Spring naar bijdragen
Zoeken in
  • Meer opties...
Vind resultaten die...
Vind resultaten in...
  DONEREN VIA PAYPAL

2.5si

Administrator
  • Aantal bijdragen

    8854
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    34

Waardering in de gemeenschap

106 Uitstekend

Over 2.5si

  • Rang
    Inspector Holmes
  • Verjaardag 12-06-1978

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    VFL Z4 3.0i met heel veel mods / E91 M-Sport met bromfietsmotor / V70 D5
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Op de boerderie

Recente profielbezoeken

4686 profielweergaven
  1. Ik ken een forumlid dat er jarenlang één heeft gehad van het eerste model. Een blauwe. Die bestaan dus ook ... 😉 Ja, dat denk ik dus ook, zeker als je bij die 18 inch wel voor een behoorlijke wangdikte kiest (dus niet de minimale wangdikte zoals veel mensen doen voor de looks).
  2. Mijn ervaring is wel dat ook binnen een inch maat en binnen de A-merken er veel verschil is in het comfort per band. Op zich hoeft een overstap van 16 inch RFT naar 18 inch non-RFT helemaal niet tot minder comfort te leiden en kan het denk ik ook nog wel iets comfortabeler worden. Wat ik niet zou uitvlakken is dat je onderstel ondertussen ook 15 jaar oud is. Ook al heb je dan maar 70 dkm op de teller; het hele spul blijft vijftien jaar oud en dat merk je óók. Als je het met nieuwe goede banden oncomfortabel blijft vinden kun je daar vermoedelijk ook nog wel winst halen.
  3. 2.5si

    Z4M gekocht - Europese keuring

    Niet zelf, maar op genoeg andere fora voorbij zien komen (zowel bij Miata / Mx-5 als V70) dat als je een auto uit Amerika importeert, je bij de RDW een ontheffing kunt krijgen voor USA koplampen. Dat lichtbeeld wijkt af (platter) van een EU lichtbeeld, maar bij een importauto wordt dat toegestaan. Het wordt een ander verhaal als iemand met een EU z4 USA kolpampen wil monteren; dat is vervolgens APK afkeur. Ik zou er daarom bij invoer ook expliciet op aandringen dat je die ontheffing krijt. Je voorkomt er later gedoe mee.
  4. 2.5si

    Wat heb je onlangs nog voor je (Z)ZZZ gekocht?

    Ja, dat begrijp ik en dan is het dus een goede keuze. Maar wat ik bedoelde is dat mensen er - zoals Theo - van uitgaan dat cc 100% standaard uitrusting is, ook bij importauto's. En dat is dus helaas niet zo...
  5. 2.5si

    Nieuwe schokbrekers en/of verlagen

    @pampus19 inch en 18 inch ontlopen elkaar vaak niet enorm qua hoogte (wel iets, maar niet enorm) en dus drempelgevoeligheid. Naar mate de velg een maatje groter wordt, wordt de wanghoogte van de vaak een maatje kleiner. Neemt niet weg dat het dikker staat, maar dat komt óók omdat je in verhouding meer velg ziet en omdat veel mensen bij grotere velgen ook kiezen voor een velg die meer naar buiten komt. On topic / @PVe: ik weet niet hoe e.e.a. gemarket wordt voor de E89, maar als je bij veel merken / types Eibach zegt dan heb je het over de veren en niet ook de dempers. Een auto verlagen met alleen maar Eibach Pro (ik zeg niet dat je het van plan was, maar noem het even) zal weinig tot niks doen met het happen naar drempels. Een goede, en goed afgestelde schroefset zal daarop wel invloed hebben. Die haalt als het goed is een deel van de deinig uit je auto (ook afhankelijk van hoe afgesteld natuurlijk). Dan heb je een paar "standaard" en redelijk betaalbare merken waar je ook veel over zult vinden op internet (in willekeurige volgorde, niet van goed naar slecht) Bilstein - met Eibach veren; KW H&R Van deze merken heb je verschillende uitvoeringen met verschillende kenmerken en verschillende mates en manieren van instelbaarheid. Ook brengen ze nog wel eens budgetversies uit onder een andere naam (zoals ST van KW. Naar eigen zeggen is KW "top" segment en ST "midden" segment). Dan heb je bijvoorbeeld een ander materiaal voor de demper dan bij het "echte" merk. Verder kun je het zo exotisch maken als je wilt, zowel qua merk als qua prijs. Je hebt ook (veel) goedkopere merken dan deze drie, daar zou ik weg blijven omdat hoe dat dan uitpakt in combinatie met jouw auto toch vaak een gok is en omdat daar wel vaker kwaliteitsissues voorkomen.
  6. 2.5si

    Wat heb je onlangs nog voor je (Z)ZZZ gekocht?

