Ga naar inhoud
Zoeken in
  • Meer opties...
Zoek resultaten die het volgende bevatten...
Zoek resultaten in...
  DONEREN VIA PAYPAL

Log in om dit te volgen  
PHS

tik tik tik tik

Aanbevolen berichten

tik tik tik tik

....bij (scherpe) bochten.

Dit is wat ik hoor uit de voorwielen bij scherpe, op snelheid genomen bochten.

Denk aan hairpins en kort pittig werk.

Kap dicht en je hoort niks.

Voor 't eerst gehoord zo'n anderhalf jaar geleden in de Eifel.

Wielen eraf. Niks zien.

Daarna verleden jaar in de Franse Alpen.

Dealer ziet / voelt / ruikt ook niks.

Afgelopen zomer in Zwitserland en in oktober in de Dolomieten en Oostenrijk steeds meer.

Alsof er een steen in het profiel zit....maar dan meer metalig qua klank.

En de dealer heeft er in gereden...heeft het gehoord...heeft alles los gehad...en vindt niks.

Er is een modificatie geweest voor de 3-serie om een heel klein beetje speling tussen wielnaaf en schijf te dempen.

Dat is nu de denkrichting.

Iemand van hier dit eerder meegemaakt?

Dit soort werk dus:

(niet en dijkenritje of zo.....)

qZD3z9D.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Heel herkenbaar, ik heb precies hetzelfde gehad. Bij scherpe bochten klonk het net alsof er bij elke wielrotatie en steentje tegen de steenslagkap om de remschijf tikte. Op de Stelviopas hoorde ik het geluid reflecteren tegen de bergwand.

Bij thuiskomst auto goed nagekeken. Toen kon ik met het blote oog zien dat de stand van de voorwielen t.o.v. de wielkasten niet op orde was. Eerst zijn onder coulance de draagarmen vervangen. Dat leverde geen verandering. Toen onder coulance de Z4 opnieuw uit laten lijnen en geheel tegen verwachting in was dat de oplossing. Weer twee duimen omhoog voor de manier waarop Auto Laarman altijd voor me klaar staat.

Als je spacers hebt dan kun je trouwens perfect zien of beide voorwielen mooi gelijk vallen met de kasten... 😉

Ben benieuwd of dat voor jou ook de oplossing is!

aangepast door Toink

Deel dit bericht

Link naar bericht
5 uren geleden, Toink zei:

Heel herkenbaar, ik heb precies hetzelfde gehad. Bij scherpe bochten klonk het net alsof er bij elke wielrotatie en steentje tegen de steenslagkap om de remschijf tikte. Op de Stelviopas hoorde ik het geluid reflecteren tegen de bergwand.

Bij thuiskomst auto goed nagekeken. Toen kon ik met het blote oog zien dat de stand van de voorwielen t.o.v. de wielkasten niet op orde was. Eerst zijn onder coulance de draagarmen vervangen. Dat leverde geen verandering. Toen onder coulance de Z4 opnieuw uit laten lijnen en geheel tegen verwachting in was dat de oplossing. Weer twee duimen omhoog voor de manier waarop Auto Laarman altijd voor me klaar staat.

Als je spacers hebt dan kun je trouwens perfect zien of beide voorwielen mooi gelijk vallen met de kasten... 😉

Ben benieuwd of dat voor jou ook de oplossing is!

Dat zou wel erg fijn zijn.

Dank voor post.

Even afspraakje maken bij "mijn" bandenboer en dan maar winter Eifel toertje....

Wordt vervolgd....

Deel dit bericht

Link naar bericht

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen