Spring naar bijdragen
Zoeken in
  • Meer opties...
Vind resultaten die...
Vind resultaten in...
  DONEREN VIA PAYPAL

Aanbevolen berichten

Grootlichtassistent

Ik heb een automatisch dimmende binnenspiegel gevonden voor mijn ZZZZ (de handmatige is een ellende als je bij schemer open wilt rijden. Je wordt continue afgeleid door de lucht/straatlantaarns). Nu heeft deze spiegel ook een voorziening voor grootlichtassistent. Werkt dit alleen met adaptieve koplampen of is het ook te gebruiken met standaard koplampen?

Deel dit bericht

Link naar bericht

grootlicht ass werkt door je grootlicht terug te dimmen zodra de sensor tegenlicht ziet dus ik denk dat het ook zou moeten werken met normale koplampen maar ik weet niets zeker.

Ik denk ook dat er geprogrammeerd moet worden en mogelijk extra bekabeling gelegd moet worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Bedankt voor je reactie. Het zou leuk zijn als het werkend te krijgen is ook al was het niet de reden van de aanschaf. Het lijkt mij dat voor de meeste opties de bekabeling al aanwezig is aangezien ik nergens uitbreidingen op de standaard kabelboom tegen kom.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik hoop dat je gelijk hebt ik heb al vaker gelezen dat de optie,s echt op bestelling waren en dat de kabelbomen zeer specifiek zijn voor de gekozen optie,s.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Daar kwam ik bij de installatie van die Chinese dashcam ook achter. Geen geschakelde plus in de interieurverlichtingsunit. Terwijl die bij een ander wel aanwezig was.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Hmmm, niet echt om enthousiast van te worden. Zaterdag maar eens op onderzoek uit.

Deel dit bericht

Link naar bericht
21 uur geleden zei Ewout:

Daar kwam ik bij de installatie van die Chinese dashcam ook achter. Geen geschakelde plus in de interieurverlichtingsunit. Terwijl die bij een ander wel aanwezig was.

Hmm is dat wel zo.... ,ik ben ook met een dashcam bezig (geweest) maar dacht ook een geschakelde + te hebben maar bleek niet geschakeld te zijn.

En ik heb alle mogelijke optie,s.....

Sorry voor de ietwat offtopic reactie.

Deel dit bericht

Link naar bericht

6qI9H204.svg

Dit is die verlichtingsbak bij je binnenspiegel (A14286). Voedingsstekker X14286 kan voorzien zijn van touwtjes op pen 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 en 12. Dat is de zwarte stekker. De grijze stekker is X14287, maar die doet er verder niet toe.

Op X14286, is pin 12 de massa, pin 4 de constante plus en pin 3 de geschakelde plus. Die laatste is bij mij doodleuk niet aanwezig. Helaas is uit het schema niet te achterhalen (want de interne werking van A14286 wordt niet verder toegelicht) waarvoor die geschakelde plus gebruikt word. Bij mij ontbreekt bijvoorbeeld de noodoproepknop. Ik heb wel de regensensor. 

Hier is de link dat je de onderdelen aan kan klikken. Best leuke informatie. https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e89-z4-sdrive30i-roa/6qI9H204 Let op dat dit voor mijn uitvoering is, de 30i. Als je een andere auto hebt, moet je terug gaan in het menu en een andere auto kiezen.

Misschien dat de topic starter hier ook wat aan heeft. Je kan in ieder geval elke stekker in je auto terug vinden en kijken wat erin zou kunnen zitten.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht

Bedankt voor de link naar de site. Erg handig! De aansluitingen van de spiegel zelf staan er ook in. Ik ga eerst met trial and error proberen, oftewel gewoon uitwisselen. Mocht het niet gelijk werken dan maar eens verder puzzelen of het werkend te krijgen is.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Vandaag even bij Gijsbertsen in Odijk langs geweest. Het is helaas inderdaad geen plug and play omdat er aansluitingen in de stekker missen. Ze gaan nog uitzoeken of die aansluitingen gemaakt kunnen worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Thanks voor de bedradings info, nu heb ik mijn Dcam werkend zoals bedoeld.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Onlangs hier   0 leden

Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Belangrijke informatie

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privacybeleid Richtlijnen Gebruiksvoorwaarden