Spring naar bijdragen
Zoeken in
  • Meer opties...
Vind resultaten die...
Vind resultaten in...
  DONEREN VIA PAYPAL

DutchSpace

330i remmen upgrade op Z3 Coupe 2.8

Aanbevolen berichten

De foto is van de achterremmen van mijn 3.0, het zijn 272mm schijven zo uit m'n hoofd. (let niet op de vliegroest, auto staat al even stil).

Ik ben niet zo van de metaalbewerking en de draaibanken, tenzij er ombouwkitjes zijn of combi's van bestaande BMW onderdelen laat ik het het spul liever origineel.

Deel dit bericht

Link naar bericht

ik kaap mijn topic weer even terug :-)

Gisteren APK bij de Ruud-Ruton Sprookjesbos combi. Op elk van beide voorwielen ongeveer 4600N Remkracht. Dat schijnt nogal veel te zijn dus helemaal happy. Kreeg ook de "seal of approval" op de montage van de beste man. Ook was het verschil tussen links en rechts maar iets van 50N.

Wellicht leuk idee om APK remkracht scores te gaan vermelden in dit topic? Ben erg benieuwd hoe dit vergelijkt met andere autos hier.

Deel dit bericht

Link naar bericht
23 uur geleden zei MadMarky:

De foto is van de achterremmen van mijn 3.0, het zijn 272mm schijven zo uit m'n hoofd. (let niet op de vliegroest, auto staat al even stil).

Ik ben niet zo van de metaalbewerking en de draaibanken, tenzij er ombouwkitjes zijn of combi's van bestaande BMW onderdelen laat ik het het spul liever origineel.

Ik weet niet wat je achtergrond is maar aangepaste remschijven en adapters worden ontzettend veel gebruikt.

Ook voor circuit auto's en serieuze remmen sets.

Bij de RDW in Nederland is het geen probleem als het er allemaal netjes uit ziet en goed remt.

Dan mag de set zelf gemaakt zijn, zonder berekening.

https://www.300mm.de

Dit bedrijf maakt conversies voor de e30, dan koop je dus schijven en adapters met een TUV keuring.

Leuke site om rond te kijken, mooie remmen sets!

Ze hebben zelfs een voor achter op de Z3 2.8! 

https://www.300mm.de/index.php?cPath=17_18

Zolang je maar het juiste materiaal gebruikt voor de adapters is er niks aan de hand.

Zelf ben ik niet kapot van aluminium adapters al kan het wel.

Persoonlijk gebruik ik liever ST52, daar heb ik al een keer een set adapters van laten maken voor een e30.

Van 260x20mm naar 284x22mm en e36 remklauwen.

Verschil was echt mega groot, een e30 die fatsoenlijk remt is wel fijn.

Die schijven kwamen van een fiat multipla JTD, zijn die auto's toch nog ergens goed voor haha.

Naafgat was heel iets uitgedraait op de draaibank.

( ik hoop dat de foto's werken  / LET OP E30 remschijven voor )

remschijven-1.jpg~original

remblokken.jpg~original

remschijf.jpg~original

Adapters kan je prima frezen, het mooiste is wel CNC.

Toen ik de e30 remset gemaakt had, heeft een andere e30 liefhebber mij geholpen met het ontwerp van de adapters en hij heeft ze CNC gefreest.

Helaas wil die alleen nog van een cad tekening werken en 10sets verkopen.

bewerkt door Jan-Willem

Deel dit bericht

Link naar bericht