Spring naar bijdragen
Zoeken in
  • Meer opties...
Vind resultaten die...
Vind resultaten in...
  DONEREN VIA PAYPAL

Jaekry

Kachel / Blazer perikelen Z4

Aanbevolen berichten

Kachel / Blazer perikelen Z4

Sinds 2 weken hebben we nu een Z4 3.0 handbak uit '03 gekocht in het oosten van het land. En niet heel tevreden over de Z4: ja het heeft kracht (231pk) maar het piept en kraakt aan alle kanten; knopjes op deur, bekerhouder, windvanger etc,... mijn Z3 is veel stiller!

En gedoe met de temperatuur regeling, ik word er niet blij van... 😞

En het is gezeur met de de kachel / blazer, op de z4 zit geen climate control, wel airco. Airco lijkt te werken: wordt ook koel, maar als kachel "standje kernexplosie" doet...

• temperatuur gaat van koud naar warm en weer terug; blijft heen en weer pendelen, maakt niet uit op welke stand (of wel of geen airco)
  • of hij is alleen maar loeiheet,
  • soms gaat de aanjager puffen of spontaan harder of zachter,
  • blazer bij voeten (bestuurderszijde) doet het niet, passagierzijde wel; op deze stand lijkt het systeem het moeilijk te hebben, (verstopt)
  • 'tikkend' geluid van een koelkast (als die na het aanslaan weer stopt, moeilijk te omschrijven) kinkt alsof dat bij het stuur(huis) vandaan komt.
  • bij inwendige circulatie (knopje aan of uit doen) hoor ik best wel een forse tik/klep, 

Mijn garagist hier kwam er niet direct wijs uit, (wilde nog niet gelijk dingen vervangen ed) ook omdat uitlezen niets aangaf; en het eerst opgelost leek, maar na een uur was de blazer weer over zijn toeren. (En toen bleef de temp wel weer gelijk.)

Nu dachten we te beginnen met kachelweerstand te vervangen - vanwege het onregelmatige geblaas en relatief eenvoudige diagnostische oplossing - dus besteld: en ná bestellen zeggen ze dat ding in backorder staat: en pas eind februari komt. ^$*W
Ik dacht aan kachelklep (na googlen) maar lees ook weer andere mogelijkheden, en dat is wat minder eenvoudig (en duurdere) begin.

Wat nu? Onderdeel afzeggen? ander onderdeel proberen? Ik weet het niet meer en sta in spagaat.

Ik heb geluid bijgevoegd: met mobiel opgenomen, dus wat moeilijk herkennen/volume, maar zelfs tijdens het rijden goed te horen.

TIP 
ik heb ook hier gekeken: ik had er niets aan, maar misschien een ander wel:  << klik hier >>  Eigenlijk dus eenhandboek online (met onhandige navigatie, maar heej.. 😉)

blower - 2018-11-27 at 17.47.21.m4a

airco (zachter maar langer stuk) 2018-11-26 at 09.10.17.m4a

airco (harder maar korter stuk) 2018-11-26 at 09.08.41.m4a

bewerkt door Jaekry
toevoeging probleem dak

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dit is we lastig allemaal. Ik zou eens beginnen met het bekijken van het interieurfilter (achter dashboard kastje). Dan krijg je tenminste een idee of en hoezeer de boel vervuild is. Zijn de openingen voor onder het raam ook schoon?

bewerkt door Horus

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dank voor de tip, dat gaan we (overdag) maar eens doen.

Vandaag (wat langer gereden) bleef de temp stabiel na 20/30 min. Alsof er niets aan de hand is. Zowel warm als koel (geen airco erbij geprobeerd).

Deel dit bericht

Link naar bericht

Lijkt op het eerste gezicht een electronisch probleem, net of de automatische regelingen in de war raken.

Ik herken het fel blazen van de e85 wel ,ik had de mijne destijds en standje lager geprogrammeerd en dat scheelde best.

Alleen ging die niet zo aan de repeteer als ik hier lees.

ik zal eens wat neuzen in de documentatie die ik nog van de e85 heb misschien kom ik iets relevants voor je tegen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik heb onlangs proefgereden in Blazers maar dat was m ook niet hahaha

Deel dit bericht

Link naar bericht

Kan je niet met inpa/ista alle functies van de kachelmodule apart activeren en zo zien wat er niet exact werkt?

En misschien even de laatste 7 tekens van je vin posten zodat wij exact kunnen zien welke klimaatopties je wel en niet hebt. Om er even zeker van de zijn dat er geen voorkombare fouten gemaakt worden in dit soort futiliteiten.

bewerkt door GuidoK

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 23-12-2018 om 15:04 zei GuidoK:

Kan je niet met inpa/ista alle functies van de kachelmodule apart activeren en zo zien wat er niet exact werkt?

En misschien even de laatste 7 tekens van je vin posten zodat wij exact kunnen zien welke klimaatopties je wel en niet hebt. Om er even zeker van de zijn dat er geen voorkombare fouten gemaakt worden in dit soort futiliteiten.

Vehicle information

Type Code: BT51

E Series: E85 ()

Series: Z

Type: ROADST

Model: Z4 3.0I (EUR)

Steering: LL

Doors: 2

Engine: M54

Displacement: 3.00

Power: 170

Drive: HECK

Transmission: MECH

Colour: SCHWARZ 2 (668)

Upholstery: LEDER OREGON/SCHWARZ (LASW)

Prod Date: 2003-04-14

Vehicle options

S224A: Driving dynamic control

S255A: Sports leather steering wheel

S302A: Alarm system

S345A: Chrome Line Interieur

S350A: BMW Composite wheel, star spoke 108

S380A: Hardtop-preparation

S399A: Softtop, electromech. all-autom.

S423A: Floor mats, velours

S441A: Smoker package

S459A: Seat adjuster, electric, with memory

S493A: Storage compartment package

S520A: Fog lights

S522A: Xenon Light

S530A: Air conditioning

S548A: Kilometer-calibrated speedometer

S550A: On-board computer

S662A: Radio BMW Business CD

S672A: CD changer for 6 CDs

S677A: HiFi System Professional DSP

S704A: M Sports suspension

S818A: Battery master switch

S823A: Hot-climate version

S853A: Language version English

S864A: Retailer Directory Overseas

S880A: On-board vehicle literature English

S925A: Dummy-SALAPA

7 minuten geleden zei Jaekry:

bewerkt door Jaekry

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Onlangs hier   0 leden

Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Belangrijke informatie

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privacybeleid Richtlijnen Gebruiksvoorwaarden