Spring naar bijdragen
Zoeken in
  • Meer opties...
Vind resultaten die...
Vind resultaten in...
  DONEREN VIA PAYPAL

PVe

Apple Carplay in je E89

Aanbevolen berichten

Apple Carplay in je E89

Ik heb een Apple Carplay box geinstalleerd op mijn CIC in de Z4 E89.

Groot voordeel van Carplay is dat het nu in IOS 12 ook geschikt is voor FM, Waze en Google Maps. Er was al ondersteuning voor Spotify. Als je de beperkte layout opties accepteert is het eigelijk een prima oplossing om nu eindelijk eens een fatsoenlijke navigatie op je 8.8" scherm te hebben. TomTom go komt schijnbaar ook naar Carplay

image.thumb.jpeg.00e8e43c7d9b20fcbbacceb6bf7a58e8.jpeg

Het betreft een Unichip box: http://www.unichip-tec.com/h-pd-16.html#_pp=118_689

Als de E89 een COMBOX heeft dan zit er geen (X13813) Aux aansluiting op de N38b.  Omdat de AUX verbonden is via de COMBOX moet de audio dus deze route volgen. De aansluiting van de Unichip box is dan via een 3,5 mm plug verbonden met de armrest AUX/USB verbinding. Onhandig, ik ben er nog niet achter of dat misschien wel via de standaard 40P plug op de radio kan.

image.thumb.jpeg.3a6df4f8eeee01877195720a26cb9ec8.jpeg

De Installatie:

De box komt met een eenvoudige installatie handleiding:

- Radio losmaken

- 40P plug verwijderen, MOST connector verplaatsen, doorlussen en plaatsen.

- LVDS plug van de display los en doorlussen.

- USB aansluiten voor je telefoon

- MIC aansluiten als je ook SIRI wil gebruiken, wel gemakkelijk om je whatsappjes voor te laten lezen.

De MOST connector (X13815) die onderdeel is van de standaard connector van de CIC is (N38b) moet je verhuizen van de standaard plug naar de plug van de kabelboom die opnieuw in de CIC unit wordt gestoken. Deze haal je wel gemakkelijk los dmv een clipje. Algemeen uitkijken met deze fibers, ze zijn erg gevoelig.

Het is schijnbaar niet mogelijk om gemakkelijk de interne microfoon te gebruiken voor SIRI. Dit moet met een eigen externe microfoon die is verbonden met de UNICHIP box. Onhandig.

Ik heb de kabels achter de N38b doorgetrokken naar de ruimte onder het handschoenkastje. Dit lijkt net genoeg te zijn. 

Over de bediening heb ik meer, volgt later. Eerst nog even een achteruitrijcamera plaatsen, op de Carplay box zit namelijk ook een Composiet ingang om dit mogelijk te maken.

Meer aanpassingen gedaan, wordt vervolgd.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht

Klinkt goed in ieder geval!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Onlangs hier   0 leden

Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Belangrijke informatie

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privacybeleid Richtlijnen Gebruiksvoorwaarden