Ga naar inhoud
Zoeken in
  • Meer opties...
Zoek resultaten die het volgende bevatten...
Zoek resultaten in...
  DONEREN VIA PAYPAL

PHS

>>Donateur 2019<<
  • Aantal items

    166
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    3

PHS won de laatste dag op 7 januari

PHS had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

19 Goed

Over PHS

  • Titel
    2.0 member
  • Verjaardag 25-09-1963

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    2011 BMW Z4 35is 2014 VW Passat BiTDI
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Apeldoorn
  • Interesse(s)
    alles met een verbrandingsmotor

Recente bezoekers van dit profiel

531 profielweergaven
  1. Hele discussie of RFT of juist niet (wegligging/comfort/veiligheid). Dit is inmiddels de derde schroef/bout/spijker die ik heb mogen "vangen". 1 keer hier in 't dorp. En twee keer op reis. En dan sta ik meestal op wat meer afgelegen plekken. En dan is RFT toch wel fijn Kun je nog even een stukje ergens naartoe rijden. Er zijn kleine meeneem setjes. Thuis even oefenen. Dat scheelt veel gepuzzel wanneer je aan de bak moet Mijn voorkeur gaat uit naar de paddestoeltjes.(ik heb Stop-n-Go). Als het gat wat scheef zit een plakveter. Heb het op de motor ook mee (als ik tubeless rijd). Dat schuim vind ik niks. En dat is een vooroordeel want ik heb het nog nooit gebruikt. Lijkt me een enorme smeerbende.
  2. Was boven op de Grossglockner. Heb RFT dus kan wel een stukje rijden nog. En verloor op dat moment nog geen druk. Maar goed, Ik heb alles bij me voor een reparatie (veter en paddestoeltje; pomp; krik, tang Auto aan de kant. Op de krik. Wiel er af. Tang erbij. Krijg dat ik ding er niet uit. Maar echt met geen mogelijkheid En the Leatherman met kruiskop en platte schroevendraaier is nog bij de motor.....in Nederland. Dus dan maar weer naar Heiligenblut waar een eenmanszaak autobedrijfje de schroef er in 10 tellen uitdraait en een veter schiet. Was dunne lange schroef. Nu was het vrijdag. Vaak betekent dit, dat het weekend aanstaande is. Ook zo in Oostenrijk. Een nieuwe band bestellen zou betekenen, niet eerder dan maandag monteren en weer rijden. Zeker met dit maatje in de buitencategorie (255/30ZR19). En dus de vraag: "to drive or not to drive?".... Ik heb besloten om door te rijden en vaak de banden spanning te meten en visuele inspectie te doen. Zo heb ik nog een aantal passen gereden en ook weer naar huis getuft (max 150). Had er een M8 of zo in gezeten dan had ik dat niet gedaan denk ik. Vandaag maar eens langs de bandenboer.
  3. Nog even van het mooie weer geprofiteerd. Een paar plaatjes voor wie het leuk vindt.... Meeste zal wel bekend zijn want ik had weinig tijd om iets origineels te plannen. Heerlijk rustig overal. Kon de dame haar lange benen lekker strekken! Ook nog een kleine uitdaging, waarover ik in 't juiste draadje nog wat info zal delen.
  4. Hier nu 160k met weetniethoeveelkeer open en dicht.... So far so good.
  5. Toen ik mijn IS net had moest er na ongeveer 10.000km een liter bij. Dat was in de overgang van eigenaren en wat meer nieuwsgierigheid naar wat al die ponnies zoals kunnen doen. Verleden voorjaar nieuwe olie erop en na 2 Alpentrips, een paar Eifeltrips en wat rondom de kerk, nog niks hoeven bij te vullen. Sterker nog, systeem geeft nog steeds aan op "MAX". Nu ga ik er van uit dat Dusseldorp er niet ter compensatie al een liter extra ingekiept heeft.... Ik heb wel het idee dat snelle Autobahn ritjes wat extra olie doen verbruiken. Niet zozeer via de zuigerveren als wel via carterontluchting. En mijn IS heeft afgelopen week de 160.000km aangetikt.
  6. Zelf kunnen doen loont wel want het zijn uren en geen materiaalkosten.
  7. Die operatie is zeker niet aan de orde geweest bij de mijne. Dat is allemaal onder de motorkap gebeurd. Wellicht lekkage door andere oorzaak en dus andere plek?
  8. Lijkt idd de combi te zijn van licht aan en eerste keer sproeien na stilstand. Met licht uit/automatisch doet de ruitensproeier het wel altijd en daarna ook altijd met licht aan icm koplampsproeiers.
  9. Probleem gevonden. Een afdichtingsring tussen airco unit en afvoerslag. Deze bestaat uit 2 delen waarvan er eentje gescheurd was. Hierdoor geen goede afdichting meer en daarmee lekkage. Eea kan alleen maar geconstateerd worden door kijken met een camera op een slangetje (endoscopie zeg maar). De versnellingsbak wordt iets gelicht om er bij te kunnen. Is wel een uur of 2 werk. Dit even ter info voor @GerardLodder
  10. PHS

    Nieuwe uitlijning

    Ik ben vaste klant bij Steverink banden in Apeldoorn. Naast alle "normale" auto's zie ik daar ook veel exoten van eigenaren uit de wijde omtrek.
  11. Deze (let niet op de link, het gaat om het product). Werkt prima. Compressortje of voetpomp voor de lucht. Kan never nooit niet een wiel achterin kwijt. Emulsie heb ik slechte ervaring mee. Plakveter kan maar dit wordt na de band van binnen te plakken als de beste tijdelijke oplossing gezien door "experts"..... https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/gadgets4bikes/a-24693530/accessoires-en-gadgets-voor-motorfietsen/stop-go-bandenreparatieset/
  12. PHS

    Nieuwe uitlijning

    Beetje late reactie.... Bij de E89 schijnt alles op elk wiel te verstellen zijn. Mijn Peug 207 kan achter niks versteld worden. Hoe dat bij de E85 is weet ik niet. De achterwielen moeten volgens Herr BMW een bepaalde wielvlucht/camber hebben. Het gevolg bij mij was dat de banden vrij vlot aan de binnenzijde hun profiel kwijt zijn. Dat heb ik aangekaart bij een "bandenboer" in Apeldoorn en die heeft ze iets rechterop gezet. Maar je moet wel een bedrijf hebben wat weet waar ze mee bezig zijn idd.
  13. Gisteren terug vanuit CH had ik ook een natte mat. Dacht dat het een lekkende fles water was die ik voorin had liggen. Nu twijfel ik. Houd het in de gaten en meld me weer.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan. Privacybeleid Richtlijnen Gebruiksvoorwaarden