Spring naar bijdragen
  DONEREN VIA PAYPAL

GuidoK

>>Donateur<<
  • Aantal bijdragen

    5956
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    175

Waardering in de gemeenschap

589 Uitstekend

Over GuidoK

  • Rang
    Forum Sheldon
  • Verjaardag 20-02-1974

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z4 3.0i ESS supercharged TS2+
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Drenthe
  • Interesse(s)
    Mercs en Porkers vernederen bij het stoplicht...

Recente profielbezoeken

3424 profielweergaven
  1. Tankje van de koelvloeistof loshalen

    Nee dat was een andere europatour (frankrijk). Dat lekke tankje was denk ik europatour II of III? (in de dolomieten geloof ik, ik gok 2013). Ondanks wat men hier denkt is er wel wat meer voor nodig dan een lek tankje om mij in een audi te krijgen
  2. Tankje van de koelvloeistof loshalen

    Is een bekend probleem. Ik heb echter ooit een keer een hele europatour gereden (dus 3000km oid) met scheurtje in de tank. Wel 4x per dag bijvullen oid, meter is nooit in het rood geweest. Maar mijn scheurtje was wellicht kleiner.
  3. Tankje van de koelvloeistof loshalen

    Ja dat tankje lostrekken is een heel raar werkje. Zit ontzettend vast, en bij het monteren denk je weer hoe kon dat ding zo ontzettend vast zitten? Ik zat er ook mee te prutsen en weet nog steeds niet of ie achter iets bleef haken of dat het echt zo vast zat. Ik was vooral bang dat ik iets van de radiator stuk zou trekken. Ik had zelfs nog wat siliconenolie onderaan in de naden gespoten (waar dus die O ringen zitten), maar ik weet niet of dat nou echt hielp.
  4. E89 dash cams

    Ze hebben ook een versie voor de e46. Ik vraag me af of die niet gewoon op de e85 past. Het enige wat me eigenlijk een beetje tegenhoudt dat te proberen is toch wel de mindere sensor en chipset die in deze zit tov. bijv een viofo a119s die even duur is. (en ook nog eens veel meer kan, maar natuurlijk wel beter zichtbaar is)
  5. Stipt polish

    Ruud...... je hebt de hele schokdemper eruit gepoetst!
  6. Oplossing voor bijgeluid stuur

    Het zijn geen echte slangkoppelingen met een schroef, maar meer in de stijl van ashoeskoppelingen. Deze kan je eenmalig gebruiken, dus moet je nieuwe halen. (om te verwijderen knip je ze door bij het klemgedeelte met een stevige zijkniptang) Bij de dealer kosten de klemmen €4,79/stuk (onderdeel 32111095897) Het verschil tussen dit soort klemmen en slangkoppelingen met een schroef is dat deze klemmen een verende kracht uitoefenen, zodat als het rubber zich zet naar de klem, er nog steeds geklemd wordt, Bij een klem met een schroef is dan de spanning eraf en gaat de manchet lekken. Je kan deze klemmen monteren met een goede moniertang, maar je hebt er ook speciale tangen voor (ashoes klembandtang), die vooral bij de grotere klemmen goed werken. Die hebben een bepaald stootstukje ingebouwd waardoor je de klemband niet te diep beetpakt en klemt (wat als gevolg heeft dat het rubber teveel samengedrukt wordt bij het klempunt), en de bekken van de tang zijn doorgaans ook dunner. Zo'n tang kost een paar euro: https://www.ebay.com/itm/CV-Joint-Boot-Clamp-Ear-Type-Plier-Tool-For-Installing-Fuel-Cooling-System-Hoses/272787890002
  7. 3e Internationales ZRoadster Treffen 2018

    Ik kick dit topic nog maar even. Ik heb besloten dat ik er iig naar toe ga. Voor de mensen die twijfelen of ook willen: de inschrijving loopt tot 24-04-2018
  8. ReactieTopic Paasrit 1 april 2018

    Goede reactie Hans. Maaruh volgende keer wel een dashcam monteren want we willen dan natuurlijk wèl meekijken (zo zit ik dan ook wel weer in elkaar ) En je weet het, hoe meer gas je geeft, des de minder ruimte je nodig hebt om in te halen
  9. foutcode 98f8 en toon sensor

