Ga naar inhoud
Zoeken in
  • Meer opties...
Zoek resultaten die het volgende bevatten...
Zoek resultaten in...
  DONEREN VIA PAYPAL

2.5si

Administrator
  • Aantal items

    9266
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    78

2.5si won de laatste dag op 12 oktober

2.5si had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

218 Uitstekend

Over 2.5si

  • Titel
    Inspector Holmes
  • Verjaardag 12-06-1978

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    VFL Z4 3.0i met heel veel mods / E91 M-Sport met bromfietsmotor / V70 D5
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Op de boerderie

Recente bezoekers van dit profiel

5090 profielweergaven
  1. Voor E85/86s geldt: vanaf modeljaren 2006-2008 kun je dit programmeren. Niet via het menu via het display in de auto (zoals kan bij latere modellen als de E89 en de E9X), maar via speciale randapparatuur (Carly, BMW software, etc.). Voor de VFL modellen kun je het niet simpelweg programmeren, maar kun je wel een speciale module kopen, zoals de lichtmodule van Xcarstyle. (niet te verwarren met de dakmodule van hetzelfde merk). Kun je allerlei verlichtingsopties mee instellen (DRL, coming home, etc.). Mooi spul.
  2. ^Dat is helemaal waar. Maar voor sommigen van ons ook de uitdaging natuurlijk: aankopen in redelijke standaard toestand en dan langzaam aan upgraden / personaliseren. Maar dat gezegd hebbend: pas na bekijken weet je waar je mee te maken hebt. De ervaring met Cabrioland (ik heb daar twee auto's gekocht) leert overigens dat de staat van de auto's die ze aanbieden ronduit wisselend is.
  3. Geen enkele auto met OEM xenon èn automatische hoogteverstelling heeft bij mijn weten een wieltje voor de verstelling (op het dashboard). Maar. wat Ruud bedoelt is dat je het lichtbeeld met wat meer moeite - op de lamp zelf - wel kunt corrigeren. Google is your friend: BMW Z4 E85 headlight adjustment.
  4. Poepelepee, ga er maar aanstaan! Mooie klus!
  5. Dat klinkt gekker dan het is. Brandend airbaglampje (dat overigens alleen maar rood kan branden) kan vele oorzaken hebben. Voor de hand liggend zijn "gerommel" rondom je stoelen, waardoor de verbinding met de connector (tijdelijk) verstoord is. Ook voor de hand liggend, maar waar je zelf mogelijk minder snel aan denkt, zijn bijvoorbeeld de connectoren van de kabelbomen naar de deuren waar wat speling / slecht contact in kan ontstaan door poetswerk. Ook hier weer: even (laten) uitlezen. Heb ik vorige week toevallig ook gedaan. Met mijn (ook door Horus aanbevolen) Creator 310. Oorzaak verholpen en gereset. Gewoon thuis ... Mijn garagist leest wel gratis uit, maar het scheelt toch weer een bezoekje. Qua tijd en benzine heb ik die Creator gevoelsmatig al terug verdiend ...
  6. Om het ook hier compleet te houden / voor als iemand het zich later nog eens afvraagt: ik heb het vandaag maaar eens uitgeprobeerd. De VCR aaansluiting gebruiken alsof dat een AUX is, werkt niet.
  7. ^ Dat is de Hornisse. Dat kun je ook zien aan de Hamann Anniversary velgen (met inox lip).
  8. Omdat je dat dan ook nog moet willen, waarbij zonder problemen stilstaan dan misschien nog belangrijker is dan zonder problemen rijden ...
  9. Ja zeker! ... ... ... ... ... ... ... Het is toch een ouwe auto. Als er een lampje o.i.d. kapot is wil ik wel even kunnen opzoeken wat ik moet kopen ...
  10. Die van mij staat ook geregeld langere periodes stil hoor (ik schors hem zelfs wel eens ). Lekker droog in zijn rode pyamaatje in de garage. Maar ik heb ook de luxe dat de Z4 niet mijn dagelijkse vervoer is. Heeft ook weer als voordeel dat allerlei zaken veel goedkoper worden; je kunt een youngtimer verzekering afsluiten, minder wegenbelasting, etc. Ook na stilstand is er (anders dan bij oldtimers) tot nu toe nooit iets mis met de Z4. Een Z4 van voor (nu) 2005 kun je er dus makkelijk en relatief goedkoop "bij" hebben. Dan ga je dus voor de Z4 ook nadenken over andere zaken, zoals: hoe snel wordt een bepaald merk band vierkant, welke benzine doet het goed / slecht in de tank bij stilstand, etc.
  11. ^Dat laatste heb ik ook, maar dan net anders: ik heb er de map met het instructieboekje e.d. tussenzitten. Dat gaat ook kraken tegen en moet je toch ergens laten
  12. En als je maar één tank hebt (het tankstation, niet de auto) dan geldt de verplichting uberhaupt niet. Even goed: je moet er wel rekening mee houden als je geen E10 zou willen tanken dat je misschien wat beter zult moeten zoeken. Als je je auto een tijdje stil laat staan schijnt er sowieso beter geen E10 in de tank te kunnen zitten.
  13. Manhart heeft dat ook al wel eens in een E85 gedaan, zie o.a. hier (maar even googlen op Manhart BMW z4 V10 levert heel veel andere bronnen op). Een E86 zal in dit opzicht niet heel anders zijn. Een kerel op het Duitse forum heeft er een tijd éém gehad. Forumnaam: Hornisse. Hier wat meer info van een ander forum, hier van het Duitse Z4 forum en hier van BMW Syndikat: Je kunt ook eens kijken of je met hem in contact kunt komen (via PM op één van de genoemde fora). HIj heeft de auto niet meer, maar kan je vast meer vertellen over de voors, tegens en kosten. Een kennelijk door Hartge gedaan exemplaar heeft lang geleden jonggebruikt te koop gestaan in Duitsland voor EUR 97.000. Zie hier en hier. Zowel bij Manhart als bij Hartge lijkt als basis overigens een Z4M gebruikt the zijn, geen 3.0si.
  14. Kijk, goed om te horen dat die bevalt. Ik heb toevallig gisteren de Creator 310 besteld. Was in de aanbieding voor vrijwel hetzelfde bedrag als de 110 ...
  15. Problemen met andere systemen door loskoppelen accu zou niet moeten kunnen. Je zult een paar dingen opnieuw moeten instellen, zoals de datum, tijd, mogelijk je ramen even initialiseren en je dagteller zal weer op 0 staan. Maar dat mag dus geen naam hebben.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan. Privacybeleid Richtlijnen Gebruiksvoorwaarden