Ga naar inhoud

Per Knudsen


cfQP

Aanbevolen berichten

15.5.1984

De man, of beter de jongen, staat op de hoek van de straat te wachten. Ondanks de vroege ochtend in het voorjaar is het niet koud. Waarom staat de man, de jongen, dan zo op en neer te wippen? Schielijk kijkt hij eens om, en nog eens. Een schaduw draait de straat in. Langzaam komt de grijze Opel Kadett 1300 GT op de jongen af. Een grote, witte L op blauw maakt op slag duidelijk wat er speelt.

Een minuut of 40 later vraagt de bijrijder aan de chauffeur, de jongen, wat voor auto hij denkt te gaan kopen. 'Een Suzuki Alto,' zegt de jongen serieus,'want die koop je nieuw voor nog geen 8000 gulden en je krijgt wel twee jaar garantie!. 'Jongen', spreekt de man,'spaar jij nou maar even verder, want van die Alto zul jij niet vrolijk worden.' Enige teleurstelling na deze wijze woorden is er wel.

9.3.2009

Gespannen is niet het goede woord, een bepaald gevoel is er wel. Zenuwen? Misschien. Terwijl de man de hond uitlaat merkt hij dat het ondanks de vroege ochtend niet echt koud is. Lekker eigenlijk wel. Zo direct mag de man, of beter de jongen in de man, met zijn V8 weg. Naar Duitsland. De grijns op het gezicht van de jongen spreekt boekdelen. Waarschijnlijk denkt hij terug aan zijn idee, ooit, om een Alto te kopen. Dat leek destijds een pragmatische invulling van een praktische noodzaak. Hoe anders is het nu: de pragmatische kant is ver te zoeken en van noodzaak is al helemaal geen sprake. Maar de jongen gaat zometeen toch maar mooi op pad om een, zijn, V10 op te halen.

Noot van de schrijver: Per Knudsen is mijn held in mijn jongensboek dus laat ik hem maar de avonturen met de V10 beleven.

Link naar reactie
  • Reacties 332
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

hoetakeljeeenv10opjeaanc.jpg

hoe laad je een V10 op een aanhanger

tocheenstoersetjei.jpg

toch een stoer setje

desmg7trapperq.jpg

de SMG 7-trapper

ditgaathetechtwordenq.jpg

dit gaat het echt worden

watmoeternoggezegd.jpg

wat moet er verder nog worden gezegd...

Komende woensdag gaat de QP terug het sleutelkot in (de automaat is overigens weer terug onder de auto en aangepast) en gaat het verder met de avonturen van Per Knudsen.

Link naar reactie

Top Frank, gutsy...maar top! :notworthy:

hoe laad je een V10 op een aanhanger

tocheenstoersetjei.jpg

Wel een gemiste kans dat de V10 niet omringd door "compressorbanden" naar Zeeland mag... :thumbup:

Link naar reactie

Tjezus Frank, wat een fantastische manier om zo je geld te verkwisten :foto: Ik wacht even af met aanschaf voor mezelf. Moet toch weten wat voor compressor ik waar op moet schroeven om jouw een beetje bij te houden naar München :thumbup: Alhoewel een hand spijkers voor mij ook genoeg is om jouw tegen te houden :notworthy: . Succes met het project, ik wil zeker een keer komen kijken :thumbup:

Link naar reactie
Tjezus Frank, wat een fantastische manier om zo je geld te verkwisten :foto: Ik wacht even af met aanschaf voor mezelf. Moet toch weten wat voor compressor ik waar op moet schroeven om jouw een beetje bij te houden naar München :thumbup: Alhoewel een hand spijkers voor mij ook genoeg is om jouw tegen te houden :notworthy: . Succes met het project, ik wil zeker een keer komen kijken :thumbup:

Hee Rogier, het ouderschap begint al zijn vruchten af te werpen begrijp ik: dit is de eerste enigszins normale post die ik van jou tegenkom...

En je hebt helemaal gelijk, sterker nog, hier is weer een nieuwe t-shirt tekst geboren:

wat een fantastische manier om je geld te verkwisten

Link naar reactie
Hee Rogier, het ouderschap begint al zijn vruchten af te werpen begrijp ik: dit is de eerste enigszins normale post die ik van jou tegenkom...

