Spring naar bijdragen
Zoeken in
  • Meer opties...
Vind resultaten die...
Vind resultaten in...
  DONEREN VIA PAYPAL

ad k

E10 tanken vanaf 2017

Aanbevolen berichten

Zeker Sander, dat ie dus minder verbruikt is me gebleken. En voor het overige is het gewoon de ervaring die ik heb opgedaan, nadat ik er niet aan wilde dat het wat zou uitmaken.

Ik hoop wel dat je er niet al te zwaar in zit, want dat is mijn bedoeling zeker niet. Ik waardeer je mening altijd zeer!

Deel dit bericht

Link naar bericht

De enige reden dat een auto beter loopt op een hoger octaan getal is dat die ene combinatie de brandstof op exact het juiste moment (ideale) kan laten ontbranden bij een specifieke belasting. Ik hen het met je eens dat door het simpel weg verhogen van een octaanwaarde dit geen toegevoegde waarde heeft. Maar goed in de racerij wordt afhankelijk van het circuit de brandstof samen stelling aangepast cq octaanwaarde.De fabriekswaarde in je auto boekje geven dan ook een gemiddelde waarde aan. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Helaas is de toevoeging van ethanol geen verbetering voor je auto , is eerder een verslechtering geboren uit een Politieke Franse EU  lobby om de ethanol productie (industrie) in plaats van benzine import te stimuleren (klimaat + politiek). Dat je auto wellicht daar door minder presteert of oudere auto's problemen krijgen met pakkingen en of rubberslangen welke oplossen in ethanol is ook weer goed voor het milieu zodat die auto's eerder van de weg verdwijnen of de herstel markt weer een boost krijgt.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Pffff.............wat een toch vrij simpele vraag allemaal niet teweeg kan brengen.

Heb het forum wel uit de winter dip getrokken :rolleyes:

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maar ja het voorjaar komt weer dichter bij en komen er vast weer andere onderwerpen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
49 minuten geleden, MNZ3M zei:

Maar ja het voorjaar komt weer dichter bij en komen er vast weer andere onderwerpen.

Haperende dakjes, sticky steering, muggen op de motorkap, welke olie smeren we, etc. etc., we blijven moed houden......

bewerkt door Frenkie

Deel dit bericht

Link naar bericht
13 uren geleden, Horus zei:

Ik hoop wel dat je er niet al te zwaar in zit,

Haha nee hoor maak je niet druk, ik probeer alleen wat sagen en legendes te ontkrachten.

Het is mij wel duidelijk dat er maar weinigen zijn die weten hoe de boel werkt ,als je dat weet dan kun je dingen beredeneren.

Ik weet ook niet alles hoor zeker niet maar dan zoek ik het gewoon uit,internet is een geweldige vindplaats als je de juiste informatie weet te kiezen.

Nog 1 keer, een hoger octaangetal zorgt voor een tragere verbranding en is daardoor beter geschikt voor motoren met een hogere eindcompressie waaronder :m:  turbo en compressor motoren en motoren voor  de racerij of anderzins opgevoerde motoren etc

Om toch weer terug te keren op de originele vraag van Ad volg deze link en lees de info.

http://www.e10benzine.nl/

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Onlangs hier   0 leden

Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Belangrijke informatie

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privacybeleid Richtlijnen Gebruiksvoorwaarden