Ga naar inhoud
Zoeken in
  • Meer opties...
Zoek resultaten die het volgende bevatten...
Zoek resultaten in...
  DONEREN VIA PAYPAL

Niels

Verschillende adressen voor dakmotor/pomp (E85) ombouw.

2.5si

9 Augustus 2019:

 

Ik heb even de vier meest recente topics over verplaatsen van de dakpomp samen gevoegd en verplaatst naar de E85/86 techniek lounge.

 

Er is ook nog een vijfde, lang lopender topic. Dat vind je hier. Omdaat dit vijfde topic over meer onderwerpen gaaat - o.a. ook over zelf doen - heb ik dat niet samengevoegd met dit topic.

 

Er zijn in ieder geval vier adresssen bekend waar je terecht kunt (op alfabetische volgorde):

 

- AVVR (Autobedrijf Van Vuuren in Reeuwijk (NL));

-Cabrioservice Memelink in Laren (Gld (NL);

- PH-Cars in Dorsten (D);

- Pixelrichter in Hasloch (D).

 

Ik zal dit openingsbericht updaten als er aaanleiding toe is,

Bericht toegevoegd door 2.5si

Aanbevolen berichten

Soft top Z4 E85 verwijderen om bij motor cabrio cap te komen

Hallo,

 

Ik heb een BMW Z4 E85 uit 2003.

Nu heb ik sinds vorige week problemen met mijn cabrio dak te openen.

Ik heb het vermoeden dat het hier de motor van de cabrio cap de oorzaak van is.

Maar om dit te kunnen zien moet ik het cabrio dak verwijderen om bij de motor van de cabrio cap te komen.

Heb op internet gezocht maar kan nergens vinden hoe de soft top uit je Z4 te verwijderen om zo bij de motor van de cabrio cap te kunnen komen.

Heeft hier iemand een goede link voor? Of nog beter een filmpje?

 

Alvast bedankt

 

Mvg,

Niels

Deel dit bericht


Link naar bericht

Even afspraak maken bij Ruud van Vuuren (Roodkapje) in Reeuwijk. Volgens mij kan dak gewoon blijven zitten als ik mij niet vergis.

Deel dit bericht


Link naar bericht

Dak kan 100% zeker blijven zitten. Er zijn genoeg mensen die de motor van de originele plek naar de kofferbak (inkeping bekleding voor linker spatscherm) verplaatsen. Black-wwz3 heeft dat bijvoorbeeld zelf gedaan, heeft wel bloed, zweet en tranen gekost en hij had de kleinere handen van zijn vrouw nodig.

 

Ruud heeft dat ook al meerdere malen voor klanten gedaan.

 

In Duitsland heeft Pixelrichter (kun je ook als zoekterm in Google invoeren: Pixelrichter Z4) daar zelfs een klein bedrijfje van gemaakt. Die heeft dat al tientallen keren (tegen betaling van grofweg Eur 400,-) gedaan.

 

In alle gevallen blijft het dak gewoon zitten.

Deel dit bericht


Link naar bericht

Dak kan inderdaad blijven zitten, maar kan ook los.

Ik heb toen, net als Pixelrichter, zitten pielen en zeker omdat het de 1e keer was koste het veel tijd en gepriegel.

Ruud haalt het dak "iets" los wat ik begreep en ondersteund het dak tijdens verplaatsen.

Mijn tip: a naar Ruud, de aandrijving van het dak vervangen s nml heel wat anders dan verplaatsen. Bij verplaatsen moet namelijk ook de hydroliek los gehaald worden e  weer gevuld worden.

Deel dit bericht


Link naar bericht

@Blackwwz3 ik heb zelf destijds met mijn E85 de rit naar Hasloch gemaakt (woon in Zuid Limburg, scheelt weer 200 km met de Randstad). Harald Richter heeft er letterlijk honderden ten eerste weer aan de praat gekregen en ten tweede netjes, inclusief paneeltje, verplaatst. Bij mij was hij in een klein uurtje klaar, zonder hydralische olie oid bij te vullen, ook de leidingen bleven intact.

Kortom, keuzes keuzes, een eerste orientatie bij Ruud van Vuuren lijkt me echt niet verkeerd, maar was voor mij ook een eind uit de richting.

Deel dit bericht


Link naar bericht

^ klopt dan toch, 1e keer heel lang en hoe vaker je het doet, des te sneller en handiger je erin wordt. 

