Spring naar bijdragen
Zoeken in
  • Meer opties...
Vind resultaten die...
Vind resultaten in...
  DONEREN VIA PAYPAL

HUB

>>Donateur<<
  • Aantal bijdragen

    109
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Waardering in de gemeenschap

4 Gemiddeld

2 Volgers

Over HUB

  • Rang
    2.0 member

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3 2.8
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Den Haag / Nootdorp

Recente profielbezoeken

490 profielweergaven
  1. Ik kwam daar ook niet achter Curt. Het enige dat ik vond was een kleurcode op de veren, in mijn geval een witte stip. Verder onderschrijf ik je behoefte NIET lager te gaan. Met een combinatie van een stugge demper en kortere veerweg tov standaard zou IMO een -15mm max optimaal zijn. Ik heb inmiddels een nieuwe set van Eibach liggen (-30mm) en ga 15mm vulplaten tussen carrosserie en demper plaatsen. Zodra ik hiermee ervaring heb opgedaan zal ik deze hier delen. Groet, Jan
  2. HUB

    z4 in elkaar rijden na aanschaf

    Darwin award!
  3. HUB

    Mogelijke aanschaf Z3 1.9 2001 (aandachtspunten)

    Wat Hal zegt. Kun je de wagen voor € 1.000,- overnemen dan mag je wat verspijkeren. Voor € 10.000,- keek ik zeker verder. En alles daartussen dus.
  4. HUB

    schade, erg of valt mee?

    Dat dus, dat het achterwiel er scheef onder staat. Voortschrijdend inzicht bij de huidige eigenaar, daar heeft het alle schijn van IMO.
  5. HUB

    schade, erg of valt mee?

    Ik probeer de foto's te plaatsen maar het lukt me niet. Eén en twee zijn van linksachter en zo te zien vlak na de aanrijding gemaakt. Verlichting is defect en ontbreekt deels, het wiel zit nog op de naaf etc. Op foto drie zijn wiel en bumper verwijderd maar zit het achterlicht er alweer compleet en schadevrij op. Ik zie ook de wieldraagarm. Het plaatwerk is ter plaatse van de deelnaad met kunststof bumper strak getrokken. Is deze auto dan in opbouw? Is dat in Italië door de eigenaar gedaan? Zo ja; waarom dan nu toch verkoop in plaats van het werk eerst afronden? Dat zou financieel gezien logischer zijn toch? Bovendien begin je in de regel met het herstel van de structuur en niet met de body, tenzij je andere plannen hebt. Voor wat het waard is, mijn 2 centen.
  6. HUB

    Installeren van kentekenplaat onderlegger

    https://www.online-teile.com/bmw-ersatzteile/search_results.php?MODsid=60d9a0f3684c6c458bd724c79fa65f24&MODsid=60d9a0f3684c6c458bd724c79fa65f24&keywords=51118397512
  7. HUB

    Ervaringen met de "z8 style" softtop?

    Gaat zo'n Z8 kap op het frame van de Z3 of heeft dat frame ook andere lijnen?
  8. HUB

    Ervaringen met de "z8 style" softtop?

    Interessante post. Is de lijn van de Z8 ook anders dan van de Z3 of gaat het alleen om de kwaliteit van de stof, de panden en de vorm van de achterruit? Groet, Jan PS: die Z8 is echt prachtig.
  9. Enig idee hoe een gescheurde kop ontstaat? Groet, Jan
  10. HUB

    Schokdempers en veren

    Exact! Bovendien voorkom ik zo extra inwendige belasting van de demper bij de uiterste positie boven en kan de carrosserie ter plaatse van het toplager eenvoudig versterken door aan de bovenzijde een tweede ring te plaatsen en het plaatwerk tussen beide te "sandwichen". Deze oplossing voelt wel goed. PS: goed om te weten dat de bouten eenvoudig uitgenomen kunnen worden. Het is dus een klempassing in plaats van een thermische las.
  11. HUB

