Spring naar bijdragen
Zoeken in
  • Meer opties...
Vind resultaten die...
Vind resultaten in...
  DONEREN VIA PAYPAL

[[Template core/front/profile/profileHeader is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]

Waardering in de gemeenschap

6 Gemiddeld

Over Sypson

  • Rang
    1.8 member

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Boezinge
  • Interesse(s)
    auto s

Recente profielbezoeken

304 profielweergaven
  1. Dank voor de " tis" tip. Heb begrepen dat dit werkje best tijdens warmere dagen gebeurd om het afbreken van pluggen te voorkomen. Was ook mijn grootste vrees. En het gaat inderdaad om een ZZZ 2.2 . Aan allen dank.
  2. spatbord achter rechts demonteren Het verhaal begint bij het tankklepje. Dit kan altijd geopend worden. Een kunststof stift , aan een kabeltje, is afgebroken. Met mijn endoscoop heb ik dit kunnen volgen . alles zit achter het spatbord en niet achter het binnen kunststof spatscherm, zoals ik hier al eerder las.. Er is zelfs in de koffer helemaal rechts een groen plastieken stiftje waarmee manueel de klep kan ontsloten worden.. Helaas moet het spatbord eraf. Buiten de zichtbare schroeven is wat verdoken achter coffers. Wie kan mij helpen. Tankdop met sleutel is gn optie.
  3. onregelmatig draaien van 2.2 zespitter eindelijk opgelost Bijna 4 jr geleden zzz 2.2 van 2001 aangeschaft voor een redelijke prijs en in uitzonderlijk mooie staat. MAAR bij bezichtigen ergens eind februari was de motor warmgedraaid. Dit had ik nu net niet graag. Doch startte op het eerste bevel en draaide zoetjes. Aan de uitlaat geluiden waren gn haperingen te horen. Door de verre afstand en goeie prijs liet ik me gaan. Toen ik hem thuis het eerst startte ging hij zonder morren naar een verhoogt toerental, hij had het ook koud. Nu komt het, ik hoorde langzaam aan een onregelmatigheid komen in het uitlaat geluid met het storingslampje lampje erbij. Na veel uitlezingen en wilde verhalen kwam de laatste poging aan de beurt. De nieuwe uitlezingen maakten vaak rare niet verklaarbare sprongen. Toen kwam de man op het idee om hem maar eens een reinigende spoeling te geven. Geleidelijk aan verminderde het probleem, zelfs het storingslampje doofde zonder tussenkomst (dit kan eventueel zo geprogrammeerd zijn??? ). Moraal, zzz had na 15 jaar 112000 km, gereden door een voorzichtige bestuurster, met vervuiling als gevolg.
  4. I s eigenlijk bedoeld om invreten door corrosie bij hogere temperaturen tegen te gaan. Wat het demonteren mogelijk maakt zonder dat er één of ander afbreekt. Mooi voorbeeld zijn moeren of bouten gebruikt bij uitlaat systemen enz enz....
  5. Inderdaad kan niet zomaar gebruikt worden om te smeren als dusdanig. Hier komt corrosie en vreten ook om de hoek kijken en deze zijn mede de boosdoener van gebrekkige werking. Het smeren is misschien een onbedoelde eigenschap maar leuk meegenomen.
  6. Wat je hefmechanismen betreft heb ik ook aan beide kanten alles eruit gehaald, nieuwe kunststof geleiders gestoken en alles wat glijdt met kopervet behandeld. Je hoort het mechanisme bijna niet meer . Opletten om bij koude temperaturen met open kap te rijden. Je plastiek ruitje kan zo scheuren bij het dichtdoen, heb dit aan de lijve ondervonden. Dank zij het rits systeem heb ik er zelf een nieuwe kunnen steken. Ergens gelezen deze niet te gebruiken onder de 5 graden.
  7. Beste zzz drivers, al eens gedacht om je batterij spanning te meten. Veel alarm worden net daardoor geactiveerd. Meestal blijven onze karretjes lang stilstaan. Druppellader erbij. De deurcontacten kunnen ook voor narigheid zorgen. Kortom dit kan zowat iedereen zelf oplossen.
  8. Dank voor jullie moeite. Heb nu zelf eens goed gekeken en links is er een massa verbinding en rechts is het de leiding met sproeivloeistof, maar de aanzet van die leiding zit in een soepele beschermings buis en dacht dat het om een elektrische leiding ging. Probleem opgelost.
  9. Aan alle ZZZ liefhebbers wens ik heeeeel veel genot in 2018 met ons waaaaw wagentje. Ik ben nog steeds op ontdekkingsreis in dat mooie ding. Er loopt nl. een kabeltje naar de motorkap. Het bevindt zich onzichtbaar tussen de bekleding en de motorkap zelf. Waar gaat dit heen, bots- of temperatuur sensor? vind daar gn informatie over.
  10. In de film zie ik vooral een verkoper bezig. Als men toch zijn band een groter draag vlak wil geven, maak dan vier houten kaders en vul ze met zand. Het zand doet de rest en het kost niets.
  11. Sypson

    Z3 2.2i en 2.2

    Vandaar vond ik in een cataloog 2.2 en net eronder 2.2i. Groot was mijn verbazing. Zo leren we maar bij.
  12. Sypson

    Z3 2.2i en 2.2

    Was ook verbaast. Heb mijn eigen 2.2 gedemonteerd. De vraag was Als er een i voorstaat wordt dan de brandstof rechtstreeks ingespoten of gaat het om een simpele woordspeling.
  13. Sypson

    Z3 2.2i en 2.2

    Z3 2.2i en 2.2 Vandaag merkte ik, voor het eerst het bestaan van 2 motorversies. Enkel bij de 2.2 liter, nl 2.2i en 2.2. Nu mijn vraag. Is de i versie, 165pk, rechtstreeks in de 6 verbrandingskamers ingespoten en de andere, 170pk, in het inlaatspruitsstuk?
  14. Eigenaardig toch, zou het carcas van desbetreffende band soms al niet vervormd zijn door rij schade. Zet je wiel van de grond, draaien maar. Zie je nu een slingering in het loopvlak ? Ja, dan heb je pech.
  15. Beste, zo doe ik het ook. Wagen weegt niet zoveel en heeft voor zn gewicht brede banden. Doch, gn afbreuk aan eigenaars die een zuchtje bij duwen. Ongelijk hebben ze zeker niet en ondertussen werd of wordt de bandenspanning nog eens nagezien. Vooral je houdt van dat karretje en daar doe je veel voor waar anderen de wenkbrauwen............ .
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privacybeleid Richtlijnen Gebruiksvoorwaarden