...
Vind resultaten in...
  DONEREN VIA PAYPAL

GuidoK

>>Donateur<<
  • Aantal bijdragen

    6131
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    196

Waardering in de gemeenschap

644 Uitstekend

Over GuidoK

  • Rang
    Forum Sheldon
  • Verjaardag 20-02-1974

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z4 3.0i ESS supercharged TS2+
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Drenthe
  • Interesse(s)
    Mercs en Porkers vernederen bij het stoplicht...

Recente profielbezoeken

3816 profielweergaven
  1. GuidoK

    De officieele nederlandse prijslijst

    Goh valt me mee. Er zit maar 51% belasting op de m40i
  2. GuidoK

    Wat is hier de start onderbreking chip ?

    Ik weet wel dat ze op het engelse forum namaaksleutels lopen te slijpen en te programmeren. Dus het kan wel, maar waarschijnlijk andere namaaksleutels die ak90 compatible zijn.
  3. GuidoK

    Wat is hier de start onderbreking chip ?

    De kapbediening werkt op dezelfde afstand als de deurbediening. Zelfde signaal. Werkt bij mij vanaf 15m ofzo. De ene sleutel gaat iets verder dan de andere geloof ik.
  4. GuidoK

    Wat is hier de start onderbreking chip ?

    Een dealersleutel/OEM sleutel zou gewoon te moeten programmeren zijn. Maar je sleutel moet volgens mij ook nog geslepen worden anders kan je het contactslot niet omdraaien toch? Iemand die die sleutels kan slijpen kan ze vaak ook wel programmeren denk ik.
  5. GuidoK

    Wat is hier de start onderbreking chip ?

    Die elmos 10030a chip is volgens mij de transponder, maar die heeft in ieder geval ook die rifd spoel nodig. Maar volgens mij doet die chip meer (powermanagement/opladen van de accu) Ik weet niet of je die chip en spoel (er zit ook nog een DC ontkoppelingscondensator naast) eruit kan halen en ergens anders in kan solderen. Maar volgens mij kan je ongeprogrammeerde sleutels kopen en die met een ak90 programmeren. Maar ik heb er geen ervaring mee. Die NEC chip is denk ik de controller voor het afstandsbedieningsgedeelte. Nadeel is dat voor dit soort chips totaal geen datasheets te vinden zijn. Bij deze sleutels is het iig niet zo dat je 1 chip los kan halen en ergens in kan plaatsen. Dat was geloof ik bij de e36 wel het geval; 1 chip/module met transponder, antenne etc in 1.
  6. GuidoK

    Meet and Eat in Zevenhuizen (ZH) 7 februari 2019

    Kan je mij er onder voorbehoud bijzetten? Ik moet morgen daar in de buurt werken maar ik weet nog niet hoe laat ik klaar ben. Ik ga er vanuit dat ik het wel red. Ovb mag weg, ik ben er zo
  7. GuidoK

    Reactietopic najaarsrit 28-10-2018

    Het was idd een supergezellige rit Rob bedankt
  8. GuidoK

    Z4 e85 specialist ?

    Ik ga er bijna van naast m'n schoenen lopen
  9. GuidoK

    Z4 e85 specialist ?

    ^dat komt omdat occasions zich wel via het internet laten verkopen maar auto's zich niet via het internet laten repareren Gewoon bellen idd, hij doet sec z3/z4 en houdt het halve forum rijdende....
  10. GuidoK

    Dempers lek

    Je zaait in ieder geval al gelijk verwarring door de TS te doen laten geloven dat er lineaire veren onder een z4 zitten terwijl dat helemaal niet het geval is. En dan laat je een stel HR veren zien die wel progressief zijn (kennelijk ter onderbouwing van je verhaal) maar helemaal niet van een z4 zijn. Dat is het enige wat ik constateer, en terechtzet. Die OEM veer die je laat zien is imho ook progressief. Wellicht lastig om te zien bij de meeste oem veren omdat ze hedentendage zo weinig windingen hebben maar de buitenste windingen zitten dichter bij elkaar. Je kan progressieve veren natuurlijk op heel veel manieren maken met allerlei mate van progressiviteit en die h&r zijn wellicht meer progressief. Dat zijn verlagingsveren meestal.
  11. GuidoK

