Ga naar inhoud
Zoeken in
  • Meer opties...
Zoek resultaten die het volgende bevatten...
Zoek resultaten in...
  DONEREN VIA PAYPAL

Jan-Willem

Member
  • Aantal items

    357
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    12

Jan-Willem won de laatste dag op 2 januari

Jan-Willem had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

35 Uitstekend

1 Volger

Over Jan-Willem

  • Titel
    2.2 member
  • Verjaardag 10-12-1987

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3 2.8
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Twente

Recente bezoekers van dit profiel

864 profielweergaven
  1. Ik ben wel benieuwd welke BMW specialist je bedoeld. Nog nooit gehoord dat er 1 in Enschede zit. Mooi dat het opgelost is! Carterventilatie pak ik alijtd preventief aan, bij mijn Z3 had ik de eerste die nog redelijk schoon was. Normaal zit er veel sludge in.
  2. Welk lager is kapot van je diff? Als het 1 van de lagers is van de klok is het een grote kans dat de tanden beschadigd zijn. Grote kans ook dat die "klonk" straks niet eens weg is. Overal zit een beetje speling op, dat geeft de "klonk" Vaak begint dit al bij het dubbel massa vliegwiel. Bij een e30 heb ik ook al een keer gehad dat ik het grootste deel van de bouten aan de flens kant niet los kreeg en dol draaide. Toen de koppen er maar afgeslepen en toen het diff incl flezen gedemonteerd. Toen de flezen er af waren en de spanning van de bouten was kreeg ik het restant er makkelijk uit. Het heeft geen zin om de aandrijfas aan de wielkant los te halen, je kan de as niet ver genoeg inschuiven om de aandrijfas aan die kant er uit te halen.
  3. Velgen zilver hoogglans en 2k aflakken.
  4. Ik ga de velgen spuiten zodat ze weer 100% netjes zijn, dan komen er nieuwe PS4's om. Het scheelt dat die iets smaller uitvallen in 225/45/17 en geen dikke velg beschermer hebben. Er zitten nu 12jaar oude RFT winterbanden om heen, dus die gooi ik toch maar weg.
  5. Vandaag de velgen maar is gemonteerd, de banden zijn erg lomp ( dikke velgbeschermer ) Toch past het wel prima, het raakt niks ook niet met drempels. Voor wil ik nog meer camber dan valt het wiel ook iets mooier in de wielkast.
  6. Eberspächer was wel de toeleverancier van de E36. grote kans dat Eberspächer ook de oem BMW Z3 uitlaten voor BMW gemaakt heeft.
  7. Doordeweeks gaan, dan is de baan open van 18:00 tot 20:00 Mijn laatste rondje ring kwam ik 4 auto's tegen op de hele baan. In de te drukke weekenden zal ik er niet snel overheen gaan. Tenzij het erg rustig op de baan is ( eind van de dag )
  8. Niet gek voor een mooie rem upgrade! Er staat alleen Hawk remblokken. Als je Hawk HPS koopt kan dat prima op straat. Niet alle Hawk blokken zijn puur voor trackdays.
  9. Al die slip cursussen heb je weinig aan, dat is allemaal voorwielaangedreven. Al weet ik niet of dit ook mogelijk is met je eigen auto. Al zou je dan puur leren hoe je de auto uit de slip krijgt. Als je echt wil leren sturen zou ik het volgende doen. 2x een dagje driften op Lelystad bij driftsport. Dan een circuit licentie halen.
  10. Ziet er goed uit zeg! Hoeveel was je kwijt voor de complete ombouw?
  11. Ik zou eerst de auto uit laten lezen.
  12. Ja, geen probleem. Uitlaat demonteren en de cardanas. Dan flens er af en de keering vervangen. Met het monteren van de flens. Een klein beetje vloeibare pakking aan de binnenkant smeren. De olie kan namelijk anders via de splines naar buiten komen en dan lekt die nog steeds. Pak ook direct de keering mee die er boven zit voor de schakel arm.
  13. Begrip reviseren is helaas erg breed. Maar voor die radiaal plunjer pompjes zijn geen nieuwe losse onderdelen te vinden. Als de pomp zijn druk niet meer haalt met een goede elektromotor, dan houd het op en zijn er teveel lek verliezen in de pomp. Weer aan de praat krijgen is een kwestie van geluk.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan. Privacybeleid Richtlijnen Gebruiksvoorwaarden