Ga naar inhoud
Zoeken in
  • Meer opties...
Zoek resultaten die het volgende bevatten...
Zoek resultaten in...
  DONEREN VIA PAYPAL

Evan_S

Member
  • Aantal items

    92
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

Evan_S won de laatste dag op 4 juni 2016

Evan_S had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

10 Goed

Over Evan_S

  • Titel
    1.9 member

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    BMW Z3 1.9, Trabant 601RS
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Enschede

Recente bezoekers van dit profiel

584 profielweergaven
  1. De stelmotortjes kun je helemaal uit elkaar halen. Ik had hetzelfde probleem; de contactjes in het motortje waren gecorrodeerd. Stelmotortje uit elkaar gehaald, alles schoongemaakt, voorzien van een laagje contactspray en daarna werkte het weer perfect.
  2. Geen remmenreiniger gebruiken! Er is hier een speciale cleaner voor, CRC Air Sensor Cleaner heet het volgens mij. Conrad had het in ieder geval tekoop.
  3. Er zijn ook bedrijven die het folie snijden met een draad, waardoor er geen mesje aan te pas komt. Ik heb vanuit m'n werk goede ervaringen met SuccesSigns in Zenderen.
  4. @GuidoK, klopt, alleen is van weinig sensoren bekend wat de oem-fabrikant is (i.t.t.. de mechanische delen). BMW fora staan volgeschreven over problemen met after-market sensoren.
  5. Sensoren altijd voor origineel gaan. Mechanische onderdelen kunnen prima after-market en bij voorkeur van een oem-fabrikant (bijv. Lemförder voor de draagarmrubbers, Saleri voor de waterpomp, etc.)
  6. @Curt; heeft jouw auto ooit eens in Autoweek (of een ander magazine) gestaan? Ik kan me namelijk een artikel herinneren over een NL Z3 1.9 die meteen na aankoop werd voorzien van een Mosselman turbo..
  7. Evan_S

    Rimsavers gemonteerd

    https://alloygator.nl/het-produkt is een soortgelijk product, maar wordt min-of-meer tussen de band en velg geklemd. Heb er zelf overigens geen ervaring mee, maar wel in m'n achterhoofd gehouden.
  8. Injectoren kunnen overigens ook behoorlijk tikken. Als je de drijfstanglagers verdenkt, zou je de krukas kleine beetjes kunnen verdraaien met een lange schroevendraaier in het bougiegat (of een klein cameraatje. Zie je vanzelf de speling. Wat Guido zegt, getik van versleten drijfstanglagers hoor je vooral onder belasting, niet zozeer bij stationair.
  9. Evan_S

    embleem kieuwen

    Ze zitten geplakt. Op een warme dag of met een föhn erop het embleem opwarmen en daarna met een kunststof wig rondom loswippen.
  10. Evan_S

    Supersprint

    Ah, jij hebt er dus nog een (originele?) middendemper tussen? Bij mij zit het er zo onder: Nouja, zo 'zat' het er onder. Heb tot nader orde de originele demper weer gemonteerd..
  11. Evan_S

    Supersprint

    ^ Heb jij nog veel verschil in volume tussen warme en koude motor?
  12. Evan_S

    Supersprint

    Sinds anderhalve week ook een Supersprint demper onder mijn Z3 1.9 (M44), maar ik ben niet tevreden over het geluid. Met koude motor helemaal prima, maar zodra de boel warm is veel te luid (naar mijn smaak) en een irritante drone tussen 2.000 en 2.750 rpm. Ook nog geprobeerd met een middendemper ertussen, maar geen verbetering. Meer mensen deze ervaring hier?
  13. Nee, ik heb de reguliere krik. Die is voor mijn Z3 (met M-onderstel) net niet laag genoeg om er direct onder te kunnen. Ik til de auto met de originele krik (bij een ander krikpunt) iets omhoog en schuif de garagekrik er onder, kleine moeite eigenlijk. De garagekrik kun je er wel weer zonder hulp onder weg halen. Mocht je het toch vervelend vinden, zou ik de extra lage krik kiezen.
  14. Niet iemand in jouw kringen met een GoPro camera? Die kun je dan op de bumper plakken.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan. Privacybeleid Richtlijnen Gebruiksvoorwaarden