Spring naar bijdragen
Zoeken in
  • Meer opties...
Vind resultaten die...
Vind resultaten in...
  DONEREN VIA PAYPAL

Rewij

Runflats; ja of neen

Aanbevolen berichten

Dat is net iets te kort door de bocht: de Conti's zijn er ook als runflats. Die hebben de toevoeging SSR (dus sport contact 3 ssr in jouw geval). Als dat er niet achter staat is het een gewone band.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Er staat geen SSR achter, geen RFT dus.

Ik dacht al wat rijden die RFT's goed......

Hebben jullie nog aanraders voor bepaalde types/merken ?

Is er trouwens geen centraal bandentopic op het forum ?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Vorig jaar RFTs vervangen door niet RFTs van Michelin. Voor wat betreft rij eigenschappen m.n. comfort een hele vooruitgang.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het bovenstaande samenvattend: RFT's zijn meestal niet een goede keuze?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Heb op de E 89 ook RFT's (Bridgestone Potenza 225/45 R17) liggen het comfort vind ik t.o.v van non RFT's acceptabel, gezien de voordelen die deze band heeft.

Naar het blijkt dat bij de reparatie middelen zoals Slime repair er toch een behoorlijke laag rommel achterblijft aan de binnenzijde op je velg, en deze erg moeilijk te verwijderen is.

Heb je wel eens een lekke band gehad aan de rijzijde op de autosnelweg, dan zou je wensen dat je RFT's had gemonteerd.

Zo kan ik nog wel meer voordelen opnoemen die de keuze voor RFT's vergroten.

Maar ja, smaken verschillen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

@gasman,wat bedoel je met type er is rft of non rft,je hebt een e85 en daaronder doet een non rft het perfect.

ik heb zelf veel gereden met conti en dat beviel prima.

de e85 pre fl is eigenlijk niet gemaakt met rft banden in gedachten en word er dan ook erg onrustig van zeker wanneer je groter gaat dan 17 inch.

ik heb pas gehoord dat de post fl wel gemaakt is om goed te werken met rft maar dat kan ik niet bevestigen.

de e89 doet het geweldig met rft,ik heb non rft winterbanden en dn word ie ,naar mijn smaak, wat wollig.

het is maar net wat je uitgeven wilt/kunt en misschien ook hoeveel en vooral hoe je met de auto rijd.

rijd je weinig en vooral rustig dan is een middensegment band prima,rijd je veel of veeleisend zou ik voor een top segment gaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht

De E89 rijdt idd erg goed op rft's. BMW heeft het onderstel daar op aangepast.

Als je daar non rft's onder doet, lever je wat scherpte in. Maar de kleinere oneffenheden voel je dan niet meer.

bewerkt door Driver70

Deel dit bericht

Link naar bericht

@gasman,wat bedoel je met type.

Wat ik bedoel met type ?

Nou ja, misschien hebben jullie goede ervaringen met een bepaald merk, of adviseert BMW bepaalde types.

Bij Tirendo.nl hebben ze bijvoorbeeld de Conti Sport Contact 5 voor €103,50 of Pirelli P7 voor €91,50

Deel dit bericht

Link naar bericht

Op mijn Z3 heb ik Bridgestone runflats gehad. 205/55/16

Nu heb ik een 2.0 dus bleef ik bij deze banden maat.

Michelin gekocht ook 205/55/16 (Geen runflats) voor 387 euro monteren en balanceren , en ik moet zeggen ik rij in een heeeel andere auto.

Mijn auto is nu supergoed Kan met lossehanden rijden :clapping:

moet zeggen nooit meer RUN FLATs it SUCKS

gr. Guus.

Deel dit bericht

Link naar bericht

rft onder een z3 kan ook niet goed gaan,de vering ,het onderstel ..ongeschikt voor rft.

logisch dat je nu een lekker rijdende auto hebt.

lag niet aan de rft,s!

Deel dit bericht

Link naar bericht

@gasman.

ik heb onder de e85 altijd conti gehad sc3 en later sc5 beide goed mee gereden.

bewerkt door sandere39

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik denk dat ik dan maar weer voor de Conti,s gaan.

Maar eens banden bestellen als ik thuis ben en tijd heb.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Absoluut runflats, ik weet niet of wij er met andere banden zonder kleerscheuren waren afgekomen in Italië

HQWihH.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Alles goed gegaan, ik kon er zelfs nog mee naar een tankstation rijden. De andere zag er overigens niet veel beter uit. De banden waren in Italië overigens goed betaalbaar :thumbs_up:

Deel dit bericht

Link naar bericht

Als ik het bovenstaande allemaal lees, wordt bevestigd dat ik beter geen Run Flats onder mijn Z3 kan leggen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

lijkt mij duidelijk,hoe kom je eigenlijk op het idee om dat te willen?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Onlangs hier   0 leden

Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Belangrijke informatie

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privacybeleid Richtlijnen Gebruiksvoorwaarden