Zolang de aandrijving in de kofferbak is te repareren hoeft er idd niks met het hydrauliek gedeelte losgehaald/bijgevuld worden, maar bij vervangen door nieuw is het hydrauliek gedeelte en moter 1 component en moet je dus je hydrauliek slangetjes demonteren van het geheel. Voor verplaatsen zijn ze net lang genoeg

aangepast door Blackwwz3

Deel dit bericht


Link naar bericht

^ klopt, routine is belangrijk plus een echtgenote die zo slank en lenig is dat ze zich achter de voorstoel kan vouwen, ze geven elkaar aanwijzingen en kunnen het volgens mij "blind", kortom op elkaar ingespeeld team.

Veel motors zijn "verzopen", bij de dealer komen ze dan gelijk met een nieuwe aanzetten. Bij Pixelrichter kunnen ze, tot een bepaalde hoogte uiteraard, de motor weer reinigen / spoelen en hem weer aan de praat krijgen. Hoefde bij mij gelukkig niet, maar idd, als de motor van de hydrauliek leiding af moet, zul je moeten bijvullen en het systeem weer op druk brengen.

aangepast door Frenkie
  • Like 1

Deel dit bericht


Link naar bericht

Goedenavond allemaal,

 

mijn dak heeft het ook begeven. Ik heb mijzelf al in de kofferbak gepropt. Ik kom bij de pomp (kunststof kap) maar krijg deze er niet uit, is er nog iets wat ik los moet draaien? De tiewraps heb ik al verwijderd.

 

ook heb ik geprobeerd het dak handmatig naar beneden te krijgen. Daarvoor heb ik het dak ontgrendeld. Daarna heb ik aan de rode pen in de kofferbak getrokken, deze gedraaid en vastgezet. Maar, de druk verdwijnt niet en ik krijg het dak met geen mogelijkheid naar beneden. Naar heel wat pogingen (heb ook met de witte koppeling in de kabel geëxperimenteerd) hebben we opgegeven,

 

iemand tips en/of advies? Ik vind het leuk om e.e.a. zelf te proberen maar loop helaas vast.

Deel dit bericht


Link naar bericht

Niemand een idee over het omlaag krijgen van de kap en het vervangen van de pomp zonder het complete dak te demonteren?

Deel dit bericht


Link naar bericht

Ik had het zelfde probleem, de handmatige ontgrendeling werkte niet.

Door eerst een tijdje snel aan het kabeltje te trekken kwam bij mij de ontgrendeling los.

(Vast geroest ofzo).

Om bij mij het dak open te krijgen moest ik het dak met de hand open trekken en tegelijk aan het kabeltje trekken en loslaten.

Dat was dus een klusje voor twee personen.

 

 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht

Goedeavond z4Tuur,

 

bedankt voor jouw reactie. Ik ga zeker een poging wagen. Dus snel aan de hendel trekken (op en neer) en los laten terwijl iemand anders probeert het dak omlaag te krijgen?

 

ik heb zoiets als geprobeerd en flink aan de kabel getrokken. Helaas zonder succes. Maar, we gaan het nog eens proberen.

 

gr. Fout

Deel dit bericht


Link naar bericht

@ four, naast een tyrap zit er ook nog een moer waarmee de kunstof behuizing vastzit. het mooiste is als je iets van een endoscoop heb zodat je in de kleine ruimte kan kijken. Ik heb het destijds met me mobiel gedaan, ging maar was niet erg duidelijk dus vandaar advies endoscoop

Deel dit bericht


Link naar bericht

Hi Black,

 

bedankt voor de tip! Helaas heb ik geen endoscoop. Eens even vragen in de vriendenkring. Heb jij de kap omlaag moeten doen voor het verwijderen van de pomp?

 

groet, Four.

Deel dit bericht


Link naar bericht

Nee mij  kap heb ik gesloten gelaten, een endoscoop hoeft niet zo duur meer te zijn, ze zij  er al van 17 euro die op je telefoon kunnen 

Deel dit bericht


Link naar bericht

Klein verslagje van mijn motorprobleempje.

 

eerst hebben we geprobeerd om via de kofferbak de pomp te verwijderen, daarvoor heb ik een endoscoop gekocht (€15 op internet), de kabeltjes waren vrij snel los. De tie-wrap onderaan de cover van de pomp was wat lastiger. Deze hebben we door kunnen zagen met alleen het blad van een zaag. Het lastigste is de schroef die de cover aan het frame van de kap bevestigd. Deze hebben wij met geen mogelijkheid los kunnen krijgen dus...

