Spring naar bijdragen
Zoeken in
  • Meer opties...
Vind resultaten die...
Vind resultaten in...
  DONEREN VIA PAYPAL

[[Template core/front/profile/profileHeader is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
  1. @2.5si Je bent een held!
  2. Dank voor de tip! Dit ga ik morgen proberen uiteraard.
  3. Ik heb nog een vraag: Er wordt wel geschreven dat bij een defecte motor wel een lichte klik van het ontgrendelen is te horen. In mijn geval hoor ik niets, alleen het led lampje naast het dak-open-knopje brand tijdens drukken. Zou de auto ook foutmeldingen moeten geven? Ik wil graag zeker weten dat het probleem de motor is voor een afspraak te maken.
  4. Mijn vermoeden is dat het 90% van de tijd een elektromotor is welke zwemles heeft gekregen. Daarnaast 5% lek in de slangen vanwege corrosie. Het dak doet het namelijk niet een tijdje half of alleen met hulp.
  5. Juriaan81

    Cabriodak

    Ik denk dat ik sinds vorige week hetzelfde euvel heb. Alleen het lampje naast het knopje brand even als ik er op druk.
  6. Mijn dak gaat sinds vorige week ook niet meer open dus zal dit met interesse volgen.
  7. Ik heb de ZF. De automaat bevalt kwa rijden prima. Ik gebruik de Z4 veel voor zakelijke ritten. Anders zou ik wellicht toch voor schakelen gaan, maar dat heeft er ook mee te maken dat de automaat als hij kapot gaat 2500 EUR revisie kost en de handbak zeg maar onderhoudsvrij is voor de gehele levensduur van de Z4.
  8. De 3.0i uit 2003 is zover ik weet alleen met een 5 traps automaat geleverd. In ieder geval de 5HP19. Ik heb die zelf namelijk op de oprit staan. Ik zou er niet vreemd van staan de kijken als er ook GM bakken zijn geleverd in de E85. In de E46 330i en E39 530i is dit gedeeltelijk wel het geval. Ook 5 verzetten voorwaards.
  9. Lijkt me echt de thermostaat. Bij veel koelwind loopt de temperatuur terug. Er gaat een te groot deel van de koelvloeistof door de radiator. Als je zelf zin hebt om hem te vervangen is het met paar tientjes geregeld (niet .org. BMW)
  10. Ik heb de storing ook eens gehad in mijn M52 528i. Het is bij mij nooit meer terug gekomen. Puur theoretisch zou ook je lambda sonde niet goed kunnen zijn (vooral als je tijdens de storing geen vermogen verliest) of een slechte injector. Daarnaast geeft onvoldoende ontsteking ook een luchtoverschot. Dus een van de bobines 1 - 2 of 3.
  11. Ik heb de B6 Bilstein gebruikt met originele veren. De auto komt dan nog iets hoger te staan in vergelijk met de oude dempers. De tip om naar B12 te gaan lijkt me dan ook een goede. In alle beide wordt de auto stugger. Hier op het forum kun je in Z4 techniek mijn topic nog wel terugvinden voor wat extra informatie.
  12. Heren, geen ruzie maken 🙃. Het zijn maar een paar veren. 😀 Jullie bijdrage worden door mij en volgens mij het hele forum top gewaardeerd. Ik heb inderdaad niet alleen de dempers maar ook de complete draagarmen en toplagers vervangen. Ik zou nu niet weten wat er aan mijn onderstel de komende 150.000 km nog kapot zou moeten gaan 👊
  13. Dank voor de reacties. Na een weekje twijfelen ben ik toch voor een setje Bilstein B6 gegaan. Eigenlijk 2 redenen: De eerste is dat ik onder mijn vorige BMW2002 ook met Bilsteins heb gereden. Daarnaast mag de Z4 best wel een beetje gemeen zijn af en toe en heb ik tevens gedacht dat ik altijd nog naar progressieve veren kan zoals Jan-Willem laat zien. Het hele spul zit er onder en ik ben overwegend enthousiast. Heel erg goed: Demping op serieuze hobbels, spoorlijnen, bochten en hoge snelheden. Minder goed: kleine richels geeft de auto nu wat feller door. Ik merk geen nerveus gedrag maar heb nog niet echt hard richting limiet gereden. Jammer is het dat de auto ca. 1 cm hoger op zijn wielen staat. Ca 2 cm naar beneden zou mooier zijn.
  14. Juriaan81

    E10 voor mijn Z3?

    Een voorzichtige conclusie zou dus zijn om alle niet-M motoren lekker op E10 te laten draaien en de laatste keer voor stallen geheel te vullen met euro98 of er een flesje bij te gooien?
  15. Bedankt voor je antwoord! Om het voor mezelf makkelijk te maken is het wellicht goed om de keuze te beperken tot Bilstein B4 en Bilstein B6. De eerste wordt inderdaad als OEM vervanger aangeduid, de 2de als sportoptie voor standaard onderstellen. Ik begrijp verder dat de bouw van de B6 met mono-buis veel degelijker is. Ik ben erg benieuwd wat voor advies jij en wellicht andere forumleden geven op deze keuze. Valt de Bilstein B6 onder een sportieve demper welke de auto onrustig maken of is dit een goede upgrade voor mijn verder standaard Z4? Dank en groet!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privacybeleid Richtlijnen Gebruiksvoorwaarden