Spring naar bijdragen
Zoeken in
  • Meer opties...
Vind resultaten die...
Vind resultaten in...
  DONEREN VIA PAYPAL

[[Template core/front/profile/profileHeader is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]

Waardering in de gemeenschap

4 Gemiddeld

Over glnk

  • Rang
    2.0 member

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z4 Coupe
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    NL

Recente profielbezoeken

407 profielweergaven
  1. glnk

    Nieuwe uitlijning

    Je hebt een top uitlijner bezocht zo te zien. Ik vind dat er een behoorlijk verschil in zit links vs rechts. Je wil dat zo gelijk mogelijk hebben maar daar moeten ze even de tijd voor nemen. 1 schroefje aandraaien en alles verandert weer. Het is zo een uur werk wil je het precies hebben. De meeste monteurs nemen het niet zo nauw en houden een ruime marge aan. Hoeveel camber je nodig hebt is afhankelijk van je rijstijl en wat voor onderstel je hebt (veren en sabilisatorstangen). Als je alleen rechtdoor rijdt dan wil je in theorie 0,0 graden camber. Maar voor snelle bochten wil je toch wel die -2,15' hebben hoor. Niet iedereen zal het benutten maar als je flink gaat sturen heb je dat zeker nodig voor de Z4 met standaard onderstel. Ik had -1,55' achter en dat was voor op de Nordschleife veel te weinig. Nu met -2,25' blijft de achterkant stabiel in een snelle bocht.
  2. Waar heb je ze vandaan? Een passagier heeft de rechter bekerhouder van mijn Z4 gesloopt
  3. Waar zet jij de assteunen neer dan? Die heb ik het liefst bij de 'blokjes'. Als je aan an de zijkant gaat krikken dan kan de boel verschuiven. De Compac past nog maar net onder de 3 serie E92 zo te zien.
  4. De Compac krik gaat niet eens passen onder mijn auto. Alleen de krikpunten aan de zijkant zou ik dan kunnen gebruiken. Het uiterste eind is nog 8cm maar dan gaat het al snel naar 16! cm De krikpunten aan de zijkant vanaf de vloer gemeten zijn bij mij 9cm en 11cm vanaf de voorkant van de auto (bij de bumper gemeten). Deze Z4 E89 is dus in 4x4 off road setup :
  5. Tsjah wanneer mag je iets duur vinden. Ik bekijk het vanuit mijn perspectief natuurlijk. Zo'n krik is goedkoop als je het elke dag/week gebruikt. Maar ik gebruik zoiets 2x per jaar. Ik houd wel van kwaliteit en daar heb ik best wat voor over maar het moet niet te gek worden. In USA werden die AC dk20's verkocht voor 190$. Voor dat bedrag wil ik er ook wel een, maar hier in Nederland krijg je daar alleen Chinese meuk voor.
  6. Ik heb firma Stokvis (NL) gevraagd om een prijsopgave. Helaas een stuk duurder dan de belgische AC verkoper: Deze prijzen zijn ook nog excl. BTW
  7. Invoeren vanuit USA is geen optie ivm gewicht, maar zoiets moet in Nederland toch ook verkrijgbaar zijn? Het is een krik uit Denemarken, min of meer ons buurland. Dean brought his AC DK20 jack by for the test in 2003 (he paid less than $200 for it back then on a Group Buy - prices have gone up dramatically!) Balen ;( En als ik er een vind in Nederland dan zal de prijs wel drie keer over de kop zijn. Rond de 200 euro is ok maar > 300 euro is het mij niet waard.
  8. Leuk. Die z4 van hoffr helt wel over, ziet er hoogst illegaal uit ;)
  9. Dit is een mooie krik van AC Hydraulics: Erg handig zo'n lange, lage krik die diep onder de auto gaat. De DK20 vind ik ook een mooi ding, iets compacter. Op de volgende website komen ze goed uit de test: https://www.vorshlag.com/tech_jacks4.php Ik kan alleen geen verkooppunt vinden in Nederland (of Duitsland). In USA zijn deze krikjes erg betaalbaar. De AC DK20 hebben ze in het verleden d.m.v. een group buy voor +/- 190$ kunnen krijgen. Ik ben benieuwd wat zoiets hier in Nederland moet opbrengen http://www.ac-hydraulic.dk/en/products/hydraulic-jacks/dk20-dk20q/ http://www.ac-hydraulic.dk/en/products/hydraulic-jacks/dk13hlq/
  10. glnk

    firmware z4 coupe

    Heb jij dat gedaan GuidoK? Ik heb even gezocht op dit forum maar er is niets over bekend
  11. glnk