    ^^ Ja, dat is echt iets om op te letten bij een geimporteerde E89. In Duitsland bijvoorbeeld is cc een minder standaard optie dan hier. Opmerkelijk, maar waar.
  7. 2.5si

    Temperatuur probleem Z4 E85 2003

    ^ Ik neem aan oliedop. Maar dat is in weze ook een tankdop natuurlijk.
  8. 2.5si

    Nieuwjaarsreceptie 2019 - 20 januari - Zevenhuizen

    Het lukt mij door andere verplichtingen vandaag helaas niet om op en neer te karren naar Zevenhuizen ...
  9. 2.5si

    INSCHRIJFTOPIC Paasrit - zondag 21 april 2019

    ^ Jij mag alleen mee als je je voorsteltopic update met alle mods die die schat van een Mario ondertussen aan de Z4 heeft doorgevoerd ... Anders herkennen de mensen je Z4 helemaal niet meer.
  10. 2.5si

    Overweeg een Z4M roadster...

    Gefeliciteerd en zie ook mijn opmerkingen in jouw topic. Hoeveel is 'heel veel' mee gereden? Ik ben eigenlijk wel benieuwd met welke tellerstand je nog een Z4M durft te kopen ...
  11. 2.5si

    Z4M gekocht - Europese keuring

    Nou gefeliciteerd alvast. Sidemarkers mogen gewoon branden; zie hier. (wat er in de aanvullende eisen staat is voor een Z4 geen probleem). Denk ook maar aan al die geimporteerde Miata's, Infinities, US pickups, etc.; die hebben ook allemaal sidemarkers. Een mistachterlicht links is inderdaad wel verplicht; zie hier. Wat ik zou heroverwegen is of je wel via de TUV naar de RDW gaat en niet direct naar de RDW. De TUV heeft de naam strenger te zijn, ook ten aanzien van de koplampen. De RDW wil bij import nog wel eens volstaan met een aantekening op je kentekenbewijs voor afwijkende zaken (zoals de koplampen, maar ook kleine kentekenplaten), de TUV eist eerder andere koplampen. Ik zou eens navragen bij een gespecialiseerd bedrijf of de RDW dar nog steeds coulant in is als ik jou was. en als dat zo is niet voor de TUV gaan.
  12. 2.5si

    Wat heb je onlangs nog voor je (Z)ZZZ gekocht?

    Hier precies hetzelfde. M onderstel van respectabele leeftijd was bovendien bij drempels en oneffenheden ook geen feest. met een KW setje is dat allemaal veel beter / aangenamer ...
  13. 2.5si

    Winterbanden aanschaffen

    ^Vooral smaller. 16 of 17 inch zal niet zo'n enorm verschil uitmaken (wordt wat anders als je met 19 inch op een E85 door de sneeuw wilt ploegen) Wat doe jij trouwens zoal met die trekhaak?.
  14. 2.5si

    Ervaring met goede 225/45/17 NON runflat?

    Ten aanzien van runflats: heel klein beetje ervaring; zaten er bij aaankoop van de eerste E85 nog onder, maar zijn er heel snel onderuit gegaan met het oog op verbetering van comfort. Ten aanzien van Pilot Sport 4 vs Super Sport: ik ging van Pilot Sport 3 via Hankook naar de begin 2017 meest recente Super Sport. De Super Sport is zonder twijfel beter dan de Pilot Sport 3. Sindsdien rij ik nog maar 2 tot 7 dkm per jaar met de auto. Pilot Sport 4 ben ik dus nog niet aan toegekomen 🙂 Als je de tests leest, dan zou de Pilot Sport 4 in bijna alle opzichten beter moeten zijn dan de Super Sport, met uitzondering van in droog weer op het absolute uiterste rijden.
  15. 2.5si

    Welke accu? (Z4 E85)

    Het kan nog goedkoper; zie hier: EUR 97,90 + EUR 5 verzendkosten = voor EUR 102,90 op je stoep. Da's toch weer een frites speciaal, een frikandel en een softijsje verdiend. 🙂 Ik heb daar zelf ongeveer twee jaar geleden de Varta E39 gekocht. Dat is een 70 Ah AGM versie. (zie in ditzeldfe draadje wat meer naar boven over waarom). Die kost dan wel weer een aantal snackjes extra ten opzichte van de E44 ...
×

Belangrijke informatie

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privacybeleid Richtlijnen Gebruiksvoorwaarden