Spring naar bijdragen
Zoeken in
  • Meer opties...
Vind resultaten die...
Vind resultaten in...
  DONEREN VIA PAYPAL

Zetter

Beschermings strip voor voorbumper Z4

Aanbevolen berichten

Beschermings strip voor voorbumper Z4

Ik heb flink zitten zoek, maar kan het niet vinden.

Ik heb een Z4 3.5 i en zoek iets waarmee ik de voorbumper wat kan beschermen. Rubber lip of zoiets. Op weg naar huis moet ik een aantal drempels over. Zelfs al kruip ik er overheen, dan nog schuurt de voorbumper lichtjes over het plaveisel.. Ik heb de nodige sites bekeken, maar als ik dit soort strips vindt, dan blijken die niet geschikt te zijn voor mijn 3.5i.  Weet iemand raad?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Geen tips over een s trip.

Wat wel kan helpen: zet je auto in de sportstand als je over drempels moet rijden. Dat maakt alles wat stugger. De neus veert dus minder in en er is zodoende ook minder kans dat je neus ergens overheen schraapt.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht

Alles wat je er onder plakt, maakt de afstand tot het plaveisel kleiner!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Je hebt wel gelijk Horus. Dus ga ik jouw tip eens testen Individual.

Bedankt voor jullie reactie. Ik  laat wel even horen of de sportstand in mijn geval helpt.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Zoals beloofd even de ervaring.

Inderdaad helpt het als ik de Z4 in de sportstand zet. Zelfs met iets meer snelheid (niet echt veel natuurlijk) gaat de Z4 nu zonder schrapen over de beruchte drempels.

Met dank voor het advies.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maar als je het wél veel sneller doet.......raak je heel die drempels niet meer......tractie-control schakelt automatisch uit.....kortom 4 wielen in de lucht :nasty:

Deel dit bericht

Link naar bericht

:default_thumbup::default_thumbup: maar ze liggen in een woonwijk. Dus maximaal 30 km/uur. Krijg je de Z4 echt niet met 4 wielen van de grond. Zelfs de voorkant van de Z4 optillen en over de drempel trekken lukt me niet. Ben ik te oud voor. :default_33:

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik heb zelf de indruk dat de e89 (35i) lager is dan de e85.(3.0). De e89 raakt in het midden net de drempel van mijn garage en sommige op straat. Volgens mij is hij nog origineel en niet verlaagd. Ik zou hem toch graag een paar cm hoger willen hebben. Iemand suggesties?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 9-12-2018 om 16:37 zei Individual:

Geen tips over een s trip.

Wat wel kan helpen: zet je auto in de sportstand als je over drempels moet rijden. Dat maakt alles wat stugger. De neus veert dus minder in en er is zodoende ook minder kans dat je neus ergens overheen schraapt.

Dank voor de tip, ik heb dat pas uitgeprobeerd op m'n werk, waar ik vier drempels over moet naar de parkeerplaats. Geen geschraap meer van het te ver inveren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 uur geleden zei Peter Jan:

Ik zou hem toch graag een paar cm hoger willen hebben. Iemand suggesties?

Eerst weten wat je nu hebt qua veren , m onderstel of niet ?

Welke wielen /banden combi heb je..

Deel dit bericht

Link naar bericht

M onderstel en de originele wielen, dacht 18” dus.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ok,nja dan zou je je m veren kunnen laten vervangen met "normale " veren dan komt de auto 1,5 cm hoger te staan.

Ik heb hier geen onderzoek naar gedaan of het wel mogelijk is hoor icm de adaptive schokdempers (er vanuit gaande dat je die ook hebt)

En eventueel een dikke  19 inch wielenset  met bredere bandan dat scheelt iets qua hoogte omdat de wiel/band diameter nog iets hoger uitvallen maar het gaat om centimeters.

Of een airride set plaatsen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik ga dan eerst eens kijken wat het eventueel zou schelen met de 19” wielen. Het gaat ook maar om cm’ers, de bodemplaat schraapt net aan over de drempel. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Onlangs hier   0 leden

Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Belangrijke informatie

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privacybeleid Richtlijnen Gebruiksvoorwaarden