Ga naar inhoud

Italië / Zwitserlandrit


BMW-Z-CSi

Maak je keuzes  

19 leden hebben gestemd

  1. 1. Periodekeuze

    • Juni 2011 / Pinksteren 11-6 t/m 19-6
      10
    • September 2011 / 3-9 t/m 11-9
      12
  2. 2. Ritkeuze

    • Zwitserland + Noord Italië 7 dagen incl. heen-/terugreis
      15
    • Zwitserland + Toscane 9 dagen incl. heen-/terugreis
      7


Aanbevolen berichten

  • Administrator

In de vorige poll is de keuze met een ruime meerderheid gevallen op een combirit Zwitserland/Italië. Van hieruit gaan we verder om een definitieve keuze te kunnen bepalen. Hierboven kun je aangeven welke combirit je voorkeur heeft en in welke periode (meedere keuzes mogelijk!).

Vertrek op zaterdagmorgen in Venlo (voor vrijwel iedereen centraal aan te rijden) richting Andermatt. Vanuit Andermatt wordt zondag stevig getourd en komen we hier ook 's avonds weer terug. De maandag gaat over de Simplon richting Locarno.

De rit zal zo worden opgebouwd dat er op dinsdag een rustdag is, waarbij het voor mensen die niet in de gelegenheid zijn om een volle week weg te kunnen mogelijk is om op of na deze rustdag terug te rijden naar Nederland. Voor beide ritten zijn de zondag t/m dinsdag hetzelfde. 2 dagen touren, waarbij de meeste centraal in Zwitserland gelegen passen zullen worden aangedaan. De rustdag zal zijn aan het Lago Maggiore (winkelen/bezoek stuwdam Goldeneye/etc.), van daaruit is het ongeveer 8 uur terugrijden tot aan de grens met Nederland.

Bij optie 1 gaan we op woensdag naar Bormio. Op donderdag staat de Stelvio op het programma (heen en terug!) met een mooie rit langs het Comomeer naar Como. Op vrijdag is dan de terugreis naar Nederland (10 uur tot aan de grens).

Bij optie 2 gaan we op woensdag naar Toscane waar we tot en met vrijdag zullen blijven en diverse cultuursteden/dorpen zullen aandoen. Op zaterdag rijden we dan naar Klosterle via de Stelvio. Op zondag vindt de terugreis plaats (10 uur tot aan de grens).

Qua kosten moet uiteraard nog alles geregeld worden (overnachtingen e.d.), maar reken op ongeveer 75 euro p.p.p.n. incl. ontbijt en avondmaaltijden (excl. drank). Voor de rit naar Toscane v.v. dient er 50 euro aan tol te worden betaald.

Gezien het feit dat een aantal mensen al had aangegeven met Pinksteren meer mogelijkheden te hebben, lijkt me in juni dit de beste periode. De kans bestaat dan wel dat er wat minder weer is, waardoor passen misschien afgesloten kunnen zijn. In september zouden we net een week voor de Z3club kunnen gaan (kunnen we misschien onderweg wel :o).

Enfin, nog 1x stemmen en dan zal de keuze worden bepaald. Denk dus goed na in welke periode je wilt en welke rit (7 of 9 dagen incl. heen-/terugreis).

Mocht iemand nog andere suggesties hebben, dan hoor ik het uiteraard graag.

Licht hieronder je keuze nog even toe (Periode 1 of 2, rit 1 of 2), dan heb ik iets meer overzicht.

Alvast bedankt namens de organisatie :newblush:

Link naar reactie
  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Paar sfeerimpressies :newblush:

1101236142_6_oVbg.jpeg

Oberaar Stausee

1101236161_6_zzDu.jpeg

Oberaarpass (als je niet weet waar deze is, dan vind je hem nooit...)

1101236187_6_hEQQ.jpeg

San Bernardinopass

1101236196_6_XNwR.jpeg

San Bernardinopass

1101236224_6_pGCx.jpeg

Boulevard Locarno

1101236241_6_VMQ_.jpeg

Gotthardpass

1101236254_6_BK4P.jpeg

Göschenental

1101236272_6_KKIB.jpeg

Lago Maggiore in Locarno

1101236281_6_heMN.jpeg

Nüfenenpass

1101236296_6_QaER.jpeg

Grimselpass (uitzicht op Rhonegletscher en Furkapass)

Link naar reactie
  • Administrator

1101236315_6_MH-Q.jpeg

Nüfenenpass

1101236334_6_2EFF.jpeg

Oude Gotthardpass (dit ding kun je beter ACHTER je hebben... je komt er namelijk niet voorbij :newblush:)

1101236362_6_hi3G.jpeg

Verzasca stuwdam (James Bond Goldeneye openingsscene)

1101236372_6_3H4l.jpeg

Verzascadal bij Lago Maggiore

1101236384_6_L6xr.jpeg

Nüfenenpass (uitzicht op Gotthardpass)

1101236396_6_KB6C.jpeg

Lukmanierpass (uitzicht op Disentis)

1101236414_6_uyST.jpeg

Verzasca stuwdam (Bungeejumpen kan! Kost zo'n 150 euro :o. Wie durft?)

