Spring naar bijdragen
  DONEREN VIA PAYPAL

2.5si

Administrator
  • Aantal bijdragen

    8582
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    22

Waardering in de gemeenschap

60 Uitstekend

Over 2.5si

  • Rang
    Inspector Holmes
  • Verjaardag 12-06-1978

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    VFL Z4 3.0i met heel veel mods / E91 M-Sport met bromfietsmotor / V70 D5
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Op de boerderie

Recente profielbezoeken

4133 profielweergaven
  1. LED kentekenplaatverlichting

    LED kentekenplaatverlichting Korte vraag: de vorige eigenaar van mijn Z4 heeft (dus minimaal 6 jaar geleden) LED kentekenplaatverlichtig gemonteerd. Niet die van BMW zelf (de kentekenplaatverlichting van de E87 zou prima hebben gepast mét dezelfde aansluiting), maar een aftermarket setje (zoals je die nu in ieder geval veel op Ebay ziet). Grofweg dit werk: Ik heb ondertussen OEM kentekenplaatverlichting en wilde die er vandaaag even in zetten. 1 min werk per kant dacht ik, maar dat viel tegen. Als ik ze er uit vis, dan zie ik inderdaad van die stekkerverbindinkjes aan een rood/zwart draadje. Precies zoals op de foto hierboven aan de rechterkant van het kabeltje dus. Als ik er een beetje aan trek komt er echter geen beweging in. Ik durf niet echt door te trekken. Volgens mij dus twee opties: vorige eigenaar heeft alles ingekort en doorverbonden (en dus niet de koppelingen op de foto aan de linkerkant gebruikt) of heeft - vanwege extra lengte - gewoon de normale verbindingstukjes gebruikt, maar die ergens aan vast gezet. Iemand enig idee hoe ik daar bij kom (dus zeg op een punt 5 cm achter het gat voor de kentekenplaatverlichting in de bumper), anders dan door de bumper er af te halen? Ik heb de binnenbekleding in de kofferbak al grotendeels los gehad, maar dat brengt me niet in de buurt ...
  2. E89 dash cams

    ^ Ah joh, er komen hier wel ingewikkelder dingen voorbij hoor. Zoals veel van de dingen in de DIY secties hier, is ook dit geen kwestie van handig zijn, maar gewoon van niet bang zijn. Kun jij dus ook gewoon! Evengoed, ziet er mooi uit! Overweeg nu om er één te bestellen voor in de E91 ... Maaar bij mij doet het youtube fimplje het helaas (nog?) niet.
  3. Z4 E85 stoelen wisselen

    Plug & play
  4. schade, erg of valt mee?

    Nou, spannend dus nog! Maar mooi dat het nog niet afgeblazen is!
  5. ReactieTopic Paasrit 1 april 2018

    ^ ik was er niet bij, maar ik vind je reactie in ieder geval sportief Hans. Niet iedereen zou er zo voor uitkomen.
  6. Z4 E85 stoelen wisselen

    Je antwoord is een begin, maar veel wijzer ben ik niet ...
  7. Z4 E85 stoelen wisselen

    Om wat voor een E85 uit welk bouwjaar gaat het?
  8. Advies nodig: Z4 kopen, maar welke?

    Puur op basis van wat jij schrijft en dus zonder de auto's gezien te hebben: zonder enige vorm van twijfel de 3.0i. Belangrijkste redden: de kosten ontlopen elkaar ook op andere vlakken weinig en de fun factor van de 3.0i is hoger. Of je zilver mooier vindt dan zwart is heel persoonlijk, maar het wordt in ieder geval ,minder snel (zichtbaar) vies en belangrijker: de karakteristieke vouwen en lijnen van de E85 komen er veel beter op uit. Dan blijven twee zaken over: - kilometerstand. Daarvan is mijn idee dat een goed onderhouden Z4 met 180 k niet een veel kortere horizon heeft dan één met 115k, zeker niet als bij die van 180 k het onderhoud goed is geweest; - tuning: ik zie alleen een uitlaat en simpel te vervangen zaken. OEM nieren komen regelmatig voorbij op Marktplaats, Ebay en fora en klik je er eenvoudigweg uit en in. Knippers hetzelfde. Uitlaat hangt er natuurlijk vanaf hoe storend dat is, maar dat kun je natuurlijk ook eerst een tijdje aankijken (en misschien nog wel als inzet voor de onderhandelingen gebruiken). Ik zou wel bij beide goed kijken naar sluitendheid onderhoud, staat van lak, leer, dofheid koplampen, etc.
  9. Verschil in Bandenmaat voor/achter

    Qua wanghoogte scheelt het wel wat ((205/100)x50 vs (225/100)x55), maar waarom wil je per se de maat 225/55 achter?
  10. Ter leringhe ende vermaeck - kapperikelen e89

    Heb je er ook al een emmertje pek naast staan Theo? Anders glijden ze er zo weer van af ...
  11. Wat heb je onlangs nog voor je (Z)ZZZ gekocht?

    Twee OEM kentekenverlichtingsunits: Al sinds ik deze Z heb zitten er LED units van later datum in (volgens mij van de 1-serie) Ik vind die toch te fel, dus ga terug naar origineel met gloeilampjes. Was even wachten tot er een tweedehands setje voorbij kwam.
  12. schade, erg of valt mee?

    Zo is het! Tenzij je wel enige vorm van emotie wilt beleven tijdens het rijden natuurlijk; dan pak je een E85/86 ...
  13. schade, erg of valt mee?

    Ik schrik er ook niet meteen van; ik denk dat een wezenlijk deel van het wagenpark van de forumbewoners al wel eens grotere schades heeft gehad ...
  14. Zoektocht gestart Z4 3.5 IS

    Mooi hoor! Dit wordt hem dus definitief? Ik vind aan het interieur mooi dat het zo wat “breekt”. Black-black, maar toch net niet helemaal.
  15. Sticky steering!

    Maar het ging nu niet om de vergelijking lager <-->. hele stuurkolom, het ging om de vergelijking excentrische ring <--> lager of stuurkolom. Kijk, dit schreef je zelf: Vraag die nog openstaat is waarom als de excentrische ring volgens jou niet dé oplossing kan zijn, BMW zich dan toch aan risico's blootstelt door dit alweer geruime tijd als de "officiele" BMW oplossing te brengen.
×