Spring naar bijdragen
Zoeken in
  • Meer opties...
Vind resultaten die...
Vind resultaten in...
  DONEREN VIA PAYPAL

Metalazo

Temperatuur probleem Z4 E85 2003

Aanbevolen berichten

Temperatuur probleem Z4 E85 2003

Goedemorgen allemaal,

Gisteren een rit gemaakt vanaf Den bosch naar Amsterdam (snelweg) en ik merkte dat de temperatuur meter op het dashboard niet verder wilde gaan dan het eerste streepje. (10 uur positie)
Tijdens het rijden was de verwarming ook niet warm op standje vol. 

Geprobeerd een versnelling terug te pakken, iets meer toeren, had helaas niet het gewenste effect.

Aangekomen op de binnenwegen van Amsterdam ging de temperatuur meter wel weer omhoog! De kachel werkte ook weer naar behoren!
Op de terugweg hetzelfde verhaal, de snelweg tempratuur "koud" en op de binnenwegen werd deze weer langzaam warmer.

Heb een aantal zoek pogingen gedaan op het forum, maar kwam niet het gewenste resultaat tegen. 

Wie o Wie heeft hier ervaring mee? 

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Jody

bewerkt door Metalazo

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik denk dat je thermostaat stuk is.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Thermostaat blijft open staan. Bij het rijden op de snelweg met deze lage temperaturen is er zoveel koeling dat de motor niet warm wordt als de thermostaat open blijft staan. Bij minder rijwind is er minder koeling. Zet je de verwarming dicht dan gaat de motortemperatuur waarschijnlijk iets meer omhoog.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Bedankt voor jullie reacties. Van de week even een afspraak maken met de garage om de thermostaat te laten vervangen.

Zodra dat is gebeurd geef ik een update als dat de oplossing is!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Na vervanging van de Thermostaat werkt alles weer naar behoren!
Is alleen wel wat sludge opbouw ontstaan onder de tankdop, vanavond even een grote ronde rijden om dat te verhelpen!

Nogmaals bedankt voor jullie reacties!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Tankdop??

Deel dit bericht

Link naar bericht

^ Ik neem aan oliedop. Maar dat is in weze ook een tankdop natuurlijk. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

all,

ik heb sinds afgelopen week hetzelfde, na altijd stabiel in het midden temperatuur nu niet verder dan 1/4.

Maar de thermostaat is nog geen jaar/4000 km  geleden vervangen, Zou toch weer een klein autoleven mee moeten gaan toch ? 

Kan een thermostaat er na een jaar weer mee op houden ??

Deel dit bericht

Link naar bericht

tuurlijk , alles kan!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Goedeavond,

in mijn cabrio 2.5 (2003) heb ik hetzelfde “problem”. De verwarming functioneert normaal. De meter van de olietemperstuur blijft op 10 uur hangen (12 uur is het midden). Is dit zorgwekkend of vrij normaal gezien de tijd (temperatuur) van het jaar?

Ps. wat kost het vervangen van de thermostaat?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Olietemperstuur?  wasdadan?

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 minuut geleden zei sandere39:

wasdadan?

4mm verschil op mijn tobo:clown:

Deel dit bericht

Link naar bericht
44 minuten geleden zei GuidoK:

4mm verschil

Hahaha ja das waar, maar heeft de E85/86 en olietemperatuurmeter  eigenlijk?

Ik herinner mij die niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Motortemperstuur dan? 😅 Het gaat in ieder geval om de rechter (kleine) meter.

Deel dit bericht

Link naar bericht

9 uur geleden zei sandere39:

Hahaha ja das waar, maar heeft de E85/86 en olietemperatuurmeter  eigenlijk?

Ik herinner mij die niet.

Als het een non-m is en hij standaard is, dan is het geen olietemperatuurmeter maar een koelwatertemperatuurmeter.

Maar ik weet niet wat hij er allemaal ingebouwd heeft en waar hij naar zit te kijken natuurlijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dan zal het de koelwatertemperstuurmeter zijn. Bijna hetzelfde toch 😊?

Deel dit bericht

Link naar bericht
7 uur geleden zei four:

Bijna hetzelfde toch 😊?

Ja bijna,maar met bijna win je de oorlog niet he!

Deel dit bericht

Link naar bericht

all,

Temperatuurverloop blijft een vreemde,... de thermostaat lijkt wel goed te openen. 

Bij rijden ong. op "10 uur", stilstaan binnen een minuut op normale bedrijfstemperatuur "12 uur",, Na weer rijden op de snelweg weer naar beneden, enz, enz..

Kachel goed heet. Het was buiten 5 graden zondag, niet extreem koud. Toch heb ik hem niet eerder zo zien zakken.bij het rijden.

Klein beetje sludge aan de oliedop maar olie verder mooi helder aan de peilstok.

Toch de thermostaat ?? 
 .

temp1.jpg

temp2.jpg

temp3.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Binnen 1 minuut op bedrijfstemp “12 uur stand” dan klopt er naar m.i. iets niet hoor. Misschien je temp. sensor kapot.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Pcies ruud heeft gelijk ,dat klopt al niet.

Meten is weten , kijk of je de temperatuur op een andere manier kunt meten desnoods van buitenaf met zo,n lasermeter.

Maar de thermostaat blijft verdacht!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Een klein beetje sludge aan de olievuldop? Wordt je ZZZZ veel kort gebruikt? Echter ook dan is dat wel verdacht. Hoe is het met het koelvloeistofniveau?

Deel dit bericht

Link naar bericht

@Horus is veel voorkomend hoor ,ik rijd elke dag met de z (maar niet lang) en heb ook regelmatig wat snot aan de dop

Deel dit bericht

Link naar bericht

Lijkt me echt de thermostaat. Bij veel koelwind loopt de temperatuur terug. Er gaat een te groot deel van de koelvloeistof door de radiator.

Als je zelf zin hebt om hem te vervangen is het met paar tientjes geregeld (niet .org. BMW)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik heb mijn thermostaat vorige winter preventief vervangen (M54/2.5), Was niks mis mee, die ligt hier nog. Is zo beschikbaar. 

bewerkt door Horus

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Onlangs hier   0 leden

Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Belangrijke informatie

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privacybeleid Richtlijnen Gebruiksvoorwaarden