    firmware z4 coupe

    Zijn de kleuren ook aan te passen? Ik vind dat blauwe best lelijk eigenlijk Ik zou het liefst amber/rood hebben zoals de rest van de interieurverlichting
  12. Inmiddels een keuze gemaakt, het is een Varta E39 70Ah 760A AGM-accu geworden. Nadien kreeg ik nog een e-mail van een andere verkoper/specialist met antwoord op de vraag of een AGM-accu meerwaarde heeft voor het gebruik in een auto zonder start-stop systeem: "Om eerlijk te zijn niet echt. AGM Accu worden tot op heden voornamelijk gebruikt in zware bouw machines daar deze meer bestand zijn tegen trillingen en niet kunnen lekken. Voor het automotieve zie ik hier nog niet echt een noodzaak toe." Kan iemand dit bevestigen? Edit: Inmiddels de nieuwe accu binnen en gemonteerd: De oude accu heeft wel wat gelekt volgens mij want er zat wat nattigheid in de accubak met witte aanslag wat je ook vaak bij oude batterijen ziet. Even goed schoongemaakt dus. Wat een verschil bij het starten zeg. Misschien zit het tussen de oren maar de auto start veel sneller. Op het gevoel is deze nieuwe accu wel iets zwaarder dan de oude maar dat komt de tractie alleen maar ten goede Inleren was overigens niet nodig. Alleen de elektrische ramen moesten opnieuw gecalibreerd worden. Een keer omlaag en weer omhoog en ze sluiten weer goed aan. Verder geen problemen.
  13. In de BMW 1 serie E81 bj 2009 (facelift met start/stop) van mijn broer zit een BMW Varta 80Ah 800A AGM
  14. Waarom bestaan forums als deze? Deling van informatie en discussie met anderen, toch? Ik heb nu veel zoekwerk gedaan en de informatie van jullie geeft weer een andere kijk op het verhaal. Ik kan alles zelf wel uitzoeken via internet maar ik weet niet of informatie die ik vind betrouwbaar is. Ik heb graag wat tegengas dat geef ik jou/jullie ook. Ik zeg niet dat jij geen gelijk hebt. Wat is een 'cheapo WMF'? Zijn dat de goedkope accus van het merk VMF? Zijn die vergelijkbaar met de 'premium' accu's die hier eerder werden genoemd? Over het inleren van de accu heb ik gelezen dat dit bij onze auto automatisch gebeurt. Maar 100% zeker weet ik het niet. Als iemand dat hier kan bevestigen dan weet ik waar ik aan toe ben.
  15. Varta zegt dat een EFB 2x langer en een AGM zelfs 3x langere levensduur heeft dan een normale accu. Mijn normale accu ging 8 jaar mee dus respectievelijk gaan ze 16 en 24 jaar mee :-) "Alle drei Typen, ob nass AGM oder EFB, weisen bei der Lebensdauer vergleichbare Eigenschaften auf: Nach vier bis fünf Jahren ist ihre Leistungsfähigkeit in der Regel erschöpft und ein Austausch steht an." Bron: ADAC Ofwel ongeacht het type accu, na 4 a 5 jaar gaan de prestaties achteruit en zijn ze aan vervanging toe ;) Voor auto's zonder start/stop en zonder remenergie regeneratie een conventionele accu: http://www.handelsblatt.com/downloads/7431272/1/Ergebnisse%20ADAC%20Batterietest%20Starterbatterien%202 Voor auto's met start/stop en remenergie regeneratie: http://www.handelsblatt.com/downloads/7431266/1/Ergebnisse%20ADAC%20Batterietest%20Starterbatterien%201 EFB ontwikkeld voor start/stop en beperkt voor remenergie regeneratie AGM ontwikkeld voor start/stop en remenergie regeneratie Aan de scores is te zien dat de conventionele accu's het bedroevend doen bij de start/stop systeem test, daar zijn ze immers niet voor gemaakt. Bij de overige punten scoren ze goed. Voor onze Z4 is een conventionele accu gewoon goed. De vraag is of een AGM- of EFB-accu, welke ontwikkeld zijn om de nieuwste regeneratie technieken en start/stop systemen te ondersteunen, de meerwaarde in aanschaf waard is voor auto's (Z4) welke deze technieken niet hebben. Vreemdgenoeg scoort de Varta AGM accu in de test van ADAC onder de categorie 'haltbarkeit' het minst van de geteste accu's. Een paar jaar geleden was het fantastisch en nu ineens niet meer. Alleen als je de auto toch over 1 of 2 jaar toch weg doet? Dat vind ik echt onzin. Dat kan ontstaan bij ontladen van de accu waardoor het oplaadvermogen kan afnemen. Bij het opladen lost het sulfaat normaliter weer op. bron: http://www.promobil.de/ratgeber/ratgeber-bordbatterien-bei-promobil.de-482830.html Moet een nieuwe accu nog ingeleerd worden met speciale diagnostische tools voor BMW's? Alleen als je van capaciteit (Ah) of type (naar AGM) verandert of bij elke vervanging? Twijfel tussen deze 2: http://www.advitek.nl/merken/varta/varta-e44-silver-dynamic-12v-77ah-accu-278x175x190.html http://www.advitek.nl/merken/varta/varta-la70-professional-dp-agm-12v-70ah-accu-278x1.html De specs van de normale Varta Silver Dynamic accu zijn beter dan de AGM qua koudstart en capaciteit, en is 70 euro goedkoper. Dus ik denk dat het de bovenste wordt.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privacybeleid Richtlijnen Gebruiksvoorwaarden