Spring naar bijdragen
  DONEREN VIA PAYPAL

Horus

>>Donateur<<
  • Aantal bijdragen

    1342
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    20

Waardering in de gemeenschap

98 Uitstekend

Over Horus

  • Rang
    3.0 member
  • Verjaardag 10-12-1951

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z4 2.5i en Saab 93 Sport Estate
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Omg. Zwolle
  • Interesse(s)
    Zeilen, Motortechniek

Recente profielbezoeken

827 profielweergaven
  1. Tankje van de koelvloeistof loshalen

    Ik heb afgelopen winter dat tankje ook vervangen. Uit voorzorg Zelfde probleem; ik heb daar wat teflonspray op gespoten. Bij het monteren vraag je je inderdaad af of het wel correct f dicht.. Maar alles lekker dicht!
  2. foutcode 98f8 en toon sensor

    Na het opnieuw vast zetten van de accukabel ook al de foutcode(s) gereset? Zou ik zeker proberen.
  3. wie kent dit BEUGELTJE WINDBLOCKER Z4 E85 ??

    Gewoon retourneren en.... Origineel bestellen!
  4. Rammels en ratels...

    Gebroken veer achter? Het afgebroken deel licht dan te rammelen. Kan je zo zien als je het wiel er af neemt.
  5. Sticky steering!

    Ja Guido, begrijp het allemaal. Ga nu even in op je vraag waarom ik het lager zou willen vervangen. Toegegeven mijn beeld over het vervangen van het lager t.o.v. het verdraaien van de ring strookt niet met elkaar. Ik heb de ring tot twee maal toe verdraaid, en toch vorig jaar tijdens de Betuwe rit ss. Dan kom ik er niet goed omheen om te denken aan de actie met het gaatje in de stuurkolom om het lager te smeren. Heb jij Guido als ik het goed heb ook het nodige over gepubliceerd. De ring nog eens verdraaien lijkt me niet wat. Het is mijn drukte hier thuis na onze verhuizing vorig jaar zomer, anders zou ik deze winter de stuurkolom uitgebouwd hebben, met de bedoeling om het lager te vervangen. Ben ook wel nieuwsgierig naar wat ik daar binnen aan zou treffen; m.n. de conditie van het lager/smering. Wellicht zou het opnieuw smeren van het lager al wel voldoende zijn. Komt nog bij, dat ik na de Betuwe rit vorig jaar geen ss meer heb gemerkt. Inmiddels wel twee vakanties van plm 4000 km per keer gereden, waarvan die in Italië nog wel heeel mooi open weer bracht. Tijdens de Betuwe rit had ik het dak open en de kachel stevig aan. Mijn indruk is dat het onder die condities onder het dashboard wel eens heel wat warmer zou kunnen zijn, dan bij +30 graden, en de airco aan. M.a.w. extreme warmte is een conditie waarbij ss zich kan manifesteren. Vooralsnog blijf ik lekker open rijden en als ss zich niet weer vertoont, kijk ik nog wel eens als ik me daar meer tijd voor gun.
  6. Sticky steering!

    Omdat ik zelf de ring heb versteld en desondanks vorig jaar in maart tijdens de tocht door de Betuwe (constant dak open met kachel aan) weer geplak heb moeten constateren. Jammer voor BMW, want met het verdraaien van de ring waren ze sneller en goedkoper klaar; vandaar wellicht hun keuze gerelateerd aan het grote publieke enthousiasme voor deze oplossing. Moet wel zeggen dat ik nadien niet weer onder die omstandigheden (langere tijd kachel aan / dak open) heb gereden en het ook niet nog eens heb waar genomen. Zoals op dit forum al eens gemeld, is het warm worden van de stuurkolom een punt waardoor SS op treedt. En daarna komt dan alles wat daar al over gezegd is en waar ik jullie hier niet nog eens mee wil plagen.
  7. Sticky steering!

    Zeker Guido, mijn vergelijk in het kader van inspanning en risico, betreft het plaatsen van een compleet aangeleverde stuurkolom in tegenstelling tot het naast deze werkzaamheden ook nog eens vervangen van een lager in de stuurkolom. De extra inspanning en het risico zitten hem m.i. in de- en monteren van de stuurkolom zelf.
  8. Sticky steering!

    De waarom vraag wordt beantwoord door te kiezen voorde meest interessante oplossing van en probleem. Afhankelijk van o.m. inspanning en zeker ook risico. En dan komt m.i. het plaatsen van een geheel nieuwe stuurkolom al gauw in beeld.
  9. INSCHRIJFTOPIC Paasrit - zondag 1 april 2018

    Wie is "Pleo"?
  10. Sticky steering!

    Ik sluit me bij de logica aan. Komt bij, dat lang niet elke dealer - die zo'n reparatie toch moet doen- een reparatie waarbij het lager vervangen moet worden kan uitvoeren. En zo die dat al kan is een nieuwe stuurkolom minstens zo vlot geplaatst, met een kleiner risico van montage problemen lijkt me. Zo'n ding komt kant en klaar in de doos afgesteld en wel van de toeleverancier.
  11. Sticky steering!

    @bofkont, maar dat van die ring is toch niets nieuws, daar is al veel over geschreven hier op het forum. Evenals over de reparatie van de stuurkolom in MGB Duitsland. Mijn indruk is dat het vervangen van het lager de enige afdoende oplossing is. Uiteraard afgezien van een hele nieuwe stuurkolom. Dus daarover maar niet getreurd.
  12. Raam sluit niet op rubber

    Dopjes onder de deur? Ben wel benieuwd; zie zo direct het verband met het raam niet. Wellicht was je hele deur verzakt. Maar dan nog dopjes er onder?
  13. Revisie delen worden meestal kaal geleverd. Zelfs de draadeinden moeten vaak over geplaatst worden. De Vanos gaat er af, en dan er weer op. Maar het is zo mooi om even 6 of zijn het er 8 boutjes verder te kijken. Rubbers en anti rattle!
  14. Als de Vanos nooit gedaan is met 150 k op de teller, dan wist ik het wel. De boel ligt nu uit elkaar, dat kan de 'kop' ook niet meer kosten. Alleen jammer dat je dan na reparatie - er vanuit gaande dat ie anders/beter loopt dan voorheen- niet goed meer kan thuisbrengen of het nou de koppakking is of de Vanos is die de verbetering te weeg brengt.
  15. engelse z4 stoelen in mijn z4

    Z4 M-stoelen zitten vast en zeker 'steviger'. Wel apart hoor die E46 stoelen in een E85!
×