Ga naar inhoud

elzasserwijze


wout

Aanbevolen berichten

Even een kleine impressie van een rit door de elzas.

Wij zijn in het dorpje Turckheim terecht gekomen,niet geweten dat het er zo pittoresque uit zou zien.Ritje gestart 29mei.2006

hier sliepen wij dus nietimg0402small0as.jpghiernaast hadden wij een hotelletje.img0434small4bp.jpg

Je weet werkelijk niet waar je beland bent.

Met uitzichten op de heuvels met wijnranken tot zover je ogen rijken.

Helaas viel het weer wat tegen,maar mocht de pret niet drukken.

S'avonds heerlijk gegeten.Choucroute mag je niet missen.En ik had een stevige entrecote. :m:img0422small8qr.jpgimg0424small3vk.jpg

Deze dag ging het wel wat het weer betreft.Maar wel fris +/-13graden.

De volgende dag zijn we eens een colletje gaan rijden met de wagen.De Col de la Schlucht. :m:img0425small2gh.jpg

Met iedere honderd meter omhoog daalde de temp,bovenaan was het ineens min 1.5 graden met sneeuw tegen alle verwachting in.Zonder tractiecontrole en winterslofjes.img0426wince28nz.jpgimg0411small7ze.jpgimg0412small4fp.jpgik dus,met vriendin en Z bovenaan de Col.img0414small9pz.jpgimg0413small9rd.jpgAl met al weer goed afgedaald van 1100m naar beneden,met een slakkegangetje.

Dit was een kleine indruk van een minivakantie echt lekker om eruit te zijn.De Vogezen/Elzas is echt super.De derde dag op huis aan over de route des vins d'Alsace ,een woord geweldig tenzij de fransen de weg even detouren.De Munsterkaas lag achterin te stinken,maar o zolekker.Wijntje erbij en feestje kompleet.Wij gaan zeker een keer terug,de bergen in.Col de la schlucht col du bonhomme en Grand Ballon moet je gereden hebben.

groeten Wout &Marjolijn

Link naar reactie
  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Prachtige sfeer-impressie... :D

Zo te leZen hebben jullie op 'colletjes' getoerd waar menig wielerwedstrijd geschiedenis heeft geschreven.

Zo ga ik graag naar de duitse Eifel, een toertje maken langs de Moesel, voornamelijk richting Cochem.

Ook mooie klimmetjes, bochtjes, wijnvelden en goed eten, Enjoying the good life... :wave:

0116yb.jpg

Link naar reactie

Dat is nu één van de redenen dat ik mijn ZZZ gekocht heb...

Nieuwe regio's ontdekken in een toffe, sportieve wagen.

Stoppen waar het leuk is, of als je een terrasje wil doen, gewoon effe eruit zijn.

Met de kids al wat ouder, gaat dit vanaf nu makkelijker zijn.

In juli gaan we een lang weekend naar het duitse Sauerland. Nog nooit geweest, dus we zullen zien...

Verslagje met foto's zullen dan wel volgen... :D

Link naar reactie

Leuke afspiegeling van een lekker weekend.

Nog een dag of 10, dan gaan Anne en ik met de roadster twee weken lang bergpassen rijden in de Alpen en Dolomieten via Duitsland, Oostenrijk, Italie en Slovenie. Precies waarvoor de Z is gemaakt.

Heerlijk :D

Link naar reactie

Haaa,leuk die reacties!

Zijn weg van de Elzas,en eigenlijk is het maar goed 6 uur tuffen op normale snelheid.

Maar GEWELDIG!!daar :blink:

Gaan er zeker terug.

Misschien tijdens de oogst van de druiven,dan zal het er zeker gonzen van gezelligheidNu was het groen pas net uitgebloeid.

Zie trouwens weinig echt weinig reportages van leuke trips.Maar misschien is er wat in de maak.?! :lol:

Het Goeie forum!! dat we hebben lijkt af te glijden in een technische databank.Oude topics worden weer als nieuw gebracht.d'r zijn ook geen dames meer op het forum te vinden.Op de post van Zedri na

Or maybe i'm wrong.

tot greetz,

wout

Link naar reactie
Het Goeie forum!! dat we hebben lijkt af te glijden in een technische databank.Oude topics worden weer als nieuw gebracht.d'r zijn ook geen dames meer op het forum te vinden.Op de post van Zedri na

Or maybe i'm wrong.

tot greetz,

wout

Mooie reportage, prachtige omgeving, wel koud.

Het kommentaar op het Forum is niet helemaal terecht, die gasten doen heel goed en sociaal werk, heb wel eens anders gezien/gelezen.

Klopt wel dat er minder wordt ingebracht door de dames, zou wel een stuk minder technisch worden, of zijn wij kerels nou zulke OHen! :blink:

Link naar reactie
Ps mijn Z is in verhouding vrij orginalo,da's het verschil

Op die Jehnert panelen na dan :rolleyes:

Je auto ziet er gewoon goed uit, originalo of niet, wat zeg ik?? elke ZzZ ziet er gewoon goed uit :thumbup:

Leuke rit gehad door de bergen met lekkere "twisties", geweldig!! Goeie reportage Wout! :thumbup:

Link naar reactie
Had een Btje last van A hard day at work.niet op letten :D

gr w :P

Gelukkig ben ik niet de enige die wel eens l*llig uit de hoek komt... :D

Heb ik ook wel eens spijt van, maar ja, 't staat er nu eenmaal... :D :D

Link naar reactie
Op die Jehnert panelen na dan :P

Je auto ziet er gewoon goed uit, originalo of niet, wat zeg ik?? elke ZzZ ziet er gewoon goed uit :D

Leuke rit gehad door de bergen met lekkere "twisties", geweldig!! Goeie reportage Wout! :D

Right! hoeist met BB?aardig opgetweeked?

gr Wout

Link naar reactie
Gelukkig ben ik niet de enige die wel eens l*llig uit de hoek komt... :D

Heb ik ook wel eens spijt van, maar ja, 't staat er nu eenmaal... :D :D

Kan het wel veranderen maar da's ook nix,maarja. sommigen geven hun Z de sporen om afte reageren. :D

Dat vindt ik dan weer zonde ik weet wat een reparatie aan een pakkingsetje moet kosten. :P

gr Wout

Link naar reactie
Nee joh , nog haast niets aan gedaan ;)

Zien we jullie ook nog op de rit van Jos met de Z3 club?

Uhh is wanneer en waar,geef een linkje?!Misschien ff langskomen.

gr Wout

Link naar reactie

Hey Huub,thanx voor linkje.

Had hem al gevonden via ChrisXL kan dan helaas niet,maar komen elkaar wel eens tegen denk ik.

Zowieso via de Z3 tamtam.Ben benieuwd naar andere interessante reportages op het forum.Reportage uit Zwitzerland die eraankomt zal wel adembenemend zijn. :lol:

greetz wouter :foto:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.