Spring naar bijdragen
Zoeken in
  • Meer opties...
Vind resultaten die...
Vind resultaten in...
  DONEREN VIA PAYPAL

Ries1970

Dakpomp vervangen / revisie unit

Aanbevolen berichten

Dakpomp vervangen / revisie unit

Ik loop tegen een muur aan tijdens het zoeken naar een vervangende dakpomp, Ik wil eigenlijk een gereviseerde hebben, of een bedrijf dat ze kan reviseren.

Iemand tips?

Deel dit bericht


Link naar bericht

Mijn dak gaat sinds vorige week ook niet meer open dus zal dit met interesse volgen.

Deel dit bericht


Link naar bericht

Bij de dealer een nieuwe kopen, er valt weinig aan te reviseren.

 

Weet je wat het probleem is, haalt de set zijn druk niet? 

 

Of zijn de koolborstels van de motor versleten? 

 

Hier nog wel een goed adresje voor een andere pomp incl montage.

 

http://www.cabrioservicememelink.nl/bmw-z4-e85-2002-2008-pomp-cabriodak-softtop-vervangen-inclusief-montage.html

bewerkt door Jan-Willem

Deel dit bericht


Link naar bericht

^dat hangt een beetje van je definitie van "reviseren" af. Als het je er om gaat een niet meer werkende pomp weer werkend te krijgen kan dat in veel gevallen wél. Niet altijd, wel vaak. Zie bijvoorbeeld de site van de absolute dakpomp specialist Pixelrichter. Die heeft veel pompen uitgebouwd en verplaatst. Naar eigen zeggen heeft hij dat al 2100x gedaan (iedereen op het Duoitse forum zal je bijvoorbeeld ook direct naar hem verwijzen) en waren er maar 143 pompen onherstelbaar beschadigd (waarbij wel gezegd moet worden dat een deel van die 2100 pompen ook preventief verplaatst is):

 

"Die umgebauten, aber nach BMW-Meinung defekten Pumpen verrichten ihren Dienst wieder wie am ersten Tag. Bisher gab es aber leider 143 defekte Pumpen, hier mussten wir eine neue Einheit verbauen. (Original Ersatzteile sind immer vorhanden)."

 

Wij hebben ook forumleden die niet meer werkende pompen met een dieselbadje weer aan de praat hebben gekregen. Als ik het goed heb is GuidoK daar bijvoorbeeld ook al eens in geslaagd. Dan heb je natuurlijk nog geen zaken als nieuwe koolborstels e.d. en dus nog steeds een oude, mara toch weer werkende pomp.

 

Kortom: een andere pomp is zeker niet per sé noodzakelijk.

Deel dit bericht


Link naar bericht

Begrip reviseren is helaas erg breed.

 

Maar voor die radiaal plunjer pompjes zijn geen nieuwe losse onderdelen te vinden.

 

Als de pomp zijn druk niet meer haalt met een goede elektromotor, dan houd het op en zijn er teveel lek verliezen in de pomp.

 

Weer aan de praat krijgen is een kwestie van geluk.

 

Deel dit bericht


Link naar bericht

Mijn vermoeden is dat het 90% van de tijd een elektromotor is welke zwemles heeft gekregen. Daarnaast 5% lek in de slangen vanwege corrosie. Het dak doet het namelijk niet een tijdje half of alleen met hulp.

Deel dit bericht


Link naar bericht

Vorig jaar zomer ben ik ook naar Pixelrichter in Duitsland gereden i.v.m. een defecte onderwater pomp.
Heb toen zelf een nieuwe motor gekocht. Ik dacht dit kan ik makkelijk zelf.... helaas is mij dit niet gelukt en heb toen snel een afspraak bij Herald gemaakt.

 

Binnen een half uur had hij de motor los en kwam druipend uit het omhulsel. Binnen 2 minuten had hij de motor werkend in zijn handen door wat WD40 te gebruiken.

Hij gaf toen aan dat deze net zo lang zijn werk zal doen als de nieuwe. Heb toen besloten om toch de nieuwe motor te laten plaatsen.

De oude pomp heb ik achtergelaten bij hem zodat hij eventueel iemand anders kan helpen die geen nieuwe pomp wilt aanschaffen.

Misschien een idee om pixelrichter een mail te sturen of hij een goeie pomp te koop heeft die gebruikt is?

Deel dit bericht


Link naar bericht

Ik heb nog een vraag: Er wordt wel geschreven dat bij een defecte motor wel een lichte klik van het ontgrendelen is  te horen.

In mijn geval hoor ik niets, alleen het led lampje naast het dak-open-knopje brand tijdens drukken. 

Zou de auto ook foutmeldingen moeten geven?

Ik wil graag zeker weten dat het probleem de motor is voor een afspraak te maken. 

Deel dit bericht


Link naar bericht

^ Weet je zeker dat het niet de sensor / microswitch in de kofferbak is? Die voorkomt normaal gesproken dat het dak opent als het traytje eronder niet (goed) omlaag staat. dat is het traytje dat je vermoedelijk nooit gebruikt, maar in gesloten toestand weggeklapt kan worden voor een paar liter extra bagageruimte.

 

Als die microswitch niet goed meer is, dan blokkeert die het open- en sluitproces volledig en zie je alleen een (rood) knipperend ledje. Dat geldt ook als het traytje niet helemaal goed zit trouwens ...

Deel dit bericht


Link naar bericht

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


  • Onlangs hier   0 leden

    Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privacybeleid Richtlijnen Gebruiksvoorwaarden