Ga naar inhoud
Zoeken in
  • Meer opties...
Zoek resultaten die het volgende bevatten...
Zoek resultaten in...
  DONEREN VIA PAYPAL

Ewout

Member
  • Aantal items

    528
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    13

Ewout won de laatste dag op 30 oktober

Ewout had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

65 Uitstekend

Over Ewout

  • Titel
    2.8 member
  • Verjaardag 15-07-1977

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    2010 BMW Z4 Sdrive 30i
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Dordrecht
  • Interesse(s)
    Open rijden

Recente bezoekers van dit profiel

995 profielweergaven
  1. Goed omschreven en fijn dat het opgelost is!
  2. Afgelopen donderdag dus gedaan.
  3. 38 stuks. Zoals Jeroen al zei, de 30i is zeldzamer. Hier alle kentekens: https://voertuig.net/zoek/merk/bmw/model/z+reihe,z+series,z4+sdrive+35i,z4+sdrive35i,z4+roadster,z+4,z-reihe,bmw+z4/type/z89,z4/motor-cilinder-inhoud/2979/motor-versnellingsbak/automaat/motor-versnellingen/7/kleur/bruin Deze site maakt het zoeken in de open RDW data makkelijker. Echter, doordat de RDW niet altijd even secuur auto's invoert (soms heb ik het idee dat er zelfs dyslectische administratieve medewerkers zijn, roadster soms als roadstar ingevoerd) moet je meerdere voertuigtypes aanklikken. Zo is er niet alleen een type Z4 Sdrive35i maar ook een Z4 Sdrive 35i. De spatie maakt het verschil. Maar ze staan ook onder Z Reihe (veel import auto's) of Z series (ook). Daarna kun je om zeker te weten de juiste cilinderinhoud kiezen. Die verschilt van de 30i. Het scheelt een paar cc's, dus dat geeft meer zekerheid dat je de juiste auto's vind. En dan de kleur. Bruin is bruin zoals Jeroen ook al terecht opmerkte. In tegenstelling tot grijs. Jouw kenteken staat ertussen Karin, dat heb ik al gecheckt. (LGL)
  4. 109 E89 30i waarvan 81 automaten en dus 28 handbakken. Daarvan 10x grijs. ZN188J, 5XKJ53, 61KFV3, 74KHZ8, 69KNS5, 19JZV9, 80JTS3, 82JSG1, 71JNF7 en 97JHB4. Jij weet vast wel welke van jou is. 😃 Open RDW data. Mijn automaat in het bruin komt 12x voor, dus net zo “zeldzaam”. 😎 Totaal is 831 Z4 E89 in NL geregistreerd.
  5. Zou een 30i zoeken. Geen turbogedoe maar echt niet kinderachtig. 23i is op zich ook prima. Voordeel van een recente 4 cilinder is dat ze harder afwaarderen dus betaalbaar zijn en soms betere onderdelen hebben (achterlichten en constructie dakmechanisme). Nadeel is dat je toch relatief meer berichten leest van problemen met deze motor tov de 6 cilinders. Voorts is alleen de 28i een beetje te doen, de 18i en 20i zijn echt te tam. Ik was er teleurgesteld van (totdat ik wat later mijn 30i zou worden, reed). Ze zijn wel te chippen tot nivo van de 28i maar er zitten toch wel wat andere onderdelen in, waardoor je je af kan vragen of het ook goed voor dat motortje is. Ohja, vergeet niet dat het geluid niet te vergelijken is. En dat is toch een (groot) deel van de beleving. De 6 cilinders (niet de 35i en iS) zijn nauwelijks zwaarder dan de 4. Ga vooral rijden. En probeer ook het verschil in stoelen. Ik snap überhaupt niet dat die vlakke stoelen geleverd zijn. Veel plezier!
  6. Dat is wel een heel fijne bijkomstigheid!
