Ga naar inhoud
Zoeken in
  • Meer opties...
Zoek resultaten die het volgende bevatten...
Zoek resultaten in...
  DONEREN VIA PAYPAL

Log in om dit te volgen  
Jaekry

M onderstel en veren/poten = te laag

Aanbevolen berichten

M onderstel en veren/poten = te laag

Ik rij enige tijd rond, maar nee, ik vind het echt te laag. De Z3 heeft een bumper speling van ca 15cm en die is prima, terwijl de Z4 10cm(!) heeft.

Ik weet zeker dat het een m onderstel is, ik gok (na rondlezen op fora) dat er andere veren/poten onderzitten dan standaard, maar ik weet niet hoe ik daar exact achterkom,

Hoe ga ik dit nu aanpakken? Ik weet niet zo goed wat ik zou moeten beginnen?

Andere veren? welke? hoelang? merk?

Of complete set met schokdempers ? welke? hoelang? merk?

Of spacers?

Alleen voor? of ook achter?

Kortom, een kick(je) in de goede richting zou welkom zijn. 😉

Deel dit bericht

Link naar bericht

OEM onderstel (laten) monteren is geen optie?

Deel dit bericht

Link naar bericht

^^ Staat er iets zichtbaars op de veerpoten / veren in de zin van een naam of een nummer? Welke kleur hebben ze? 

Als je toch nog de originele veren / dempers hebt kunnen die bij een auto van inmiddels respectabele leeftijd natuurlijk ook gewoon op zijn. Ongeacht de kilometerstand. Dat kan je garagist je wel vertellen als het goed is (ook als hij geen tekenen ziet van bijvoorbeeld een lekkende demper).

En de oplossing hangt nogal af van de feitelijke situatie nu. Versleten dempers vragen om iets heel anders dan bijvoorbeeld vervangen van een setje verlagingsveren door OEM. Dus flauw gezegd; we hebben eerst meer feiten nodig voor er iets zinnigs over te zeggen is ...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Schroefset eronder en je kunt de hoogte net zo instellen als je wilt.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik heb gevraagd bij een goed aangeschreven garagist in de buurt: "Niet aan beginnen, is eigenlijk zonde, gaat je ongeveer 1400,- kosten en er gaat ook veel tijd in zitten in het goed afstellen van je onderstel. En eigenlijk: Hij staat prachtig op zijn wielen! Weet je zeker dat je dat wilt?"

En die conclusie had ik ook al beetje, het gaat een kostbare grap worden, en ik weet (nog) niet zeker of ik dat wil. Kunnen we gewoon niet beter de drempels afschaffen...? :)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Heb je de dempers al laten controleren? 

Ik heb na het vervangen van kapotte dempers naar nieuwe Bilsteins nooit meer last van drempels. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen