Ga naar inhoud
Zoeken in
  • Meer opties...
Zoek resultaten die het volgende bevatten...
Zoek resultaten in...
  DONEREN VIA PAYPAL

2.5si

Administrator
  • Aantal items

    9168
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    68

2.5si won de laatste dag op 22 augustus

2.5si had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

190 Uitstekend

Over 2.5si

  • Titel
    Inspector Holmes
  • Verjaardag 12-06-1978

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    VFL Z4 3.0i met heel veel mods / E91 M-Sport met bromfietsmotor / V70 D5
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Op de boerderie

Recente bezoekers van dit profiel

4989 profielweergaven
  1. Ja, uiteraard. Maar daar heb je keurige schemaatjes van, welke geschakeld zijn en welke niet: Komt goed.
  2. Ik moet dit jaar helaas verstek laten gaan wegens pril vaderschap 2.0. Volgend jaar beter!
  3. ^ Ik ga het anders doen. Ik heb een “add-a-circuit” / “piggyback fuse” zekeringhoudertje besteld. Dit werk: Maak je heel makkelijk een keurig eigen circuitje voor de Bluetooth adapter mee. Hoef je niet de voeding van je CID / radio half door te snijden, en als je later eens een keer een probleem hebt kun je herleiden waar dat vandaan komt.
  4. Dat dus. Door het samenvoegen van de topics lijkt de vraag misschien al wat ouder ...
  5. Nou, het zit je hier niet mee qua aanmeldingen Willem! Voor iedereen die daar zelf geen ervaring mee heeft: een rit organiseren is enorm veel werk (allemaal liefdewerk oud papier). Afspraken maken met horeca en andere activiteiten tussendoor is vaak al moeilijk genoeg en daarbij zijn de deelnemersaantallen belangrijk. Dat doe je vaak niet op één, maar op twee tot vijf locaties (ontvangst, lunch, eventuele tussenstops / -activiteiten en eindpunt / diner). Als er minder gasten komen dan waarvoor jij de zaak of een deel daarvan wilde reserveren, dan is dat nogal een tegenvaller voor een horecaexploitant. Als de organisator pech heeft, wordt er toch gewoon het gereserveerde aantal in rekening gebracht. Dat is zuur voor de organisatie (en voor de mensen die uiteindelijk wel komen). Kortom; als je je hier aanmeldt voor een rit is het idee dat je ook komt. Ontwikkelingen kun je volgen door het topic van de rit te volgen (zodat je per mail een herinnering krijgt als er een update / nieuwe reactie is). Er is dus geen reden om niet op de hoogte te blijven. Je kunt de rit natuurlijk ook al in je eigen agenda zetten, zodat je geen conflicterende afspraken maakt. Als je vervolgens toch niet kunt siert het je om dat in een PM aan te geven aan de organisator met vermelding van de reden. Wil je begrip van de organisator, dan is het wel fijn als dat ook een goede reden is. Nou weet ik wel dat je je voor deze rit ovb mocht aanmelden en dat het definitieve programma toen nog niet bekend was. Bovendien zijn er natuurlijk ook dingen die belangrijker zijn in het leven. Daarom ziet mijn post ook niet op één of meerdere mensen die zich hebben afgemeld voor de rit van Willem. Het is een algemene herinnering / verduidelijking voor mensen die zich er misschien niet bewust van zijn dat de organisator van een rit toch rekent met de aanmeldingen, ook al zijn die voorlopig of ovb.
  6. Toch wel waanzinnig mooi & mysterieus altijd, tussen de bergen hangende wolken! (De rest ook hoor )
  7. ADMIN note: ik heb beide recente topics over bluetooth via de AUX aansluiting (en wie weet, via de VCR, zie herboven ) even samengevoegd
  8. Iemand eigenlijk ervaring met het aansluiten van (het geluidssignaal van) een Aux kabel / bluetooth adapter / etc. via iets anders dan de AUX ingang (pinnen 3,4 en 10 van stekkerblok C op de radio)? Als je dit schema ziet, lijkt het of je een AUX of iets vergelijkbaars ook kunt aansluiten via TV (pin 10, 11, en 12 op het B blok), of VCR (pin 4,5 en 6 op het B stekkerblok). Tape en (bij mij) tel zijn ook vrij op het C blok, maar hebben meer (4) en minder (2) pinnen dan je voor een AUX nodig hebt. Bij TV speelt misschien meer. Daar zijn immers complete modules voor, dus misschien krijgt die ingang niet het juiste signaal om geactiveerd te worden) met een AUX of iets soortgelijks Van de uitgang VCR heb ik geen idee waar die ooit voor bedoeld was. Ik ken de afkorting natuurlijk, maar ik kan in de BMW ETK geen onderdelen vinden die bij die ingang horen. Die biedt dus missschien de beste kansen. Iemand als eens geprobeerd / een idee? Bij onze Duitse vrienden kon ik er niks over vinden, bij onze Engelse vond ik wel mensen die dachten dat de VCR een aaansluitoptie is, maar niemand die dat zeker wist. Ik weet dat uitproberen het werk niet is, maar als het bij voorbaaat zinloos is kan ik me die moeite toch besparen ...
  9. ^Goede tip. Kun je ook nog aangeven wanneer je dat ongeveer hebt laten doen? Dat is voor Metalazo goed om te weten omdat de prijzen voor Z4 onderdelen en services de laaatste tijd nogal in de lift lijken te zitten.
  10. ^ Dat dus. Je kunt zelf je halve auto afbreken vanwege de verhalen van anderen, maar dat garandeert niet dat dit ook bij jou helpt...
  11. Ja, helemaal zeker is het natuurlijk niet omdat die dakmodules doorgaans ook te programmeren zijn. Je kunt er dus ook functies van uitzetten. Maar als jij "alleen maar" op afstand de kap kunt openen mits het signaal van de sleutel niet onderbroken wordt dan zou ik de gok wel aandurven dat er geen module in zit. Kenmerkend voor zo'n module is ook dat die het signaal zelf verwerkt: en je dus geen knoppen onafgebroken meer ingedrukt hoeft te houden (voor openen bij een Xcarstyle module druk je bijvoorbeeld 3x achter elkaar op de open knop op je sleutel en dan doet de module het verder zelf. Ook als je niet meer met je sleutel in de buurt bent.)
  12. ^Als dat het enige is heb je waarschijnlijk geen dakmodule. Dat kon eigenlijk standaard bij de Fl modellen. Als je ook als je in de auto zit de knop voor openen / sluiten niet ingedrukt hoeft te houden tot "de operatie" is afgerond (dus na zeg 1,2 seconden kun je je vinger van de knop halen en openen / sluiten dak en ramen toch), dan heb je mogelijk wel een dakmodule. Voor de hand liggende plaatsen zijn er meerdere |afhankelijk van het merk module). Die zijn in ieder geval: achter je dashboardkastje (dus in de buurt van de GM5 mdule), achter het roostertje achter de bestuurdersstoel dat lijkt op een ventilatieroostertje. (dus als je op je stoel zit grofweg achter je linkeroor) Beide zijn vrij simpel te controleren, zowel dashboardkastje er uit als dat roostertje eruit is niet heel veel werk.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan. Privacybeleid Richtlijnen Gebruiksvoorwaarden