  7. Mja, dat een motor, motor van het jaar is geworden hecht ik niet zoveel waarde aan, die verkiezingen zijn gebaseerd op de dan voorhanden informatie, over hoe een motor presteert en geconstrueerd is. Op zich wel terecht, want het is een mooi stuk techniek, maar de betrouwbaarheid moet altijd nog blijken. Op zich doen de meeste problemen zich voor met randzaken rond de motor, zoals de Vanos, waterpomp en nog wat zaken. Maar we hebben het hier vooral en specifiek over het olieverbruik. En die is voor de N52B25 soms niet goed. Zoals eerder gezegd meen ik, zijn wellicht ook de idioot lange intervallen debet aan dit verhaal. Indien regelmatig ververst, hoeft misschien die verkeerde positie van de olieafvoerkanaaltjes in de zuigers van de 2.5 helemaal geen probleem te zijn. Ik kan het nergens vinden maar ik denk dat de zuigers in de E89 al anders zijn, want van olieverbruik bij de 23i hoor je zelden wat.
  8. Dat klopt in de keuze voor een motor in de Z4. De M52 is ouder en kon je hooguit in de Z3 aantreffen. En andere BMW modellen. Dat is wat René bedoelt. Namelijk zijn oude 3 series. Ik haal de motor alleen maar aan om de lijn in de constructie door de tijd aan te duiden.
  9. Denk dat de insteek bij de N52 ook anders was, namelijk "economy", lees: grammen snoepen. Vanuit technisch oogpunt vind ik het een mooie motor. De hybride aluminium/magnesium constructie (waarbij je moet zorgen dat magnesium niet met water in aanraking komt), met alusil cilinderwanden. Ga maar na, de M54 was echt een stap terug naar de bekende wereld, na de M52 welke wel een geheel aluminium constructie kende met een nakasil cilinderwand. Ook de N54 (de motor in de E89 35i n 35iS) greep terug op de M54, met z'n aluminium constructie, met stalen cilinderbussen. Die oude bekende constructiewijze kan veel hebben. maar goed, je moet ook wel de juiste draaiende delen hebben bv. Feit is dat ze het met de N52 nooit hebben zien zitten kennelijk. Natuurlijk zit er een turbo en intercooler spul op die 35i en iS, maar mijn 30i weegt maar 1409kg leeg (zie ze ook met 1390kg) De 35i en iS wegen 1500kg. Overigens waren ook externe factoren van belang, zoals zwavelhoudende brandstof in sommige derde wereld landen, zoals de verenigde staten, waar M52 motoren stalen bussen kregen omdat de nikasil cilinderwanden aangetast werden. Daar kan Jaguar met de prachtige 4.0 V8 over meepraten. Wellicht zorgde dit ook ervoor dat men sneller koos voor de veilige weg. Ten tijde van de N52 was het brandstof verhaal alweer minder aan de orde door betere brandstof, maar alusil kan ook beter tegen zwavel. Porsche gebruikt overigens al sinds jaar en dag nikasil en alusil cilinderwanden en dit zou dan ook eigenlijk niet als smoes gebruikt mogen worden, daar Porsche best hoge specifieke output per cilinderinhoud realiseert.
  10. Behalve de verkeerd gekozen positie van de olie afvoerkanaaltjes na de olieschraapveren in de zuiger specifiek bij de N52B25 motor... zodra om die reden de olieschraapveren hun werk niet meer goed kunnen doen, heb je de poppen aan het dansen en dat krijg je met geen enkele flush meer goed, behalve vervanging van de zuigers en veren.
  11. Zo blijf je lekker bezig. Zolang je er maar niet mee langs de kant van de weg komt te staan valt het allemaal te overzien.
  12. Hier net zo. 2010, 87k, bijna dagelijks in gebruik en helft van gebruik open. Dus heel vaak open en dicht. Overigens rest van de auto nog niks bijzonders mee gehad, heb wel specifiek voor een zonder turbogedoe gekozen. Zou er zonder bedenkingen zo weer een halen.
  13. Gelukkig maar. Toch nog even in de gaten houden toch?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan. Privacybeleid Richtlijnen Gebruiksvoorwaarden