Ga naar inhoud
Zoeken in
  • Meer opties...
Zoek resultaten die het volgende bevatten...
Zoek resultaten in...
  DONEREN VIA PAYPAL

Ewout

Member
  • Aantal items

    365
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    6

Ewout won de laatste dag op 22 mei

Ewout had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

39 Uitstekend

Over Ewout

  • Titel
    2.2 member
  • Verjaardag 15-07-1977

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    2010 BMW Z4 Sdrive 30i
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Dordrecht
  • Interesse(s)
    Open rijden

Recente bezoekers van dit profiel

787 profielweergaven
  1. Ik hoop dat je de klepveren bedoelt. Het gaat hier om de M54 toch? [EDIT: omdat Guido dat zegt en de motor van Casanova72 dat is, maar dit topic gaat over de N52 zoals vermeld in de topic titel] Dan is hier een prachtige video met een leuk tooltje. Dat ze daar bij BMW nou niet op komen... Maar als je je opwerpt als specialist om dit soort zaken aan te pakken (zie link van BroC) dan zul je inmiddels wel wat handigheid hierin ontwikkeld hebben. Als ik op TIS zie wat een extra werk het is om de kop te verwijderen, dan wist ik het wel. [EDIT: bij de N52 moet je nog veel meer verwijderen...] De methode van de video hieronder gaat ook zo geleidelijk dat er geen risico is dat je per ongeluk de klep naar beneden duwt waardoor je de luchtdruk kwijt bent en alsnog je kleppen naar beneden vallen.
  2. Ewout

