Ga naar inhoud
Zoeken in
  • Meer opties...
Zoek resultaten die het volgende bevatten...
Zoek resultaten in...
  DONEREN VIA PAYPAL

Horus

>>Donateur 2019<<
  • Aantal items

    1484
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    22

Horus won de laatste dag op 3 december 2018

Horus had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

109 Uitstekend

Over Horus

  • Titel
    3.0 member
  • Verjaardag 10-12-1951

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z4 2.5i en Saab 93 Sport Estate
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Omg. Zwolle
  • Interesse(s)
    Zeilen, Motortechniek

Recente bezoekers van dit profiel

1174 profielweergaven
  1. Dat vocht in je koplamp kan ook door een niet goed sluitend deksel aan de achterzijde komen. Binnen spatscherm klepje er uit nemen en dan zie je veer die het betreffende deksel op zijn plaats houdt. Komt meer voor dat dit deksel lekt en dus voor beslagen koplamp unit zorgt. Deksel er af lampje er uit en luchten eventueel voorzichtig föhnen. Dan is het vocht eerst weg, maar laat het e.e.a. maar even zo staan, want er is een gerede kans dat er een dag later weer sprake is van condensatie omdat de lampunit mogelijk nog niet helemaal droog is. Hiermee is het probleem van een missend schuifje uiteraard nog niet opgelost. Maar een foto van hetgeen mist (oei, hoe gaat dat iets fotograferen dat er niet is...) geeft hier wellicht wat meer inzicht en creatieve ideeën.
  2. Je zou de accu even los kunnen koppelen, zodat de wagen spanningsloos wordt. Kwartiertje laten staan en weer aansluiten. Mogelijk is het hele systeem dan weer benaderbaar.
  3. Dat is geen geld, als je daarmee ook alle risico's van lenen uit sluit!
  4. @330dM; zijn de draagarmen behalve verroest ook nagenoeg doorgerot? Zo niet zou een anti roest beurtje een optie zijn? Het oog wil nog wel eens bepalend zijn. Anderzijds, als je e.e.a. zelf ook niet meer ziet zitten, dan is vervangen het enige uiteraard.
  5. Het moet gewoon werken als je e.e.a. correct in elkaar steekt (stekkers/schuifjes). Kniptangetjes en ander vernielzuchtig gereedschap in de koffer laten! Is beter voor de garantie als mocht blijken dat het ding zelf stuk is.
  6. En.... je hebt er ook spanning op; anders doet dat blauwe ledje ook niets.
  7. Het lijkt me dat er een afvoer moet zijn voor vocht ergens in het motorcompartiment; zit die wellicht verstopt met troep?
  8. Horus

    PDC inbouwen

    Wellicht goed om het klein voorgeboorde gaatje met een "ruimer" op maat te maken. Een "ruimer" is conisch. en hapt wat minder dan een gewone metaalboor. Door het happen van de metaalboor krijg je mogelijk een minder mooi rond gat (zag toevallig vorige week bij Aldi voor weinig een pakketje met ruimers; voor kunststof zullen die wel voldoen lijkt me). Wellicht tijdens het ruimen de kunststof bumper koelen met...….water?? Succes gaat goed komen. Met "Expertentool" en de bijbehorende kabel kan je zelf de programmering aanpassen.
  9. Dag Anja en Willem, helaas moet ik (Horus) mij af melden. Echt jammer; een bruiloft kruist het pad. Veel plezier!
  10. Als de motorkap bij de voorruit links/rechts op de juiste hoogte ligt en ook de aansluiting voor met de bumper en spatschermen er goed uit ziet, dan lijkt het me dat de kap iets door hangt. Probeer nou eerst die rubbertjes (2x2 stuks) eens, die zijn sowieso een aanwinst. Even goed kijken naar de positie waar je ze monteert; zijn meer mogelijkheden voor.
  11. Over haarkloverij gesproken..... Rijden al die ZZZZ's nu met de pomp in de kofferbak en iets lager een vijvertje, of is dat probleem ook verholpen ? Of moet de andere elektronica straks ook in de kofferbak?
  12. Of het verschil maakt hangt af van de starheid van de driehoeken die de constructeur heeft voorzien. Zonder veerpootbrug zie je twee driehoeken; de aanwezige veerpootondersteuning vormt aan beide kanten een zijde van zo'n driehoek. de andere twee zijden van beide driehoeken wordt gevormd door de carrosserie. Is die carrosserie echt stabiel, dan vormen die beide driehoeken elk een star geheel en zou een toegevoegde veerpootbrug de beide driehoeken ten opzichte van elkaar beter kunnen stabiliseren; er ontstaat immers door de toevoeging van de veerpootbrug een nieuwe driehoek die beide andere met elkaar verbindt. Ik denk de krachten daar niet te moeten onderschatten, maar daar zal de constructeur toch ook rekening mee hebben gehouden. M.i. zou je de ZZZZ heeel stevig aan de tand moeten voelen om verschil te merken. Een goed uitgevoerde veerpootbrug vind ik zeker mooi, maar dat is optisch. Ben benieuwd.....
  13. Het is me te simpel om nu het meetinstrument maar te wantrouwen!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan. Privacybeleid Richtlijnen Gebruiksvoorwaarden