Spring naar bijdragen
  DONEREN VIA PAYPAL

AmigoZ4

Schrapend geluid bij nemen drempels

Aanbevolen berichten

Schrapend geluid bij nemen drempels

Beste mede forummers,

Sinds kort heeft mijn Z4 last van een schrapend (het lijkt net of er even iets aanloopt) geluid rechtsvoor bij het nemen van drempels of wanneer er wat grotere kuilen/dwarsrichels in de weg voorkomen.

Helaas lukt het mij niet de velg te verwijderen. Slotbout krijg ik niet los. Kan er met mijn gereedschappen niet genoeg kracht op zetten. Moersleutel schiet er dan af met velgschade tot gevolg. 

Ik ben van plan om op korte termijn langs Ruud te rijden maar zijn er hier al mensen die het schrapende geluid herkennen en kunnen aangeven wat het euvel zou kunnen veroorzaken?

Bij voorbaat dank.

Groet,

AmigoZ4

Deel dit bericht

Link naar bericht

auto ook niet opgekrikt of er onder gekeken met een zaklamp ? kan goed zijn dat t "gewoon" je centrale onderplaat is, op de hoeken schrapen die nog al eens over de grond omdat er een soort van "bult" in zit.

Deel dit bericht

Link naar bericht

^^ beste lightning 87,

Dank voor je reactie.

Wel opgekrikt maar eigenlijk rondom ophanging niets kunnen ontdekken. Geluid komt ook echts rechtsvoor vandaan. Indien het de onderplaat is zou ik soms ook geluid aan de linkerkant verwachten.

Dank voor het meedenken...ga voor de zekerheid dit weekend, mits tijd (i.v.m. inter classics te Maastricht **TIP***) de auto nogeens opkrikken.

Groet,

AmigoZ4

Deel dit bericht

Link naar bericht

een schrapend geluid is niet bepaald iets waar bij ik gelijk aan de ophanging aan de voorkant denk. je zou altijd de achterveren natuurlijk kunnen checken.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Kan wellicht een steentje zijn tussen remschijf en klauw welke en schrapend geluid produceerd

Deel dit bericht

Link naar bericht

En........ kijk / zoek niet alleen rechts. Je zal niet de eerste zijn die zich daarmee vergist. Denk aan slechte wiellagers; je zoekt en vindt uiteindelijk het probleem aan de andere kant!

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Onlangs hier   0 leden

Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.