Ga naar inhoud
Zoeken in
  • Meer opties...
Zoek resultaten die het volgende bevatten...
Zoek resultaten in...
  DONEREN VIA PAYPAL

Mirage

Member
  • Aantal items

    64
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

Mirage won de laatste dag op 7 oktober 2015

Mirage had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

4 Gemiddeld

Over Mirage

  • Titel
    1.9 member

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3 1.9 M44 Individual Dakar Yellow II
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    EU

Recente bezoekers van dit profiel

448 profielweergaven
  1. Hi Hans, heb ze nog hoor. Ik stuur je een prive bericht voor de afhandeling.
  2. En vragen of ze voor de aardigheid de e85 - productielijn nog even aanzwengelen!
  3. Is natuurlijk een (stok) oude docu en zal vermoedelijk al vaak voorbij gekomen zijn hier, maar daarom niet minder leuk!! Wat verschrikkelijk leuk om het assemblage proces te zien en wat is over elk detail in de productie akelig goed nagedacht!! Iedereen met of zonder een e85 en ook maar een grammetje interesse in techniek moet deze docu echt zien. Gewoon terug te kijken via RTL XL en staat misschien ook wel op youtube. (En zou er nou echt nooit 1 van die duizenden medewerkers eens geroepen hebben dat het wellicht niet heel handig was om de hydraulische dak-motor DAAR te plaatsen........:) )
  4. Frits, dank voor je leuke positieve bericht ! marcel, ik stuur je een PB.
  5. Hier ook succesvol plug&play uitgevoerd op een 2003 3.0. Wel zat ik wat te knoeien om het kabeltje aangesloten te kijgen, de dikke kabelboom zat in de weg. Toen ik een bevriende BMW monteur consulteerde zei hij meteen dat het stuur niet alleen in hoogte maar ook in diepte verstelbaar was. Dat laatste wist ik niet, en als je het stuur helemaal naar je toe trekt krijg je het stekkertje veel makkelijker geinstalleerd.
  6. Uiteindelijk gaan ze allemaal. Het is beslist geen toeval te noemen dat het probleem veel meer voorkomt in landen met meer (Sahara) stof in de atmosfeer. Frankrijk, Spanje, Protugal, Italië Australie en Nieuw Zeeland zijn koplopers als je de internationale BMW (Z3) fora doorspit (destijds gedaan toen ik dit projectje opstartte) In Nederland, Duitsland, Engeland en de USA komt het minder voor dan bovenstaande landen ondanks de grote hoeveelheid Z3's. Op het moment dat het actieve koolfilter waardoor de tank ademt verstopt door stof gaat je benzinemeter er aan, langzaam maar beslist gestaag proces. En als een spin of andere bug gaat zitten chillen in de vent line van je koolfilter gaat het nog wat sneller, deze zijn niet afgeschermd.
  7. Remco, ik heb je prive bericht beantwoord. Ze zijn er nog in elk geval.
  8. Frits, ik stuur er twee naar je op. Betalings gegevens krijg je per PM
  9. Zit er een bak van ZF in de Z3 ? Je kunt dan ook richting Dortmund waar ZF zit voor "factoryservice". In het verleden veel jubelende verhalen gelezen op e39 en e60 fora. Kosten ook iets van 4-500 piek en een flink eindje sturen. Je krijgt m dan wel als nieuw schakelend terug met alle expertise in de service van de fabrikant zelf.
  10. Thanks Zetter. Dan ga ik er zonder meer vanuit dat paneeltje inderdaad niet verlicht is.
  11. Wellicht een domme vraag maar ik kon op het forum zo snel het antwoord niet vinden. Hoort het paneeltje met de twee mistlamp schakelaars op het dashboard verlicht te zijn? Zou het graag weten alvorens ik dingen los ga maken op zoek naar een misschien niet bestaand kapot lampje. Dank!
  12. @alle leden met wie ik gister en vandaag tot nu toe contact heb gehad via PM, plaatjes zijn zojuist verzonden !
  13. Hi Peter, stuur me even een PM met je postadres en dan krijg van mij betalings gegevens en handelen we het verder af. Dank!
  14. Zojuist bezorgd door meneer Fedex ! Ik stel de prijs voor Z3forum gebruikers vast op 20 euro inclusief verzending binnen NL. (buiten NL in overleg). De leden die hebben aangegeven interesse te hebben verzoek ik een PM te sturen voor de afhandeling. Heb er voorlopig ruim voldoende. Bij bestellen doe ik liever niet ivm de hoge vaste kosten per order, maar als de vraag het aanbod enorm overstijgt is dat wellicht een optie. Voorlopig hou ik daarom ook even max 2 per persoon aan.
  15. Bij de 1.negens zit het links voorin de motorruimte vanuit rijrichting gezien. Zwart cylinder, net iets groter dan een halve liter blik.Ik was dus al te laat, maar het aardige van de beschikbaarheid van deze relatief zeer goedkope losse plaatjes is nu juist dat je lekker onbezorgd door kunt karren TOT je benzine-meter er een keer mee kapt. Pas dan schroef je er een nieuw filter in (bij dealer ca 90e) en klepje (ca 60) en arbeid voor de twee samen max een kwartier. En natuurlijk een nieuwe plaatje in je tank IPV geheel nieuwe fuel sender unit (ca 300!) Als je het helemaal netjes wilt doen controleer je de staat en aanwezigheid van de foam pads bij de metalen tankbanden. Beluchting van de tank vindt namelijk plaats via een zogenaamde roll-over valve welke vast zit aan je tank en niet los vervangen kan worden. Deze roll-over valve bestaat uit een metalen kogel op een plastic ring welke je tank afsluit na een rollover en in normale positie lucht doorlaat. Als je geen demping meer hebt door het ontbreken van de schuimpads beschadigd deze valve sneller en kun je na verkoop van tijd een rammeltje erbij krijgen. Dit is echter zeldzaam. De foampads kosten nagenoeg niks en kunnen bij wijze van spreken nog vervangen worden door een paar oude sokken er tussen te proppen Bij de zwaardere motoren en/of buitenlandse auto's heeft het koolfilter overigens een iets andere vorm en zit op een andere plaats, kun je op realoem vinden mbv je vin code. Het betreffende filter is onderdeel van EVAP systeem en dat is per land gereguleerd ivm milieu-eisen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan. Privacybeleid Richtlijnen Gebruiksvoorwaarden