Ga naar inhoud
Zoeken in
  • Meer opties...
Zoek resultaten die het volgende bevatten...
Zoek resultaten in...
  DONEREN VIA PAYPAL

GuidoK

>>Donateur 2019<<
  • Aantal items

    6290
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    207

GuidoK won de laatste dag op 25 juni

GuidoK had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

688 Uitstekend

Over GuidoK

  • Titel
    Forum Sheldon
  • Verjaardag 20-02-1974

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z4 3.0i ESS supercharged TS2+
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Drenthe
  • Interesse(s)
    Mercs en Porkers vernederen bij het stoplicht...

Recente bezoekers van dit profiel

5063 profielweergaven
  1. Het kan je katalysator kapot maken. En evt je lambdasensoren. Ik vraag me ook af of je problemen met de apk kan krijgen. Let wel, voor een n52 zijn de eisen extreem veel strenger dan een 22 jaar oude z3
  2. Is een thuiskomertje niet iets voor je? kan je die kofferruimte missen? Ik heb zelf altijd een propsetje, krik en compressortje bij me (goedkoopste van het goedkoopste, geen flauw idee of het werkt), maar met mijn daily heb ik al 2x het thuiskomertje gebruikt, 1x was de complete wang gescheurd dus had een proppensetje ook niet geholpen. Dat je je wang kapot rijdt bij lek gaat heel snel, zeker als je op de snelweg lek rijdt en je het niet gelijk doorhebt en ook nog van de 3e baan naar links moet (en wellicht moet je nog iets verder rijden als er op dat stukje geen vluchtstrook is) Thuiskomertje is ook heel snel. Als het niet het aangedreven wiel is, kan je na 15 min weer op weg zijn (bij aangedreven wielen wissel ik (als dat kan en je geen breedset hebt) altijd een band van voor naar achteren (of vice versa), zodat je diff niet constant belast wordt.
  3. Het zou natuurlijk ook de bestaande punten kunnen ontlasten. Dat is ook wat waard. Dat die bestaande punten herhaaldelijk onder grote spanningen komen te staan is wel duidelijk, anders zouden ze niet scheuren. En dat lassen is arbeidsintensief (scherm aan de binnenkant moet er denk ikook uit), en een punt waaraan gelast is, is natuurlijk extra gevoelig voor corrosie, welke voorzorgsmaatregel je ook neemt . Je hebt wel doorlasprimer etc, dus je kan het allemaal heel netjes volgens 'het boekje' doen, maar het blijft een zwakker punt dan voorheen. Het is nooit zo goed als wat ze in de fabriek doen; dat is onderdompelen in een fosfaatbad (waar natuurlijk anti roest in alle hoekjes en gaatjes komt) Ik gebruik die bestaande punten dus helemaal niet meer. Da's ook een oplossing 🙂 . (nou ja, aan eentje hangt mijn catch can, maar dat zorgt denk ik niet voor een constructief probleem )
  4. Ja jij hebt idd de oude variant. Dat is te herkennen aan dat de strutbrace met een moer op een stuk tapeind zit gemonteerd. De nieuwe variant gebruikt een bout; dan zit er dus een gat met schroefdraad in de steun: Ik zie nu ook dat volgens de ETK het onderdeel sinds 2-2007 is toegepast, dus alle facelift modellen voor dat hebben dit potentiele probleem dus ook. Je leest er overigens vooral over op engelse en amerikaanse fora. Daar heb je natuurlijk ook veel meer z'jes, maar ik denk dat ook de staat van het wegdek aldaar er veel mee te maken heeft (in dld lees je er bijv imho minder over, al komt het natuurlijk ook daar voor). Het valt natuurlijk niet te ontkennen dat engelse en amerikaanse wegen in verschrikkelijke staat zijn invergelijk tot nederlandse of duitse wegen (ja, zelfs de belgische wegen zijn imho vele malen beter dan in die landen......)
  5. Het is wel belangrijk dat je dat laat herstellen en er (volgens bmw althans) niet mee rijdt. Dat hier aanzienlijke krachten op komen blijkt wel, anders zou die las niet scheuren. Het is een bekend probleem overigens (bmw heeft er ook een werkinstructie over), al komt dit hoofdzakelijk voor bij pre-facelift modellen. Dat jij dit bij een facelift model hebt is uitzonderlijk (die heeft ook een aangepast ontwerp voor het bevestigingsdeel). Kan je een foto maken van het gescheurde deel?
  6. Ik merkte er zelf weinig/niets van (ik heb zelf een vaste 3 punts brug van ultra racing), in ieder geval niet in vergelijking tot mijn andere mods. Er zijn natuurlijk al 2 strut braces aan de bovenkant aanwezig. Maar uiteindelijk maakt het de voortrein wel steviger, niet slapper. Maar goed, uiteindelijk kost het ook nauwelijks wat en is installatie ook een fluitje van een cent.
  7. Kan roodkapje niet zoiets? Ik bedoel Reeuwijk is natuurlijk nog veel dichter bij vanuit papendrecht.
  8. Ik bedoelde idd klepveren. En ik bedoelde ook n52, al maakt dat voor de procedure niet uit, bmw schrijft in TIS dat de kop eraf moet. Dat daar workarounds voor zijn zoals bijv perslucht of een touw erin proppen schreef ik al, maar dan kan je bijv. bij bmw (als een dealer dat doet althans) geen garantie krijgen op de reparatie. Daarom zal bijv. een dealer dat nooit doen lijkt me. Dat tooltje is overigens wel netjes gemaakt. Je hebt hiervoor trouwens hele toolkits waarmee je vele auto's op deze manier kan doen die je uit china kan halen voor €150 oid.
  9. Ik denk dat als een garage je laat betalen voor werkzaamheden die ze niet uitvoeren, het tijd is om een andere garage te zoeken.
  10. Er zijn wel methodes om de kop te laten zitten, en proberen te voorkomen dat de kleppen niet de cilinder in vallen (daarvoor doe je het), zoals de cilinder onder druk zetten met perslucht via het bougiegat of er een touw in te douwen. Ik weet ook niet of dat lekker gaat werken met een m54 kop. Maar dat is allemaal niet volgens het bmw boekje. De officiele bmw handleiding schrijft voor dat de kop eraf moet. Je moet namelijk ook nog de zuigerveren eraf zien te krijgen. Ik vraag me ook af of je heel veel werk gaat besparen door de kop niet te demonteren.
  11. Nu beschrijf je wel iets wat 5 minuten duurt op een klus van mijns inziens een dikke dag. Je weet dat bij klepseals vervangen de hele kop eraf moet? (en dus ook nokkenassen eruit etc)
  12. GuidoK

    Obd-port Mods

    Misschien kan je Thommy.nl dan beter even bellen/mailen. Hij is dit jaar namelijk nog niet op het forum geweest.. Of je moet natuurlijk heel geduldig zijn en wellicht nog een half decennium oid willen wachten
  13. Volgens mij heeft grom audio iets wat al die dingen kan. Ik weet overigens niet hoe goed hun id3 tag integratie is op het scherm. Ik weet ook niet of hun handsfree option de telefoonpin op de radio kan activeren. Zo niet, dan werkt de telefoonfunctie alleen maar als je toevallig luistert naar de grom, en krijg je dus geen signaal oid als je naar de radio luistert (of de radio uitstaat) en je gebeld wordt.
  14. Erg treffend omschreven
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan. Privacybeleid Richtlijnen Gebruiksvoorwaarden