    De klem is 1 stuk, dus van accu naar terminal in de motorruimte. Het is dus 1 lange kabel van 2m oid. Da's een aanzienlijke/lastige klus om te vervangen. Bij voorkeur de je dat als hij op de brug staat (bijv tijdens een beurt) omdat je er dan veel beter bij kan. https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e85-z4-3.0i-roa_200403/repair-manuals/12-engine-electrical-system/12-42-starter-line/IEU6e7W
  10. foutcode 98f8 en toon sensor

    Zolang je airbaglampje brandt wordt de werking van je airbags niet gegarandeerd (al denk ik wel dat ze zullen afgaan). Als die uitgaat door het foppen van de bst zal de werking van de airbags zelf wel weer goed zijn. Als je je bst omzeilt, dan kan deze niet in werking treden bij een ongeval. Risico:s: brand bij een ongeval, exploderende accu bij een ongeval Maar goed, dat kan je zelf ook bedenken Ik zou zelf de bst op korte termijn foppen zodat het airbaglampje uitgaat (en die dus aan kan gaan als er eventuele andere euvels aan het airbagssyteem aan het licht komen), maar ik zou toch op langere termijn de BST vervangen, maar op een tijdstip als het uitkomt, als hij bijv. voor andere werkzaamheden op de brug staat. Wellicht kan je een bst gebruikt scoren. Je kan ook kijken of je 'm kan repareren. Ik weet niet hoe goed de klempassing zou zijn als je nu de pluskabel (met die geklemde bus aan het eind) in een nieuwe bst stopt waar je de andere kabel hebt uitgewrikt. Klemt de oude kabel dan goed in die nieuwe bst? Het is wel een contactvlak waar ontzettend veel stroom door moet kunnen (600 ampere), dus een verhoogde weerstand in dat onderdeel kan ervoor zorgen dat hij heet wordt (en we weten allemaal wat er met explosieven gebeurd als ze heet worden.... )
  11. foutcode 98f8 en toon sensor

    Je kan in theorie je airbagcomputer voor de gek houden door over de bst aansluiting een weerstand van 2 ohm te plaatsen.
  12. foutcode 98f8 en toon sensor

    Ok, die heb je dus nog wel. Dit is overigens gewoon een beschermhoesje en geen ding wat de kabel op z'n plek houdt. Normaal zit de kabel erin geperst. Maar dit lijkt er dus wel op dat je BST gewoon af is gegaan. Waarom is een raadsel (kan ook wel een raadsel blijven, maar het moet natuurlijk niet weer gebeuren als je een nieuwe monteert) Vervangen is een aanzienlijke klus. Ik geloof dat de kabel bij de z4 1 stuk is van achter naar voren (tot de terminal in de motorruimte tegen het schutbord). Dus dat is echt klote. De BST is een veiligheidsonderdeel. Normaal zijn alle apparaten en kabelbomen gezekerd, dus als deze kortsluiting maken klapt de zekering. Maar de kabel naar de startmotor/dynamo is dat niet (te zwaar voor een zekering). Daarom hebben ze dit erin gemonteerd. Zodat als je in een crash komt, en de startmotor of dynamo wordt geraakt, er geen kortsluiting ontstaat met brand als gevolg (of een exploderende accu), maar het veiligheidssysteem onderbreekt de kabel dus met een explosieve lading.
  13. foutcode 98f8 en toon sensor

    Ja dat verwachtte ik al, dat is dus niet zoals het hoort. Zo hoort het eruit te zien: Dat wat je omsingelt hebt is je BST. Daar horen ook zwarte beschermkapjes om te zitten zoals in mijn foto. Je bst is er óf uitgeklapt (dus is de explosieve lading afgegaan), of hij was al niet goed en was ermee gerommeld. Waarom de BST is afgegaan (als dat het geval is), is natuurlijk nog weer een ander verhaal. Hier komt het niet zo vaak voor.
  14. foutcode 98f8 en toon sensor

    En dat was de plus of min kabel? Heb je een foto van je accubak? Zit je accu zelf goed vast? Het is waarschijnlijk iets met de BST zelf, of met het kabeltje ernaar toe of met de BST computer. Dat kastje zit in je accubak
  15. foutcode 98f8 en toon sensor

    Ok, dit vind ik een heel vaag verhaal. Iets zegt mij dat je accubak inrichting niet meer standaard is en dat iemand er ooit in heeft lopen rommelen. Kan dat?
×