Spring naar bijdragen
Zoeken in
  • Meer opties...
Vind resultaten die...
Vind resultaten in...
  DONEREN VIA PAYPAL

Niels

Soft top Z4 E85 verwijderen om bij motor cabrio cap te komen

Aanbevolen berichten

Soft top Z4 E85 verwijderen om bij motor cabrio cap te komen

Hallo,

Ik heb een BMW Z4 E85 uit 2003.

Nu heb ik sinds vorige week problemen met mijn cabrio dak te openen.

Ik heb het vermoeden dat het hier de motor van de cabrio cap de oorzaak van is.

Maar om dit te kunnen zien moet ik het cabrio dak verwijderen om bij de motor van de cabrio cap te komen.

Heb op internet gezocht maar kan nergens vinden hoe de soft top uit je Z4 te verwijderen om zo bij de motor van de cabrio cap te kunnen komen.

Heeft hier iemand een goede link voor? Of nog beter een filmpje?

Alvast bedankt

Mvg,

Niels

Deel dit bericht

Link naar bericht

Even afspraak maken bij Ruud van Vuuren (Roodkapje) in Reeuwijk. Volgens mij kan dak gewoon blijven zitten als ik mij niet vergis.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dak kan 100% zeker blijven zitten. Er zijn genoeg mensen die de motor van de originele plek naar de kofferbak (inkeping bekleding voor linker spatscherm) verplaatsen. Black-wwz3 heeft dat bijvoorbeeld zelf gedaan, heeft wel bloed, zweet en tranen gekost en hij had de kleinere handen van zijn vrouw nodig.

Ruud heeft dat ook al meerdere malen voor klanten gedaan.

In Duitsland heeft Pixelrichter (kun je ook als zoekterm in Google invoeren: Pixelrichter Z4) daar zelfs een klein bedrijfje van gemaakt. Die heeft dat al tientallen keren (tegen betaling van grofweg Eur 400,-) gedaan.

In alle gevallen blijft het dak gewoon zitten.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dak kan inderdaad blijven zitten, maar kan ook los.

Ik heb toen, net als Pixelrichter, zitten pielen en zeker omdat het de 1e keer was koste het veel tijd en gepriegel.

Ruud haalt het dak "iets" los wat ik begreep en ondersteund het dak tijdens verplaatsen.

Mijn tip: a naar Ruud, de aandrijving van het dak vervangen s nml heel wat anders dan verplaatsen. Bij verplaatsen moet namelijk ook de hydroliek los gehaald worden e  weer gevuld worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht

@Blackwwz3 ik heb zelf destijds met mijn E85 de rit naar Hasloch gemaakt (woon in Zuid Limburg, scheelt weer 200 km met de Randstad). Harald Richter heeft er letterlijk honderden ten eerste weer aan de praat gekregen en ten tweede netjes, inclusief paneeltje, verplaatst. Bij mij was hij in een klein uurtje klaar, zonder hydralische olie oid bij te vullen, ook de leidingen bleven intact.

Kortom, keuzes keuzes, een eerste orientatie bij Ruud van Vuuren lijkt me echt niet verkeerd, maar was voor mij ook een eind uit de richting.

Deel dit bericht

Link naar bericht

^ klopt dan toch, 1e keer heel lang en hoe vaker je het doet, des te sneller en handiger je erin wordt. 

Zolang de aandrijving in de kofferbak is te repareren hoeft er idd niks met het hydrauliek gedeelte losgehaald/bijgevuld worden, maar bij vervangen door nieuw is het hydrauliek gedeelte en moter 1 component en moet je dus je hydrauliek slangetjes demonteren van het geheel. Voor verplaatsen zijn ze net lang genoeg

bewerkt door Blackwwz3

Deel dit bericht

Link naar bericht

^ klopt, routine is belangrijk plus een echtgenote die zo slank en lenig is dat ze zich achter de voorstoel kan vouwen, ze geven elkaar aanwijzingen en kunnen het volgens mij "blind", kortom op elkaar ingespeeld team.

Veel motors zijn "verzopen", bij de dealer komen ze dan gelijk met een nieuwe aanzetten. Bij Pixelrichter kunnen ze, tot een bepaalde hoogte uiteraard, de motor weer reinigen / spoelen en hem weer aan de praat krijgen. Hoefde bij mij gelukkig niet, maar idd, als de motor van de hydrauliek leiding af moet, zul je moeten bijvullen en het systeem weer op druk brengen.

bewerkt door Frenkie
  • Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Onlangs hier   0 leden

Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Belangrijke informatie

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privacybeleid Richtlijnen Gebruiksvoorwaarden