Spring naar bijdragen
Zoeken in
  • Meer opties...
Vind resultaten die...
Vind resultaten in...
  DONEREN VIA PAYPAL

HOFFR02

ZZZZ trilt bij stevig remmen hoge snelheid (+200)

Aanbevolen berichten

ZZZZ trilt bij stevig remmen hoge snelheid (+200)

Beste techneuten,

 

Het volgende doet zich voor bij mijn 3.5IS. Bij het stevig afremmen bij een snelheid van plus minus 140 km per uur is er niets aan de hand. Pedaal en stuur trilt niet, echter bij een snelheid van af 200 en meer begint de hele auto te grommen en te trillen. Het is niet de ABS die inspringt maar bij een redelijke vertraging doet dit euvel zich voor. Ook lijkt het mij geen onbalans aangezien bij 250 in de auto geen trilling waarneembaar is. Is dit een gevalletje van standaard te lichte remmen gemonteerd door BMW of hebben jullie andere ideeën hierover. Het filmpje geeft een redelijk beeld over het probleem, met name het geluid.

Deel dit bericht


Link naar bericht

hmm zal denk ik toch een onbalans zijn rob.een klein tikje in 1 schijf geeft bij hogere snelheden toch al sneller een trilling.

De remmen zijn niet te licht denk ik.

 

de wielen geven bij dat soort snelheden ook eerder problemen door , word misschien wel lastig om dit te isoleren en uit te bannen.

bewerkt door sandere39

Deel dit bericht


Link naar bericht

^ wat Sander zeg: een marginale onbalans in een remschijf openbaart zich soms alleen bij specifieke snelheden...

Had iets vergelijkbaars bij onze daily: trillen op de vooras als je remde, maar alleen binnen een bepaalde snelheidsbandbreedte. 

Daar heb ik voor de - want redelijk versleten - oplossing van nieuwe schijven & blokken gekozen: probleem was daarna weg.

 

Trillen kan ook komen door een minimale afwijking van naaf of velg, óf door versleten ophangingsdelen.

 

Tip: ga eens langs bij een garage die remschijven kan meten/afdraaien én kan finishbalanceren.

Dat  laatste gebeurt door wielen te balanceren óp de naaf, is veel nauwkeuriger dan alleen band & wiel te balanceren, helpt vibraties op te lossen die je er met een normaal balanceerapparaat niet uit krijgt.

Deel dit bericht


Link naar bericht

Ja dat ,of je wielen een keer laten balanceren op zo,n roadforce balans apparaat. hunter huppeldepup 7000 geloof ik,.scheelt enorm soms.

 

Mijn z morrelt ook wat hoor als ik rem bij dat soort snelheden.

 

Deel dit bericht


Link naar bericht

Thanx voor de antwoorden, wellicht maar nieuwe schijven en blokken voor monteren want het is echt wel een heftige ervaring als je dit voor het eerst meemaakt met 200 plus 😓

Deel dit bericht


Link naar bericht

Je moet eerst testen of het niet aan het wegdek aldaar lag.

Hoe vaak heb je deze test gedaan?

 

Als het consistent is moet er een meetklokje op je schijven gezet worden (kan nooit kwaad). Eventuele slingering kan aan de schijf liggen, maar ook aan rommel tussen schijf en naaf. Ook kan 1 van de velgen lichtelijk krom zijn.

Dat je het bij sommige snelheden meer voelt dan bij andere kan liggen aan dat het bij verschillende snelheden verschillend resoneert. (onbalans in het wiel voel je ook sterker bij de ene snelheid dan bij de andere)

Deel dit bericht


Link naar bericht

Zal het eens gaan nameten heb zelf nog een klokje liggen, maar de hevtigheid waarmee hij trilt doet mij vermoeden dat als het een onbalans en of slingering is het ook bij lagere snelheden merkbaar moet zijn.

Maar dit mijn eigen interpetatie 😉 

Deel dit bericht


Link naar bericht

voel je t ook duidelijk in je rempedaal?

ja? dan is t zeker een schijf

Deel dit bericht


Link naar bericht

Neen dat is juist het probleem het is de hele auto die gromt. Maar ga eerst eens meten, meten is weten hè 🤓

Deel dit bericht


Link naar bericht

Ik zie al wat je mist op je stuur 🤡

5B3DF207-F066-4F44-B6B4-41AB23F50E7C.jpeg

  • Haha 2
  • Confused 1

Deel dit bericht


Link naar bericht

In Lunteren zit Van Dijk autotechniek. Die heeft ooit schijven voor me afgedraaid met een minimale slinger erin. Na afdraaien jarenlang plezier gehad van de remmen, niets meer van te merken.

 

Kosten waren geloof ik iets van 100 euro per as, daarvoor hoef je t ook niet te laten.

Deel dit bericht


Link naar bericht

Soms trekken remmen trouwens ook krom door zaken die je niet overal leest. Bijv. een verkeerde combi van blokken en schijven. Verschillende merken kan al een probleem zijn....en dan blijf je vervangen en testen.

Deel dit bericht


Link naar bericht

Aangezien berichten bewerken het niet meer doet: bij mijn 35is trillen de remmen nooit. Dat deden ze ook niet voor de remupgrade... 

Deel dit bericht


Link naar bericht

Hoi Toink, vooralsnog is alles origineel BMW dus dat zal het probleem niet zijn. Ga eerst maar eens meten, tenminste als mijn gekneusde ribben weer beter zijn 😩

Op vaderdag met zoonlief wezen karten en de zijkant van die kl*te stoel in mijn ribben gekregen met een momentje van overstuur en de zijkanten aangetikt 😁

MAAR WEL DE SNELSTE TIJD NEERGEZET HE Hoe ouder hoe gekker zal ik maar zeggen 😎

  • Like 1

Deel dit bericht


Link naar bericht

Beter met je kart dan met je Z een zijmuur aantikken! Sterkte. Ben benieuwd naar de oorzaak.

Deel dit bericht


Link naar bericht

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

  • Onlangs hier   0 leden

    Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

×

Belangrijke informatie

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privacybeleid Richtlijnen Gebruiksvoorwaarden