Ga naar inhoud
Zoeken in
  • Meer opties...
Zoek resultaten die het volgende bevatten...
Zoek resultaten in...
  DONEREN VIA PAYPAL

2.5si

Administrator
  • Aantal items

    9026
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    52

2.5si won de laatste dag op 24 mei

2.5si had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

149 Uitstekend

Over 2.5si

  • Titel
    Inspector Holmes
  • Verjaardag 12-06-1978

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    VFL Z4 3.0i met heel veel mods / E91 M-Sport met bromfietsmotor / V70 D5
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Op de boerderie

Recente bezoekers van dit profiel

4851 profielweergaven
  1. ^ Op een E85 zal in welke maat dan ook de Pilot (Super) Sport nooit teleurstellen.
  2. Nu dan op het eerste gezicht een gekke vraag; HOE start jij? Draai jij in 1x de sleutel door stand I, II en III totdat de startmotor wat doet (zoals de meeste mensen zullen starten)? Bij de vroegere E85s kun je last hebben van een “bug” waarbij dan het acculampje gaat branden, ook al is er niks mis met je accu, dynamo, etc. De mijne heeft dat ook. Probeer eens een tijdje het volgende en kijk of dat wat uitmaakt: draai de sleutel van O naar I, naar II. Wacht vervolgens tot ALLE lampjes die ter controle gaan branden (airbaglampjes, etc.) uit gaan. Draai dan je sleutel pas door om te starten (dus naar III). Het klinkt een beetje als Jomanda weet raad / een dwangneurose, maar bij mij is dat wel het verschil tussen nooit meer een acculampje en af en toe wel een onverklaarbaar acculampje. Ik heb het ook niet zelf bedacht, maar van een buitenlands Z-forum geplukt ...
  3. Ja, als je hiermee naar BMW gaat vertellen ze je vermoedelijk dat 1:1725 nog wel een acceptabel olieverbruik is. Als ik het me goed herinner is er zelfs een BMW service bulletin waarin BMW personeel argumenten krijgt uitgelegd over waarom een moderne motor nou eenmaal olie verbruikt ... Ik vind 1:1725 nog altijd heel erg veel, ik zou eerder aan 1:5000 of meer denken als de onderkant van "normaal" voor wat oudere motoren. Ik zou hier dus nog niet tevreden mee zijn.
  4. Coupes zie je niet zoveel in Imolarot. Dat vind ik wel een hele grote plus, samen metd e kilometerstand. Die navigatie overleef je inderdaad wel. De advertentie geeft niet aan wat verder het uitrustingsniveau is (heeft deze bijvoorbeeld DSP, elektrisch inklapbnare spiegels, etc.? Hij lijkt op de foto's geen cruise control te hebben, maar dat kun je (volgens mij ook bij de M) relatief makkelijk toevoegen. Kortom: mooi exemplaar in een mooie, maar voor de Z4M coupe vrij zeldzame kleur, maar mogelijk wel wat kaal ...
  5. Jouw link leidt bij mij tot de mededeling "geen producten gevonden voor deze selectie", Cor.
  6. Geniet ervan vandaag allemaal! Vergeet de zonnebrand niet...
  7. Mooi dat het uiteindelijk opgelost is!
  8. Ja, bij een fl gaat dat prima inderdaad. Maar de vfl eindstukken hebben een moeilijker vorm: naar links en naar onderen schuin zullen we maar zeggen;
  9. Ziet er goed uit inderdaad! @Eric: let wel even op dat de standaard uitlaat van de vfl schuin afloopt, terwijl die van de fl recht afloopt. Bij een vfl zie je bij een recht aflopend eindstuk dus was “leegte” onderin aan de binnenkant.
  10. ^ & ^^^ ik heb dit nog niet eerder voorbij zien komen als oorzaak voor startproblemen bij een E85. Heb je alle andere voor de hand liggende oorzaken al uitgesloten? Welke spanning geeft die nieuwe accu bijvoorbeeld, is je startmotor niet overleden, etc., etc.
  11. ^Dat krijg je helaas met OEM onderdelen voor de E85, BMW vraagt daar ondertussen echt de hoofdprijs voor (ik zou het moeten nakijken, maar ik denk dat ik destijds grofweg de helft heb betaald). Je moet doen wat goed voelt, voor mij zouden in ieder geval selectie criteria zijn: geen schroefbevestiging, geen klemkoppeling, maar uitsluitend niet zichtbare klemmen in het uitlaatsierstuk zelf en een rand waarbij de achterkant van je uilaatpijpjes wegvaltin de achterkant van het sierstuk. Zodat het dus lijkt of het binennste van je uitlaat het binnenste van het dikkere van het sierstuk is. OEM voldoet daar in ieder geval allemaal aan.
  12. Nou, vooruit. Daarom nog eentje dan:
  13. Lekker bezig. Ten aanzien van de endoscoop; heb je een linkje? Lijkt me ook best handig voor van alles en nog wat. Ten aanzien van de uitlaatsierstukken; ik zou voor de originele sierstukken gaan van "matchroom". Die staan de Z4 echt prima. Je kunt ze er makkelijk opklikken, ook weer vanaf halen (om schoon te maken handig) en ze geven de uitlaat een veel voller gezicht. Dan heb je 2x 18307551507 nodig. Zou voor EUR 102.- moeten lukken in de EKRIS webshop: EDIT: kijk, zo stond dat bij de mijne:
  14. Zie o.a. hier voor herstel van een mogelijke issue de TIS pagina's stonden eerder ook op ons forum, maar die link werkt niet meer): https://z4-forum.com/forum/viewtopic.php?t=40569 En zie ook hier voor wat uitleg over waar stelschroeven zitten en wat nog meer een oorzaak zou kunnen zijn:
  15. En wat is de status van de startmotor zelf? Die wil bij een E85 ook nog wel eens de geest geven ...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan. Privacybeleid Richtlijnen Gebruiksvoorwaarden