Spring naar bijdragen
Zoeken in
  • Meer opties...
Vind resultaten die...
Vind resultaten in...
  DONEREN VIA PAYPAL

HUB

>>Donateur<<
  • Aantal bijdragen

    174
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    1

Waardering in de gemeenschap

7 Gemiddeld

2 Volgers

Over HUB

  • Rang
    2.0 member

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3 2.8

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

  1. HUB

    E10 voor mijn Z3?

    Persoonlijk vind ik het bijmengen van ethanol -verkregen uit grootschalige teelt van biomassa- met als resultaat een minder presterende brandstof -waarvan je dus meer gaat verstoken- een tamelijk bizar idee. Voor mij alleen al daarom geen E's in de tank en om de zoveel tankbeurten een premium er in (voorkeur: BP Ultimate). Water in de carburateurs van mijn boxer hebben me destijds te vaak gefrustreerd in een rustige motorloop dat ik dat goedje zoveel mogelijk wil vermijden.
  2. HUB

    E10 voor mijn Z3?

    Oud nieuws maar toch, voor de groenen onder ons: Uit onderzoek van het Britse autoblad What Car? blijkt dat E10-benzine voor een hoger verbruik zorgt dan Euro95. Testauto’s lieten een gemiddeld 8,4 procent hoger benzineverbruik noteren als ze E10 gebruikten. E10 is benzine waaraan 10 procent ethanol is toegevoegd.
  3. HUB

    Stuur, sleepring en RAW

    Ha! Moest even zoeken in je draadje maar gevonden. Knap werk hoor. Ik snap geen bal van de Raspberries BTW en houd het zelf maar op een low-tec 2 Ohm weerstandje met wat krimpkous. Zie trouwens dat we om de hoek wonen. Groet, Jan.
  4. HUB

    Kunststof defrost-roostertjes

    Deze foto's laten een gedemonteerd dashboard zien. De grote roosters zijn afwezig maar de luchtkanalen lijken er nog in te zitten. Het kunststof huis met de twee schotten is ook zichtbaar. De defrost-roosters zitten nog in het dashboard en de korte buisjes lijken op het grote spuitgiet-deel aan te sluiten. Als dit klopt worden de buisjes dus ingeklemd en op haar plaats gehouden door die roostertjes. Zal eens kijken of ik met een endoscoop meer te weten kan komen. Het lijkt er op dat de buisjes bij ons los liggen van dat grote onderdeel. Eens zien hoe we dat kunnen terugplaatsen. TBC.
  5. HUB

    Kunststof defrost-roostertjes

    https://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?748954-Z3-passenger-defrost-vent-and-duct
  6. HUB

    Dempers lek

    Je hebt gelijk, relevante correctie. Een vergelijk tussen het gedrag van OEM en Eibach kan ik na de winter zelf maken en uiteraard zal ik daarvan verslag doen.
  7. HUB

    Kunststof defrost-roostertjes

    @pimgmx Je observatie is in lijn met mijn idee. De bovenuitgang van de blower sluit dan aan op de opening bovenaan in de foto. Ik denk dat de schotten overeenkomen met de kleppen die je op het dashboard bediend. De opening onderin de foto vormt de aansluiting op de centrale roosters in je dashboard. De defrost-roosters staan wel in dezelfde tekening maar lijken niets met deze behuizing te maken te hebben. Dat zou dan ook verklaren waarom er geen geblazen lucht uit komt. Waar de buisjes wel op zijn aangesloten is mij nog een raadsel. Ik ga eens wat proberen. TBC.
  8. HUB

    Kunststof defrost-roostertjes

    Als dit een foto van het bewuste onderdeel is lijkt het inderdaad een gesloten en lege behuizing. Kan iemand hier dit bevestigen? Object ligt met de onderzijde naar boven t.o.v. tekening.
  9. HUB

    Dempers lek

    Ik heb voor onze Z3 een set Bilstein/Eibach liggen, de B12 waar Jan-Willem het over heeft. Moet nog onder de auto maar als ik de berichten van diverse forumleden en info op andere fora samenvat kom ik tot de voorzichtige conclusie dat het veerkarakter van die set grotendeels overeenkomt met origineel BMW. Geen harde racerij dus maar wel progressiever omdat alles lager staat en de massa over een kortere veerweg afgeveerd gedempt moet worden. Corrigeer me gerust als ik er naast zit. Voor mij is dat prima, wilde vooral de ruim 20 jaar oude delen vervangen door niet ingezakt / niet uitgedroogd / niet verzwakt kortom nieuw en van betere materialen en constructie. Dat is iets anders dan het karakter (sportief versus touren versus comfort). Complete set (voor een Z3 dus) kostte mij € 533,- bij KFZ Teile 24. De Z4 is veel moderner en je mag verwachten dat deze af fabriek al beter op de wielen staat dan onze oudere techniek. Of je met nieuwe dempers alleen veel vooruitgang boekt vraag ik me dan ook af, anders dan dat daarmee lekkages worden verholpen.
  10. HUB

    Kunststof defrost-roostertjes

    Zitten er in #51458398109 (nummer 1 in het diagram) elektronische componenten of draaiende delen? Is dit de behuizing van de blower? Ik kom er niet achter hoe het zit daar. De defrost-roostertjes geven op dit moment ook in geen van de 3 posities lucht, waarschijnlijk omdat deze achterin los liggen (wat dan weer het gevolg is van die losgekomen roostertjes). Op tekening noch in het reparatiehandboek is goed te zien waar die kleine buisjes op aansluiten. Is er iemand die meer weet van deze materie?
  11. HUB

    Stuur, sleepring en RAW

    Claxon lijkt een massa kwestie. Heb dat Italiaanse high-tech ding open gemaakt. Geen wonder dat de stroomkring niet gesloten wordt... Ga morgen een extra draad aan de drukveer maken zodat ik niet meer afhankelijk ben van dat kleine contactvlak (de uitstekende punt van de veer) op het aluminium van het stuurhuis.
  12. HUB

    Stuur, sleepring en RAW

    Dank voor je bericht. Dan ga ik daar nu niet verder naar zoeken.
  13. HUB

    Stuur, sleepring en RAW

    Zojuist weerstandje getest. Lampje van de airbag gaat aan op contact, dan even uit en direct weer aan. Doet ie op beide weerstandjes die zijn bijgevoegd. Als ik de originele airbag weer aansluit hetzelfde verhaal. Ook als de motor draait blijft de lamp nu aan (was niet zo). Heeft de boordcomputer een reset nodig? Als ik dit zo laat werkt de airbag aan passagierszijde dan ook niet? Weerstandjes lijken ook meer op een zekering btw. Prefab draadjes gefileerd. Weerstand 2,8 Ohm zat verborgen in de krimpkous en afgezekerd met een 2 Amp zekering. Claxon heb ik prik op het contact (bruin is +) maar vooralsnog geen geluid. Ik hoor ook geen klik-geluid van een schakelrelais. Zal wel met een slechte stroomkring te maken hebben. Vervelend dat dit anno 2018 dan weer zo primitief gaat.
  14. HUB

    Kunststof defrost-roostertjes

    Dubbelzijdige tape als plaklaag tussen de flens van het roostertje en dashboard? Dat heb ik ook overwogen maar dan komt het rooster wel hoger te staan. Verlijmen aan de dieper liggende buis lijkt me schier onmogelijk en is niet omkeerbaar voor toekomstig onderhoud.
×

Belangrijke informatie

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privacybeleid Richtlijnen Gebruiksvoorwaarden