1101236432_6_NS79.jpeg

Lukmanierpass

1101236437_6_xwf2.jpeg

Rhonegletscher (Furkapass)

1101236445_6_oNCE.jpeg

Oberalppass (uitzicht op Andermatt)

Link naar reactie
  • Administrator

1101236457_6_2Wf7.jpeg

Furkapass

1101236466_6__QOc.jpeg

Furkapass (uitzicht op Grimselpass)

1101236479_6_BwlL.jpeg

Rhonegletscher (Yup, je kunt er in :newblush:)

1101236507_6_zltH.jpeg

Lago Maggiore (uitzicht op Verzasca stuwdam)

1101236525_6_B3fW.jpeg

Grimselpass (uitzicht op Gletsch)

1101236555_6_6ZGF.jpeg

Oude Gotthardpass (uitzicht op Airolo)

Link naar reactie

Hoi,

Mijn keuze in de poll is:

-september.

-zeven dagen.

Mocht het in Juni zijn dan kan ik ook tijd vrij maken om mee te gaan wellicht.

Maar wil ook begin Juli weer naar Goodwood Festival of Speed, vandaar mijn optie voor september.

Negen dagen vind ik echter te lang.

Waanzinnig mooie rit lijkt me overigens!

Greetz Maarten

Link naar reactie

Hoi, mijn keus : september, eventueel 9 dagen, maakt mij niet zo veel uit.

Begin juni wil ik eigenlijk al op vakantie, dus ja...dan blijft september over :blink:

Foto's zijn grandioos!!! Dit wil ik ECHT gaan meemaken!

:muur:

Link naar reactie
  • Administrator

Dank voor alle complimenten vwb de foto's. Ze staan niet allemaal bij elkaar, maar ik heb er wat commentaar bijgevoegd zodat je een beetje een indruk krijgt waar wat is.

Nog even voor diegene die niet een hele week weg zouden kunnen... je mist dan wel o.a. de Stelvio, maar vertrek op of de dag na de rustdag (dinsdag) is geen probleem, als ik het later bij het definitief organiseren maar even weet :groupwave:.

Link naar reactie
  • Administrator

Nog even over die Oberaarpass... daar kwam ik bij toeval een keer achter. Ik had er nog nooit van gehoord, maar was er toch al zo'n 20x langs gereden in de afgelopen 8 jaar :banaan:.

Ik zag hem ooit in een clipje van die

en heb hem toen gemaild en gevraagd waar ik hem kon vinden. Hij is smal, slingerig, lang en doodlopend (zie foto stuwmeer), maar het uitzicht onderweg is super! En je moet even doorhebben dat er een stoplichtje staat aan het begin van de pass, zodat je onderweg geen boze blikken krijgt van tegemoetkomend verkeer wat wel netjes op het stoplicht aan de andere kant had gewacht :groupwave:.

Zie hier een ritje op de motor :clapping:

Link naar reactie
  • Administrator
www.oktoberfest2011.com

17. September 2011 – 03. Oktober 2011 :fiew:

Dat verklaart waarom de Z3club in die week ervoor naar Italië afreist... de terugreis staat gepland voor de 18e, op eigen gelegenheid welteverstaan :thumbup:

Link naar reactie
2e helft september in Zuid Duitsland is idd niet verkeerd

www.oktoberfest2011.com

17. September 2011 – 03. Oktober 2011 :fiew:

O, dat wist ik niet toen ik ons boekte bij de Z3 club, wel een leuke bijkomstigheid :thumbup:

Link naar reactie

Heerlijk filmpje...... :fiew:

Onder voorbehoud, ik ga graag mee. Forum rijdt wat vlotter dan de Z3 club (no offence :thumbup: )

Periode maakt me niets uit. Verkies wel Noord Italië boven Toscane. Daar zijn veel spectaculairdere wegen en veel meer schitterende vergezichten :wave::groupwave:

Let wel: ik stond vorig jaar met pinksteren voor een gesloten Stelvio :rolleyes:

Link naar reactie
  • Administrator
Onder voorbehoud, ik ga graag mee.

Zou leuk zijn :thumbup: , maar ga jij in september (ook) niet met de club mee dan?

Forum rijdt wat vlotter dan de Z3 club (no offence :thumbup: )
Ligt dat niet gewoon aan het type personen wat doorgaans meerijdt met het forum :schater:?
Daar zijn veel spectaculairdere wegen en veel meer schitterende vergezichten

Errmmm... ik ken genoeg uitdagende routes in Toscane met prachtige vergezichten die, los van het ontbreken van gigantische bergen, zéér de moeite waard zijn. Toevallig al eens van Volterra downhill richting zee gereden? :thumbup:

Let wel: ik stond vorig jaar met pinksteren voor een gesloten Stelvio :muur:

Ik zeg wel dat we namens Top Gear komen, moet je opletten hoe snel die pass schoon is :wub:

Link naar reactie

Nope, heb me niet ingeschreven bij de Z3 club omdat nu reeds definitief beslist moet worden. Aangezien we een boel moeten regelen voor onze kroost om samen op pad te kunnen.....

Om nu twee kansen te laten lopen......... :thumbup: :thumbup: dus moet ik nog even in :wub::thumbup: met Esther.

En yes, (sommige) forumleden houden er een sportievere rijstijl op na ....... (mits ze niet op elkaar staan te wachten....... :schater: )

Link naar reactie

Als ik zo die foto's zie lijkt het me geweldig <_< dus ben ik an sich wel geinteresseerd :horse:

Die grimselpas is onwerkelijk.

Met mijn werk ben ik heel flexibel, en kan gewoon mee als ik wil, tenzij ik niet kan.

Ik vul dus ff niets in qua datum.

Voor de rest lijkt me toscane ook leuk, en wellicht is zondag terugrijden tactischer dan vrijdag.

hmm, datum openlaten kan kennelijk niet

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.