Ga naar inhoud
Zoeken in
  • Meer opties...
Zoek resultaten die het volgende bevatten...
Zoek resultaten in...
  DONEREN VIA PAYPAL

MNZ3M

>>Donateur 2019<<
  • Aantal items

    628
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    8

MNZ3M won de laatste dag op 28 juni 2018

MNZ3M had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

45 Uitstekend

Over MNZ3M

  • Titel
    2.8 member

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3M roadster
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Leusden
  • Interesse(s)
    Classic cars
    Model auto's 1:43 Porsche
    BMW
    Natuur

Recente bezoekers van dit profiel

1462 profielweergaven
  1. Wat staat er in je onderhoudsboekje Olie ......... enz
  2. Beste Casanova, Gezien je KM stand en de korte stukjes rijden + sludge op je pijlstok vulopening is je olie verbruik zeker hoger.. Ik ga er echter van uit dat je olie verbruik niet door lekken ontstaat (uitwendig kleppendeksel oliekeerringen enz) en dus verdwijnt of als gevolg van verbranding via je uitlaat . Niet altijd bij stilstand goed te zien maar meer bij het rijden optrekken en plots gas loslaten . Of wel inwendig wordt geconsumeerd gescheurde kop,koppakking als gevolg " sludge " water in de olie. Hoe is je koelvloeistof niveau en kleur ? (geen koelvloeistof lekkage systeem op druk testen om lekkage uit te sluiten) Voor als nog als er geen logische oorzaak voor de sludge is. (olie regelmatig verversen al naargelang het gebruik,) carter ventilatie controleren. Overschakelen op iets dikkere olie 10W40/60 . En anders zul je toch als je het verbruik naar beneden wil brengen en de andere oorzaken helpen of zijn het niet .Zul je toch je klepzetels en zuigerveren dienen aan te pakken. Maar dat is vaak een kostbare zaak. En dan is dat beetje extra verbruik met iets dikkere olie nog wel te doen. (Hij heeft dan ook al 200.000,- op de teller. En regelmatig ook wat langere stukjes rijden zodat de motor goed op bedrijfstemperatuur kan komen en zich zelf kan reinigen.(tegen sludge vorming) Zeker als je zegt,mijn auto rijd nog perfect en rookt eigenlijk ook niet.
  3. Beste Casanova 1 Wat is de KM stand ? 2 Hoe is / werd er met de auto gereden (korte stukjes) lange stukken 3 Flushen heeft alleen zin als je weet dat de oorzaak (vast geplakte olie schraapveren zijn) en of afzetting op de klep seals (als gevolg van korte ritjes em matige motor temperatuur /slecht onderhoud enz) (soepel zullen ze niet worden lijkt mij tenzij de seals oplossen o.i.d weekmaker) 4 Van 5W30 maar 5W40 lijkt mij niet de juiste keuze wat is aanbevolen door BMW ? Iets dikkere olie kan bij een versleten motor natuurlijk wel iets helpen tegen het verbruik . 10W40 maar check ook de classificatie van de aanbevolen olie staat in je boekje. 5 carter ventilatie checken goed 6 Bij hogere km standen klepzetels vervangen door nieuwe ( rook bij gas los laten van uit hogere toerentallen uit de uitlaat) 7 Bij hoge carter ventilatie overdruk en wellicht slechte compressie druk in de cilinders (bij hogere km standen) zijn de olieschraapveren naast de zuigerveren wellicht versleten.. Maar goed flushen kan helpen bij aangekoekte olieschraapveren en of klep zetels die plakken in plaats van vegen als gevolg van vervuiling in plaats van veroudering /slijtage ! Dikkere olie kan helpen het verbruik te verminderden bij hogere slijtage als gevolg van KM standen en of veroudering. En als laatste klepzetels en daarna pas de olieschraapveren op basis van kosten. Maar ik ga er van uit dat jou garagehouder wel bewust voor flushen kiest alvorens de klepzetels en of wellicht daarna voor de olieschraapveren zal gaan vanwege de hoge kosten. En de overige mogelijke oorzaken van hoog verbruik heeft uitgesloten.
  4. Sta je ook op de individuele z paddock? Geen idee , ik zie wel waar ik mag parkeren het is natuurlijk niet een echte Sharknose .
  5. Wel van plan reeds aangemeld . Hopelijk goed weer.
  6. Ik mis nog een zeer bepalende factor 3e factor. De staat van de wagen is wat mij betreft goed te noemen ? ! Staat van onderhoud: (is dit aantoonbaar en door wie ) -Dealer -Specialist _Wanneer heeft hij zijn laatste beurt gehad ? (wat voor beurt) -APK minimaal wanneer verloopt die ? -Banden enz
  7. Ferrari en Shell !!!!!! Lijkt de F1 wel
  8. Klopt net als hun tekst. Ons motto is "Beste waar voor je geld", en we volgen het door ervoor te zorgen dat onze producten exclusieve deals en speciale promoties alleen voor jou hebben. Betrouwbare lage prijs dat wel. 😏
  9. Volgend keer beter. Vast nog wat plaatjes. autotron Dan maar naar Brussel komend weekend. Ik heb al mijn toegangskaart https://interclassics.be/nl/
  10. Stond op mijn agenda ,ben benieuwd. Laatste keer plaatje "Porsche item"
  11. Kun je zien wat een goede kleur kan doen of breken.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan. Privacybeleid Richtlijnen Gebruiksvoorwaarden