Ga naar inhoud
Zoeken in
  • Meer opties...
Zoek resultaten die het volgende bevatten...
Zoek resultaten in...
  DONEREN VIA PAYPAL

CorvH

How-to editor
  • Aantal items

    1176
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    21
  1. Ik heb van de week mijn laptop (WIN7 64bits) schoongeveegd v.w.b. de INPA/EDIABIAS omdat ik de E89 daten file ook niet had. Daarop een versie gedownloaded met alles erop en eraan. Het installeren ging foutloos, maar bij de auto aangekomen alleen een COM zwarte stip, maar geen INGNITION stip. Daarop van alles gechecked (COM poort etc), maar geen verbetering. Ook na het opstarten van van de EDIABAS heb ik bij de info (F1 toets) allemaal vraagtekens staan bij de config paden. Nu heb ik ooit een pakketje gekocht via Ebay met cd en kabel, alleen weet ik niet of deze kabel geschikt is voor de huidige software en E89? (Deze werkte wel probleemloos op de E85) In de OBD stekker van het snoer zie ik wel een aantal solderingen die er bij geplaatst zijn, maar hoe en wat, geen idee. Heeft iemand de software werkend en met welke kabel, dan ben ik benieuwd naar de details.
  2. Inderdaad altijd goed voor de auto gezorgd, zou zo geen punten weten. Afgelopen jaren diverse slijt onderdelen vervangen. Hopelijk komt de auto weer goed terecht. Afgelopen woensdag de nieuwe bolide opgehaald en staat hier nu op de plek van e85. Wel een heel verschil met de vorige qua rijden, maar ja dat kan ook niet anders.
  3. Kun je zien dat zo'n pomp ook best wel op een logische plek kan zitten....😉 Ik begrijp ook wel dat er misschien helemaal nooit wat gebeurt met de relais, maar stel je hebt problemen, neem deze info dan mee als mogelijke oorzaak. Ik denk dat ik ze preventief vervang, heb van de E85 ooit de relais van de GM5 module verwisseld, dat heeft me grijze haren opgeleverd😱, daar is dit een makkie bij.
  4. Is inderdaad een klusje van 5 minuten, zijn niet de kosten als je rekent wat er anders kapot kan gaan. Mijn E89 is van 2009 dus al 10 jaar x keer dak open/dicht. ik kan me ook wel voorstellen dat deze relais kapot kunnen gaan, zijn natuurlijk geen echte kwaliteit dingen. Maar ik op z'n minst hier al wel een topic over verwacht, al is het alleen maar ter info.
  5. Dakrelais probleem Ik lees op het duitse forum van problemen van de dakrelais, dit zijn de relais die de hydromotor aansturen en zouden problemen kunnen opleveren. Bron: https://www.zroadster.com/forum/threads/z4-e85-e89-z8-e52-1er-2er-3ere93-4erf33-6ere64-f12-minir57-ersetzt-die-dachrelais-alle-2-5-jahre-durch-neue.133521/ Ik lees hier op het forum er niks over, dus of het is hier niet bekend of komt het probleem maar sporadisch voor? Gezien het duitse topic wat voor ellende dat daar getoond wordt, neig nu al om de relais te bestellen, morgen de auto ophalen dus gelijk plaatsen?
  6. Na de proefrit was ik helemaal verkocht.... Dus na een scherpe onderhandeling 🧐 is de huidige Z4 ingeruild voor een E89. Gelijk voor een schappelijke prijs een winterbandenset er bij gekocht, dus weer helemaal klaar.
  7. Had de 296 al op mijn lijstje staan van aandachtspunten 🙂
  8. Kun je idd programmeren vanaf de FL modelen, zie uit de NCSexpert lijst: INDICATORS CYCL_TI_BLK GM5 einmal-1 . zweimal-2 . dreimal-3. One touch indicators, lane change (Facelift model) NCSexpert
  9. Ik heb gisteren een vraag gesteld via MP aan de verkoper of ik mijn Z4 kon inruilen, maar vond hem daarna wel erg informatief aan dringerig.... Ik vroeg ook nog of er nog kosten bij kwamen m.b.t. de invoer (BPM komt er mss nog bij dacht ik), maar ik kon nog een forse korting krijgen als ik hem zelf op kenteken ging zetten. Maar ik heb er geen goed gevoel bij, de auto staat me ook te lang op MP voor deze prijs, wel opmerkelijk dat er geboden is door in ieder geval 1 autobedrijf. Morgen een proefrit in deze: https://www.carcreations.nl/occasions/bmw/z4/roadster-3-5i-306pk-automaat-hifi-dsp-21093278 wat vinden jullie van deze uitvoering en vraagprijs? We komen wel heel veel uitvoeringen tegen met de "witte" stoelen, maar dat vinden we niet zo mooi. En inderdaad "we" , mijn vrouw heeft hier ook een stem in 😊
  10. Zoektocht E89 Afgelopen zaterdag eens wezen kijken naar wat E89 uitvoeringen en kwam wel wat moois tegen in Assen. Nu was het zaadje dus geplant en ligt een vervanger van de huidige ZZZZ op de loer. Hier heb ik dan ook een proefrit voor aangevraagd as. vrijdag, dus wie weet.... Nu zie ik ook een E89 staan op marktplaats, maar de prijs lijkt me onevenredig laag, als ik het vergelijk met de gangbare prijzen. Kent iemand van jullie toevallig de aanbieder en wat vinden jullie van dit aanbod? https://link.marktplaats.nl/m1469014098
  11. Trilling in de auto aan de achterzijde, bij optrekken en gas los nog ergere trillingen. Dacht eerst dat mijn difff het was. Maar mijn garage constateerde een rotte aandrijfas en heeft gelijk bij de onderdelenlijn een uitvraag gedaan. Gelukkig met positief resultaat, anders had er een nieuwe gemonteerd moeten worden 😱
  12. Een gebruikte aandrijfas, mijn eigen aandrijfas is kapot. ZZZZ staat dan ook bij mijn garage wachtend op het vervangende onderdeel.
  13. ^^ dat zijn niet de juiste kappen. Dit zijn ze voor de E85.
  14. Je kunt dit toepassen en een geschakelde zekering kiezen, die dus spanningsloos wordt als het contact er af is. Kun je ook een aparte aansluiting voor maken i.p.v. je aanstekeraansluiting te wijzigen.
  15. Je moet je wel afvragen waar je de lekke band moet laten als je de thuisbrenger er onder hebt. Ik weet zeker dat je deze niet meer in de kofferbak pas als daar ook nog bagage ligt. Dus moet dat ding voorin bij je partner op schoot en dat is behoorlijk groot en zwaar. Neem in ieder geval dan ook een hele grote plastic zak mee om de kapotte band in te doen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan. Privacybeleid Richtlijnen Gebruiksvoorwaarden