Spring naar bijdragen
  DONEREN VIA PAYPAL

CorvH

How-to editor
  • Aantal bijdragen

    1064
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    19
  1. Startmotor vervangen

    Ik ben blij dat er een nieuw exemplaar in zit
  2. Startmotor vervangen

    Iedereen bedankt voor het meedenken en de plaatjes. Zojuist alle plaatjes gecontroleerd op de juistheid en het klopte. Ben om 12:30 begonnen met sleutelen en om 14:30 reed ik al weer weg bij de garage. Ik heb het bovenstuk van het luchtfilter verwijderd, daarna de luchtslang en de soundgenerator, je hebt dan voldoende zicht om de aansluitingen los te krijgen. Weet in ieder geval nu dat ik dit niet thuis voor elkaar gekregen had, want wel de nodige sleutelvarianten en doppen en ratels gebruikt. Lastige waren nog de bevestigingsbouten, voor de dop met ratel was geen plaats, uiteindelijk heeft de monteur met een vaste lange dopsleutel de bouten losgekregen. Mij ontbrak het aan overredingskracht om ze los te krijgen... Monteren van de startmotor ging soepel, mede omdat de bevestigingsbouten een likje vet mee hebben gekregen. Daarna alles weer gemonteerd en de accu weer aangesloten, contactsleutel omdraaien en heel vlot starten. Deze startmotor draait wat sneller rond dan de oude. Het oude exemplaar ook nog even uit elkaar gehaald en de koolborstels waren erg kort, zwarte rotor en voldoende zooi uit de motor, ook de as van het tandwiel was erg aangedaan. Ik denk dat het een hele goeie zaak is om preventief de startmotor eens te reinigen zoals GuidoK ook al eens gedaan heeft. Nu maar fingers crossed dat ik weer een tijdje verstoken ben van malheur.
  3. Startmotor vervangen

    Nee, Sander moet van boven Als ik kijk in de TIS hoeft alleen het luchtfilter verwijdert te worden. Ik wacht stiekem op een reactie van Guido die mij geruststel en tenslotte kijkt mijn garagist ook mee en deze heeft voldoende ervaring en mooi dat ik bij hem mag sleutelen.
  4. Startmotor vervangen

    ik heb al diverse how-to's gezien, maar nog niet 1 die aangeeft wat je allemaal moet verwijderen om bij de startmotor te komen. Wellicht iemand hier wel, dan hoor ik het graag. 2 week geleden begon de ZZZZ tegen te spartelen door niet meer te starten, uitgelezen en er kwam een foutmelding van de hydroliek van de SMG te staan. De paniek sloeg gelijk toe, want dat leek niet goed. Na rijp beraad en advies van de dealer de ANWB ingeschakeld, aangezien het transport dan vergoed is. Moet je wel even woonplaats reparatie in je abbo hebben zitten, dus mijn instap Europa maar verhoogd. (blijkt dus dat als je denkt dat dit er wel bij zit, op het moment suprême er achter komt dat dien zo is) Na aankomst van de ANWB even kort overlegd wat ik allemaal al gedaan had (zekeringen en relais gecontroleerd) hij gaf dan ook al aan dat dit een klusje voor de dealer is. Uiteindelijk wou hij toch de auto nog even aan zijn auto koppelen qua accu en toen gaf zijn systeem 11,6 volt aan. Dat was dus wel laag en zou dus problemen kunnen veroorzaken. Na 5 minuten laden mocht ik proberen de auto te starten en na omdraaien van de contactsleutel gebeurde er nog niets :-( Nadat ik de auto even op het contact had laten staan hoorde ik langzaam aan de hydroliek pomp weer gaan lopen en voila ik kon de auto weer in de nul stand zetten en starten. Ik heb nog net geen vreugdedansje met de ANWB man gemaakt, maar dit scheelde niet veel. Na het plaatsen van een nieuwe accu bij de stealer was het weer opgelost. (Volgens de ANWB'er moest de accu opnieuw aangemeld worden om problemen te voorkomen.) Gistermorgen na het verwisselen van de zomer naar de wintersloffen bij de garage en een bezoek aan de supermarkt wou de auto weer niet starten. Weer aangemeld bij de ANWB maar toen ik 10 minuten later weer probeerde startte hij gelukkig. Was dit keer dan ook anders dan eerder. Gelijk weer naar mijn garagist en spanning en laadspanning laten controleren. Ook startte de ZZZZ wel iedere keer, vaag probleem dus. Gistermiddag liep de startmotor heel beroerd rond en startte net. Hierop besloten om de starmotor te vervangen. Ik vond inmiddels ook het probleem van Guido zij startmotor op mijn problemen lijken. Ik neem aan dat de deskundigen onder jullie mijn besluit delen na dit (lang) verhaal?
  5. Winterstalling - vierkante banden voorkomen

    Ik zou de zoekfunctie eens proberen van dit prachtig forum, wel even de zoekfunctie op "alle bijdragen" zetten
  6. Afstandbediening Z4

    Hier nog wat aanvullende info
  7. Kwaliteitsverschil sensoren?

    ik kon duidelijk horen dat de motor niet liep zoals normaal en inderdaad motormanagementlampje. Eerste keer was het over nadat de motor/bobine wat warmer was (waarschijnlijk is de vocht bij een koude motor een goede geleider) maar de tweede keer bleef de motor slecht lopen. Bij uitlezen gelijk foutmelding van de bewuste bobine/cilinder. Na het uitwisselen in de garage en het starten van de motor hoorde ik gelijk dat het nog niet goed was, mijn monteur hoorde het aan de motorkant niet. Na controle bleek dat hij de connector er scheef op gezet had
  8. Kwaliteitsverschil sensoren?

    Kan ik beamen, vorig jaar eerst 1 kapot en vervangen, waarbij mijn garagist opmerkte dat de rest ook wel zou komen. En inderdaad binnen een paar week weer hetzelfde fenomeen, daarop alle resterende 5 laten vervangen.
  9. Link naar site met (new)TIS

    Link naar site met TIS https://www.newtis.info/tisv2/a/de/
  10. Van de beschrijving een how-to gemaakt en op de download sectie neergezet voor het nageslacht
  11. Version 1.0.0

    6 downloads

    Beschrijving van het aftakken van 12V rechtstreeks op de zekeringskast
  12. 12v aansluiting aftakking zekeringskast View File Beschrijving van het aftakken van 12V rechtstreeks op de zekeringskast m.b.v. speciale aftakking Submitter CorvH Submitted 04-10-17 Category Elektrisch  
  13. Storing radio/navigatie, heeft iemand tips??

    Behoorlijke radiostilte hier....
  14. Stoelverwarming bestuurder werkt niet meer

    Zou ie nog aan het meten zijn??
  15. En is het gelukt allemaal, is wel leuk om te melden, zodat deze informatie ook gedeeld kan worden
×