Spring naar bijdragen
Zoeken in
  • Meer opties...
Vind resultaten die...
Vind resultaten in...
  DONEREN VIA PAYPAL

HUB

Kunststof defrost-roostertjes

Aanbevolen berichten

De lipjes waarmee de kunststof defrost-roostertjes in het dashboard worden "gehaakt" schijnen bij iedereen over de tijd af te breken. Recent waren ook die van onze Z aan de beurt. Heeft er iemand wel eens succesvol een reparatie uitgevoerd, bijvoorbeeld door het aanbrengen van een metalen stripje of trekveertje? Nieuw kopen kan ook natuurlijk -de prijs valt wel mee- maar kwetsbaar is en blijft het haakdetail. Hoor graag of het is gelukt. Groet, Jan.

20181007_220046.jpg

bewerkt door HUB

Deel dit bericht

Link naar bericht

Een klein stukje dubbelzijdige automotivetape was voor mij de oplossing.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dubbelzijdige tape als plaklaag tussen de flens van het roostertje en dashboard? Dat heb ik ook overwogen maar dan komt het rooster wel hoger te staan. Verlijmen aan de dieper liggende buis lijkt me schier onmogelijk en is niet omkeerbaar voor toekomstig onderhoud.

bewerkt door HUB

Deel dit bericht

Link naar bericht

Nee, aan de zijkant van dat pijpje, rooster zit nu op z'n plek zonder dat het zichtbaar omhoog is gekomen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Zitten er in #51458398109 (nummer 1 in het diagram) elektronische componenten of draaiende delen? Is dit de behuizing van de blower? Ik kom er niet achter hoe het zit daar. De defrost-roostertjes geven op dit moment ook in geen van de 3 posities lucht, waarschijnlijk omdat deze achterin los liggen (wat dan weer het gevolg is van die losgekomen roostertjes). Op tekening noch in het reparatiehandboek is goed te zien waar die kleine buisjes op aansluiten. Is er iemand die meer weet van deze materie?

Schermafdruk 2018-10-09 16.55.53.png

bewerkt door HUB

Deel dit bericht

Link naar bericht

Als dit een foto van het bewuste onderdeel is lijkt het inderdaad een gesloten en lege behuizing. Kan iemand hier dit bevestigen? Object ligt met de onderzijde naar boven t.o.v. tekening.

s-l500.jpg

bewerkt door HUB

Deel dit bericht

Link naar bericht

Wel op basis van reductie/deductie, niet uit eerstehandservaring: het dashboard is een van de weinige dingen aan onze ZZZ die ik nog niet heb losgehad...

Ik weet hoe de blowermotor eruitziet ('n groot uitgevallen hamstertredmolen 😉), en die past niet in het kunststof huis op je foto.

Afgaand op de tekening van REALOEM zitten blowermotor en -behuizing vóór de elliptische opening van dat kunststof ding in het midden.

Deel dit bericht

Link naar bericht

@pimgmx Je observatie is in lijn met mijn idee. De bovenuitgang van de blower sluit dan aan op de opening bovenaan in de foto. Ik denk dat de schotten overeenkomen met de kleppen die je op het dashboard bediend. De opening onderin de foto vormt de aansluiting op de centrale roosters in je dashboard. De defrost-roosters staan wel in dezelfde tekening maar lijken niets met deze behuizing te maken te hebben. Dat zou dan ook verklaren waarom er geen geblazen lucht uit komt. Waar de buisjes wel op zijn aangesloten is mij nog een raadsel. Ik ga eens wat proberen. TBC.

bewerkt door HUB

Deel dit bericht

Link naar bericht

Deze foto's laten een gedemonteerd dashboard zien. De grote roosters zijn afwezig maar de luchtkanalen lijken er nog in te zitten. Het kunststof huis met de twee schotten is ook zichtbaar. De defrost-roosters zitten nog in het dashboard en de korte buisjes lijken op het grote spuitgiet-deel aan te sluiten. Als dit klopt worden de buisjes dus ingeklemd en op haar plaats gehouden door die roostertjes. Zal eens kijken of ik met een endoscoop meer te weten kan komen. Het lijkt er op dat de buisjes bij ons los liggen van dat grote onderdeel. Eens zien hoe we dat kunnen terugplaatsen. TBC.

Schermafdruk 2018-10-10 17.56.07.png

Schermafdruk 2018-10-10 17.56.45.png

Schermafdruk 2018-10-10 17.57.00.png

bewerkt door HUB

Deel dit bericht

Link naar bericht

de roosters zitten in deze pijpjes gedrukt en wordt afgesloten dmv. een schuimrubber bandje dat om het ronde pijpje van het rooster zit.

zodoende kan er er geen lucht kan ontsnappen en komt alle ventilatie lucht in de cabine .

De motor zit onder het dashboard achter de console .

je ziet hem zitten als je de afdekpanelen beide zijden los haalt aan de zijkant console dan kan je er redelijk goed bij voor inspectie ..

bewerkt door Mark1bn7

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 11-10-2018 om 20:06 zei Mark1bn7:

de roosters zitten in deze pijpjes gedrukt en wordt afgesloten dmv. een schuimrubber bandje dat om het ronde pijpje van het rooster zit.

zodoende kan er er geen lucht kan ontsnappen en komt alle ventilatie lucht in de cabine .

De motor zit onder het dashboard achter de console .

je ziet hem zitten als je de afdekpanelen beide zijden los haalt aan de zijkant console dan kan je er redelijk goed bij voor inspectie ..

Bedoel je de motor van de aanjager?

Die zit onder de afdek kappen waar de assen voor de ruitenwissers omhoog komen.

Het is trouwens wel verstandig om dat eens schoon te maken.

Bij mij zat er een heel "vogel nest" in.

Aangezien de Z3 geen interieur filter geeft gaat alles op je verdamper of kachelradiator zitten.

Ruitenwissers er af

Afdek kappen er af

Ruitenwisser motor er uit

Afdek kap aanjager motor er af

Aanjager motor er uit

En dan met een lang verlangstuk op de stofzuiger alle troep weg halen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Onlangs hier   0 leden

Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Belangrijke informatie

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privacybeleid Richtlijnen Gebruiksvoorwaarden