Spring naar bijdragen
Zoeken in
  • Meer opties...
Vind resultaten die...
Vind resultaten in...
  DONEREN VIA PAYPAL

Zetter

Automatisch inschakelen verlichting

Aanbevolen berichten

Automatisch inschakelen verlichting

Ik heb al gezocht op het internet maar kan niets vinden. Ik heb het volgende probleempje:

De schakelaar van de verlichting staat op automatisch. Rijd ik bijvoorbeeld een tunnel in, dan duurt het heel lang (tot een paar honderd meter) voordat de lampen worden ingeschakeld en bij het uitrijden van de tunnel duurt het nog veel langer (soms helemaal niet) voordat de verlichting weer wordt uitgeschakeld. Ik heb de indruk dat het lichtniveau wel goed is afgeregeld, maar de inschakeltijd dus niet. Ik heb een Z4 uit 2008 met gewone halogeen lampen. Herkent iemand dit verschijnsel en zo ja is daar wat aan te doen?

Deel dit bericht

Link naar bericht

was dit een optie op de facelift E85? wellicht dat je die tijd anders kan laten coderen ? 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Heb de VIN decoder er even  op los gelaten, maar daar wordt over automatisch inschakelen van de verlichting niets vermeld. Maar 's-avonds werkt dit wel. Bij de overgang van licht naar donker werkt dit prima. In ieder geval naar mijn gevoel wordt tijdig de verlichting ingeschakeld. Misschien Roodkapje eens vragen.

Dank je wel.

Deel dit bericht

Link naar bericht

zou ook kunnen dat de  verantwoordelijke lichtsensor het licht van de lampen in de tunnel helder genoeg vind wellicht en daarom wacht met insschakeling. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

^dat, of dat deze sensor zijn beste tijd heeft gehad en alleen nog reageert op de duidelijkste verschillen tussen licht en donker.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Zo ver bedankt voor jullie reacties. Zie Roodkapje volgende week. Ik ga eens bij hem over jullie reacties mijn licht opsteken 😆
Heb al het nodige gevonden op Youtube hoe de sensor te vervangen. Is op zich niet zo moeilijk. En een gebruikte (sloop) koop je al voor een paar tientjes. Misschien gewoon die gok dan maar wagen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik verwacht dat dit te programmeren is. Vermoedelijk is de vertraging aanzienlijk om een knipperlicht situatie te voorkomen..

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik vond dit op een BMWforrum.nl:

Je moet de nieuwe verlichtings schakelaar (module) laten inlezen bij de bmw. kost ongeveer 75 euro...
Hier kan je alles laten instellen! zelfs hoelang de lampen moeten blijven branden wanneer je uitstapt...

Inlezen hoeft natuurlijk niet, want hij werkt al. Maar blijkbaar is het te programmeren. Maar hoe?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik zie de volgend opties in de codinglijst:

AUTO DRIVE LIGHTS | Sensitive or normal  | SSS

bewerkt door CorvH

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik vermoedde al zo iets. Heb wat zitten googlen op NCS Expert en kwam het één en ander tegen wat in de software aan te passen is. Maar zie mij dat niet doen. Kan aardig met een PC, etc. overweg maar dit gaat mij te ver. Eens zoeken naar iemand of een bedrijf die dit wel kan.

En anders wordt het toch maar handmatig in- en uitschakelen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Kan die niet gewoon altijd op aan blijven staan? Of gaat het licht dan niet uit als de auto afgesloten word? Of wil je dat helemaal niet?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ja het licht wordt uitgeschakeld als ik de auto afsluit. Maar dan staat het licht altijd aan als ik er mee rijd. En dat wil ik niet echt. Zeker niet in de zomer.  Lampen vervangen in de Z4 vind ik toch al een crime. Dus moeten ze zo lang mogelijk mee 😁. De sensor schakelt alleen de lichten heel laat in als ik een tunnel inrijd. en soms niet meer uit als ik de tunnel uitrijd. Dat was voor kort nog prima in orde, maar ineens niet meer. Dus zou het kunnen zijn dat de sensor niet meer goed werkt. Volgens CorvH kun je hem programmeren als sensitive; staat standaard op:  normal. Dat kost niets, maar ik zie mij dat niet doen. Ben niet zo'n expert op computer gebied. Misschien is er iemand die dit wel kan, tegen een redelijke vergoeding; kratje bier of flesje whiskey 😊

Deel dit bericht

Link naar bericht

@Zetter kijk eens op FB, Richard Homan, vlak bij jou in de buurt!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dank je voor de tip. Heb hem zojuist een mailtje gestuurd. Ben benieuwd naar zijn antwoord. Waar woont hij eigenlijk. Op zijn website staat niets.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Sorry had niet goed gekeken. Ja werkt bijna bij mij in de straat.

• Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht

Frenkie, nogmaals bedankt voor je tip. Vanavond heeft Richard een aantal zaken in de programmatuur aangepast. Daaronder en voor alles de gevoeligheid voor het automatisch aanzetten van het dimlicht. Natuurlijk meteen even getest. Binnen een seconde werd het dimlicht nu ingeschakeld. Top!!!!

• Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Onlangs hier   0 leden

Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Belangrijke informatie

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privacybeleid Richtlijnen Gebruiksvoorwaarden