Ga naar inhoud
Zoeken in
  • Meer opties...
Zoek resultaten die het volgende bevatten...
Zoek resultaten in...
  DONEREN VIA PAYPAL

BroC

>>Donateur 2019<<
  • Aantal items

    125
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

BroC won de laatste dag op 14 juni

BroC had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

15 Goed

1 Volger

Over BroC

  • Titel
    2.0 member
  • Verjaardag 12-01-1968

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    BMW Z4 2.5 Si 2006 & Volvo V60T4 R-Design 2017
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Papendrecht
  • Interesse(s)
    Auto's, Horloges, wielrennen & gadgets

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. En waar baseer je deze uitspraken op? Heb je zelf ervaring met reparatie/revisie van deze motoren? Ik ben inmiddels bij Carrec Technocenter geweest voor een 2nd opinion en bij het noemen van "Z4 2.5Si" begonnen ze al met hun hoofd te schudden. Ze staan hier gewoon bekend om het hoge olie verbruik. Ze krijgen daar bijna dagelijks verzoeken voor revisie mogelijkheden. En dat schijnt het volgende probleem te zijn, zolang het alleen zuigers en zuigerveren zijn gaat het nog wel, maar als de zuigerwand beschadigd is kan je het blok weggooien, het materiaal (een of andere exotische legering) is blijkbaar niet gewoon te herstellen.
  2. ^ Was nog niet genoemd idd, maar daar is wel gelijk naar gekeken. Het verbruik zit nog steeds op zo'n 1:1250 gem. Maar ik ben inmiddels in een andere "fase" aangekomen met de garagist, ik hou jullie op de hoogte.!
  3. ^ In mijn geval was het zelfs juist andersom; ik had een lekstroom van 20mA (ca. 20 min gemeten) en toch was mijn accu soms in een dag leeg. Na wat rond lezen blijkt de CD-wisselaar de oorzaak. Blijkbaar gaat deze na een tijdje toch "iets" doen waardoor deze de accu leeg trekt. Ik heb de cassette er nu 3 weken uit liggen en het gaat nog steeds goed! Je zou dus eigenlijk een aantal uur moeten meten om te zien of er mss toch een verbruiker is, Misschien zijn er soort "loggers" die dat kunnen doen(huren?). Of even simpel gedacht; zet je multimeter aan en gebruik een GoPro ofzo om de display te filmen(evt, timelaps) iig Succes
  4. Ik begrijp sowieso niet dat iemand met z'n zzz(z) euro95 zou tanken. Voor die paar euro meer doe je toch gewoon 98 erin (liefst V-power of BP Ultimate) Of start ik nu een andere discussie
  5. ^ Hij gaat momenteel meer benzine verbruiken, gaat dan het olieverbruik omlaag?
  6. ^^ Zo werkt dat toch bij elke auto met een boordcomputer, of ben ik nu gek? ^ 1 op 11 bij woon-werk verkeer van 30km (E85 2.5 si) olieverbruik hebben we het maar niet over
  7. Een interieur filter voor m'n E85... Wat een k#t klus om die te wisselen zeg, pffff
  8. Jazeker! Dat ga ik denk ik ook doen. Voor de muziek gebruik ik toch vaak m'n BT. En als ik toch een cd wil gebruiken zit er nog een "normale" cd-speler in de hoofdunit.
  9. ^ Oke, bedankt! Hier had ik eigenlijk nog niet naar gekeken. Eigenlijk best opvallend dat er nog zoveel zaken "Always hot" zijn! Maar wel fijn idd dat dit (vooralsnog) opgelost is, niets is zo irritant als een auto waarvan je niet weet of hij start of niet.
  10. Ik had het al eens ter sprake gebracht in een ander topic (Gekke electronische zaken) dat mijn accu soms in een dag tijd leeg was. Ik heb toen samen met m'n buurman (zeer ervaren wegenwacht monteur) de meest elementaire zaken doorgemeten; Accu, dynamo, spanningsregelaar... alles was in orde en de lekstroom in rust was slechts 20mA dus ook dat leek geen probleem. Nu had ik eens ergens gelezen (wss op dit forum) dat bij iemand de CD-wisselaar de boosdoener was. Ik dacht "Ik heb de lekstroom gemeten dus dat kan het niet zijn" Maar dus toch de cassette met CD's er maar eens uitgehaald, en wat blijkt,... het gaat nu al 2 weken goed Blijkbaar gaat deze na een tijdje (ik heb toen een kwartier ofzo de lekstroom gemeten na afsluiten) toch weer op een keer aan de slag. Maar goed, als iemand ooit regelmatig een lege accu heeft: trek dan als eerste je wisselaar eruit Is het trouwens normaal dat deze niet achter het contact zit geschakeld? Of kan het zijn dat een vorige eigenaar hem om een vage reden op de constante spanning heeft aangesloten?
  11. ^ Dat is vreselijk balen idd, ik ken het gevoel. Verkopen lijkt me lastig, met zo'n kwaal kan je hem ook niet te koop zetten (vind ik)... dan toch maar naar een specialist lijkt me. Sterkte in ieder geval
  12. Ik had er graag een keertje bij willen zijn om de gezichten bij de namen te zien, maar gaat helaas niet lukken ivm andere verplichtingen. Wellicht volgende maand!
  13. Jij hebt een E89 toch? Die is wel een tikkie moderner. Maar goed, hij zou voor de E85 ook moeten werken, en idd juiste model/type ingesteld.
  14. Een Carly OBD adapter. incl. full version app. Uitlezen en realtime data werkt prima, maar het "coderen" lukt niet, volgens de app zouden er geen programmeerbare ECU's zijn??? Hebben jullie hier ervaring mee?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan. Privacybeleid Richtlijnen Gebruiksvoorwaarden