Ga naar inhoud
Zoeken in
  • Meer opties...
Zoek resultaten die het volgende bevatten...
Zoek resultaten in...
  DONEREN VIA PAYPAL

Juriaan81

Member
  • Aantal items

    92
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1
  1. Onduidelijke zin: Bij de 6-cilinders is het niet veel werk. Alles staat op realoem
  2. je kunt alle bmw onderdelen opzoeken op www.realoem.com Je kunt in de exploded views ook zien of het veel werk is. Bij de 6-cilinders niet.
  3. Ik heb z'n Airman ResQ in de Z4 liggen. Uitgekozen op basis van internet recensies en zelf (gelukkig) nog geen ervaring mee. Als het gat en de afstand naar huis niet te groot zijn dan kun je ook alleen de band oppompen zonder blubber.
  4. Ik meen te herinneren dat B6 en B12 dezelfde dempers zijn. Ik rijd met B6 en originele veren van een 3.0Z4 en kan je vertellen dat drempel happen eigenlijk niet meer mogelijk is, ook al mocht je willen. Wat de lagere veren doen bij M of B12 kan ik je niet vertellen.
  5. Ik pas als engineer graag dingen aan 😁 De 5W40 is bij warme motor iets dikker en heeft in mijn ogen alleen maar voordelen boven 5W30, zeker voor wat oudere motoren. De wat opgelopen spleten hebben baat bij een dikkere oliefilm.
  6. Mijn 3.0 uit 2003 verbruikt gewoonlijk 8000:1 (5W40) maar met vol gas door de Eifel 1600:1. Ik vind mijn waardes niet verontrustend. Bij normaal rijden zou ik het normaal vinden om 5000 km te halen met 1 liter verbruik...
  7. Als je sleutelen leuk vind en je hebt een garage: met de handleiding van Beisan is het ook goed zelf te doen.
  8. Waarom geen 5W40 Guido? Ik rij in de M52 en M54 blokken (>200k km) deze 5W40 volsyntheet om de door jou genoemde redenen en in mijn snellere M10 (BMW 2002) een 10W60 wat volgens mij ook nog een prima optie is. Het omschakelen van 0W30 naar 5W40 heeft volgens mij alleen maar voordelen en 1 klein nadeel in de vorm van een miniem hoger brandstofverbruik.
  9. Is de carterventilatie al vervangen? Bij klepseals moet je rook zien bij gas los vanuit hoge toerentallen (hoog vacuüm)
  10. Olieafscheiderpot volledig verstopt door de korte stukken is mijn eerste gedachte.
  11. Heb je de olie afscheider en de 5 slangen vervangen? Dat heb ik laatst preventief ook gedaan.
  12. Vergeet een goede luchtsleutel niet met goede doppen.
  13. Daar gebruik je toch gewoon universele slang voor? Even de binnendiameter opmeten.
  14. Ik ken de details van deze test niet maar heb wel nog ooit gewerkt in de lamdasonde fabriek. Ik lees echter in je afbeeldingen: Sonden für Kat Bank 2 nicht plausibel (Lambda sondebank 2 geeft een vreemd resultaat). Hiermee heb je wellicht je antwoord....
  15. Ik zou ook aan deze schakelaar als eerste denken. Deze geeft een foutcode overigens en kan dus uitgelezen worden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan. Privacybeleid Richtlijnen Gebruiksvoorwaarden