 

toch maar de hele kap er af, en eerlijk gezegd was dat zo gepiept. Achteraf gezien hadden we dat beter direct kunnen doen, we hebben 2 uur zitten prutsen in de kofferbak. Door het dak te demonteren lag de pomp een uurtje later al buiten de auto.

 

de bak waar de cover en pomp is zaten was droog. In de cover waar ook de pomp in zit stond een behoorlijke hoeveelheid water, opzichzelf vreemd omdat de vorige eigenaar de bak had gekit en getaped.

 

ik heb de pomp even laten drogen en toen deed hij het weer. Nog tips om hem te behandelen (dieselolie of wd40). Of is drogen voldoende? 

 

Aankomende zaterdag zetten we alles weer in elkaar. De pomp plaatsen we in de kofferbak zoals pixelrichter dat ook doet. Iemand een idee hoe hij de pomp vast zet? Op de afbeeldingen lijkt hij los te  staan en dat vind ik vreemd.

 

Deel dit bericht


Link naar bericht

Wat ik me kan herinneren zet ie 'm vast met een tie wrap.

Deel dit bericht


Link naar bericht

Bedankt voor jullie reacties, Zo heb ik het inmiddels ook opgelost. In de bekleding zat al een mooi gat. Met een tiewrap heb ik een lus gemaakt en met de ander heb ik hem vast gezet.

 

Nu nog een mooi afdekplaatje maken, ik zag dat Pixelrichter deze gewoon in de hoek klemt, dus dat is niet zo spannend.

 

Deel dit bericht


Link naar bericht

^ Ik heb een stuk kofferbak bekleding gehaald op een sloop van het vorige model Peugeot 206, dat is beetje stug,, klittenband erop gemaakt en gemonteerd. Uiteaard is OEM bekleding van een sloop beter, maar dat was destijds bijna niet te vinden.

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Dakpomp vervangen / revisie unit

Ik loop tegen een muur aan tijdens het zoeken naar een vervangende dakpomp, Ik wil eigenlijk een gereviseerde hebben, of een bedrijf dat ze kan reviseren.

Iemand tips?

Deel dit bericht


Link naar bericht

Bij de dealer een nieuwe kopen, er valt weinig aan te reviseren.

 

Weet je wat het probleem is, haalt de set zijn druk niet? 

 

Of zijn de koolborstels van de motor versleten? 

 

Hier nog wel een goed adresje voor een andere pomp incl montage.

 

http://www.cabrioservicememelink.nl/bmw-z4-e85-2002-2008-pomp-cabriodak-softtop-vervangen-inclusief-montage.html

aangepast door Jan-Willem
  • Like 1

Deel dit bericht


Link naar bericht

^dat hangt een beetje van je definitie van "reviseren" af. Als het je er om gaat een niet meer werkende pomp weer werkend te krijgen kan dat in veel gevallen wél. Niet altijd, wel vaak. Zie bijvoorbeeld de site van de absolute dakpomp specialist Pixelrichter. Die heeft veel pompen uitgebouwd en verplaatst. Naar eigen zeggen heeft hij dat al 2100x gedaan (iedereen op het Duoitse forum zal je bijvoorbeeld ook direct naar hem verwijzen) en waren er maar 143 pompen onherstelbaar beschadigd (waarbij wel gezegd moet worden dat een deel van die 2100 pompen ook preventief verplaatst is):

 

"Die umgebauten, aber nach BMW-Meinung defekten Pumpen verrichten ihren Dienst wieder wie am ersten Tag. Bisher gab es aber leider 143 defekte Pumpen, hier mussten wir eine neue Einheit verbauen. (Original Ersatzteile sind immer vorhanden)."

 

Wij hebben ook forumleden die niet meer werkende pompen met een dieselbadje weer aan de praat hebben gekregen. Als ik het goed heb is GuidoK daar bijvoorbeeld ook al eens in geslaagd. Dan heb je natuurlijk nog geen zaken als nieuwe koolborstels e.d. en dus nog steeds een oude, mara toch weer werkende pomp.

 

Kortom: een andere pomp is zeker niet per sé noodzakelijk.

Deel dit bericht


Link naar bericht

Begrip reviseren is helaas erg breed.

 

Maar voor die radiaal plunjer pompjes zijn geen nieuwe losse onderdelen te vinden.

 

Als de pomp zijn druk niet meer haalt met een goede elektromotor, dan houd het op en zijn er teveel lek verliezen in de pomp.

 

Weer aan de praat krijgen is een kwestie van geluk.

 

Deel dit bericht


Link naar bericht

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online   0 leden

    Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan. Privacybeleid Richtlijnen Gebruiksvoorwaarden