Ga naar inhoud
Zoeken in
  • Meer opties...
Zoek resultaten die het volgende bevatten...
Zoek resultaten in...
  DONEREN VIA PAYPAL

pierre724

Member
  • Aantal items

    30
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

pierre724 won de laatste dag op 7 augustus

pierre724 had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

2 Gemiddeld

Over pierre724

  • Titel
    1.8 member

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    z4
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    amsterdam
  • Interesse(s)
    auto's, motor, klassieke muziek, epibreren

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. het is een 3 liter... lijkt me toch een gewenst modelletje alleen dat RHD, ik was na 2 dagen volledig gewend
  2. ik heb mijn frustatie geparkeerd en de accupool losgekoppeld. ik ga nog dat ene ding controleren met de airbagmodule, als dat geen soelaas biedt, ga ik toch maar naar de garage.... of ik verkoop de auto. ik wil de auto wel kunnen vertrouwen namelijk, zonder steeds sleutels 10 bij me te moeten hebben.
  3. Weer een nieuwe optie: het schijnt dat die wagens vaker issues hebben met airbag-modules die corroderen? dat schijnt vreemde storingen te kunnen geven. Dat zou ook kunnen verklaren waarom het airbag-lampje aan is sinds ik hem heb. Iemand mee bekend ?
  4. Goed: de gremlins zijn er dus gewoon weer als vanouds. Vandaag met veel moeite de dvd sat-nav gedemonteerd, want die trok veel lekstroom. Maar helaas: het zit hem toch in de kbus « ergens ». zonet bleef mijn dashboardverlichting/automaatbakledje bijvoorbeeld aan bij afgesloten auto. het dashboardpaneel met lampjes is overigens enkele maanden geleden vervangen door een sloopexemplaar en niet ingeprogrammeerd op mijn auto. Dat zal het toch niet zijn?? WIE kan me tegen betaling afhelpen van dit kbus probleem?! Ik ben al bij Ruud in reeuwijk langsgereden. Die had er volgens mij geen zin/tijd voor. Zat drie weken vol en wilde niet verder plannen.
  5. Goed,.. ik word er gek van. accuspanning is goed. 12.81 startspanning ook (laagste dip) : 10.7 laadspanning met draaiende accu ook 14.xx de lekstroom met alle zekeringen (behalve CD-wisselaar en Alarm) ingestoken, afgesloten wagen, is 2.13 ampere met de zekering 45 aanvullend eruit (airbag?) is de lekstroom 1.31 ampere met zekering 45 eruit én zekering 49 (navigatie/head-up display systeem) eruit is de lekstroom 0.27 ampere. Wat dus vreemd is, is: als ik zekering 49 er terug in doe, en 45 (airbag) niet,.. doet mijn head-up display het niet. als ik 45 vervolgens er ook terug in doe, doet de head-up display het weer wel? volgens het schema zou 45 echter daar niks mee te maken moeten hebben? Ik heb overigens wel het idee dat de navigatie-unit (waar momenteel geen CD in zit) nog lang blijft zoeken/spoelen (het geluid vergelijkbaar met een harde schijf die ronddraait in een laptop) nadat ik de auto afgesloten heb. Dit stopt uiteindelijk wel. Kan iemand eens meedenken? ik ben namelijk niet technisch of een elektrotechnicus.
  6. Helaas heren: Het is zoals de Engelsen zeggen: ''the gift that keeps on giving'' De elektrische gremlins zijn weg sinds de cd-wisselaar zekering uit is, echter wordt mijn accu nog steeds binnen een paar dagen helemaal leeggetrokken. Met de voormalige accu (die niet oud was denk ik) is zelfs binnen een paar uur te leeg om te starten. De zekering voor het alarmsysteem heb ik ook eruit gehaald, die was bij aanschaf ook eruit. Aaaargh,... iemand tips? of handiger dan ik in de buurt van Amsterdam.
  7. ik denk dat we met zekerheid kunnen zeggen dat dit het was. Alle systemen zijn weer back online,.. alles werkt zoals bij aanschaf, zelfs de elektrische spiegels die het sinds aanschaf niet deden. kan ik eindelijk met vertrouwen in de wagen, er weer mee rijden.
  8. Ben maar weer aan het prutsen geweest: want een garage kost me erg veel geld, als het moet moet het,.. als ik zelf mijn handjes uit de mouwen kan steken doe ik dat. Ik heb met deze hele goede instructie, de Kbus gevonden en gedemonteerd: https://www.bmwgm5.com/ https://www.zpost.com/forums/showthread.php?t=1507987 Dat spanning doormeten op de palletjes lukte me niet: doe vast iets fout. Toen kreeg ik een Eureka moment: -> de 6 CD-wisselaar die me vanaf aanschaf gedoe gaf toen ik hem wilde proberen. Die leek non-stop te proberen een CD te pakken (wat nooit lukte). Dus: zekering 48 eens eruit gehaald, accu overgestart,.. het zou zomaar kunnen dat we de dader te pakken hebben. Ik hou jullie op de hoogte!
