Spring naar bijdragen
Zoeken in
  • Meer opties...
Vind resultaten die...
Vind resultaten in...
  DONEREN VIA PAYPAL

GuidoK

>>Donateur<<
  • Aantal bijdragen

    6054
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    193

Waardering in de gemeenschap

633 Uitstekend

Over GuidoK

  • Rang
    Forum Sheldon
  • Verjaardag 20-02-1974

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z4 3.0i ESS supercharged TS2+
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Drenthe
  • Interesse(s)
    Mercs en Porkers vernederen bij het stoplicht...

Recente profielbezoeken

3620 profielweergaven
  1. GuidoK

    Foto's van dagtrips of "echte" trips

    allemachtig das zuur zeg. Maar geen gewonden dus? Is dat jouw motor of van een maat?
  2. voor mij lunch+diner graag
  3. Mooi ik sta er al tussen Zwitserland is altijd top: kaasfondue als lunch
  4. GuidoK

    Z3 loopt op 2 cilinders

    Heeft waarschijnlijk oude software erbij. Sowieso, je koopt eigenlijk alleen de kabel, de software is natuurlijk pirateware, dus kan je beter op zoek naar de versies die het beste zijn voor je eigen situatie. Dat vergt wat kennis en uitzoekwerk, maar rommelen met de ecu van je auto vergt dat in beginsel natuurlijk al, anders kan je er beter vanaf blijven.
  5. GuidoK

    Z3 loopt op 2 cilinders

    voor een e89 heb je deze nodig: https://nl.aliexpress.com/item/High-Quality-For-BMW-INPA-K-CAN-With-FTDI-FT232RQ-Chip-With-Switch-K-D-CAN/32817429022.html Met het schakelaartje: Links is KKL (dus e85 en ouder), rechts is D CAN (e89 en jonger) En ISTA moet je ergens zien te downloaden (je hebt bmw standard tools 2.12 of ediabas 7.3.0 nodig, of een ista installer die dat erbij kan installeren) De E89 wordt officieel niet meer door INPA ondersteunt.
  6. GuidoK

    Z3 loopt op 2 cilinders

    Die compressietester zou ik er niet insteken. Wat dat is weet ik niet. koop een normale compressietester, kost 1 of 2 tientjes oid Verder zou ik eerst uitlezen met goede apparatuur, dus inpa/dis/whatever met ADS interface voor de sensoren, en klassieke diagnose, dus kijken of je benzine hebt, vonk en compressie. per cylinder. Dat zijn normaal de dingen die je doet voordat je blind spullen gaat kopen.
  7. GuidoK

    Z3 loopt op 2 cilinders

    Ja dat kan ik ook wel lezen. Maar waar het om gaat, en wat ik ook in mijn post schrijf, is hoe dat vastgesteld is. Met INPA? Met DIS? Met een Wichelroede? Dit is namelijk al deel van de diagnose, en als we daar geen info over hebben, volgen we BLIND informatie. En dat moet je nooit doen. (dat doe ik althans nooit, wellicht heb jij daar een andere mening over) Omdat er geen foutcode is, is zelfs de ECU er niet zeker van dat de motor op minder cylinders loopt. Betreffende de EWS: als deze niet met de DME VIN gecodeerd is, is die auto echt ONTZETTEND MAKKELIJK te jatten.... Maar het zou kunnen, ik ben geen specialist op z3 electronica. Bij de latere generaties weet ik zeker dat ze vin gecodeerd zijn (uiteraard vanwege de diefstalpreventie)
  8. GuidoK

    ratel boven 3000 tpm

    oliefilterhuispakking zit tussen oliefilterhuis en blok (dus niet de rubber ring) Maar dan moet er wel heel veel olie uit je blok gelopen zijn. Drijfstanglagers kan (past ook bij het storingsbeeld) maar komt niet vaak voor. Kan ook nog zijn dat het kettingwiel van je oliepomp los is gegaan en dat er daardoor schade is (maar hopen dat het dan bij drijfstanglagers blijft.....) Sowieso zou ik ook nokkenassen en nokkenaslagers checken als je drijfstanglagerschade hebt door olietekort.
  9. GuidoK

    Z3 loopt op 2 cilinders

    Ja uiteraard. Compressie meten is nog geen 10min werk dus dat lijkt me een no brainer. Sowieso zie ik hier niets wat leidt tot dat er 2 cylinders uitvallen. Hoe is dat vastgesteld? uitlezen? of een andere analyse? Eerst moet dat natuurlijk vastgesteld worden. Voor de rest zou ik krukas sensor en nokkenas sensor checken met een ads interface in inpa. Stuk sneller en goedkoper dan een nieuwe dme versieren. Kans dat de dme stuk is, is klein imo en lukraak onderdelen vervangen heeft naturlijk niets met diagnose en fouttracering te maken (maar het is niet mijn portemonnaie; lukraak vervangen wordt heel snel heel duur....) Weet je dat zeker? volgens mij heeft de z3 wel iets van een losse ews/startonderbreker. Meestal zijn die vin gecodeerd op de dme, maar ik ben geen specialist op z3 electronica.
  10. GuidoK

    Z3 loopt op 2 cilinders

    Eerst compressie meten voordat je verder iets doet. Raar verhaal van die compressietester. anyway, een compressietester die wel werkt kost een tientje oid op ebay Andere dme gaat natuurlijk sowieso niet werken lijkt me. Daar zorgt de EWS wel voor.
  11. GuidoK

    Tankje van de koelvloeistof loshalen

    Ik heb destijds alleen het tankje vervangen. Het lek zie je alleen maar als de motor warm is
  12. GuidoK

    REACTIETOPIC Europatour VI 30 juni t/m 8 juli 2018 - Schotland

    Misschien in video te beschrijven, 2 dashcamstukjes die schotland goed samenvatten (quick 'n dirty) Enorme vallei Bochtige aanloop naar smalle pas (beroemde pas in schotland: Bealach na Ba) Allebei in Applecross, voor mij hoogtepunt van de ritten van ET VI
  13. GuidoK

    Sticky steering!

    Wat jij hier beschrijft is niet het sticky steering effect maar het misthoorn effect. Dat geluid wordt veroorzaakt door onvoldoende smering op de uitgaande lagers in het stuurhuis (dus waar de spoorstangen aan vast zitten). Dat zijn dus 2 separate problemen (die ook compleet los staan van elkaar) met elk hun eigen specifieke oplossingen. Dat geluid verhelpen doe je door de rubberbalgen los te maken (aan weerseinden van het stuurhuis), en de stang/tandheugel aldaar in te smeren met vet. Sticky steering is een probleem wat zich voordoet in de stuurkolom en niet in het stuurhuis (dat zijn 2 separate onderdelen van de stuurinrichting)
  14. GuidoK

    Voorpret alvorens aan te sluiten bij de Europatour

    Oeh, Gilbern Invader? Da's toch wel zo'n klassebak!
  15. GuidoK

    Voorpret alvorens aan te sluiten bij de Europatour

    Zeker nooit in engeland geweest Tapijtje met minstens 3 viltlagen eronder. Veert als een trampoline Ook dat is zooo engels
×

Belangrijke informatie

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privacybeleid Richtlijnen Gebruiksvoorwaarden