Spring naar bijdragen
Zoeken in
  • Meer opties...
Vind resultaten die...
Vind resultaten in...
  DONEREN VIA PAYPAL

Peter Jan

Raam afstellen.

Aanbevolen berichten

Raam afstellen.

Als ik met de auto op de snelweg rij komt er best veel geluid door het portierraam aan de bovenzijde. Is dit eenvoudig opnieuw af te stellen? Heb al gezocht en er zijn allerlei reset procedures maar of ik doe iets niet goed of het werkt gewoon niet op de e87.

je ziet ze meestal de knop indrukken om te openen en daarna een x aantal seconden vast houden en dan weer sluiten. Zoals al gezegd ‘ bij mij werkt het niet” . Iemand die de juiste procedure weet?

Deel dit bericht


Link naar bericht

E89 35I 

bewerkt door Peter Jan

Deel dit bericht


Link naar bericht

Ik ben van plan mijn raam ook iets anders te gaan afstellen maar ga ervan uit dat dit mechanisch gebeuren moet.

 

Het raam staat in houders die je kunt verstellen ,neem ik aan maar ga ik nog wel lezen in tis of een andere vorm van beschrijving.

 

Ik heb wel een membraan klaar liggen om de deur weer goed af te sluiten....dus het is vaak niet even open dicht zonder iets te vervangen.

 

Heb je de tis er al eens op na geplozen?

Deel dit bericht


Link naar bericht

Ik zal eens op zoek gaan. Misschien inderdaad ergens een stelschroef en het gaat misschien maar om een mm. Met de hoge druk spuit lopen er ook wat druppels over de binnenzijde. Niet veel maar toch een bewijs van lekkage.

Deel dit bericht


Link naar bericht

ws geen stelschroef maar plaatjes met ribbels waarmee je kunt stellen net als bij de E85..

 

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e89-z4-sdrive35is-roa/repair-manuals/51-body-equipment/51-37-side-window-body-electrically-operated/8IL5J3Kf

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deze bedoelde ik.
 
 

Manual operation:

In this operation it is necessary to place the power window regulator in panic mode to teach in the stiff movement due to the gasket.

3. Simulate exit from the vehicle:
  • Entry through the driver's door
  • Remove ignition key
4. Simulate entry into the vehicle:
  • Open and fully close driver's door
  • Insert ignition key and turn on ignition
5. Fully open door window glass (which is being initialized).
3myvAxRq Warning!

Danger of injury!

The Panic mode function is activated in this operation, This means that the door window glass is closed without an active anti-trap mechanism.

 
6. Pull and hold power window switch in 2nd stage and have the door window glass reverse in the position shown.
7. Immediately after reversing, release the switch, remove hand from the door window glass area and pull the switch straight away into position 2 again. Keep the switch pulled until the door window glass is fully closed.
1Jvu2xy
8. Remove ignition key and exit vehicle.
9. Continue the service function on the diagnosis system. The Sleep command is sent from the diagnosis system to the footwell module.

Deel dit bericht


Link naar bericht

Hmm ik snap niet helemaal wat hier de bedoeling is ,jij wel?

Deel dit bericht


Link naar bericht

nou snap ik t

 

 

  1. Run the automatic testing procedure to learn the top and bottom end positions.

    During the testing procedure, the window opens and closes fully.

    Note: If the window reverses at the top end stop when the diagnosis command “Initialise power window” is running, proceed as follows:

    Open the convertible top and repeat the function for learning the end positions. Then close the convertible top again and continue the service function.

  2. Do not terminate the service functions, rather get into the vehicle via the driver's door.
  3. Switch off the ignition and terminal “R” and then open and close the driver's door (vehicle entry is simulated).
  4. Switch on the ignition (terminal “15”) again and open the window (the one to be initialised) completely.
  5. Place the palms of your hands on the rear end of the door (see marked area (1) in graphic), pull the power window switch into the 2nd position and hold it there. The window moves up and reverses.
  6. Let go of the switch and take your hands off the door. Immediately pull the switch to position 2 again and hold there until the window is closed.

    Important! The window is closed in the “panic mode” function without active anti-trapping protection. Risk of injury!

    This testing procedure teaches the stiff movement of the sealing system.

  7. When the window is closed, switch off the ignition and terminal “R” and get out of the vehicle.
  8. Continue the service function on the diagnostic unit. The diagnostic unit sends the “Sleep Mode” command to the footwell module. The data are stored in the control unit.

Deel dit bericht


Link naar bericht

Als ik het goed begrijp zit het raam daarna weer helemaal bovenin. Dat is mijn bedoeling ook, er zit nu een fraktie ruimte schijnbaar.

Deel dit bericht


Link naar bericht

Als ik t goed begrijp  heb je dan wel een testprogramma nodig?

 

 

 

bewerkt door sandere39

Deel dit bericht


Link naar bericht

Dat moet ik nog eens uitzoeken. Ik weet niet precies wat ze nou bedoelen maar ga het vast wel vinden voor ik hem ooit weer verkoop 😅

Deel dit bericht


Link naar bericht

Nou ja dat staat er volgens mij wel , ik zal eens kijken in ista of ik iets kan vinden.

Deel dit bericht


Link naar bericht

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

  • Onlangs hier   0 leden

    Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

×

Belangrijke informatie

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privacybeleid Richtlijnen Gebruiksvoorwaarden