Ga naar inhoud
Zoeken in
  • Meer opties...
Zoek resultaten die het volgende bevatten...
Zoek resultaten in...
  DONEREN VIA PAYPAL

bofkont

Member
  • Aantal items

    398
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    9

bofkont won de laatste dag op 28 oktober

bofkont had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

44 Uitstekend

Over bofkont

  • Titel
    2.2 member
  • Verjaardag 09-02-1979

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    E85 Z4 3.0i
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Friesland/Drenthe
  • Interesse(s)
    OEM

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Ai thermostaat blijven hangen?? Heb je koelwater verlies /lekkage ?? Deze moet erin. G11. https://www.kroon-oil.com/nl/catalogus/product/186/coolant-sp-11/537/
  2. Vervuilde olie die te lang zit speelt absoluut een rol Ewout, ook bij de ketting problematiek. Het is absoluut aan te bevelen om minimaal 1x p/jaar de olie/filter te verversen ongeacht het aantal km's. Juist weinig rijden is nog slechter voor de conditie van je olie, vochtophoping. "Mijn vriendin heeft een Audi a3 1.5 TFSI Limousine 4 cilinder uit 2019. Deze begint ook al behoorlijk olie te vreten. 1 liter op 10000km. Dealer vind het normaal" 1 liter op de 10.000km is niet schokkend nog, zeker niet met die moderne dunne olie. Hoeveel km heeft de wagen nu gedraaid?? 1e jaar nemen ze ook wat meer.
  3. Klopt idd Ewout. Casanova de M54 is zeer zeker wel een goed blok hoor, technisch grotendeels gelijk aan de M52.
  4. Zo degelijk als de M52 bouwt Bmw ze helaas niet meer, wat een geweldig blok was dat! kent totaal geen olie verbruik. Heb er 4 van gehad, een E36 323i coupe/ 2x een sedan E46 328i en een coupe E46 328ci. De M54 heeft helaas ook al mindere zuigerveren waardoor er ook veel gevallen van olie verbruik zijn.
  5. Carter ventilatie is idd het eerste waar je naar kijkt ook de meest goedkope, bijzonder dat men hier nooit naar gekeken heeft. Vooral bij de M54 is is dit een erg bekende kwaal, advies is preventief vervangen nu de E85 op leeftijd komt.
  6. Expansievat is kurkdroog Ruud, alle kanten goed gecontroleerd. er is duidelijk ook een waterspoor vanaf het thermostaathuis. Gaat om het 1e filmpje, duidelijke uitleg waar het thermostaat lekt, en het komt nogal eens voor als ik dat zo lees her en der.
  7. De lekkage is heel erg minimaal Ewout, maar wil het gewoon absoluut niet!! Het is ook puur mijn hobby auto, die maar 5000km p/jaar maakt, voor woon/werk hebben we nog een andere auto op de dam gelukkig. Rijden doe ik absoluut niet met de Z momenteel, volgende week alleen richting garage om de boel te laten vervangen. Was gisteren wel even flink balen, stralend mooi weer en een dagje vrij.
  8. Ah leuk man op zoek naar een E85 Z4. In de buurt van Groningen kan ik je dit bedrijf van harte aanbevelen. Zeer kundig bedrijf en Bmw specialist. http://www.autobedrijfmarinus.nl/
  9. Lekt nog steeds helaas, enkel bij wat stevig doorrijden. kunnen 2 dingen zijn, of de aansluitslang richting radiator of het thermostaathuis. Zelf gok ik op het thermostaathuis want die lekken wel vaker, pakking droogt uit of haarscheurtjes in de plastic behuizing. Maar vervang ze nu beide, kan nooit kwaad , zijn beide toch al 15 jaar oud. Aankomende week zal het wel ergens vervangen gaan worden.
  10. Ga het ook zeer zeker in de gaten houden Ruud, maar vooralsnog heb ik geluk zoals het nu lijkt.
  11. Ja in de gaten houden doe ik zeer zeker, kan best wezen dat de waterpomp of een slang toch iets lekt. Het blijft tenslotte 15 jaar oude meuk.
  12. vandaag de wagen op de brug gehad en uitvoerig gecheckt. Niets te vinden van een lek, bodemplaat goed schoon en droog gemaakt. Bij thuiskomt alles nog mooi droog!! In mijn zorgvuldigheid hoogstwaarschijnlijk teveel koelwater gevuld waardoor het systeem het teveel eruit heeft geperst.
  13. De slang richting radiator neemt men los, die zit wel op de hoogte van de bodemplaat, wellicht niet goed aangesloten, of het overdruk ventiel drukt het teveel Koelwater eruit, hoop op het laatste. Morgen gaat hij op de brug, dus maar eens goed kijken.
  14. koelwater op bodemplaat E85 Beste mensen, Ik heb enkele weken het koelwater van mijn E85 3.0 M54B30 laten verversen. Eigenlijk gewoon preventief, er is mooie blauwe kroon G11 ingegaan, nu is het normaal dat je 1 a 2x moet bijvullen omdat er altijd nog wat lucht in het systeem zit na een rit. Vandaag constateer ik dat mijn bodemplaat nat is van de koelwater, wellicht een van de slangen niet goed aangesloten?? Of kan het zijn dat het teveel aan koelwater eruit gedrukt wordt??? Morgen kan ik gelukkig terecht bij mijn garage, maar dit zint mij niets. Iemand ervaring?
  15. Gefeliciteerd, hele mooie auto/motor! Goed en betrouwbaar adres Car Creations.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan. Privacybeleid Richtlijnen Gebruiksvoorwaarden