    Schokdempers en veren

    Dat was en is nog steeds het plan hoor, eerst maar eens met 30mm verlaging gaan rijden. Maar nu de boel hier schoon op tafel ligt kan ik zaken opmeten en een oplossing bedenken mocht ik -30mm toch te laag vinden. Een oplossing met vulschijven gaat IMO alleen goed werken als je de carrosserie hoger op de complete veertoren zet, dus de assemblage van demper en veren en toplager (!). Van deze oplossing ga ik een schetsje van maken en leg dit op de plank. Mocht deze zomer blijken ik liever naar (de huidige) -15mm terug ga kan ik die schijven alvast laten maken en aansluitend deze winter eenvoudig opleggen. Moet de Z alleen nog een keer op de brug om de boel ruimte te geven. De gepuntlaste bouten/draadeinden van de toplagers zijn te kort om door-en-door te gaan monteren maar dat los ik ook wel op. Groet Jan
  12. HUB

    Schokdempers en veren

    Ben met de delen die ik inmiddels in huis heb eens aan het kijken hoe dat straks exact komt te zitten en wat blijkt: mijn idee om de auto terug op de originele hoogte van een M-sport onderstel te zetten (lees hierboven) door 15mm vulringen op de veren te plaatsen gaat aan de voorzijde helemaal niet werken. Aan de achterzijde speelt bovendien nog iets anders mee...
  13. HUB

    Wat heb je onlangs nog voor je (Z)ZZZ gekocht?

    Routes maak ik in de webomgeving van MyRouteApp. Navigeren doen we op een Android smartphone via Sygic. In de auto koppel ik de smartphone aan de Bluetooth van de autoradio. Terwijl de muziek draadloos naar de radio wordt gestreamed laat het scherm van de smartphone de instructies zien. Als er gesproken woord is gaat de muziek op mute en klinkt die instructie over de speakers om vervolgens het nummer weer verder te spelen. Niet high-end maar werkt erg fijn en goed betaalbaar. Besluit je onderweg een punt over te slaan dan moet je dit op het display wel aangeven (waypoint overslaan) anders blijft Sygic je daar naar toe sturen. Eigenlijk het enige minpuntje maar echt geen reden tot afwijzing. Groet, Jan
  14. HUB

    Schokdempers en veren

    Je kunt op hoofdlijnen zeggen dat "slechts" alle rubbers van het onderstel worden vervang door nieuw (origineel) en er een wat sportievere veren/demperset geplaatst. Zo bijzonder is het ook allemaal niet. Dat was ook niet de reden van dit onderwerp, ik wilde hier graag wat spiegelen en waar nodig input van Z-rijders die mij voor gingen. Project ligt nu even stil omdat delen onderweg zijn. Zodra alles binnen is gaat de auto voor een APK op de brug en beslis ik of de garage het werk gaat doen. Kwestie van kosten. Groet, Jan
  15. HUB

    Schokdempers en veren

    Ik koos voor de standaard toplagers, hiermee experimenteren is iets voor in de toekomst. Misschien moet ik het ook eerst maar eens ervaren. Ondertussen druppelen de onderdelen binnen en heb ik de uitvoering nog eens doordacht. Zoals het er nu naar uitziet gaan in maart de toplagers V/A vervangen worden, zet ik er achter verstevigingsplaten bij, gaat de B12 set er onder en worden alle rubbers, brackets en interlinks van de stabilisatorstangen vernieuwd. Dat moet een serieus verschil gaan maken. De versterkte draagarmen, verse stuurstangen en alle rubbers achter stel ik dan uit naar 2019 als ook de remschijven, remslangen en wiellagers worden vervangen. Maar het plan kan nog wijzigen uiteraard. Voortschrijdend inzicht en zo...
×

Belangrijke informatie

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privacybeleid Richtlijnen Gebruiksvoorwaarden