Ga naar inhoud

achterwielen hebben teveel negatief chamber ??


z3 2.0

Aanbevolen berichten

  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Z3 heeft aan de achterzijde geen verstel mogelijkheden.

Oplossing 1: Excentrische subframe bussen. Nadeel is dat de camber stand niet verstelbaar is/blijft.

Oplossing 2: Camber kit. Hiermee kun je het camber naar wens instellen. Nadeeltje, subframe moet gedemonteerd worden (flinke klus) en er moet aan het frame gelast worden.

Mooie DIY van oplossing 2 (E30 en Z3 delen het zelfde frame)

http://www.strictlyea.com/features/e30subframe.html

Ben mij ook nog aan het oriënteren op dit gebied, want 60mm spoorverbreding per kant is niet gezond voor de stand van het wiel. :foto:

BTW: Hoe gaat het met de velgjes, past het al een beetje?

Link naar reactie
Z3 heeft aan de achterzijde geen verstel mogelijkheden.

Oplossing 1: Excentrische subframe bussen. Nadeel is dat de camber stand niet verstelbaar is/blijft.

Oplossing 2: Camber kit. Hiermee kun je het camber naar wens instellen. Nadeeltje, subframe moet gedemonteerd worden (flinke klus) en er moet aan het frame gelast worden.

Mooie DIY van oplossing 2 (E30 en Z3 delen het zelfde frame)

http://www.strictlyea.com/features/e30subframe.html

Ben mij ook nog aan het oriënteren op dit gebied, want 60mm spoorverbreding per kant is niet gezond voor de stand van het wiel. :foto:

BTW: Hoe gaat het met de velgjes, past het al een beetje?

met de velgen gaat het goed er deze week een door gestoken om te testen hoe het eruit ziet. En of randen niet te dun worden. ( de test velg is een schade van de z3 M 9J dus niet mijn eigen velg)

Daarnaast ga ik opzoek aanstaande week op een sloperij ff kijken of de naven van een E30 met schijven passen. de wiellagers hebben namelijk het zelfde ID nummer.

Als dat past komen de wielen naar binnen en kan ik mijn velgen heel laten.

Ik heb de wielen eronder gehad en ze stekne 2,7 cm buiten de wielkasten. Aan de binnezijde is er nog 8,5 cm over tussen de velgrand en de ophanging.

ps. onderdelen kan je vinden op realoem.com daar staan alle BMW onderdelen op met prijzen.

Al met al zijn er dus op het moment twee die ik bewandel maar eronder komen ze zeker( als het aan mijn ligt).

Link naar reactie

Zouden het wel E30 M3 naven moeten zijn, normale E30 heeft steek 4x100

Bedenk ook, dat wanneer je de wielvlucht gaat veranderen, dat je minder ruimte aan de buitenzijde (band <--> wielscherm) krijgt. Is niet veel maar toch iets om rekening mee te houden.

Je doet er in ieder geval veel moeite voor, ben er dan ook zeker van dat ze er binnenkort onder liggen. :foto:

Link naar reactie
met de velgen gaat het goed er deze week een door gestoken om te testen hoe het eruit ziet. En of randen niet te dun worden. ( de test velg is een schade van de z3 M 9J dus niet mijn eigen velg)

Daarnaast ga ik opzoek aanstaande week op een sloperij ff kijken of de naven van een E30 met schijven passen. de wiellagers hebben namelijk het zelfde ID nummer.

Als dat past komen de wielen naar binnen en kan ik mijn velgen heel laten.

Ik heb de wielen eronder gehad en ze stekne 2,7 cm buiten de wielkasten. Aan de binnezijde is er nog 8,5 cm over tussen de velgrand en de ophanging.

ps. onderdelen kan je vinden op realoem.com daar staan alle BMW onderdelen op met prijzen.

Al met al zijn er dus op het moment twee die ik bewandel maar eronder komen ze zeker( als het aan mijn ligt).

Van de M3 e30 zou kunnen passen, de ZZZ heeft immers de e30 achteras, schijnt trouwens dat de ///M naven ook smaller zijn :D

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.