Ga naar inhoud
Zoeken in
  • Meer opties...
Zoek resultaten die het volgende bevatten...
Zoek resultaten in...
  DONEREN VIA PAYPAL

Jan-Willem

Member
  • Aantal items

    367
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    12

Jan-Willem won de laatste dag op 2 januari

Jan-Willem had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

38 Uitstekend

1 Volger

Over Jan-Willem

  • Titel
    2.2 member
  • Verjaardag 10-12-1987

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3 2.8
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Twente

Recente bezoekers van dit profiel

887 profielweergaven
  1. Wel bizar, mijn Z3 is lager dan het M-onderstel. Meerdere keren in zuid europa geweest, heel wat slechte wegen gehad en nooit de grond geraakt. Zelfs drempels kan ik normaal overheen, sterker nog.. een drempel hier in de buurt waar 9 van de 10 "nieuwe" auto's overheen schrapen kan ik prima en met een normale snelheid overheen. De kans is groot dat je schokdempers slecht zijn. Schroefset zou ik niet zou ik niet zo snel doen, de achter veren worden dan erg kort ivm het stel mechanisme. Een Bilstein b12 setje verdiend de Z3 gewoon, dan neem je de meest subtiele verlaging.
  2. Dat is sowieso niet goed, hij moet zuigen niet blazen. Ik zou de auto naar een BMW specialist brengen voor een fatsoenlijke diagnose. Als ik zie wat jou garage heeft gedaan dan komt het niet echt professioneel over.
  3. Je hebt de M54B25 motor neem ik aan? Gezien de 192pk. Welke slang bedoel je, die op de kleppendeksel zit? http://bmwfans.info/parts-catalog/E85/Europe/Z4_2.5i-M54/L-N/jul2002/browse/engine/crankcase_ventilation_oil_separator/
  4. Waarom niet direct preventief vervangen? Ze staan er bekend om dat ze verstopt gaan zitten of dat het membraam kapot gaat. Dan kan je het beter voor zijn.
  5. Hoezo zou forte te agressief zijn? Lijkt mij een broodje aap verhaal, ik heb nog nooit iemand horen klagen over forte. Alleen positieve verhalen, ook het enigste additief wat werkt. ( motor flush in het algemeen ) Die additieven geloof ik totaal niet in, kwakzalverij voor auto's. Daarmee los je het probleem niet op. ( lekkage's, hydtaulische klepstoters, vermogen, verbruik ect ect ) En als het al werkt dan is het niet blijvend. Dan zou het wel ideaal kunnen zijn voor een 2e hands auto dealer uit Apeldoorn. Motorup its amazing Mike! Helaas komen olie problemen vaak door de lange intervals van fabrikanten ik wissel om het jaar of 10.000km de olie van mijn auto's. Ik heb ook preventief de carterventilatie vervangen.
  6. dubbel vanos is heel makkelijk te doen maar enkele vanos moet je alles op tijd zetten. @Porsche928 Als je het wilt laten doen zou ik naar Bas Roos gaan die zit in Oss.
  7. Ik ben wel benieuwd welke BMW specialist je bedoeld. Nog nooit gehoord dat er 1 in Enschede zit. Mooi dat het opgelost is! Carterventilatie pak ik alijtd preventief aan, bij mijn Z3 had ik de eerste die nog redelijk schoon was. Normaal zit er veel sludge in.
  8. Welk lager is kapot van je diff? Als het 1 van de lagers is van de klok is het een grote kans dat de tanden beschadigd zijn. Grote kans ook dat die "klonk" straks niet eens weg is. Overal zit een beetje speling op, dat geeft de "klonk" Vaak begint dit al bij het dubbel massa vliegwiel. Bij een e30 heb ik ook al een keer gehad dat ik het grootste deel van de bouten aan de flens kant niet los kreeg en dol draaide. Toen de koppen er maar afgeslepen en toen het diff incl flezen gedemonteerd. Toen de flezen er af waren en de spanning van de bouten was kreeg ik het restant er makkelijk uit. Het heeft geen zin om de aandrijfas aan de wielkant los te halen, je kan de as niet ver genoeg inschuiven om de aandrijfas aan die kant er uit te halen.
  9. Velgen zilver hoogglans en 2k aflakken.
  10. Ik ga de velgen spuiten zodat ze weer 100% netjes zijn, dan komen er nieuwe PS4's om. Het scheelt dat die iets smaller uitvallen in 225/45/17 en geen dikke velg beschermer hebben. Er zitten nu 12jaar oude RFT winterbanden om heen, dus die gooi ik toch maar weg.
  11. Vandaag de velgen maar is gemonteerd, de banden zijn erg lomp ( dikke velgbeschermer ) Toch past het wel prima, het raakt niks ook niet met drempels. Voor wil ik nog meer camber dan valt het wiel ook iets mooier in de wielkast.
  12. Eberspächer was wel de toeleverancier van de E36. grote kans dat Eberspächer ook de oem BMW Z3 uitlaten voor BMW gemaakt heeft.
  13. Doordeweeks gaan, dan is de baan open van 18:00 tot 20:00 Mijn laatste rondje ring kwam ik 4 auto's tegen op de hele baan. In de te drukke weekenden zal ik er niet snel overheen gaan. Tenzij het erg rustig op de baan is ( eind van de dag )
  14. Niet gek voor een mooie rem upgrade! Er staat alleen Hawk remblokken. Als je Hawk HPS koopt kan dat prima op straat. Niet alle Hawk blokken zijn puur voor trackdays.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan. Privacybeleid Richtlijnen Gebruiksvoorwaarden