Spring naar bijdragen
Zoeken in
  • Meer opties...
Vind resultaten die...
Vind resultaten in...
  DONEREN VIA PAYPAL

Curt

Terug naar originele hoogte van mijn Z3 1.9 1997

Aanbevolen berichten

Terug naar originele hoogte van mijn Z3 1.9 1997

Mijn Z is verlaagd en ik wordt een beetje moe van het over de grond slepen bij parkeergarages en drempels.

 

kunnen jullie mij opweg helpen met mijn zoektocht naar standaard veren? Ik zie door de bomen het bos niet helemaal, verschillende lengtes, constante of variabele diameter, veren voor met of zonder airco etc etc.

 

Ik wil gewoon weer naar originele hoogte.

 

Jullie input wordt gewaardeerd.

 

groeten,

 

Curt.

 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht

 Wat zijn de laatste 7 cijfers van je chassis nummer?

 

Je kan bij bmwfans.info dat nummer invoeren als het goed is kan je dan het originele nummer vinden van de veren.

 

Heel spannend zal het niet zijn, zijn alleen de veren vervangen of ook de dempers?

 

Vaak geven verlagings veren op originele dempers ook alleen maar ellende.

 

Je hebt voor +/- €140 al een setje originele vervangings veren.

Deel dit bericht


Link naar bericht

Dank je Jan-Willem,

 

Daar ga ik even kijken, ik meld me weer als ik ze gevonden heb.

Deel dit bericht


Link naar bericht

 

Ai, helaas staan daar de veren ook niet op, je kan het nummer wel invullen, en komt dan ook op de pagina met de veer, maar daar staat dan vervolgens geen specificaties of verdere info bij.

 

Iemand nog een suggestie?

bewerkt door Curt

Deel dit bericht


Link naar bericht
40 minuten geleden zei Curt:

 

Ai, helaas staan daar de veren ook niet op, je kan het nummer wel invullen, en komt dan ook op de pagina met de veer, maar daar staat dan vervolgens geen specificaties of verdere info bij.

 

Iemand nog een suggestie?

 

Ik kwam daar ook niet achter Curt. Het enige dat ik vond was een kleurcode op de veren, in mijn geval een witte stip. Verder onderschrijf ik je behoefte NIET lager te gaan. Met een combinatie van een stugge demper en kortere veerweg tov standaard zou IMO een -15mm max optimaal zijn. Ik heb inmiddels een nieuwe set van Eibach liggen (-30mm) en ga 15mm vulplaten tussen carrosserie en demper plaatsen. Zodra ik hiermee ervaring heb opgedaan zal ik deze hier delen. Groet, Jan

bewerkt door HUB

Deel dit bericht


Link naar bericht
Op 2-5-2018 om 23:31 zei Jan-Willem:

 ...

Vaak geven verlagings veren op originele dempers ook alleen maar ellende.

...

Curt en Jan, Jan-Willem heeft hier natuurlijk gelijk. Daar komt bij dat als jullie Z3s nog op de originele schokdempers of dempers van een jaar of 10 of ouder staan die doorgaans ook slapper geworden zullen zijn.

 

Je raakt de grond / drempel dan niet zo zeer omdat  je auto lager is, maar omdat je met permanent ingezakte dempers rijdt (door de verlagingsveren) en de schokdempers voor het resterende deel ook  te makkelijk inveren. Bij ieder pukkeltje duikt de neus dan omlaag en worden je nieren geklutst.

 

Verlagen kan gerust, zeker tot een mm of 20 wel, maar dan heb je stuggere dempers nodig dan origineel, laat staan origineel van 15-20 jaar oud. Je kunt dus veel beter ook je dempers aanpakken en je veren op je dempers afstemmen / een bij elkaar horende (schroef)set kopen.

 

Klassiek geval; kost wat, maar dan heb je ook wat / goedkoop is duurkoop.

 

Aan de onderkant 30 mm verlagen (veren) en dan aan de bovenkant 15 mm ophogen lijkt me geen oplossing, of in ieder geval niet zonder andere dempers (je noemt die wel Jan, dus die heb je misschien al, maar ik zeg het zodat Curt ook weet dat er meer moet gebeuren): je creeert dan hetzelfde effect als met verlagingsveren op originele dempers en versterkt dat (in ieder geval in bochten) ook nog eens omdat je de koets hoger legt...

 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht

Kijk, dat is een lochisch verhaal, en ook exact wat ik ervaar.

dus nieuwe schokbrekers en veren, wel op originele veer lengte zodat ik ook in parkeergarages niet over de grond ga.

 

maar idd wat je zegt, vooral voor is de fut uit de schokbrekers.

ze werken nog wel, maar veel te zwak.

Deel dit bericht


Link naar bericht

Als je een Bilstein B12 set haalt met de meest subtiele verlaging zit je altijd goed kwa rij eigenschappen en kwa hoogte.

 

 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht

Curt, ik weet niet of je in de buurt van Veenendaal woont en zelf een beetje handig bent, (of dat je het ondertussen al opgelost hebt)

Maar ik heb nog een setje (voor en achter) originele veren en dempers liggen

Deze zijn natuurlijk ook niet nieuw maar wel originele hoogte, en toen ik ze nog onder de auto had zitten had ik geen last met drempels etc.

Ik heb ze destijds vervangen door een schroefset van AP suspension vanwege rijhoogte (als ik het zo een beetje lees wat hard gedempt en laag voor jouw smaak)

 

p.m. me maar mocht je interesse hebben

Deel dit bericht


Link naar bericht

Sorry dat ik niet meer geantwoord.

Ik heb mijn Z inmiddels weer op de originele hoogte, met nieuwe schokbrekers en originele veren.

 

Van de oude set ga ik nu de veren af halen, en die leg ik appart voor het geval dat ik met een andere set schokbrekers later toch nog wil verlagen.

 

maar voor nu dus heel blij!

F2DD4A35-C3FA-4CB9-89C0-CEF10AEFFD21.jpeg

Deel dit bericht


Link naar bericht

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

  • Onlangs hier   0 leden

    Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

×

Belangrijke informatie

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privacybeleid Richtlijnen Gebruiksvoorwaarden