    Dempers lek

    De z4 heeft al progressieve veren voor en achter. Die veren die Jan Willem laat zien (allemaal min of meer progressief overigens) zijn helemaal niet van een z4 dus ik begrijp niet helemaal waarom ze in dit topic staan (behalve om misschien verwarring te zaaien). Progressieve veren neem je als je een beperkte veerweg hebt en toch comfort wilt Lineaire veren hebben een voorspelbaarder bochtengedrag. Doordat de veer een lineaire veerconstante heeft wordt het duiken in de bochten voorspelbaarder. Hij duikt dus evenredig met de g kracht en niet in het begin veel meer (progressief) Nadeel van lineaire veren is dus als je een beperkte veerweg hebt ze stugger moeten zijn omdat anders je schokbrekers teveel gaan inveren op grote hobbels en tegen de bumpstops komen. Voor een z4 zijn lineaire veren dus duidelijk een performance optie en je vind ze dan ook alleen op de meer sportievere afgestelde onderstellen (schroefsets e.d.)
  12. GuidoK

    E10 voor mijn Z3?

    Ja maar in dat handboek zou ook wel eens kunnen staan dat de opgegeven prestaties alleen gegarandeerd kunnen worden bij gebruik van ron98 brandstof. Dat staat iig wel in het boekje van de z4 3.0i. Het ontstekingstijdstip van de motor is namelijk variabel, en dat zou in sommige gevallen wel eens iets teruggesteld kunnen worden bij gebruik van minder klopvaste brandstof. Natuurlijk zorgt toevoegen van ethanol natuurlijk alleen maar voor meer klopvastheid, maar zoals ik al schreef heb je meer kans op bezinksel in je tank, met name als je je auto lagere tijd stalt. Een ander voordeel van RON98 is dat het doorgaans veel langzamer verouderd dan RON95, wat ook voor een auto die langere tijd gestald wordt natuurlijk positief is. Dus als je bijv een benzinegrasmaaier hebt kan je daar veel beter RON98 in gooien.
  13. GuidoK

    E10 voor mijn Z3?

    Daarvoor heb je geen onderzoek uit een blad voor nodig. ethanol heeft een lagere energetische verbrandingswaarde dan benzine; dan is het verbruik ALTIJD hoger. Je moet dus ook altijd minder betalen voor benzine die ethanol bevat dan ethanolvrije benzine, want je krijgt ook minder energie. Qua klopvastheid heeft de toevoeging van ethanol geen nadelige gevolgen; de klopvastheid van ethanol is veel hoger dan van benzine. (dus uit dat oogpunt beter geschikt voor m motoren en turbomotoren)
  14. GuidoK

    E10 voor mijn Z3?

    Ik denk niet dat het vocht een probleem voor de motor is, maar wel een probleem voor het bezinkselgehalte in je tank. En helemaal voor onze geliefde cabrio's; menig forumauto wordt in de winter geschorst en rijdt sowieso al weinig. Meer ethanol in je tank zorgt er ook voor dat je benzine sneller veroudert. Dat zie je wel in vergelijk met de US waar ze veel meer ethanol in hun peut stoppen. Daar hebben ze problemen die we hier helemaal niet hebben. Vooral met motoren die langere tijd stilstaan (zoals grasmaaiers en campers, maar dus ook cabrio's)
  15. GuidoK

    Taal boordcomputer, navigatie en dashboard bij importwagen

    Ik gebruik doorgaans de goedkoopste dvd-r's (arita's of wat ik ook maar heb liggen) in de goedkoopste branders. Gewoon een ingebouwd brandertje in een laptop thans. Hangt een beetje af van de versie die ik op welke vage russische hackersite kan krijgen of ik een DL dvdr moet gebruiken of niet. Maar zoals al gezegd, ik brand de meest goedkope dvdr's, al 8 jaar lang voor deze auto, en het werkt gewoon altijd bij mij. Je moet natuurlijk wel weten hoe je een schrijfje brandt (betreffende single/multisessie, finalizing en betreffende CD's hoe je iso9660 initieert, maar dat is meer een kwestie van weten hoe je brandprogramma en standaarden werken. (je moet een image dus gewoon ook als image branden, en dan gaat het altijd goed) Acceptabele aftermarket oplossingen bestaan imho niet voor de z4 zoals ze wel voor de e46 verkrijgbaar zijn (waarbij ze exact in het inbouwgedeelte passen). Je krijgt dan van die pasframepjes met een single din unit wat er niet uitziet, of spul wat niet/amper geintergreed is (stuurbediening etc). Een dubbel din unit past niet in een z4 of je moet de ventilatieroosters verschrooten. Het verliezen van de stuurbediening zou voor mij al geen optie zijn bijvoorbeeld. Dan verlies je gelijk dat OEM gevoel en krijg je een soort van geknutseld gevoel. Knoppen die niet werken....brrr
×

Belangrijke informatie

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privacybeleid Richtlijnen Gebruiksvoorwaarden