  9. Goed: ook een nieuwe accu is na enkele dagen helemaal leeg. Weet iemand een garage of handige kerel, gespecialiseerd in z4 elektrische storingen, komend van waarschijnlijk de Kbus. regio Amsterdam / Hilversum ? of elders als het betaalbaar is,.. iemand raadde me garage Buursema aan,.. die ligt echter in Leek (Groningen). Zelf woon ik in Amsterdam-Zuidoost.
  10. Ignition switch is vervangen,.. 0 effect. Dus 55 ekkies weggegooid :s zometeen ga ik de accu wisselen...
  11. ga ik doen! na kort overstarten kon ik hem overigens moeiteloos opnieuw starten, keer op keer? De ene keer was hij dus leeg na 4 dagen, daarna plots na 2 dagen? klinkt dit als een accuprobleem? EDIT: ik zie op de sticker van bosch allerlei nummers. op de zijkant en polen zelf geen nummer?
  12. De airco heeft steeds gewerkt, de stoelverwarming ook, ramen ook,... hoe dan ook: hier zie je vergelijkbare issues: https://www.zpost.com/forums/showthread.php?t=1507987 hoe dan ook: het onderdeel komt, ik houd de forumgemeenschap op de hoogte (vind het vooral heel vreemd dat niemand eerder iets op dit forum heeft bericht over Kbus / Ignition Switch issues)
  13. Goed: de saga continues,.. en hoe. aangezien ik mijn accu had volgereden ten tijde van dit topic, en vermoedde een lekstroom te hebben, had ik de min van mijn accu afgekoppeld na thuiskomst. een week later wilde ik weer rijden, minpool erop, en .... niets. hoe kan een volle niet aangesloten accu nou leeg gaan (= bosch accu, ziet er nieuw uit) weer overgestart, en gaan rijden. kap ging open, radio werkte niet, knipperlichten wel aan de buitenkant, niet op het dashboard met de kenmerkende tik. toen reed ik naar regio Rotterdam vanuit Amsterdam, liet ik een nieuwe-reservesleutel inprogrammeren en slijpen (tip! 50 euro..!) ook liet ik mijn auto uitlezen: geen storingen,.. via een andere tool kwam er wel een storing uit K-bus !? Lang verhaal kort: de radio bleef het niet doen, knipperlichten op het dashboard ook niet, en de kap ging weer niet dicht! en welke dag was dat: precies ja, 19 juni: https://indebuurt.nl/rotterdam/nieuws/weer/code-oranje-onweer-noodweer-rotterdam~90908/ Dus met open kap naar huis gegaan, natuurdouche, etcetera. In Amsterdam (hoe kan het ook anders) straalde de zon weer dus droogde ik op. De kap bleef echter weigeren (kreeg simpelweg geen stroom, niet eens een rood ledje dat er te weinig spanning is), net als de knipperlichten en radio/cd. 's avonds laat, na ellenloos proberen, aan/afkoppelen accu, nam ik er om 23.30h genoegen mee dat ik naar een betaalde overdekte parking zou moeten. Ik was al vertrokken en toen ging hij plots wel dicht !? dus: kbus storing,... vermoeden van de uitlezende sleutelfanaat: het ligt niet aan de KBUS, maar aan dit mooie onderdeel: ''ignition switch'' 61-32-6-901-961. https://www.amazon.com/Bapmic-61326901961-Ignition-Starter-Switch/dp/B06XSZW1HL Deze zou gremlins kunnen veroorzaken, gekke storingen, omdat hij de stroom niet goed doorgeeft. eergisteren startte de wagen na 3 dagen stilstand meteen (met radio die daarna plots weer wegviel, en soms met soms zonder knipperlicht signaal op het dasboard, kap lekker dicht gelaten ), 20km gereden, zonder de accu af te koppelen geparkeerd, en vandaag start hij weer niet. had niet eens genoeg accuspanning om de centrale vergrendeling te openen. #thuiswerken. morgen komt éindelijk het onderdeel binnen. ik kom in de lucht met een review. hopelijk bespaar ik anderen dit soort gremlin-storingen hiermee. Rémy PS. heeft een andere forumgenoot deze problemen ook al eens meegemaakt?!
  14. Dag, laatst in Hilversum getest bij de fam. van der Ark,.. het ligt niet aan het bedieningspaneel, helaas...
  15. Na enkele uren stilstand, startte hij weer en nu geen enkel probleem meer... heel vreemd.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan. Privacybeleid Richtlijnen Gebruiksvoorwaarden