Ja, best zorgelijk. :notworthy:

Link naar reactie

Laurens bestaat! :schater:

Geweldig Frank... op zich had je al een leuk projectje lopen, maar dit is ULTIEM :thumbup:

en dit alles om The One voorbij te rijden :thumbup: :notworthy:

Link naar reactie
en dit alles om The One voorbij te rijden :thumbup: :notworthy:

Volgens mij werd The One op Assen al voorbij gereden door een originalo MQP...sterker nog...hij is er nooit voorbij gekomen :foto:

@Frank : Super project ..erg benieuwd naar het eind resultaat :thumbup:

Link naar reactie

Dit zijn de jongensromans waar je uitkijkt naar het nieuwe deel :thumbup:

Voel me weer terug in de tijd dat we iedere week in afwachting waren van een nieuwe Suske en Wiske of Avontuur van de Kameleon. :thumbup:

Naast het inpassen in de motorruimte wordt de elektronica denk ik een aparte uitdaging :notworthy:

Link naar reactie
....wat moet ik me dan bij een V10 voorstellen???? :thumbup:

uuhhh steigerpijpen, kris-kras door de kofferruimte? :blink:

Toen ik de QP van Frank twee weken terug zag, zat er in ieder geval al 1 steigerpijp tussen de shock-towers achterin :P

Link naar reactie
Dit zijn de jongensromans waar je uitkijkt naar het nieuwe deel :wave:

Voel me weer terug in de tijd dat we iedere week in afwachting waren van een nieuwe Suske en Wiske of Avontuur van de Kameleon. :thumbup:

Ja, precies Pierre. Dit is weer smullen. De kameleon met een V10. Zou dat het geheim zijn geweest? ;)

Link naar reactie
uuhhh steigerpijpen, kris-kras door de kofferruimte? :wave:

Toen ik de QP van Frank twee weken terug zag, zat er in ieder geval al 1 steigerpijp tussen de shock-towers achterin :thumbup:

Frank ontwikkelt zelf heimachines dus die lacht om deze krachten. ;)

Link naar reactie

in een f1 :wave:

alleen nog een probleempje...

"Idle speed is 4,000 rpm"... "It completes a distance of 500 kilometres before undergoing revision"... :thumbup:

Link naar reactie

11.3.2009

Vandaag zou de QP weer het sleutelkot in gaan. Helaas bleek de automaat niet in zijn achteruit te blijven hangen (toch nog iets niet goed dus) en wordt aflevering in het sleutelkot uitgesteld tot zaterdag a.s.

Niet helemaal getreurd, want van de nood een deugd gemaakt en de kabelboom uit de knoop gehaald. Langzaam bekruipt ons het gevoel waar we aan begonnen zijn want volgens mij ligt er 2 km kabel op de grond in een wirwar van kabels waar je eng van wordt. Gelukkig blijven de anderen leden van het projectteam lachen en ze blijven het zonnig inzien.

Omdat Hartge wat ervaring heeft met het inlepelen van V10's heeft Lennard vandaag contact opgenomen met deze jongens. Arrogant en niet behulpzaam (behalve als je daar een kant en klaar exemplaar koopt en dat is nou net niet de bedoeling!) dus daar hoef ik niets van te verwachten.

Bij deze doe ik een oproep aan jullie voor wat hulp:

het schijnt dat er DVD's te koop zijn met alle electrische schema's van elke BMW. Zo'n DVD willen we graag hebben dus als iemand me kan tippen, dan graag.

Vandaag hebben we ook besloten, gezien de belangstelling die er voor het project heerst, een soort van open dag te organiseren. Gekozen is zaterdag 11 april. Ik zal er zometeen een apart topic voor openen dan kunnen we de belangstelling in kaart brengen.

Wordt vervolgd.

Link naar reactie
Vandaag hebben we ook besloten, gezien de belangstelling die er voor het project heerst, een soort van open dag te organiseren. Gekozen is zaterdag 11 april. Ik zal er zometeen een apart topic voor openen dan kunnen we de belangstelling in kaart brengen.

And the Coupe meeting 2009 is born!! :wave: top Frank!

Is dan the dragstrip voor de deur al klaar ;) (of moest er eerst iets met de dijk gebeuren?) :thumbup:

EDIT: je doet het op de lokatie van het sleutelkot: Steenbergen. linkje naar het evenemententopic

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.