    Obd-port Mods

    Aanbod is 5 jaar oud... 😄
  3. Voorop gesteld dat je vooraf Aux als ingangsbron selecteert, werkt de CarPlay doos prima. Het moeilijkste bleek de fasciae rond de CIC te verwijderen. Had ik maar al ruim van tevoren zo'n plastic lepeltjes setje op Ali gekocht. Het loshalen van de houten inleg van de middenconsole was daarna het engst. Ik heb de Aux aansluiting (ik heb enkel Aux, geen combo met USB) losgenomen en onder de middenconsole verlegd. De USB kabel heb ik een Apple kabeltje ingestoken en door dat vierkante gat gehaald, de telefoon ligt dan in de middenconsole. Ik overweeg nog dat netter te maken. Ik heb een Aux/USB doosje op eBay gekocht, Later kijken of ik de USB daarop aansluit, de Aux blijft dan loos. Ik ben wel een hele poos bezig geweest om de CIC terug te steken, ik bleef maar een centimeter uitsteken. Na diverse verleggingen van de bedrading kon ik de unit helemaal in de sleuf duwen. Alle werkzaamheden heb ik zonder de accu los te nemen uitgevoerd, wel zonder sleutel in het contact. Alle stekkers losnemen van de middenconsole maakt de auto niets uit, al gaat hij wel irritant pling plongen over de handrem. Ik had gelezen over allerlei gedoe dat opnieuw ingeleverd moet worden als de accu los is geweest, daar had ik geen zin in. Over de CarPlay zelf, Waze en FlitsMeister werken uitstekend, wat op het scherm te zien is, is heel duidelijk, Whatsappjes komen binnen en worden op verzoek voorgelezen. Geluid is uitstekend. Telefoongesprekken zijn nu eindelijk handsfree mogelijk. Maar het was nog wel erg stil tussen de navigatiecommando's. Eens kijken hoe we dat met de telefoon op gaan aanpakken. Ik heb 0,0 muziek erop staan en ik heb ook geen streaming audio diensten. Bij deze aan PVe en anderen die bijgedragen hebben een dank je wel!
  4. Net even getest, volume aux van i-drive stond op max. Maar je moet dus aux in i-drive als geluidsbron selecteren. Toen ik daarna naar de CarPlay box ging (menu lang ingedrukt houden) had ik wel geluid als ik siri aanklikte. De bekende plong. Ik heb geen muziek op mn telefoon staan en ook geen streaming diensten dus verder nog niks kunnen testen. Ik had gehoopt gewoon de fm radio van de auto te kunnen gebruiken en waze via de carplay box en dat de instructies gewoon over het (gedempte) radiogeluid gezet zouden worden. Dit lijkt dus niet het geval als je zelf de aux als bron moet selecteren vooraf. Kan iemand daar licht op schijnen hoe je dat gebruikt?
  5. Vrijdag besteld, maandag in huis. Geen extra kosten inderdaad. Ze vroegen wat ik op de bon wilde hebben, en zo geschiedde. Enfin, haal m'n radio eruit, ik denk wat zit er nou weer voor kabelbende, dat lijkt niet op de plaatjes die ik eerder zag. Vis ik een Kufatec Freisprecheinrichtung op. Er zat dus al die tijd al wel wat in m'n auto... Geen idee hoe ik dat aan de praat zou moeten krijgen. Maar goed, dat doet er nu allemaal niet meer toe. Alles aangesloten zoals beschreven en getest. Het werkt in zoverre, dat er nog geen geluid uit komt (draadje zit in Aux onder armsteun), maar dat kan best zijn door de bekabelingsaanpassing van eerder genoemd kastje. Ik heb op een positie in die 48-polige stekker een leeg bankje. Moet nog even nakijken of daar de Aux op binnenkomt. Dan kan ik net zo goed meteen de Aux daarop aansluiten en hoef ik geen kabel naar de armsteun te laten lopen. Ik heb meteen een grote opbergbak besteld, maar die moet nog uit Duitsland komen. Ik heb de smalle bak met bekerhouders, die gebruik ik nooit dus onhandig. Ik heb eerst getest met de meegeleverde mic, en dat werkt. Er zat ook een draadje met 3,5mm jack aan at Kufatec kastje, wellicht is dat de mic die boven het stuur zit? Zal eens kijken of die er ook op werkt. Dat verklaart wellicht ook waarom er geen spraakbediening op de BMW zit? Morgen alles netjes inbouwen. Ben er nu al heel blij mee. Edit: ik zie dat die lege connector voor andere apparaten is, oa een wisselaar en die heb ik niet. Aux zit op die connector rechtsboven, draden bruin/wit, rood/wit en blauw/wit. Ik zie in dat topic op e89.zpost.com dat je op je i-drive het volume van aux kan instellen. Misschien staat die wel op nul. Morgen even naar kijken. Tevens kan op de CarPlay box enige volumes ingesteld worden. Zal het allemaal nakijken.
  6. Een moderator zal dat straks wel doen denk ik, maar de halve goegemeente zit in Limburg nu. 😉
  7. Wat voor andere antwoorden hoop je te krijgen dan in het topic dat je vorige week opende?
  8. Zit ik weer niet op te letten... my bad.
  9. Als er een intrinsieke fout in de het ontwerp van de motor zit, zoals met de positie van de olie aflaat kanaaltjes in de zuiger, dan maakt het gebruik van de motor veel minder uit. Het zou wel kunnen dat het een versterkend effect heeft. Maar het is al net als met roken, iedereen kent wel iemand die tot z’n 97e gerookt heeft. Zo heb ik een collega die z’n gaspedaal als uit/aan knop bedient. En hij woont ook maar 7km van het werk. Gaat goed. Hij rijdt wel Japans, misschien heeft ie gewoon mazzel.
  10. Iemand was je net voor: Link naar topic
  11. Geen idee, het is puur smaak gerelateerd. Ik vind de lange spriet “echter”. Zo’n stubby vind ik een gemiste kans, want dan had je de antenne als fabrikant ook in de ruit of onder de bumper kunnen monteren.
  12. Prachtig, maar de antenne komt mij een beetje vreemd over, het is geen stubby, maar ook geen spriet.
  13. Zelfde kleur? Ik vind ze nu een beetje mat. Iets meer zilver glossy?
  14. Lekker die dikke banden. Staat prima zo.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan. Privacybeleid Richtlijnen Gebruiksvoorwaarden