Spring naar bijdragen
  DONEREN VIA PAYPAL

GigiA

Ongewenste dashboard verlichting

Aanbevolen berichten

GigiA    5

Hi, 

Toen ik vanmiddag bij mn werk wegreed had ik ineens wat lampjes op mn dashboard branden. Allemaal oranje maar wel drie tegelijk. Om precies te zijn die van mijn handrem, het lampje van de bandenspanning en die van de tractiecontrole. Omdat ze allemaal oranje waren en niet rood ben ik maar gaan rijden (wilde toch naar huis) en aan het rijden merkte ik niet veel. Morgen maar even aan INPA hangen maar vroeg me af of iemand hier dit wel eens meegemaakt heeft. Mijn eerste idee is misschien iets met een ABS sensor, maar dat is puur omdat het allemaal met de wielen te maken heeft, geen idee of dit een zinnige/logische diagnose is. Graag jullie input/idee hierbij!

gr

Niels

bewerkt door GigiA

Deel dit bericht

Link naar bericht
sandere39    395

wat zegt je manual over die lampjes?

Deel dit bericht

Link naar bericht
sandere39    395

kan idd en wielsensor zijn , maar even makkelijk iets anders.

Uitlezen is het beste.

Deel dit bericht

Link naar bericht
GigiA    5

Hi,

De combi van die 3 lampjes staat niet in de manual, maar wel van 2 ervan, met de melding dat het iets met de DSC is en verder "na laten kijken". Nu heb ik hem net even aan INPA gehangen en krijg de error "5E38 YAW rate sensor electrical failure". Ook als ik de status van de sensor uitlees staat de indicator niet netjes in het midden maar uiterst links op -90.

Dat lijkt het dus te zijn. Enig idee waar dat ding zit en of het een beetje makkelijk te vervangen is?

gr

Deel dit bericht

Link naar bericht
GigiA    5

Had ik ook gevonden, maar wilde even laten weten wat de melding was ;)

Google doet het hier nog goed gelukkig haha

Deel dit bericht

Link naar bericht
sandere39    395
1 uur geleden, GigiA zei:

Dat lijkt het dus te zijn. Enig idee waar dat ding zit en of het een beetje makkelijk te vervangen is?

Na deze vraag had ik dat niet begrepen..

Deel dit bericht

Link naar bericht
330dM    34

Ik heb hem in de Z3 zelf vervangen, heel simpel te doen, stoel moet er wel even uit, bij een z3 de bestuurdersstoel, Z4 schijnt ie onder de passagiersstoel te zitten. 

Er zit een Duitser op eBay die repareert ze. Bij hem een gerepareerde besteld, Een nieuwe voor een z3 is schrikbarend duur. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
GigiA    5
10 minuten geleden, sandere39 zei:

Na deze vraag had ik dat niet begrepen..

Ok ik heb eerst geporst en ben daarna gaan googlen, zo goed ;)

Schijnt vaker voor te komen en zoals 330dM zegt inderdaad even de passagiersstoel er uit en sensor vervangen. Staan er redelijk wat van op eBay, dus dat is mooi.

Bedankt voor de input allemaal!

Deel dit bericht

Link naar bericht
sandere39    395

Ik hoop dat dat idd de oplossing is

Deel dit bericht

Link naar bericht
GigiA    5

Ja hoop het ook, ga bestellen en dan volgende week of zo vervangen. Zal laten weten of dit de oplossing was. Doorrijden tot die tijd kan niet heel veel kwaad toch denk ik?

Deel dit bericht

Link naar bericht
sandere39    395

Ik denk t niet nee

Deel dit bericht

Link naar bericht
GigiA    5

Denk dat ik maar even rustig ga rijden, wel zo veilig als de DSC een storing heeft ;)

Bedankt voor je input!

gr

Deel dit bericht

Link naar bericht
330dM    34

Je kunt zelf het DSC ook uitschakelen. Dit is eigenlijk hetzelfde, je moet best wild doen wil je het merken.

bewerkt door 330dM

Deel dit bericht

Link naar bericht
sandere39    395

Rijd je normaal als een wilde dan?

Deel dit bericht

Link naar bericht
GigiA    5

vind een beetje gas bij in de bocht bij glad weer soms best vermakelijk ja, maar als een wilde zou ik niet willen zeggen

Deel dit bericht

Link naar bericht
sandere39    395

Maar dan werkt dsc je toch juist tegen??

Deel dit bericht

Link naar bericht
GigiA    5

ja maar vind het wel fijn om bij een bepaalde grens afgekapt te worden. Ik rij eigenlijk nooit met de dsc helemaal uitgeschakeld

Deel dit bericht

Link naar bericht
330dM    34

Nu wel :lol:

Zorg trouwens wel dat je een goeie vervanger koopt. Ik vind dit typisch zo'n ding: "toen ik hem op de bus deed was ie nog goed".

of "hij is werkend uit de auto gekomen". :unsure:

bewerkt door 330dM

Deel dit bericht

Link naar bericht
GigiA    5

Nou net door de regen naar huis was best leuk eigenlijk zonder DSC, in een bocht heb je hem zo dwars, en vrij controleerbaar ;)

Ik heb er via ebay eentje uit het buitenland besteld, dus het is afwachten. Volgens mij komt hij uit een e46 maar begrijp dat diezelfde dingen in een hoop modellen zitten. Wel te hopen dat hij het doet idd, maar voor die pasr tientjes wilde ik de gok wel nemen. Als hij kapot is kom ik even in de lucht voor de naam van die duitser ok ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
sandere39    395

Meestal als je aangeeft dat iets niet werkte sturen ze een andere op ,tenminste dat is mijn ervaring.

Deel dit bericht

Link naar bericht
MNZ3M    33

Wel te hopen dat hij het doet idd, maar voor die pasr tientjes wilde ik de gok wel nemen. Als hij kapot is kom ik even in de lucht .

Als je constateert dat hij het niet deed is het wellicht te laat en heb je wellicht redelijke schade als gevolg van een ."slippertje"

Deel dit bericht

Link naar bericht
GigiA    5

^ Bedoelde dat ik het gewoon met INPA kan controleren of hij werkt, dus ben ik niet zo heel bang voor. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
MNZ3M    33

Wel te hopen dat hij het doet idd, maar voor die pasr tientjes wilde ik de gok wel nemen. Als hij kapot is kom ik even in de lucht .

Als je constateert dat hij het niet deed is het wellicht te laat en heb je wellicht redelijke schade als gevolg van een ."slippertje"

best leuk eigenlijk zonder DSC, in een bocht heb je hem zo dwars, en vrij controleerbaar

Ik ging uit van je  eigen citaat !!

INPA is dan wellicht een betere optie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
GigiA    5

Haha, nee ik moet er niet aan denken dat je verwacht dat hij aan staat en hij het niet zou doen, dus voor de spielerei eerst alles goed controleren ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Onlangs hier   0 leden

Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.