Spring naar bijdragen
Zoeken in
  • Meer opties...
Vind resultaten die...
Vind resultaten in...
  DONEREN VIA PAYPAL

PVe

Nieuwe schokbrekers en/of verlagen

Aanbevolen berichten

Nieuwe schokbrekers en/of verlagen

Ik merk al enige tijd dat mijn voorkant behoorlijk duikt op de verkeersdrempels. Omdat de Z4 rond de 150K Km zit en van 2010 is, mogelijk zijn de schokbrekers aan vervanging toe.

ik wil daarnaast overwegen om hem iets te verlagen, ik heb geen M pakket dus gewoon de standaard veren en schokbrekers.

Een oplossing die ondanks een kleine verlaging toch comfortable blijft.


Ik zie de bekende Eibach berichten maar die zijn nogal gemixed. Goed in rijgedrag maar nogal wat kwaliteits issues.

 

Wie heeft er goede ervaring met vervangende schokbrekers icm verlaging?

20181124_080855051_iOS.jpg

Deel dit bericht


Link naar bericht

Een B12 set kan bijna nooit fout gaan, erg fijne sets.

 

Kwaliteits problemen heb ik weinig van gehoort of gelezen.

 

Deel dit bericht


Link naar bericht

Ik heb de B6 Bilstein gebruikt met originele veren. De auto komt dan nog iets hoger te staan in vergelijk met de oude dempers. De tip om naar B12 te gaan lijkt me dan ook een goede. In alle beide wordt de auto stugger.

Hier op het forum kun je in Z4 techniek mijn topic nog wel terugvinden voor wat extra informatie.

Deel dit bericht


Link naar bericht

Ik heb een M-adaptief onderstel op de e89. Hierdoor staat ie naar mijn mening een fractie lager. Als hij in de comfort stand staat duikt ook mijn voorkant (2.3 sDrive juli 2011 82K) behoorlijk. Zet ik hem in de sport stand dan wordt ze behoorlijk stugger en duikt veel minder. Ik vind dat op zich niet vervelend rijden en ik maak er op hobbelige wegen wat meer gebruik van. Niet zozeer vanwege de motor prestaties maar om alleen het deinen wat tegen te gaan. Ik denk dat een standaard wat straffer setje niet verkeerd is. Ik zou hem echter niet te veel verlagen. Maakt hem drempel en richel gevoeliger en, maar dat is mijn smaak, past een verlaging niet zo bij de e89.

 

Ik rij wel op 19 inch M6 replica's en dat vult de wielkasten ook behoorlijk. Standaard is volgens mij 18 inch.

 

Foto'tje voor het resultaat....

IMG_2094(1).jpg

  • Like 1

Deel dit bericht


Link naar bericht

@pampus19 inch en 18 inch ontlopen elkaar vaak niet enorm qua hoogte (wel iets, maar niet enorm) en dus drempelgevoeligheid. Naar mate de velg een maatje groter wordt, wordt de wanghoogte van de vaak een maatje kleiner. Neemt niet weg dat het dikker staat, maar dat komt óók omdat je in verhouding meer velg ziet en omdat veel mensen bij grotere velgen ook kiezen voor een velg die meer naar buiten komt.

 

On topic / @PVe:  ik weet niet hoe e.e.a. gemarket wordt voor de E89, maar als je bij veel merken / types Eibach zegt dan heb je het over de veren en niet ook de dempers. Een auto verlagen met alleen maar Eibach Pro (ik zeg niet dat je het van plan was, maar noem het even) zal weinig tot niks doen met het happen naar drempels. 

 

Een goede, en goed afgestelde schroefset zal daarop wel invloed hebben. Die haalt als het goed is een deel van de deinig uit je auto (ook afhankelijk van hoe afgesteld natuurlijk). Dan heb je een paar "standaard" en redelijk betaalbare merken waar je ook veel over zult vinden op internet (in willekeurige volgorde, niet van goed naar slecht)

  1. Bilstein - met Eibach veren;
  2.  KW
  3. H&R

Van deze merken heb je verschillende uitvoeringen met verschillende kenmerken en verschillende mates en manieren van instelbaarheid. Ook brengen ze nog wel eens budgetversies uit onder een andere naam (zoals ST van KW. Naar eigen zeggen is KW "top" segment en ST "midden" segment). Dan heb je bijvoorbeeld een ander materiaal voor de demper dan bij het "echte" merk.

 

Verder kun je het zo exotisch maken als je wilt, zowel qua merk als qua prijs. Je hebt ook (veel) goedkopere merken dan deze drie, daar zou ik weg blijven omdat hoe dat dan uitpakt in combinatie met jouw auto toch vaak een gok is en omdat daar wel vaker kwaliteitsissues voorkomen.

 

  • Like 1

Deel dit bericht


Link naar bericht

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

  • Onlangs hier   0 leden

    Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

×

Belangrijke informatie

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privacybeleid Richtlijnen Gebruiksvoorwaarden