Ga naar inhoud
Zoeken in
  • Meer opties...
Zoek resultaten die het volgende bevatten...
Zoek resultaten in...
  DONEREN VIA PAYPAL

Aanbevolen berichten

Noodloop E89

Op weg naar Zwitserland ging mijn Z4 in de noodloop. Gestopt en uitgezet. Daarna opnieuw gestart en hij liep weer als een trein. De hele week daarna geen last meer gehad. Op weg naar huis vanuit Oostenrijk gebeurde het weer. Zelfde procedure. Uitzetten en opnieuw starten. Geen melding. Maar helaas gebeurde dit meerdere malen. Met Carly uitgelezen en kreeg de volgende foutmelding:
Boost pressure too high, Code 0030FE;
Shut down, Code 003100;
Engine Freeze Frames 0X30FE
Lijkt voor te komen bij snelheden boven de 140-150km/uur en toerental boven de 3500-4000 toeren. Na de motor uitgezet te hebben en opnieuw starten gaat het een tijdje goed, maartoch treedt de noodloop weer op. De BMW specialist van Nederland wijdt dit aan een te hoog ingestelde turbo-druk door de chiptuner. Anderen aan problemen met de wastegates en/of vanos. Ik ben a-technisch en heb geen idee. Iemand die het mogelijk wel weet. Zoeken op de foutcodes op internet levert mij niet veel op..
 

Deel dit bericht


Link naar bericht

De chiptuner al gevraagd wat hij er van zegt?

Deel dit bericht


Link naar bericht

Ja heb hem net aan de telefoon gehad en afspraak gemaakt om de turbodruk wat te verlagen. Gaat bovendien de zaak uitlezen, want er zou mogelijk iets anders aan de hand kunnen zijn. Maar eerst verlagen en dan zien of het probleem zich toch blijft voor doen.

Deel dit bericht


Link naar bericht

Vervelend zoiets. Ik zou wel eerst zoeken in de tuning. Het wordt toch vaak onderschat hoe enorm veel tijd en moeite OEMs steken in een evenwichtig motormanagement, wat vervolgens extreem uitgebreid gesimuleerd en getest wordt op proefstanden en veldtesten over de hele wereld. Ik heb hier zelf ook aan geengineerd met de OEMs w.o. BMW.

 

Als dan vervolgens een tuner daarmee aan de haal gaat, loop je echt wel verhoogd risico op problemen over tijd en tolerantie. Het tunen is toch veel meer trial en error, en degelijk testen is onmogelijk voor de tuner. Maar goed, daar heb je nu niks aan. Kun je de tuner vragen om het originele programma weer in de ECU te zetten, zodat je kunt proberen of het probleem dan weg is?

 

Nog een andere vraag: Je schrijft "De BMW specialist van Nederland", ben nieuwsgierig wie je daarmee bedoelt?

aangepast door timewa

Deel dit bericht


Link naar bericht
59 minuten geleden, timewa zei:

 

 

Nog een andere vraag: Je schrijft "De BMW specialist van Nederland", ben nieuwsgierig wie je daarmee bedoelt? 

Denk dat Freek met Ruud van V. gebeld heeft, de Z specialist, maar my guess is good as yours….

Deel dit bericht


Link naar bericht

Klopt!!!! En zoals ik al meldde gaat de tuner de turbodruk verlagen.. Ga hem dan naar de door hem ingestelde druk (waarde) vragen en daarna eens in Duitsland uittesten. Ga daar toch in augustus voor een weekje in de Eifel touren. Na 18 augustus meld ik het resultaat.
Dank voor jullie commentaar en advies.

  • Haha 1

Deel dit bericht


Link naar bericht

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online   0 leden

    Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan. Privacybeleid Richtlijnen Gebruiksvoorwaarden